Scorito Klassiekerspel

1 2 ... 25 ... 35 36
nasibal

'@Twaburov

Ik snap je logica en er zit zeker wat in. Praktische hindernis is echter dat ik het persoonlijk bij de klassiekers een stuk lastiger vind dan in de rondes om daadwerkelijke 'verwachtte punten' aan losse renners te plakken. Ik ben (los van wat absolute toppers) voor jongens gegaan die in mijn ogen samen in zoveel mogelijk koersen structureel tussen de plekken 5 en 15 kunnen rijden met uitschieters naar boven. Waarbij sommigen wat meer in het 10-15 segment en anderen weer wat meer in het 5-10 segment zitten. Tussen die plekken zit echter nogal wat verschil in punten. Er daadwerkelijk een concrete waarde aanhangen zou voor mij téveel koffiedik kijken worden.

Daarom kijk ik liever per koers wat ik hád kunnen halen met een Greg Team en wat ik daadwerkelijk heb gehaald met mijn non-Greg Team. Inderdaad staan de koersen niet opzichzelf en zijn conclusies 'per koers' daarom voorbarig. Toch trek ik liever een (voorbarige) conclusie dat ik gisteren 11 puntjes misgelopen ben dan de (voorbarige) conclusie dat ik gisteren 70 puntjes misgelopen ben. Wanneer je gaandeweg de saldo's bij elkaar op telt worden de conclusies ook steeds minder voorbarig.

Twaburov

'@Nasibal

Prima, denk wel dat je het wel lastig krijg zonder Greg :). Inderdaad zijn de kopmannen in de heuveletappes extra belangrijk, omdat je daar niet zo snel een alternatief voor hebt. Daarom is Valverder daar erg handig, en ben ik voor Alaaf gegaan terwijl ik die ook wel redelijk duur vond.

Om ook maar even open kaar te spelen, mijn team: Sagan, Greg, Sep, Felline, Naesen, Gilbert, Demare, Kristoff, Alaaf, Tiesj, Coquard, Vliegen, Oss, Barguil, Moscon, Uran. Kopmannen gister Sagan, Greg, Van Marcke en vandaag Sagan, Kristoff, Demare.
Zoals je ziet ben ik qua heuvels voor Alaaf in combinatie met goedkopere namen als Vliegen, Barguil en Uran gegaan. Hopelijk doen Alaaf, Vliegen en Barguil het net zo goed als vorig jaar, en wie weet kan Felline daar ook gaan aanvallen. Waarom heb je die eigenlijk niet, een toppertje die aan 12 ritten meedoet en overal in de aanval gaat?

Ik zit even te kijken waar je dat geld van Greg dan precies in hebt gestopt. Als ik goed heb gekeken, is dat een gros aan 2-2.5M namen als Stannard, Rowe, Stybar, Matthews. Terwijl ik mensen als Oss en Naesen nog heb. Waarom heb je Naesen eigenlijk niet, kopman van AG2R en groot Belgisch talent. Ik zie ook niet zo wat Greipel, Hagen en Matthews te zoeken hebben in klassiekers maar we gaan het zien!

Twaburov

Weet iemand trouwens hoe ik op 'meer informatie' kan klikken bij renners die niet in mijn eigen team zitten?

ONCE

Twaburov

Matthews rijdt al jaren top in de BP en de nieuwe Amstel is op zijn lijf geschreven. Daarnaast rijdt ie ook nog wel MSR en wie weet nog meer aangezien sunweb in de toekomst het Vlaamse werk in wil met hem.
Gezien je hem in de BP gerust eerste kopman kan maken en het gebrek aan alternatief daar icm bovengenoemde ( en kopmanschap in AGR) vind ik die 2m nog wel meevallen

fringale

'@klootje kriekeljon : 2e Kristoff, 3e Groenewegen, geen renners dus die alsnog het verschil kunnen maken.

@Kingstown : ook hier geldt, elke koers moet gereden worden, trouwens benieuwd naar de kopmannen in MSR, daar kan het ook rap alles of niks zijn

nasibal

'@Twaburov

Het geld van Greg heb ik inderdaad gebruikt om namen als v, Keirsbulck, Naesen, Gougeard, Senechal etc te 'vermijden' en voor renners uit een prijscategorie hoger te gaan. Reden daarvoor is met name omdat die 'jonge talenten' waarschijnlijk in elke koers wel zichtbaar zijn en misschien(!) ook wel een uitschietertje hebben maar voor hetzelfde geld aan de streep telkens buiten de top 10-15 rijden. Vergeet daarbij niet dat sep uit mijn team was gebleven als ik Greg er in gehouden had.

Felline is absoluut een verdedigbare keuze, maar gezien de aanwezigheid van Stuyven, Degenkolb en Theuns is het net zo goed verdedigbaar om hem thuis te laten wat mij betreft. Leuke puntenpakker, geen 'must have'. ONCE heeft al voor mij geantwoord wat Matthews betreft. Greipel lijk ik me inderdaad wat op verkeken te hebben. Is altijd goed in de klassiekers en meende mij te herinneren dat hij zich dit jaar daar nog meer op wilde focussen. Heb echter nagelaten echt goed naar zijn programma te kijken. Hagen is een enorm 'er in en er uit-ertje' geweest in mijn selectie. Ik had echter nog precies anderhalf miljoen en 1 plek. Dan is de keus uiteindelijk vrij snel gemaakt denk ik. Groenewegen had ook gekund. Uiteindelijk om het even denk ik.

Laatst gewijzigd
Poeksel

De kans dat Hagen meer punten pakt dan Felline lijkt me eigenlijk niet zo groot....

nasibal

We gaan het zien. Felline heeft gisteren een aardige voorsprong genomen maar vraag me oprecht af hoe het gelopen was als Stuyven en Theuns gewoon met beide ogen open hadden gereden.

WCEendT

Katusha de Cannondale van de klassiekers.

nasibal

Heerlijk, Kristoff was vandaag kopman numero uno voor mij. Ik ga zelf maar even een rondje de frustratie er uit fietsen haha.

ONCE

Heb ook nog serieus gewijfeld om Kristoff wel mee te nemen in de selectie. Altijd hetzelfde als ik hem speel .

Vandaag Kristoff en Groenewegen 1 en 2. Kan wel eens voortijdig de brui aan dit spelletje gaan geven :D

Pietje Precies

Leuk dat het een sportieve discussie is gebleven! :)

@Twaburov, indrukwekkend hoe je een programma hebt gecreëerd om de optimale selectie uit te kunnen rekenen! Gelukkig hebben we vrij veel overlap, haha. 'Expected points' berekenen is met wielrennen ontzettend lastig, maar mogelijk daardoor juist des te meer reden om het te proberen via een model.

@Nasibal, ik bedoelde inderdaad dat je met Greg ipv die 4 anderen 4,5 miljoen had 'bespaard'. Waar je vervolgens andere renners mee had kunnen strikken. Maar het ging me vooral om het prijsverschil in de vergelijking en inderdaad zoals je zelf al zegt loop ik een beetje op de situatie vooruit en denk ik dat je gisteren te weinig punten hebt gepakt om voldoende buffer op te bouwen. Individuele keuzes voor Vanmarcke, Stybar, Rowe en Trentin zijn natuurlijk niet gek. Mijn inziens waren ze allen vrij correct geprijsd.

Greipel vond ik ook een nare. Met oog op Scheldeprijs + zijn kassei vaardigheden een leuke om erbij te hebben. Helaas gaat ie niet al te veel koersen rijden en ze waarschijnlijk allemaal vrij kamikaze rijden om het bal te openen. Ik ben dus maar voor Groenewegen gegaan. Helaas is van hem volgens mij nog niet officieel bekend of hij Scheldeprijs gaat rijden. Hopelijk rijdt ie vandaag al naar een top-3! Edit: dat ziet er niet zo goed meer uit...

Matthews vond ik eigenlijk te duur, maar zijn favorietenrol in de Amstel Gold Race kwam me wel fijn uit. Hopelijk rijdt hij ook weer de Brabantse Pijl. In dat geval kan hij zijn 2m er al uithalen, doordat ik hem dan waarschijnlijk tweemaal als 1e kopman selecteer. Verder willen de ploeg en hijzelf ook dat hij zich meer gaan toeleggen op de keien klassiekers met het oog op de toekomst. Hopelijk rijdt hij dus ook een Gent Wevelgem (en natuurlijk Sanremo).

Voorlopig gaat het bij mij trouwens niet al te goed. Ik heb weinig budget in de heuvels gestoken en zou dus nu ook die buffer moeten creëren. Los van het feit of de keuze voor hen wel/niet verstandig is, heb ik gisteren ook wel pech gehad met onder andere Boonen, Benoot en Kristoff. Helaas daardoor ook geen 3e kopman punten. Vandaag lijkt keuze voor Kristoff als 1e kopman en Groenewegen als 3e kopman ook verkeerd uit te pakken. Al zie ik het door de goede weersomstandigheden wel een 'massaspurt' worden. Hopelijk komen ze straks terug, wat dat betreft is de valpartij van Der Panzerwagen gunstig...

Laatst gewijzigd
MrSpeckNeck

10 man uit mijn team mee in de groep van 20. Alleen wederom maar 1 kopman (Démare) mee.. Zal wel weer te veel punten verliezen op de kopmannen helaas...

ONCE

Ik ben er vanuit gegaan dat Groenewegen Scheldeprijs gaat rijden. Had in 1e instantie kittel voor de scheldeprijs, maar dat zal wel zn enige klassieker worden. Greipel zag ik binnen zijn programma ook nergens anders scoren dus leek me Groenwegen de beste optie. Omdat ie vandaag punten had kunnen scoren en in DDV. Dit in combinatie met Kristoff in de selectie leek me dat de beste optie.

Gaat Cort ook Scheldeprijs rijden, dat vroeg ik me eigenlijk meer af

Twaburov

'@Pietje: Inderdaad is het verwachte aantal punten lastig in te schatten, als data input heb ik de resultaten van 2016 gebruikt voor mijn programma. Daarna heb ik renners gefixt en verwijderd van het programma. Deze informatie heb ik gecombineerd met info van pcs, wf, expert vrienden en vooral veel rekenen.

Bedankt voor de uitleg nasibal, van Felline heb ik wel veel verwachtingen nu! De etappe van vandaag kan nog alle kanten op geloof ik..

arviidd

De eerste 5 in mijn team helaas niemand als kopman.

ONCE

Mooie koers

Stuyven verkeek ik me wel op, vind het altijd een beetje overschatte renner. Al is het de vraag hoe goed hij verderop in de klassiekers nog is

sprintgeit

Geen Sagan als kopman, is wel gelijk een zure...

fringale

Hopelijk hangt er wat sfeer in de kelder van het klassement want met Boonen, Kristoff en Groenewegen als kopman ben ik ernaar op weg...nochtans de nummers 1,3,4,5,7 en 9 uit de top 10, maar daar koop je in dit spel niks mee (zijn ook renners die iedereen zowat heeft). Geweer van schouder dan maar en vanaf volgende wedstrijd sterk gokken op kopmannen...behalve Sagan dan, die wordt 1e kopman tem de Amstel.

Laatst gewijzigd
ONCE

Had m vandaag als 3e kopman. Je kunt m het best gewoon 1e kopman maken overal waar ie meedoet
Had voor volgende week stybar als 1e kopman staan maar denk dat ik die ook maar verander ^^

jort101

Iedereen puntverlies?

Harry De Bakker

Vandaag de nummers 1, 2, 4, 7 en 8 uit de top 10 in m'n team. Daarnaast Sagan en Stuyven kopmannen. Alleen Kristoff die het écht laat afweten vandaag. Al met al prima dagje dus!

Tot nu toe lijkt Rowe de betere keuze t.o.v. Stannard. Laat ik nou net voor die laatste gegaan zijn helaas ...

Laatst gewijzigd
arviidd

Qua renners zit ik goed, maar mijn kopmannen ja gewoon dom van me om geen Sagan te doen. Veder gewoon verkeerd gegokt ik ging voor een sprint.

Twaburov

"Bijna 4.000 deelnemers (37%) hadden de wereldkampioen als 1e kopman gekozen." Dat doet de meute dan wel weer slim!

ONCE

5 renners in de top 10, alleen met kristoff en groenewegen de verkeerde 1e en 2e kopman

1 2 ... 25 ... 35 36

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.