Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 3 4 ... 192 193
ONCE

Wat wel weer leuk is aan het kopman verhaal is dat als je de juiste rittenkapers in je selectie hebt spekkoper kan zijn in de zgn overgangetappes. En sowieso wat meer speculeren op aanvallers als kopman als je een achterstand moet goedmaken in je (sub) poultje

Shittylegs

Jammer dat er toch weer een spelelement is verdwenen door geen keuze te hoeven maken qua captains. Ik vond dat samen met het kiezen of je nou 16,17,18 19 of toch 20 renners nam toch wel het leukste van de hele voorpret! Daar kon je strategisch veel mee bereiken. Desalniettemin ga ik me weer prima vermaken deze weken door elke dag wel weer m'n team aan te passen.

Chris85

'@shittylegs

Helemaal mee eens! Het mooiste was om dagen te piekeren of je het aan ging durven om naast een klassementsman en een sprinter een type Sagan, v. Avermaet of Gilbert captain te maken, of dat je toch voor de zekerheid een back up klassementsman als 3e captain deed. Maarja het voordeel is dat je Giro niet naar de klote is als je sprint captain op dag 1 met een gebroken sleutelbeen op de grond ligt.

Benzardi

We mogen weer, na een jaartje wachten. ;o)
Ik las dat er wat veranderingen zijn, maar deze vind ik wel goed.

"Het is niet meer mogelijk om je team vol te stoppen met ploeggenoten van goed presterende renners. Per ploeg kun je maximaal 4 renners selecteren".

Ik kan me nog wel herinneren dat iemand heel de Astana ploeg had ingevuld en het spel won.

Mathieu Moller

Half uurtje mijn hoofd er over gebroken, maar mijn ploeg staat, inclusief kopmannen per etappe. Ik ga er gewoon niet meer naar kijken en ik hoor het vanzelf wel als ik heb gewonnen ;p

Dekenner01

De verandering is top! Waar je voorheen aanvallers links liet liggen kunnen ze nu weleens het verschil gaan maken.

Wielrennertje

Woods is een koopje.

Tommytom

De hele Cannondale ploeg is in de uitverkoop.
Woods, Carthy (start hij echt?), Rolland, Bettiol... Allemaal zijn ze niet duur.

RubenVB

'@TommyTom Dat klopt, maar laten we wel wezen. Ze presteren nagenoeg nooit meer in een grote ronde. :') Tot nu toe heb ik bijna altijd wel minimaal één Cannondale rijder en ik kom altijd bedrogen uit.

Shittylegs

'@Chris85

Klopt, daarom was het altijd fijn om Valverde te nemen als captain. Die haalde zowel in sprintetappes als klimetappes wel punten dus prima backup als iemand uitviel.

Heeft iemand al goedkope sprintertjes gevonden? :p

Jori

Geen echte sprinter, maar vindt Bettiol toch wel het overwegen waard. Goedkoop kan je ook Stuyven beschouwen als Nizzolo toch niet fit genoeg voor de Giro is. Ruffoni is ook niet duur en wint een etappe in de Alpen Tour, al is de vraag of je de tegenstand echt serieus neemt ;)
En als Astana van die gekke dingen blijft doen zoals gister in de Alpen Tour, dan is LL Sanchez ook interessant. Haas verwachtte ik in voorgaande grote rondes, maar heeft nooit resultaten geboekt en Sbaragli blijft de voorkeur krijgen, toch vlak ik die niet 100% uit. Porsev was vorig jaar toch by far de beste sprinter uit de 3e lijn (1ste Kittel en Greipel, 2e Arndt, Modolo, Nizzolo, Ewan, Viviani), maar dan zit je toch al wel verder naar achteren. Belletti eventueel als je niet geloofd dat Mareczko nu wel een berg overkomt en bovendien sprintten die vorig jaar ieder voor zich.

Maar ervaring leert dat de koopjes zich pas later ontvouwen. Vorige Vuelta bijvoorbeeld stond mezgec voor 1.5 miljoen en werd van Cort Nielsen niks verwacht dus (500.000). Mezgec reed de Vuelta echter niet, Cort Nielsen zou uitgespeeld worden als sprinter en werd een koopje.
Dit zou ook eventueel kunnen gebeuren met een Martinelli (Quick-Step), Hofland (Lotto Soudal) etc. al is die kans niet erg groot ;)

Laatst gewijzigd
Mathieu Moller

Scorito verwacht wel wat van Haas. Bij minstens twee etappes wordt gezegd dat het echt een etappe voor Haas is. Hij is wel al goed bezig dit seizoen en zo duur is hij niet (750000), dus ik stel hem zeker op.

snoek1974

'@ nasibal

Budget verhaal klopt helemaal en je moet op zoek naar de koopjes en die kunnen door nieuwe kopman regel ook goud waard zijn als je precies op het goede moment aanval overwinning van bijv de Marchi of Atapuma kopman maakt die zullen niet bij veel in het team zitten bij mij nu ook niet trouwens , maar laat op dit moment de duurste klassement rijder en duurste sprinter buiten de ploeg.

Zoek je nu ook specifiek voor paar etappes paar heuvelsprinters en je selecteer nu ook sneller paar aanvallers , maar wie wel en wie niet , maak het puzzelen interessanter en dit levert meer verschillende teams op .

WCEendT

Het eerste wat ik altijd doe is naar de 500-750K renners kijken, man man man dit gaat een mooie poule worden :).

Oh en al die jaren van het matige presteren van Cannondale lijken zich uit te betalen in zeer lage prijzen, mannen als Rolland, Woods, Bettiol, Dombrowski en Carthy zijn zeker het overwegen waard de ene wat meer dan de ander.

Oh en ik heb geen idee wat ik met Nibali en Kruijswijk aan moet...

Rowe of Stannard is nu dus Landa of Thomas geworden.

Laatst gewijzigd
snoek1974

Ja daar kan je nu meer mee scoren dan ooit , al moet je natuurlijk nog steeds paar klassement renners hebben voor de eindklassement punten en de berg etappes , al is het moeilijk te voorspellen wie er in de top 5 zal eindigen.
op papier Quintana nr 1 , maar gaat die vol uit met nog de Tour in het vizier en komt in groepjes over het algemeen als 1 van de laatste binnen dit in tegenstelling tot Valverde die alleen daarom altijd in mijn selectie zit als die een ronde mee doet

Lunatic12

Momenteel deze renners in mijn team zitten. Voor elke etappe wel kanshebber erbij.

N. Quintana
V. Nibali
T. Dumoulin
A. Yates
T. Pinot
G. Thomas
I. Zakarin
P. Rolland
D. Atapuma
R. Dennis
R. Costa
L. Sánchez
A. De Marchi
O. Fraile
A. Greipel
F. Gaviria
S. Modolo
N. Ruffoni
F. Pozzato
M. Woods

ditisdavid

Gaan we nu al beginnen met selecties posten? Laatste paar poules is dat gelukkig amper gebeurd...

Pantani 1

Altijd weer een leuke puzzel! Zelf organiseer ik ook al een paar jaar een poule met de drie grote ronden, leuk om te doen!

Gids05

Mooie selectie

leek

Het zou Scorito sieren om een kort bericht over Scarponi op de website te zetten als eerbetoon. Ze hebben hem er nu al uitgegooid. Beetje respectloos. Het was toch de kopman van Astana en natuurlijk een groot renner al zou dat natuurlijk niet eens uit moeten maken

RubenVB

Hebben ze ook gedaan. Prima dus.

Deze Giro is voor nu altijd overschaduwd. In dat opzicht dan weer mooi dat het 100e is..

WCEendT

Welke sprinter gaat de Giro uitrijden?

De vraag die altijd dagen in mijn hoofd rond spookt.

ditisdavid

Is dat relevant? Greipel, Ewan en Gaviria zullen na de laatste sprintetappe afstappen en de rest lijkt me te weinig punten te halen voor de paarse trui.

WCEendT

Zit wat in, nu de laatste etappe een tijdrit is zal het inderdaad moeilijk worden.

RubenVB

Je kan het ook anders bekijken. Als je na de laatste sprintetappe bovenaan staat, hoef je alleen nog maar de Giro uit te rijden om de paarse trui te winnen. ;-) En als je het wint, heb je die van de 100e gewonnen. Dat is wel wat waard lijkt mij.

1 2 3 4 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.