Peloton Seizoen 17

1 2 ... 17 18 19 20
davyduck

'@Ab.
Punten en geld voor de jongerentrui vind ik een hele goeie zet. Daar ging de discussie niet over, maar als je het toch vraagt :-)
Dit zal zeker een dynamiek teweegbrengen bj teams die niet meteen voor de hoogste prijzen rijden. En zo verwacht ik toch (en dat is wss de bedoeling) dat de teams onderaan het klassement wat meer punten scoren, en geld verdienen. Dus dikke duim hiervoor!

De U20-races aanpassen naar U21 begrijp ik minder. Ik vind dat de "winst" voor het spel omgekeerd evenredig staat op de impact die het heeft. Ik ben ook niet meteen overtuigd van de meerwaarde. Dus voor mij is dit in het beste geval een status quo, gewoon een wijziging, niet meteen een verbetering.
Het leuke van die U20-races is net de onvoorspelbaarheid van monoskilled, onvolledig getrainde renners. Door ze een jaar ouder te maken worden ze alvast weer wat completer, en dus wat gelijker.
Maar de impact op het spel van de wijziging in U20-races, is in mijn ogen vele malen kleiner dan de wijziging in de jongerentrui.

schizm

door het op de leeftijden van 21 en 25 te zetten is er een betere spreiding van het aantal renners die winstgevend kunnen zijn, plus U21 wil in de wielerwereld zo ver ik weet zeggen : tot en met het jaar dat je 21 wordt dus in feite was het in het verleden onlogisch.
Dat deze wijziging minder impact zal hebben als die van de jongerentrui is evident, vermits daarvoor gewoon een nieuwe categorie werd gemaakt.

Verder even melden dat er niks is veranderd is ivm de punten voor de jongerentrui (die waren al gelijk aan de berg en puntentrui) !!! Het gaat dus louter om een financieel voordeel (geldprijs en supporterswinst) !

P.S. : ik heb ook pas een goede 20 (nu 21) jarige verkocht voor twee keer niets (en een andere raakte na 2 pogingen zelf niet verkocht) plus het contract van mijn beste U21 vervalt over 10 weken en ik wil die dus eigenlijk ook (binnenkort) verkopen maar dat kan ik nu niet meer maken. Ik denk dat ik gewoon beter compleet stop met het spel te spelen , het plezier is er sowieso al een tijdje bijna uit.

davyduck

Ik hoop maar dat je mijn commentaar niet als aanvallen beschouwd, want het is als opbouwend bedoeld.
Het is in mijn ogen beter de vinger op de wonde te leggen, dan zoals zovelen op het peloton-forum bloemetjes strooien hoe fantastisch jullie het gedaan hebben. Van bejubeld worden, word je niet beter :-)

Over je PS: Ik twijfel niet aan jullie ethiek in het spel. Het is wel duidelijk dat jullie correct handelen. Door het niet transparant communiceren brengen jullie jezelf blijkbaar nog het meest in de problemen. Waarom is je plezier uit het spel? Maar ik begrijp dat je in een moeilijke positie zit, als je 2 petten op hebt. Maar door wijzigingen correct aan te kondigen ondervang je dat probleem toch voor een groot stuk.

Laatst gewijzigd
MicheleBartoli

Zopas 2 van de 5 renners die (per ongeluk) hun contract verbraken kunnen recupereren. Grapje heeft mij wel 200k gekost :-)

De_Rode_Lantaarn

Ik had het even niet in de gaten van wie ze waren.
Maar ik was al veel lager gestopt.

200k is wel balen :(

dustin

'@schizm, niet stoppen svp :o

Speel gewoon zoals je wilt, waarom niet.
Waarom kan je je beste u21 niet verkopen?
Je hebt ook je nadeel gehad bij eerdere verkoop.
En nu, een goed bruikbare u21 of een verkoop, komt op het zelfde neer.

Ik hoop echt dat je blijft spelen.

De_Rode_Lantaarn

Inderdaad en bij elke verandering is er wel iemand in het voordeel of in het nadeel.
Ik ben zelf blij met de wijzigingen en ik heb nog een 25 jarige nodig. Dus eigenlijk zou ik ook moeten zeggen als ik het geweten had....

En voor de toekomst is het natuurlijk verstandig om wijzigingen aan te kondigen. Dan kan je je inderdaad voorbereiden.
Al zal dat ook lang niet altijd een voordeel zijn.

Overigens wat ik positief vind, is dat een failliete tegenstander van vorig seizoen zich heeft aangemeld met een nieuw team voor dit seizoen.

schizm

ik heb ze gewoon op de lijst gezet want ik had al dezelfde conclusie getrokken als Dustin of ik hem nu hou of verkoop de U21 beslissing was altijd in mijn voordeel (de U25 beslissingen daarentegen kost me nu flink wat duiten - de leeftijden in mijn team springen van 21 direct naar 31 ).

Vraag me wel af welk nadeel voor jullie verbonden is met mijn stoppen met spelen, dat zou me bijvoorbeeld zelfs meer tijd geven die ik in ontwikkeling en onderhoud van het spel kan steken.

Slayer772004

Vandaag nochtans geen slechte race voor iemand die aan stoppen denkt ...

De_Rode_Lantaarn

Geen nadeel, maar stoppen met spelen door irritatie of stoppen met spelen als bewuste keus is een groot verschil.

Het is nu eenmaal zo dat degene die een spel leiden en ontwikkelen altijd kritiek krijgen.
Ik heb ook wel eens een kar getrokken, zonder tegenprestatie en er is altijd wel wat.
Toch ben ik blij dat jullie dat doen en er is een verschil met af en toe eens een bloemetje geven of met rozenblaadjes strooien.

Dus als je stopt om die reden, is er geen nadeel natuurlijk.

schizm

'@Slayer : nochtans op autopiloot gereden, zou eind vorig seizoen trouwens zo de ganse tour gewonnen kunnen hebben met Ange (minstens podium) ipv op 20 minuten of zo te eindigen. Ik heb drie renners die ouder zijn als 21 en dus punten buiten de jongeren races kunnen pakken, al heeft Belo (de renner die ik eind vorig seizoen verkocht) als 20 jarige gewoon ook een etappe in de Dauphinee gepakt. Fun fact : alle 4 truien vandaag zijn naar (3) ex-renners van mij gegaan.

@davyduck, de_rode_lantaarn : ik zou niet stoppen uit irritatie. Ik heb mezelf wat regels opgelegd omdat als ik het spel voluit zou spelen zouden daar vragen bij gesteld kunnen worden. Maar dat maakt het dus wel saai (zelfs al wijk ik eigenlijk al licht van die regels af door toch enkele renners te hebben gekocht).

Laatst gewijzigd
De_Rode_Lantaarn

'@schizm Ik zou er gewoon voor gaan.

Zelf wel 2e in het ploegenklassement, maar in de eindstand zie je daar weinig van terug.
Divisie 3 wordt een goede leerschool voor mij. Er wordt bijvoorbeeld aardig met fitness gesmeten.
Meer dan ik gewend was.
Toch traint er bijna niemand in 3:3 op fitness.

:) Nog heel wat te leren.

Naspa

Vreemd eigenlijk. Slecht trainingsweekend achter de rug. Niemand gepopt deze keer.
Kan een keer gebeuren. Echter:
Een 36 jarige die ik niet train, stijgt in waarde.
Twee 35jarigen die ik op sprint train, dalen in waarde.
Kan dat eigenlijk wel?

Tossboom

Dat gebeurt regelmatig, ook wel bij jongere renners. Geen idee waarom precies. De week erna stijgen ze dan weer extra veel. Mijn beste renner (nu 36) heeft 2 skilldrops gehad gister op zijn belangrijkste skills en mijn beide leiders zijn van vorige week nog LS 27 nu ineens LS 19. Beide van 20 naar 19 gezakt dus die 20 grens is zeer letterlijk genomen blijkbaar. Net boven de 20 afgezet zodat ze direct eronder zakken. Fijn trainingsweekend.

schizm

die skilldrops komen door het random gedeelte dat groter is dan het effect van de skillstijging bij een lage skill, bij een hogere skill (7+) wil dat zeggen dat de training geen zichtbaar effect heeft gehad omdat enkel het eerste decimaal wordt meegeteld in de transferwaarde (bij oudere renners kan dat dus ook een skilldrop zijn maar op de hoge skills scheelt dat dan (een pak) meer).

@Tossboom : De cap is op LS e.d. is op 20.0 precies , zoals het altijd de bedoeling is geweest en omdat oudere renners er nu ook geen LS meer bij krijgen is die skilldrop precies wat verwacht wordt.

Om te eindigen met een positieve noot heb nu al een 3 tal eerder gestopte managers zien passeren die opnieuw beginnen of de draad van hun team terug opnemen ! Vind ik een welgekomen evolutie.

Tossboom

Oh ik dacht die ik die LS wel weer gelijk naar 20 kon krijgen, maar dat is dus geen optie? Okay is toch het laatste seizoen voor de oude rotten..

Ik snap jouw uitleg niet helemaal over die waardedaling. Ik heb een 29 jarige renner die ik train op TT, maar heeft al TT 16. De laatste 2 weken verloor hij iets in waarde, de week ervoor won hij bijna 100.000, de week daarvoor verloor hij iets en de week daarvoor won hij ook 100.000. Gezien de stijgingen zou hij niet op zijn max kunnen zitten, maar de dalingen zijn wel talrijk. Hoe zit dat?

Maar zeker positief Schizm! Hopen dat het blijft groeien.

Laatst gewijzigd
Milanos Kateros

Beste WF'ers, mijn ploeg is aan het sterven. Financiële wanorde breken me op. Heb afgelopen seizoen al mn beste (duurste) renners moeten verkopen.
Stel, ik wil het later nog oppakken, wat is dan handig om te doen? Nieuw account of deze opnieuw oppakken?

schizm

'@Tossboom : hij stijgt bvb. +- 0.04 skill per training en start op 15.99

week 1 : 16.03 , eerste decimaal is anders dus transferwaarde stijgt sterk
week 2 : 16.07, de waarde zonder random blijft gelijk maar met kan hij een paar duizend dalen of stijgen
week 3 : 16.11, eerste decimaal is anders dus transferwaarde stijgt sterk
week 4 : 16.15 zie w2
week 5 : 16.19 zie w2
week 6 : 16.23 zie w3

komt nog bij dat leeftijd een factor is in de berekening van de transferwaarde , bij de seizoensupdate zakt dus de transferwaarde altijd iets (maar bij een skillstijging (met gewijzigd 1e decimaal) valt dat dus niet zo op).

@Milanos : als je geen goede renners of prospecten hebt kan je idd misschien beter opnieuw beginnen (al vind ik dat altijd een beetje jammer)

Laatst gewijzigd
Naspa

'@Milan. Opnieuw beginnen. Snel nu of wachten op volgend seizoen.
Het is erg jammer. Ik weet niet of de situaties vergelijkbaar zijn, maar ik zie ook wat laat-twintigers bij jou die aardig wat salaris claimen maar waarschijnlijk weinig opbrengen.
Zo'n gemengde ploegvorm waarin je eigen jeugd probeert groot te brengen, is eigenlijk niet te doen. Tenzij je misschien ooit het salaris-onderhandelings-geheim van Opkopdeslootin ontdekt.

Wat mij betreft overigens een wens voor toekomstige aanpassingen. Dat renners -zeker degene die nog niets presteren- iets realistischer zijn in hun beeld en wensen bij contractonderhandelingen.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Milan
Ik wil je best advies geven, als je me op de een of andere manier een overzicht van je renners stuurt en je huidige financiële positie, kan ik best aangeven of er nog iets van te maken valt.

Milanos Kateros

Thanks voor het advies guys en voor het aanbod Ab!
Naspa schetst de situatie eigenlijk perfect. Ik had al die tijd veel te veel salariskosten, waardoor ik niet veel verdiende in de lagere divisies. Tegelijk probeerde ik renners van zoveel mogelijk verschillende leeftijden te hebben voor een goede doorstroom. Nu het moment is gekomen dat de uitstroom begint zijn die renners echter nog niet competitief genoeg, op 1 of 2 na. Terwijl ze wel al aardig duur zijn.

Concluderend kies ik er zodoende voor dat het beter is als ik volgend seizoen opnieuw begin, met alle kennis. En voor nu nog een beetje aankloot met mijn huidige team (hoe het best te onderhandelen, tactieken, andere spelers blij maken met talentvolle renners).

Poeksel

Ik weet ook nog niet hoe je het beste salarisonderhandelingen kan doen, maar mijn salariskosten (met een gemengde ploeg, 33 renners) zijn momenteel 278k. Het is wel langzaam aan het stijgen, maar drukt nog niet erg op de begroting. Het helpt wel dat ik een echte Hollander ben (qua gierigheid).

Tossboom

Over die onderhandelingen heeft Schzim ooit al eens een (basis) werkwijzer gepost op dit forum. In het kort komt het erop neer dat als je renner in het vorige of lopende seizoen maar voldoende punten heeft gehaald (minimaal 80) je hem een minimale verhoging kunt bieden, maar dan wel voldoende ritten en winbonussen. Als hij die punten niet heeft zul je hem een voldoende basissalaris moeten bieden, uit mijn hoofd minimaal 15% verhoging.

Ik zit overigens op 647k per week met die kennis, dus duur is (wordt) het sowieso...

Laatst gewijzigd
Tossboom

De vaardigheid van Redha Van Vooren in leiderschap is gestegen van 19 naar 20.

Je zei toch gister dat ze geen LS stijging meer konden krijgen?

schizm

f.k ja, je hebt gelijk, is een bug moet ik meteen rechtzetten dit.

1 2 ... 17 18 19 20

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.