Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 ... 190 191 192 193
nielsvis

Dank u allen! Het waren 3 fantastische...weken. We moeten als wielerfans weer een paar weken zien te overleven. En dan staat de tour alweer voor de deur. met michel wuyts en jose de couwer op sporza. Alhoewel eurosport het prima deed deze 3weken met kroon en zn verhalen over hagelstenen :) tot over 4 weken met de tour!

nederbelg

WoW, dankzij een monsterscore van meer dan duizend ook meer dan duizend plaatsen winst en eindigen rond plek 1400. Heb ik vrede mee voor een eerste keer!

JimKro

We hebben hier gezien wat de impact van het koersverloop heeft op de waarde van klassementsrenners in Scorito. Door de voorsprong van Dumoulin waren er in de laatste week veel meer bergetappes die beslist werden door de favorieten zelf dan bijvoorbeeld in de tour van vorig jaar. Afgezien van Thomas en Van Garderen waren alle dure klassementsrenners hun geld prima waard. De verhouding in punten lag dit keer dus met name in de klassementsrenners tov van sprinters en aanvallers. Zelf ben ik hierdoor achtergeraakt. Ik miste in elke bergetappe steeds net 1 klassementsman die veel anderen wel hadden. Sanchez, Costa en Fraile konden daar niet tegenop boksen voor mij. Uiteindelijk rond plek 2000 geëindigd

Laatst gewijzigd
JDL75

Allen van harte met deze historische Giro, en niels met de fiets. Voor mij een zeer slechte scorito uitslag. Eindig meestal op het podium in mijn subpoule maar nu een middenmoter. Waar ik normaal bij de beste 97% of hoger eindig nu bij ca70% maar wat maakt het allemaal nog uit, gisteren was een feestdag en dit zal lang beklijven. TOM=GEWELDENAAR

Ik wil jullie allen bedanken voor de mooie commentaren, gedachte wisselingen en zienswijze. Altijd genieten hier op het forum. Tot de TdF

elstupidoloco

De winnaars gefeliciteerd!! Het was weer een prachtige Giro. Dank voor alle redeneringen, berekeningen, discussies! Het was me een waar genoegen. Uiteindelijk ben 122e algemeen geëindigd. Het hebben van Kruijswijk, Thomas en Ewan, en het niet hebben van Landa, Nibali en Stuyven heeft me uiteindelijk te veel punten gekost om echt hoog te eindigen.

Poeksel

Even ter lering en vermaak een roundup en beoordeling van mijn keuzes, met het gevaar dat het wijsheid achteraf is. Mocht iemand nog feedback hierover hebben (wat ik beter/anders had kunnen doen), graag!

De sprinters had ik ongeveer zo ingeschat: Gaviria de beste, dan Greipel en Ewan, dan Modolo en Nizzolo (mits fit), die als Italianen waarschijnlijk uitrijden, dan Bennet/Sbaragli, dan Gibbons/
Savitsky/Richeze/Mareczko/Bauhaus.

Gaviria dus een zekerheid, net als Richeze want QS. Modolo leek me kanshebber op de puntentrui dus die ook (dat pakte verkeerd uit, maar of het een fout was weet ik niet). Ewan wel en Greipel niet vanwege de prijs. Gibbons wel vanwege 500k. Een extra QS-knecht heb ik overwogen, was achteraf een goede keuze geweest. Ik nam ook Nizzolo (dat was geloof ik omdat ik op een gegeven moment nog 3M te besteden had en wel een extra sprinter kon gebruiken), daarvan had ik wel kunnen weten dat het te onzekere punten zijn voor 3M. Savitsky was ook een slechte keuze. En dat ik Stuyven niet echt overwoog was dom. Mijn sprintersselectie had dus een stuk beter gekund.

Ik nam vier aanvallers/punchers. Woods was een koopje voor 500k, en die presteerde volgens verwachting (96 punten met twee keer opstellen). Bilbao ook 500k, maar die viel tegen (nooit opgesteld, al was zijn selectie sowieso een gok). Costa leek me onderprijsd voor 1M en daar kreeg ik gelijk in. Fraile was een van de favorieten voor de bergprijs, dan is 750k niet duur, en dat maakte hij waar. Heel duidelijke omissies had ik in deze categorie volgens mij niet, al was LLS (1M geloof ik?) ook een goede keuze geweest. Maar over het algemeen schatte ik de renners in deze categorie goed in.

Bij de klassementsrenners had ik ongeveer de volgende rangschikking qua Scorito-potentie:

Quintana (want grote favoriet)
Nibali, Dumoulin(tijdritten), Pinot (vaak voorin, goede aanvaller als AK mislukt), Yates (vaak voorin, Ewan en witte trui)
Kruijswijk,
Jungels (QS, tijdritten, witte trui), Landa (goede aanvaller als AK mislukt), Thomas, Zakarin
Mollema, Dennis (tijdritten, maar 1.5M)
Formolo, Pozzovivo
TJ

Op basis hiervan vond ik Nibali, Mollema en Kruijswijk iets te duur en nam ik de resterende toppers. Thomas viel (maar toch nog 177 punten), Dennis ook (0 punten, maar ik denk nog steeds dat hij onderprijsd was), de rest deed het goed. Quintana vind ik nog de meest bewistbare keuze: 655 punten uiteindelijk, maar daar zaten ook kopmanpunten bij (die anders (al dan niet gedeeltelijk) naar een andere kopman zouden gaan). Formolo (1M?) en Pozzovivo (1.5M geloof ik) waren mogelijke omissies, maar de klassementsrenners had ik over het algemeen goed ingeschat.

Belangrijk is ook de kopmankeuze. De eerste sprintetappes ging dat nog niet zo goed, op het einde wel (Landa-Landa-Pinot). Een beetje gelukjes natuurlijk.

6058 scoorde ik hiermee, en via een subpoule "Een proefabonnement voor Il Magistrale Cycling Coffee" al heb ik nog geen bevestiging van de prijs gekregen. Maar ik lust toch geen koffie...

shyguy

Ondanks dat ik behoorlijk wat (8) renners ben kwijt geraakt gedurende de gehele ronde ben ik dik tevreden over het resultaat.
194e bij WF en 424e overall met 5750 punten.

Winnaars gefeliciteerd!

ivo001

Ik heb alleen met de verkeerde kopmankeuzes in etappes al 392 punten laten liggen...

Filipo

Persoonlijk een top prestatie: 36e algemeen. Zonder Quintana, Nibali en Greipel. Maar natuurlijk blijft het roze voor Dumoulin de mooiste prestatie. Over een paar weken mogen we weer.

snoek1974

'@ poekel

Mijn tegenvallers waren Ewan , Modolo , Kruiswijk , Thomas , Dennis , Yates en Amador ( Thomas , Yates en Dennis door blessures / vallen anders ben ik nog steeds overtuigd van die keuze en Yates heeft nog quitte gedraaid)

Waar Savitski , Ponzi en Kelderman ( laatste blessure anders goede keuze ) gokjes zijn en dus afwachten .

Juiste keuzes bleken Gaviria , Dumoulin , Jungels , R Costa , Nibali , Landa en Zakarin .

De koopjes die ik niet had bleken te zijn : Woods , Gibbons , Stuyven , Polanc , Pozzovivo

De nieuwe kopman regel maakt de ploegen verschillender en daarom interessanter en geef je ook een keuze om paar toppers te negeren door goedkope andere keuzes te pakken en zoals bij R Costa / Woods als kopman te pakken in bepaalde etappes , op naar de tour

Sunrider

Even over de uitslag, ik lees n.l. net de Scoritomail. "Ook Danny Schiffelers leverde een uitmuntende prestatie. Hij won de Wielermanager voor de Giro d'Italia. Ook Niels Vissschers verdient een eervolle vermelding. Hij werd tweede met evenveel punten!"
Ik vind dat niet kunnen, wanneer er 2 deelnemers gelijk eindigen zijn zij gedeeld eerste. Dan zorg je als organisatie dat er 2 eerste prijzen komen.

snoek1974

Bizarre is dat dan degene wint die het langst geregistreerd is bij scorito

ronddraaien

In geval van een gelijke stand tussen deelnemers aan de Wielermanager van Scorito.com, wordt de hoogte in de ranking als volgt vastgesteld:

1) Aantal punten behaald in etappe 1;
2) Aantal punten behaald in etappe 2 (indien 1 geen uitsluitsel geeft);
3) Aantal punten behaald in etappe 3 (indien 2 geen uitsluitsel geeft);
4) Deelnemer die zich als eerste heeft aangemeld op Scorito.com (indien 3 geen uitsluitsel geeft).

Danny had 15 punten meer dan Niels in de eerste rit en is daarom eindwinnaar. Zo is het reglement nu eenmaal.

Rebellin

Zesde algemeen geworden: AartjeBombaartje. 39 punten tekort voor plek 1.

Goede, dure, keuzes: Gaviria (788), Jungels (738), Quintana (539), Dumoulin (674), Yates (432), Pinot (406), Zakarin (378), Landa (330), Bennett (263)
Tegenvallende dure keuzes: Modolo (132), Ewan (233), Thomas (173), Dennis (0)
Neutraal: Amador (102)
Pareltjes: Bauhaus (147), Gibbons (172), Richeze (241), Costa (273) , LLS (163)

Kost me de kop:: Savitskiy. Had ik Stuyven gekozen ipv Sav, had ik gewonnen;-).

Mijn verhoudingen waren:
Klassementsmannen: 10 (Dennis en Amador meegerekend)
Sprinters: 8 (Richeze meegerekend)
Aanvallers: 2

Kingstown

'@ Poeksel:

Leuk dat je je gedachtes en motieven deelt!

Punt is dat zelfs achteraf bepaalde keuzes vooraf toch niet anders waren uitgevallen. Een hoop hangt samen met het vertrouwen/geloof dat je in bepaalde renners hebt. TJ heb ik nooit overwogen, omdat ik er echt niet meer in geloofde. Vraag het Noud en je krijgt een ander antwoord. Dat soort inschattingen zijn echt puur persoonlijk.

Enige wat je voor een volgende keer zou "moeten" proberen te vermijden is dat je renners selecteert die je nooit opstelt. Bilbao in jouw geval. En ik heb het idee dat in de categorie aanvallers/punchers de kans op niet opstellen het grootste is. Had trouwens zelf ook Bilbao en heb hem 2 keer opgesteld waarvan 1 keer terwijl hij in de punten reed, maar nog steeds maakt dat zijn keuze het niet waard.

De kopmankeuzes bij de sprint etappes zijn meestal erg lastig. Zelf heb ik iedere keer Gaviria opgesteld, dus netto was dat het wel waard, maar er waren etappes waar een ander beter was geweest. Dat is onvermijdelijk.

Laatst gewijzigd
Mathieu Moller

Ik had Mareczko voor de sprints, maar die presteerde niet echt veel, dus heb ik hem bij de latere sprintetappes links laten liggen. Uitgerekend toen werd hij twee maal tweede. Ook heb ik een aantal keer totaal de verkeerde kopman gekozen, maar dat soort frustratie hoort er allemaal bij. Ook Savitskiy en Hofland waren niet echt goede keuzes. Daar had ik dan beter Stuyven, Fraile of Pöstlberger voor kunnen doen, maar dat is achteraf praten.

Zadelpen

De helft van mijn ploeg is afgevoerd in de ambulance haha. Mijn sprintploeg klopte van geen kanten, mijn aanvallers allemaal goed gepresteerd, en ingezet. Mijn klimploeg kwam iets te kort, maar dat was begroot en had ik met mijn dure sprintploeg ruimschoots goed moeten kunnen maken.

Ga het kwa sprintploeg ook helemaal anders doen in de tour. Maar de rest gaat steeds beter al. Eens kijken of ik bij de tour eens top 100 algemeen kan komen, ;-).

Pietje Precies

Geinig dat Scorito (in ieder geval via de app) die CV / Scorito Index heeft ontwikkeld! Helaas ben ik dit jaar nog niet in vorm. Mijn zwakste twee prestaties van de laatste 8 Scorito wielren-poules zijn beide dit jaar (84,1% in de Giro en 94,1% in het klassiekerspel). Hopelijk sta ik er in de Tour weer! Heb nu al weer zin om het puzzelen te starten :)

Laatst gewijzigd
Charlie33

'@rebellin. Knappe prestatie. Je had ook gewonnen als je afgelopen zaterdag een klasse,emtsman als kopman had opgesteld ipv Costa.

Poeksel

Nog een week en we kunnen weer!

shyguy

Idd Poeksel schiet lekker op :-)

De tennispoule wil nog niet echt vlotten, de één na de ander vliegt eruit.
Valt straks de mooie top 500 ranking weer in duigen. Kan ik met de tour weer proberen wat goed te maken :-)

Fietsbel

Is het de bedoeling dat er een nieuw scorito-topic voor wordt aangemaakt, zodat het speculeren en het discussiëren weer kan beginnen?

Poeksel

Ja, maar zullen we het eerst over het klassiekerspel gaan hebben? Over anderhalf week online zie ik!

WCEendT

Strak plan poeksel! Gaan we bij klassiekerspel nog een budgetspel beginnen?

Poeksel

Aangenomen dat Scorito het weer ok vindt ben ik voor!

1 2 ... 190 191 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.