Peloton Seizoen 17

1 2 ... 17 18 19 20
Poeksel

Je hoeft toch niet ergens op de hoogte van te zijn om te snappen dat oude renners op een gegeven moment uit het spel verdwijnen en je daar dus niet veel geld voor moet betalen? En daarnaast: hoe bepaal je de compensatie?

Laatst gewijzigd
De_Rode_Lantaarn

Hoe je de compensatie bepaalt is inderdaad niet makkelijk.
Ik denk zelf dat 10.000 een goed bedrag is.

Je kan wel snappen dat oudere renners uit het spel gaan verdwijnen mits dat duidelijk is.
Nieuwe managers kopen inderdaad oudere renners om overwinningen te behalen en betalen daar soms flink voor.
Dat kan stom zijn, maar met een 25 jarige bereik je niets.
Wanneer je dan een renner denkt te hebben voor 2 seizoenen en opeens gaat hij met pensioen dan is een compensatie niet raar.

In de loop van de tijd kan je de compensatie laten vervallen.
Maar voor de overgang vind ik dat niet raar.

Het moet natuurlijk wel geregeld kunnen worden. :)
Het is makkelijk praten als je niet alles hoeft in te vullen.

davyduck

Is het niet mogelijk om de oudsten degressief uit het spel te halen?
Misschien dit seizoen nog niemand omdat het niet aangekondigd is.
Dan vanaf volgend seizoen de 40- jarigen, het seizoen erna de 39 en 40-jarigen, het seizoen erna de 38 en 39-jarigen, en van dan af telkens de 38-jarigen.
Die compensatie is totaal zinloos ... (ik ga weer een oude plaat afspelen) ... Want 1 van de kernproblemen in het spel is dat de laagste divisieploegen al meer geld hebben dan veel hoge divisieploegen, waardoor ze zich allemaal veel te veel loonkost op de hals halen. Mocht er in lage divisies minder geld zitten, zouden de hoge lonen van oude renners niet kunnen betaald worden, en is er meteen een toekomst voor de rijpe twintigers die daar zouden prijzen kunnen pakken voor een laag loon. Bij een loonsverhoging moet de lage divisieploeg die dan verkopen. Als hij goed getraind is in de tussentijd kan dat met veel winst. enz ...

Nog even wat feedback voor wie er voor open staat:
Het grote probleem is momenteel in mijn ogen de grote stilstand van het spel de laatste weken in combinatie met het uitblijven van communicatie. Dat werkt zeer demotiverend.
Bij de overdracht is dit uiteraard te begrijpen. Dat is ook heel goed gedaan, zodat het seizoenseinde toch nog sereen is afgewerkt kunnen worden.
Nu het spel weer 1 week extra stilleggen, en niet eens al een kalender kunnen verspreiden, zorgt ervoor dat iedereen weer afstand neemt van het spel. En het werd pas op zondag aangekondigd dat er geen update ging plaatsvinden. Alle respect uiteraard als het praktisch niet mogelijk is. Maar verzorg toch een beetje die communicatie. En waarom kan er geen basic voorlopige kalender verspreid worden? Zelfs als er hier en daar nog een wijziging plaatsvindt. Op die manier kan iedereen toch al aan het puzzelen. Er is toch 17 weken de tijd om de kalender van het seizoen nadien te maken. Eigenlijk vind ik dat de kalender al 1j op voorhand zou "moeten" klaarzijn, zodat je je U20-renners ernaar kunt richten.
Dit is mijn aanvoelen, maar ik heb het gevoel dat ik niet de enige ben die de motivatie verliest door de grote saaie momenten in het spel.
Met het grootste respect voor diegene die het spel laten overleven ... Misschien doen jullie hier iets mee, misschien niet. In alle geval, ik blijf spelen :-)
Al zal ik geen tijd hebben om een planning te maken tijdens het weekend. Dus in de eerste week zal ik wat willekeurige schapen de wei in sturen. Jammer.

Naspa

Misschien een simpelere oplossing... Laat de 5e divisionisten nog even met de oudjes doorspelen.
En verwijder ze gewoon lekker bij alle anderen.

Nog een punt ter overweging: is het handig om in de vakantieperiode aan een nieuw seizoen te beginnen?
Voor mij maakt het niet zoveel uit -tenminste mij is verteld dat ik straks op locatie van wifi gebruik kan maken. Meer een mentaal dingetje.

Ab Normaal

'@Davy
Ik snap je punt, maar het komt allemaal even bij elkaar.
De kalender had ik al klaar, er moesten echter een paar dingetjes aan gedaan worden die alleen El Gringo nog kan. Zijn dochter heeft de afgelopen weken in het ziekenhuis gelegen en hij had examens voor een studie die hij doet. Hij heeft dus de afgelopen weken nul komma nul tijd gehad.
Schizm heeft zich verdiept in de code om te zorgen dat we tijdens de seizoensupdate grote ergernissen zoals het lage sponsorgeld en het prijzengeld kan aanpassen. Dat kan alleen bij een seizoensupdate.
Ik ben nu op vakantie, ken de code niet en heb ook nog geen tijd gehad om me in te leren in hoe de besturing van het spel werkt. Zondag ben ik weer thuis. Dan kijken we hoe onze eerste seizoensupdate loopt en daarna gaan we vanzelf met concrete plannen komen.

En vergeet niet, wij hebben alledrie een hele drukke baan en een gezin met kinderen er naast.

De_Rode_Lantaarn

Top dat jullie er tijd in stoppen.
Betekent dit dat er misschien (nog) geen externe hulp nodig is?

Ik snap de zorg maar ik denk dat er ook veel managers zijn die snappen dat dit niet zomaar even geregeld kan worden.
Als het weer volgens planning loopt en de eerste stappen worden gezet, ben ik er vrij zeker van dat het aantal managers zal stijgen.

Ik begin in ieder geval met het bestuderen van de kalender.
Divisie 3. Ik ben benieuwd.

dirkthierry

Nu ik zeg jullie zijn goed bezig.
Kalender bestudeerd wordt weer een mooi seizoen.
Hopelijk is mijn team sterk genoeg voor de tweede divisie.
Ik heb er weer zin in

Naspa

Hoe gaat het met de week-update?
Al mijn renners zijn van training verzet naar "nothing" en hebben nog dezelfde leeftijd.
Ook een hoop loze retirement-meldingen.
Is dat iets algemeens of gaat er alleen bij mij iets fout?

Laatst gewijzigd
Poeksel

Nee, ik heb ook iets van 35 keer 'Deze renner is gestopt' gekregen. Training staat nog wel zoals het stond.

dirkthierry

effe geduld komt vast goed.
Ik zit in divisie 2:1
Dus geen Naspa als tegenstander

Ab Normaal

We hebben een aantal wijzigingen doorgevoerd in de code, daarom is de update nogal spannend. Nietgoed verlopen. Om 5 voor 8 een backup gedraaid en die zetten we terug.
Je hebt zoveel meldingen van retired cyclists gehad als je renners had.
Bij mij staan ook alle renners op training nothing.
Even afwachten, alles wordt opnieuw gedaan.

davidavid

Ik zat ook in 2:1. Blijft dat bij een nieuwe update hetzelfde?

davidavid

Nope, nu 2.2

De_Rode_Lantaarn

Bij mij ziet het er goed uit.
Ik kan me alleen niet herinneren dat alle renners weer op 100% zouden staan.
Klopt dat of moet ik er rekening mee houden dat dat nog verandert?

En het sponsorgeld is verhoogd. :)
Maar bij kapitaal en dan sponsor staat nog wel het oude bedrag.

Ab Normaal

Ja, ze moeten allemaal weer op 100% staan!

Naspa

dirkthierry
Je was wat te vroeg, Dirk. Welkom in 2:2!
Lijkt me zo op het eerste oog een leuk seizoen te worden. Nou ja, tenminste spannend, veel teams die aan elkaar gewaagd zijn.

davyduck

'@ab
Ik ken de situatie waarin het spel verkeerd, en jullie goeie intenties. Daar gaat het niet over.
Het gaat gewoon over kleine dingen, die het voor de gemiddelde speler veel aangenamer zouden maken denk ik: vroeger communiceren, vertragingen aankondigen, sneller kalender releasen, ... Dat zijn dingen die niet echt extra tijd vragen. het is gewoon een aandachtspunt om zaken beter of vroeger te doen.

Zo ben ik deze morgen toch wel van mijn stoel gevallen toen ik de aangebrachte wijzigingen las. U20-races worden gewijzigd naar U21 en jongerentrui wordt U25 + je krijgt geld en supporters.
Wijzigingen met dergelijke impact moeten toch vooraf aangekondigd worden?
Zo heb ik vorige week 2 supergoeie 20-jarigen verkocht en ontslagen. Die zouden nu 21 zijn. Mijn 2 beste zijn allebei voor 1000, gratis dus, gekocht door Toss. Toevallig? Of waren er enkele mensen vooraf op de hoogte van deze aankomende wijziging?
Deze beide heren hebben vorig seizoen op 1 na alle U20-wedstrijden gewonnen in 2:1 als ik mij goed herinner. Deze zullen hem dus vermoedelijk vele honderdduizenden dollars opbrengen. 100.000'en die ik ook wel best had kunnen gebruiken. Het is financieel zo al moelijk in die hoge regionen. En Toss is een rechtstreekse concurrent, en ik heb voor dit seizoen geen enkele jongere, waardoor ik niet zal meedoen aan de U21-races, en heb ik al mijn U25's in de loop van het seizoen verkocht, ... (het komt allemaal een beetje bij elkaar)
Serieuze domper dus ten huizen towerriders ...

Het is niet mijn bedoeling om modder of verdachtmakingen te gooien. Misschien ben ik wel de enige die zo verrast is van deze 2 regelwijzigingen, omdat ze mij rechtstreeks negatief impacteren. Mijn individueel geval doet er uiteraard niet toe, je kan immers niet iedereen tevreden maken met wijzigingen. Mensen gaan nu eenmaal niet graag om met wijzigingen. Al ben ik toch van mening dat het niet helemaal correct was, dat dit niet werd aangekondigd.
Zo start ik het seizoen met veel respect voor jullie werk, met veel blijdschap dat het spel weer op de rails lijkt te staan, maar met veel frustratie voor het mislopen prijzengeld, supprters en misschien wel overwinningen.

Naspa

Eigenlijk mijn kritiek al jaren. Enige vorm van bestuurlijke verantwoording zou fijn zijn. Maar de transparantie is nog belangrijker.
Maar ja, ik heb mij er bij neergelegd.
Al zou ik een random spelregelgenerator willen adviseren. Dit om de onterechte verdachtmakingen richting de hardwerkende moderatoren te voorkomen.

Trouwens, ander punt. Wel enorm fijne veranderingen! Wordt het spel leuker door.

Laatst gewijzigd
Tossboom

Ik was ook flink verbaasd over de wijzigingen. Met name de U21 ben ik enorm door verrast. Het komt me inderdaad wel goed uit, maar was absoluut niet op de hoogte. Maar ook het salaris van de jeugdscout, wow. Die heb ik maar direct aangeschaft, dat zullen de meesten wel doen nu.
Verder begreep ik eerst niet waarom ik zo weinig LS punten ineens had. Die beperking op 20 was natuurlijk al wel eerder aangekondigd, maar heeft wel een grote impact. Vind ik prima hoor, zal alleen veel minder kunnen smijten met aanvalspunten en fitness sparen. Het gaat het wel dichter bij elkaar brengen en de tactiek nog belangrijker maken.
In ieder geval fijn dat we weer beginnen, veel dank aan Ab, Schizm en Helder voor het harde werk. Hopelijk brengen de wijzigingen nieuw elan en nieuwe managers.

schizm

'@davyduck : gebrek aan communicatie is volledig mijn schuld. Dinsdag 1 augustus heb ik de code onderzocht op mogelijkheden om de leeftijd aan te passen en provisoir aangepast voor de witte truien op 24. Ik heb toen hun gevraagd wat ze er van vonden en terloops laten horen dat ik (op termijn) eigenlijk liever een echte U21 en een U25 (zoals irl) zou zien (telkens 4 seizoenen). Na overleg is dus pas op donderdag 3 augustus de beslissing gevallen om dat dan beter meteen te doen.
Zoals bijna alle aanpassingen die ik de afgelopen weken heb gedaan was ik pas overtuigd dat ze ook werkten nadat ze geïmplementeerd en getest waren, vandaar dat ik ze bijna allemaal pas heb doorgegeven aan mijn collega admins als ze echt gecodeerd waren (zondag rond 0u30) en dat Ab ze pas communiceerde nadat er (in de mate van het toen mogelijke) getest is dat ze in de praktijk ook zouden werken.
Nu begrijp ik dat je boos bent om dat je benadeeld bent maar ook bij een aankondiging worden mensen benadeeld om dat renners dan plots veel meer (21-25 jarigen) of veel minder waard worden (36+). er zullen nl. altijd mensen zijn die net zulke renners hebben gekocht of verkocht !

Het werd gewoon hoog tijd dat het spel wat evolueerde , we zitten al jaren en te wachtten op dit soort wijzigingen. Verder uitstellen was in mijn opinie gewoon verspilling van tijd .

Laatst gewijzigd
davyduck

'@schizm.
Je laatste zin klinkt als een wanhopige poging om het goed te praten ... Zoals ik reeds zei: wijzigingen hebben altijd een impact. Voordelig voor de één. Nadelig voor de ander. Maar bij een aankondiging krijg je tijd om je voor te bereiden en om om te gaan met een mogelijk nadelig gevolg.
Had de U21-wijziging 1 seizoen op voorhand aangekondigd geweest, dan had je een zekere activiteit gekregen op de transfermarkt. Minder appreciatie voor 19-jarigen, hogere appreciatie voor 20-jarigen. Op die manier kan je je voorbereiden en je strategie bepalen.
Dan zal 1 seizoen later de nadelige en voordelige impact véél beperkter zijn, dan bij een plotse aanpassing.

Maar dit behoeft niet verder bediscussieerd te worden. Wat is is.
Ik kan alleen maar hopen dat je het belang inziet dat dergelijke aanpassingen in de toekomst beter voldoende vroeg aangekondigd gaan worden. Nuja, naar mijn bescheiden mening toch.

Poeksel

Ik begrijp de frustraties van davyduck. Op korte termijn is zo'n onaangekondigde spelregelwijzing niet ideaal en er zijn spelers die daardoor benadeeld worden (en ook die ervan profiteren). Op de lange termijn is de wijziging wel goed voor het spel denk ik, en daar profiteren we allemaal van.

Ik had trouwens zelf mijn 21-jarigen nog niet verkocht, maar ze de meesten ook al een tijd niet getraind in de verwachting dat ik ze wel zou gaan verkopen...

Nog een vraag over de jeugdscout: 'Huidige bekwaamheid' beinvloedt alleen de verdeling van punten, niet het aantal punten, toch?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Davy
Ik begrijp de frustratie zeker. Hoop dat ik iets uit kan leggen.
IP, de bedenker van het spel, was al jaren niet meer actief, maar betaalde wel de server. na al die jaren en vergeefse pogingen om het spel te verkopen, trok hij de stekker er uit (achteraf begreep ik dat, gezien de enorme kosten, IP verdient alsnog alle lof voor hoe lang hij ons heeft laten spelen, ik weet wat hem dat gekost heeft). Dat betekende dat vanaf dat moment iedere dag het afgelopen kon zijn.
Schizm en El Gringo onderhielden het spel, geheel belangeloos, al enkele jaren. Maar zij konden alleen beheren, hadden geen toegang tot de code en konden dus helemaal niks wijzigen.

Ik heb contact met ze opgenomen puur om het spel te redden. We hebben de servers betaald uit eigen zak en als tegenprestatie van IP de code gekregen.
Een code waar geen van ons drieën verstand van heeft. Wat we ook weten is dat managers smachten naar verbeteringen van het spel.
Behalve de kinderziektes die we hadden na het switchen van server heeft Schizm zich verdiept in de code. Compleet self-learning, niemand die hem iets verteld heeft. Kwestie van back ups maken en proberen, back ups maken en proberen.

Dit zijn veranderingen die we konden proberen. Hadden wij vooraf gecommuniceerd dat we dit van plan waren en mensen hadden actie ondernemen en we hadden het uiteindelijk niet voor elkaar gekregen, dan waren er ook veel managers die hadden geklaagd dat ze strategie wijzigingen hadden doorgevoerd op basis van onze aankondigingen en dat we die dan niet door konden voeren.
Het is voor ons ook pionieren. Wij zouden het zelf ook liever anders gewild hebben, zijn ook op zoek naar een programmeur maar die zijn niet eenvoudig te vinden.
Dat is de reden dat we dit niet hebben gecommuniceerd. Simpelweg omdat we niet wisten of we dit voor elkaar kregen. Er was dus helemaal niemand van op de hoogte. Ook Tossboom niet. En voor onszelf is het ook geen voordeel. Kijk maar eens in mijn renners. Ik heb geen enkele 21 jarige in mijn team.

Vanaf nu gaan we met zijn drieën om tafel zitten over wat we nog meer willen en denken te kunnen, veranderen. Dan zullen we aangeven wat onze intenties zijn.

Geld en supporters voor de jongerentrui is toch juist fijn? Dat was er eerst voor geen enkele renner dus daar worden alleen maar mensen beter van.

Over de kalender releasen begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld. Een half uur na de geslaagde seizoens update stond de kalender er op. Als je bedoelt direct na het vorige seizoen op het forum zetten: dat gebeurd meestal ook, echter, nu door toevalligerwijs samenkomende verplichtingen van ons alle drie, kwam dat er niet van.

MicheleBartoli

Hmmmz...

5-tal renners contract verbroken omdat ik het aantal beloofde ritten niet heb nageleefd.
Ik dacht dat ze hooguit wat humeurig zouden zijn :-)

niet de grootste toppers maar toch zuur om ze gratis te zien vertrekken, ik probeer er alvast een tweetal terug te halen.

Justin Case

Complimenten voor de genomen wijzigingen. Volgend seizoen pas toepassen van de ingrijpendste had mijn voorkeur gehad. Ook ik heb 1 20-jarige ontslagen. Impact wat spreiden lijkt me dan beter.
Deze wijzigingen zijn denk ik wel goede keuzes, netto helpt dit het spel verder.
Ook complimenten voor de seizoensovergang.

Ik zou graag een nieuw topic openen voor seizoen 18. Maar ben op de camping. Met mijn gezin. Dus dat nieuwe topic doe ik wel over 2 weken.

1 2 ... 17 18 19 20

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.