Scorito Giro d'Italia 2017 pool

« 1 2 3 4 ... 192 193
Avatar of
Nick Doup
admin

Ook dit jaar heeft WielerFlits weer een pool aangemaakt voor de Giro d'Italia.

Het spel werkt eenvoudig:
Bij de Wielermanager voor de Giro d’Italia stel je een team samen van 20 renners (maximaal 4 renners per ploeg), op basis van een budget van € 42 miljoen. Iedere etappe stel je 9 renners op.

Een wijziging ten opzichte van vorig jaar is dat je nu niet vooraf 3 kopmannen hoeft te selecteren. Van je 9 geselecteerde renners kun je 1 renner aanwijzen als kopman, die dan dubbele punten voor jou verdient met zijn etappe-uitslag.

Dus:
- Stel een team samen van 20 renners
- Stel iedere etappe 9 renners op
- Kies per etappe 1 van je 9 opgestelde renners als kopman

Schrijf je nu in

Aanmelden kan uiterlijk tot vrijdag 5 mei om 12:25 uur.

Heb je aan het einde van de Giro de meeste punten verzameld? Dan win je de volgende hoofdprijs: Een Sensa Umbria Racefiets

sensa_racefiets

Schrijf je nu in

RubenVB

Ja ja. Daar zijn we weer. Mooie ontwikkeling dat je nooit meer hoofdpijn hebt als je aan het begin de verkeerde kopman hebt gekozen. Elke etappe een andere. Hoezee!!

RubenVB

Of je hebt nu elke etappe hoofdpijn. Dat kan ook haha

ditisdavid

Veel overpriced sprinters zeg...

ONCE

Jammer van deze verandering . Vond het kiezen van 3 kopmannen vooraf nou net een pluspunt.

achtpuntzes

die poolspelletjes van tegenwoordig zijn er echt allemaal op gericht dat als je pech hebt dat je kopman valt of slecht presteert er nog steeds geen man overboord is.
jammer, want de hardcore opzet van zeg, gewoon 15 renners kiezen is er niet meer, en zo zijn die spelletjes veel te soft geworden.

ONCE

Met deze budgetten krijg je al veel dezelfde selecties. Met het veranderen van de kopman opzet ook nog eens veel dezelfde kopmannen elke dag.

MorenoHofland38

De kopmannen waren toch al grotendeels hetzelfde. Het is er juist iets interessanter op geworden, zeker in onvoorspelbare etappes.

(Overigens begin ik steeds meer spijt van mijn username te krijgen. Ik had in 2015 toch andere dingen verwacht.)

Laatst gewijzigd
MorenoHofland38

Het budget lijkt op dit moment inderdaad te hoog, maar de startlijst is nog verre van compleet, dus dat kan nog veranderen.

Benieuwd wie Bora, Lotto, QuickStep en Katusha nog meenemen.

nasibal

Die Umbria heb ik momenteel al en was juist op zoek naar een nieuwe fiets..

Johnnyloco4

He mooi, Nasibal meldt zich al vroeg👍🏻

Laatst gewijzigd
Jori

Heerlijk, het begin van de puzzel kan weer beginnen! De veranderde kopman regel is jammer, maar logisch omdat scorito minder afhakers wil tijdens het spel.

Wel leuk zoveel toch grote namen aan de start van de Giro: Quintana, Nibali, Zakarin, 2x Yates, Dumoulin, Mollema, Kruiswijk, Pozzovivo, Formolo, Scarponi, Pinot, Rui Costa, Thomas, Landa, V Garderen, Dennis, en dan missen nog bijvoorbeeld Aru en König. Heb zo'n vermoeden dat Sivtsov en Atapuma deze keer geen top 10 gereden krijgen ;)

Qua sprinters is het nog lastig in schatten: Gaviria, Ewan, Greipel ogen toch als sprinters van de eerste rij, maar houden Gaviria en Ewan het de hele ronde vol of stappen ze eerder af, en zo ja, wanneer stappen ze af? Sprinters daaronder heb ik wel vertrouwen in, maar dan de sprinters daar weer onder (Ruffoni, Mareczko, Porsev etc.) lijken dan wel weer erg duur voor wat ze kunnen. Maar vooral benieuwd wat er nog bij komt en hoe duur? Denkende aan een Cimolai, Bauhaus/Walscheid/Waeytens, en misschien nog Minali, Zabel etc.

MorenoHofland38

Ik denk dat de sprinters op de tweede rustdag allemaal afstappen, in de laatste week zit geen enkele vlakke etappe meer.

nasibal

Wat ik leuk vind is dat ik drastisch snel in budgettaire problemen kwam toen ik voor de lol eens met de ogen dicht de klassements toppers van bovenaf begon aan te klikken.

Met Quintana + Nibali + een willekeurige andere "topper" zit je toch al op een kwart van je budget, met 3 renners. Voeg daar 3 topsprinters aan toe en je nadert al de helft van je budget met nog 14 renners te gaan. Kort door de bocht betekent dat 1,5 kk per overige plek. Wanneer ik de renners volgens scorito sorteer op 'klassement' moet ik eerst 14(!) renners voorbij voordat ik de eerste 1,5kk renner tegen kom.

Vind ik mooi.

Laatst gewijzigd
ONCE

Rode trui wordt nog een lastig verhaal ja. Greipel zal ongetwijfeld ook eerder afstappen. Een normaal gesproken zekerheidje als Nizzolo is deze giro ook geen zekerheidje wat betreft zn vorm ivm zn blessure.
De laatste week is geen vlakke etappe meer te bekennen en de laatste etappe is een tijdrit dus ik denk dat deze Giro sowieso veel sprinters het na de laatse rustdag wel voor gezien houden.
Aan de andere kant loop je niet zoveel punten mis, enkel de punten van het rode trui klassement aan het einde.

edit: Rode trui natuurlijk doh

Laatst gewijzigd
Jori

3e rustdag toch? etappe 13 zie ik als laatste kans namelijk. Maar willen ze ook de rode trui naar huis nemen en fietsen ze hem daarom uit? Ook voor de eventuele world tour punten, al zie ik die niet echt in het geding voor Orica en Etixx komen. Of is de rode trui een prijs die alleen voor de Italianen telt zoals Viviani, Modolo, Nizzolo

Laatst gewijzigd
JimKro

Ik vind Gaviria en Ewan ook wel erg duur voor wat ze gepresteerd hebben in grote rondes

jsprunk

De sprinters zijn heel duur, maar vergeet niet dat er misschien een sprinter is die drie dagen het roze en rood (en eventueel wit) gaat dragen als die etappe 1 wint en etappe 2 en 3 kort eindigt. Als je die kopman maakt, heb je toch al gauw een bak punten binnen die je niet verdient met een klimmer die 8e wordt in het klassement.

Het rood is inderdaad lastig voorspellen. Mijn gok zou zijn dat dat naar een klassementsrenner gaat, aangezien ik weinig sprinters uit zie rijden en er 9 bergetappes zijn.

JimKro

Het leuke is dat etappe 1 meteen vrij lastig te voorspellen is. Wie gaat als eerst het roze pakken?

MorenoHofland38

Ik bedoelde inderdaad 3e rustdag. Meestal is de laatste rustdag de 2e ;)

Gids05

We hebben er weer zin in .
Nasi er ook weer bij 👍👍

Jori

Etappe 1 schrijf ik Ewan op, zoals ik er nu naar kijk. Kan die pukkel aan, heeft genoeg tijd om te recuperen en vind hem erg sterk met Kluge als lead-out.
Maar dan durf ik niet te zeggen of etappe 2 te zwaar is, zeker omdat mensen weten dat de roze trui in het verschiet ligt als ze maar hard genoeg door trekken. Dan lijkt mij Gaviria het taaiste. Maar of zelfs die er bij zit? het is een col van de 2e categorie, lijkt me niet bepaald licht

Laatst gewijzigd
nasibal

'@jsprunk

Je verhaal klopt voor 90 procent: Kopmannen pakken in deze editie geen dubbele truipunten.

Wielrennertje

'@nasibal Lol ik heb precies dezelfde.

Ab Normaal

Mensen,het is PAARSE trui, geen rode trui. Paarse.

« 1 2 3 4 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.