Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 3 4 ... 192 193
Gids05

Dus als ik het goed begrijp mag je alle 20 in je team kopman van de dag maken ??

kschiffmacher

Je kiest per etappe een 1 kopman Gids05...

Met name de sprinters gaat een puzzel worden, denk ik... Wellicht speculeren op de sprinters van de tweede rij...

madeks

Woods 500.000 ??
Dat moet een foutje zijn

Imbatido

De nieuwe kopmanregel zorgt wel voor een aardige tactische wijziging in het spel. Gaat voor veel hoofdbrekens zorgen. Anders kon je zonder nadenken Quintana opstellen in vrijwel elke lastige rit, zeker als hij ook nog truipunten kreeg. Nu moet je serieus gaan kijken wie de beste keuze is per rit, bv bij een sprint met klassementsrenners. Ook als een grote vlucht wordt verwacht kan je zeer goede zaken doen als je durft te gokken voor een vluchter als kopman, maar dat heeft zijn risico's.

Het mooie is ook dat je een topfavoriet (Quintana) wellicht makkelijker kan weglaten dan voorgaande jaren.

jort101

Eindelijk weer mijn favoriete Wielermanager van het jaar, De Giro! Nu al weer zin in de discussies met al de trouwe forum gebruikers :p

bartje

'@imbatido, ALS je Quintana weglaat, doe je je forum naam geen eer aan, denk ik....

bartje

Aan allen, doe al jaren mee, bak er geen hout van maar vind het een geweldig spelletje, oa dank zij jullie gepuzzel. Ik spiek mee!

jort101

Voor de liefhebbers, je kan dit jaar ook weer aan mijn poule deelnemen ;)
https://scori.to/YErWHYZ

Sunrider

Het kopmannen verhaal teruggebracht tot 1 vind ik een verbetering. Waar ik ook aan moet denken met die dagelijkse opstellingen is dat ik er een flink aantal vooruit dien te maken anders komt er geheid minstens een dag dat ik iets anders aan mijn hoofd heb of anders zorgt mijn geliefde daar wel voor.

RubenVB

Ik wacht dit jaar met kiezen totdat alle selecties bekend zijn. Anders blijf ik ouderwets alles omgooien elke 2 dagen. :')

@Imbatido het is een zegen en een vloek. Geen kopmannen die uitvallen, maar wel elke dag de verkeerde keuze mogelijk. Daar dient dan ook weer gezegd te worden, dat als je bij vorige edities de verkeerde kopman koos je daar permanent in die ronde last van had. Perfectie bestaat niet. Dit is een goede zet van Scorito

elstupidoloco

Mooi dat je niet random 10 grote namen kunt selecteren, zonder tot de pijnlijke conclusie te komen dat je budget keihard slinkt. Dat wordt koopjes jagen!
Nizzolo 3 miljoen? Voor een sprinter die nog nooit een etappe in een grote ronde gewonnen heeft is dat vrij veel 😂

arviidd

'@elstupidoloco: Hij heeft de afgelopen 2 jaar de punten trui gehaald.

elstupidoloco

'@arviid: ja klopt, maar ik vraag me af of hij daar dit jaar nog zin in heeft als er geen sprintetappe in de 2e helft zit. En zoveel indruk heeft hij dit jaar natuurlijk nog niet kunnen maken

Chaba

Natuurlijk wel, het is de 100ste Giro en de iconische paarse trui is terug voor die gelegenheid.
Dus meer media aandacht dan normaal en voor een Italiaan zal deze media aandacht alleen maar groter zijn.
Nizzolo gaat er alles aan doen om voor de derde keer de trui te winnen en proberen een etappe te winnen.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Nizzolo heeft deze week zijn eerste koers van het jaar gereden, dus of hij over 2 weken meteen scherp is in de eerste drie ritten..
Ik ga niet overwegen om daar 3M aan uit te geven.

Dumoulin vind ik ook nog wel een lastige voor 3M. Hij kan best top 5 rijden, maar voor hetzelfde geld is zijn klassement op dag 4 afgelopen. Er zijn niet echt veel Dumoulin-ritten imo (voor de tijdritten lijkt Dennis voor 1.5M een betere keuze?).
Hij kan in ieder geval niet op dag 1 het roze pakken en dat vast proberen te houden.

Silent Hill

Iemand een link met de (nieuwe) spelregels ?

Eens opgezocht, maar [URL=https://forum.scorito.com/hc/nl/articles/218359418-Spelregels-Wielermanager]de uitleg[/URL] die ik vond, heeft het nog steeds over 3 kopmannen. Of zoek ik verkeerd ?

(vooral de puntentelling zou ik graag weten)

Laatst gewijzigd
Jori

KOPMAN PER ETAPPE

Een wijziging ten opzichte van vorig jaar is dat je nu per etappe een kopman kunt kiezen uit je 9 geselecteerde renners voor die etappe. Voorheen moest je vooraf drie kopmannen selecteren waarmee je het de gehele ronde moest doen.

ALLEEN DUBBELE PUNTEN ETAPPE UITSLAG

Een kopman ontvangt alleen nog dubbele punten voor de etappe uitslag. Hij verdient dus geen dubbele punten meer voor de teampunten en klassementspunten.

4 RENNERS PER PLOEG

Het is niet meer mogelijk om je team vol te stoppen met ploeggenoten van goed presterende renners. Per ploeg kun je maximaal 4 renners selecteren.

PUNTEN NA ETAPPE
Positie Etappe Alg. Punt Berg Jong
1 50 10 8 6 6
2 44 8 6 4 4
3 40 6 4 3 3
4 36 4 2 2 2
5 32 2 1 1 1
6 30
7 28
8 26
9 24
10 22
11 20
12 18
13 16
14 14
15 12
16 10
17 8
18 6
19 4
20 2

TEAMPUNTEN NA ETAPPE
Positie Etappe Alg. Punt Berg Jong
1 10 8 6 3 3

PUNTEN PLOEGENTIJDRIT
Positie ploeg Per renner
1 40
2 32
3 28
4 24
5 20
6 16
7 12
8 8

PUNTEN EINDKLASSEMENT
Positie Alg. Punt Berg Jong
1 100 80 60 60
2 80 60 40 40
3 60 40 30 30
4 50 30 20 20
5 40 20 10 10
6 36 10
7 32 8
8 28 6
9 24 4
10 22 2
11 20
12 18
13 16
14 14
15 12
16 10
17 8
18 6
19 4
20 2

TEAMPUNTEN EINDKLASSEMENT
Positie Alg. Punt Berg Jong
1 24 18 9 9

Puntentelling is dus verder gelijk gebleven.

Simon Yates gaat toch de tour doen. Wel opmerkelijk dat de cannondale rijders zo goedkoop zijn, een goedmakertje voor de jaren ervoor? Of een voorbode van wat er nog gaat komen?

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Super ! Thx !

ONCE

De trui punten verliezen wel hun waarde nu ze niet dubbel tellen dus ik vraag me af hoeverre het zin heeft te speculeren punten op nizzolo en het puntenklassement. De laatste week stel je ook geen sprinter( als kopman)op en de eerste weken zijn er betere gegadigden

Laatst gewijzigd
JimKro

Het is ook maar zeer de vraag of Nizzolo überhaupt de puntentrui pakt, zelfs als hij uitrijdt en in de eerste 2 weken regelmatig top 5 rijdt. Met al die aankomsten bergop kan de trui ook makkelijk naar een klimmer gaan.

Patrijs

Ah, eindelijk! We mogen weer. Ben er nog niet helemaal over uit wat ik van de veranderingen vind, maar er is in ieder geval wel minder kans op het uitvallen van je kopmannen. Je hebt er immers 20. Dat zou ertoe kunnen leiden dat meer deelnemers tot het einde toe meedoen voor de hoofdprijs en dat is natuurlijk alleen maar leuk.

Het budget en voorlopige deelnemersveld nodigen wat mij betreft uit voor het inpassen van wat potentiële verrassingen. Ik heb mijn hersens er alvast flink op gekraakt en er staat een leuk lijstje. Nu nog kiezen. En natuurlijk even afwachten wie er de komende weken afvallen en bij komen. Succes iedereen!

raymankapeens

Ik wil lijstjes zien :P

Wordt weer leuk deze Giro!

Toch wel lastig, kies ik een zwik mindere sprintgoden of ga ik toch voor Greipel en Ewan (die ik wel wat te duur vind)

nasibal

Greipel is dit jaar natuurlijk wel een risicootje, met een lead out die zn trein niet kan volgen.

Tourminator

Greipel is altijd wel een risico vanwege zijn prijs.

Wielrennertje

Zal nog wel een en ander veranderen, zoals S Yates die niet meer meedoet.

1 2 3 4 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.