Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 3 4 ... 192 193
JimKro

De sprinter die de giro uit gaat rijden voor de puntentrui zal vermoedelijk ook in break-aways moeten zien te komen, om punten te sprokkelen in de bergen.

RubenVB

Sterk punt Jim.

WCEendT

'@JimKro
Was er een paar jaar geleden niet iemand die dat deed? Of denk ik nu aan Nizzolo?

Edit;
Of was het Trentin vorig jaar die de trui op die manier probeerde te behalen? (weet het echt niet meer :P).

Laatst gewijzigd
Tourminator

Nizzolo wint vorig jaar puntentrui met 209 punten via 6 top 10 plaatsen. Kruiswijk 10e met 76 punten en ook 6 top 10 plaatsen. Een sprinter (waarschijnlijk Italiaans) kan dus zeker wel de puntentrui winnen ondanks geen afsluiting met sprintetappe.

Imbatido

Waar ik vooral mee zit is dat er zoveel goede Nederlandse kanshebbers zijn met Kruijswijk, Dumoulin en Mollema. Alle drie nemen is bijna geen optie en ze lijken me ook wel aardig aan de prijs. Bij buitenlanders lukt een beetje anti-supporteren in het belang van een spel nog wel, maar bij hun kan dat niet. En ik wil het eigenlijk niet laten gebeuren dat ze drie weken geweldig presteren en podium rijden en ik ze niet heb. Maar zonder Quintana, een stel dure sprinters waar je niet veel mee hebt en renners die speltechnisch bijna onmisbaar zijn ben je ook ongeveer kansloos. Dat wordt een heel moeilijke keuze.

WCEendT

'@Imbatido
Er zal er toch zeker één bijzitten die minder rijdt, gewoon gokken dus ;).

jort101

Wat @imbandito zegt, drie kanshebbers voor de roze trui maar het zijn wel Nederlanders die het vaak toch net niet goed doen in een grote ronde.. (met uitzondering dumoulin) dus als je een "veilige' Nederlander in je team wilt hebben zou IK voor Tommie gaan, voor z'n tijdrit, klassementsambities en omdat hij eigenlijk alle etappes wel zou kunnen winnen als hij elke dag voor de winst zou mogen en kunnen gaan.

ditisdavid

'@Tourminator
Nizzolo had toen 2 sprints met een gedecimeerd veld om punten te halen, bovendien valt er dit jaar vermoedelijk 1 etappe minder te sprinten (en Nizzolo reed vorig jaar al een toptien in een heuveletappe). Daarnaast zijn er voor de klimmers meer etappes om punten te scoren. Het kan prima een sprinter worden voor het paars natuurlijk, maar het is voor mij geen doorslaggevende reden om een Modolo of Viviani wel of niet te nemen in plaats van een Ewan of Gaviria.

Phoenix0000

Hoezo is Tom een veilige keuze?
Iets met tafellaken en servet wellicht? Geen tijdritten meer top 5 rijden en in bergetappes tussen plek 8 en 15 rijden.
Zou niet mijn eerste keus zijn qua NL'ers.

ONCE

Voor elke Nederlander zijn er mitsen en maren. Mollema eindigt vaak voorin het groepje maar kent vaak een slechtere laatse week. De week die nu vol met bergetappes zit. Kruijswijk heeft juist vaak een goede laatste week maar is ie net zo goed als vorig jaar. Voor Tom is het nog even afwachten hoe zijn transformatie naar ronderenner uitpakt. Maar om te zeggen dat ie in bergetappestussen 8 en 15 eindigt en een tijdrit geen top 5 meer vind ik kort door de bocht. Hij heeft nog geen enkele ronde gereden met de focus op die ronde als Ak renner. En de tirenno vind ik nou nog niet zo'n graadmeter in deze dus

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Kruijswijk is nu beter dan ie vorig jaar was.
Maar ik heb inmiddels wel geleerd dat dit niet altijd iets zegt. Sommige rijden een hele goede Giro na een voorbereiding waar ze geen enkel aansprekend resultaat behaald hebben, andere een slechte, terwijl ze vooraf de stenen uit de straat reden. Het is zo lastig te voorspellen wie goed zal zijn.

Denk dat Quintana, mits hij er vol voor gaat, topfavoriet is. Nibali is ook altijd wel op de afspraak, maar is hij nog goed genoeg?
Dan heb je nog Kruijswijk, Mollema, Dumoulin, Yates, Jungels, Zakarin, Thomas en Landa.
Zeg het maar.... Is er te beredeneren wie van deze rij echt goed gaat zijn en wie niet?

pirazzi

Afgaande op het verleden van Zakarin in grote rondes hoef je daar niet veel van te verwachten voor het algemeen klassement; Giro 2015 44ste, Giro 2016 DNF, Tour de France 2016 25ste. Hij won wel twee keer een etappe en werd een keer derde.

Ab Normaal

Coming man. Vorig jaar een zware valpartij in de Giro terwijl hij er goed voor stond. Daarom ook niet fit genoeg voor het AK tijdens de tour.
Is dus wel een beetje scoreboardjournalistiek.

WieVis

Yates lijkt toch wel voordeeltje te hebben ivm met jongerentrui. Verder zou ik Jungels om dezelfde reden meenemen, maar ook voor dat je eerste etappes moeilijk 9 sprinters kunt opstellen en hij dan teampunten van Gaviria kan krijgen

JimKro

Het gaat ook niet per se om welke renner het beste gaat rijden in het klassement, maar vooral om welke renner de meeste punten zal halen. Dit is uiteraard deels gecorreleerd maar niet helemaal.

Ab Normaal

'@Jimkro
Dat begrijp ik, maar zoals je zelf zegt correleert dat.
Persoonlijk verwacht ik dat er teveel tijdritkilometers inzitten voor Landa om hoog te komen in het klassement, maar dat hij daardoor misschien wat meer ruimte krijgt in de bergetappes om veel punten te pakken.
Maar voor de overige hangt het wel samen. Al die genoemde renners kunnen veel punten pakken maar ook je pool verkloten.
En zoveel klassementsmannen heb je ook helemaal niet nodig.
Kunst is om de juiste er uit te vissen en mijn punt is juist dat het eigenlijk niet te voorzien is welke goed gaat zijn en niet.
Zal meer de geluksfactor zijn.

WieVis

Ik denk dat dit de beste combinatie is,

9 klassementsrenners
3 aanvallers
7 sprinters
1 tijdrijder, teampuntenpakker (dowsett of campenaerts)

JimKro

Dat is zeker waar AB, het is in bijna iedere ronde de truc om de 5-6 echte klimtoppers eruit te vissen die constant in de punten vallen. Er zijn een hoop dure klassementsrenners die bv top 10 eindigen maar weinig opleveren qua punten. Ik ga zelf daarom denk ik voor maximaal 6 klassementsmannen in de hoop de goede te hebben gegokt. Daarnaast zijn zaken als witte truipunten een voordeel in mijn overweging.

Ab Normaal

Absoluut.
Quintana, Yates en Jungels zijn de zekerheden. Al weet ik nog steeds niet of Quintana nu echt vol voor de Giro winst gaat of dat hij deze rijdt als voorbereiding op zijn hogere doel, de tour.

Chaba

Is Quintana dan een zekerheid als je niet weet of hij vol voor de Giro gaat?
Dat zou bij mij een reden zijn om aan hem te twijfelen. :)

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Quintana is net het punt van JimKro.
Die wint vast de Giro, maar of hij daarom ook veel punten pakt, is maar de vraag.

Quintana hangt sowieso altijd al achteraan het groepje. Met de Tour in het achterhoofd zal hij niet elke rit aanvallen, maar eerder met de rem op rijden. Controlerend. Niet zoals Valverde zou doen: vluchters terughalen om ook voor de dagzege te gaan, maar "laat de vluchters maar rijden, ik plak wel in het wiel van mijn concurrenten".

Zo pakt hij veel minder punten dan dat hij zou 'moeten' pakken.

JimKro

Nu is het wel zo dat Quintana door zijn sterkte normaal gesproken altijd bij de voorste 5 favorieten rijdt. Helemaal in de laatste week denk ik dat de favorietengroepjes vrij klein gaan zijn. Of de vluchters dan zijn teruggepakt is nu niet te voorspellen. Andere ploegen buiten Movistar kunnen ook redenen hebben om de vlucht niet te laten wegrijden.

Silent Hill

Klopt, maar als ze met 5 naar de finish gaan kan je er prat op gaan dat Pinot als een gek sprint en 1ste of 2de van dat groepje wordt, en Quintana 5de. Als je dan kijkt naar de aankoopprijs, en de punten die ze 'zouden moeten' pakken, dan doe je met Quintana de slechtere zaak.
Wat nog niet betekent dat ik hem niet neem :)

Ab Normaal

Chaba, Quintana is een zekerheid ALS hij vol voor de Giro rijdt.
Natuurlijk hangt hij achteraan het groepje, maar hij zit in ieder geval op zeker in het groepje.
En ik durf van niemand anders met zekerheid te stellen dat ie altijd in het groepje zit.

Het ligt gewoon aan wat de intentie van sommigen zijn. Zo'n Pozzovivo zal toch niet alles op de 8e plaats zetten?
Als die zich snel op een half uur laat rijden kan hij flink wat etappes scoren en misschien het bergklassement. Dan is hij zeer interessant.
Is het AK zijn doel gaat ie normaal gesproken zijn punten niet opleveren.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Als ze voor de dagzege gaan sprint Quintana ook mee simpelweg omdat er bonificatie te verdienen is op de streep.

1 2 3 4 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.