Scorito Giro d'Italia 2017 pool

1 2 ... 5 ... 192 193
MorenoHofland38

'@Ab

Van dat rijtje dat je noemt zie ik toch duidelijk verschillen. Kruijswijk, Mollema en Yates zijn wmb samen met Pinot (die je nog was vergeten) hele grote kanshebbers voor top 5 en die kunnen in de bergen waarschijnlijk vaak met Quintana mee. Dumoulin, Thomas, Jungels en Zakarin zijn denk ik echt wel een niveautje daaronder in een grote ronde (wel een goede tijdrit) en Landa is een grote gok, die kan ineens heel goed zijn maar ook flink tegenvallen.

Na de 4 die ik noem worden de renners van 1,5/1m dus interessant. Ik ben heel benieuwd wat een Formolo, Pozzovivo en Kangert kunnen betekenen. Kelderman, Firsanov, Costa of Geniez kunnen ook ineens een koopje blijken. In deze categorie zijn genoeg mogelijkheden om mannen als Thomas en Jungels over te slaan. Ook niet vergeten dat het deelnemersveld vorig jaar een stuk minder was waardoor nummer 6 t/m 10 bestond uit Jungels, Uran, Amador, Atapuma en Sioutsou.

Scotty

Poe, een ding is zeker, dit wordt een hele lastige.

Je moet haast wel 3-4 man van 500.000 in het team nemen om de boel op te vullen.

RubenVB

'@Scotty in die theorie neem je dus veel duurdere renners, maar dat is geen garantie op succes.

nasibal

De categorie 500k- 1.000.000 is één grote speeltuin. Wél een speeltuin waar er op elk toestel minstens 3 stickers met 'betreden op eigen risico' horen.

Laatst gewijzigd
JimKro

Ja in die categorie wordt het echt grabbelen

nasibal

En toch is er niemand die ik zo op het oog veel te goedkoop vind. Sommigen zullen nu echter heel hard 'wooooooods' roepen, maar die riepen vorig jaar waarschijnlijk heel hard om Formolo ;)

Imbatido

Het is al moeilijk en het zal alleen nog maar moeilijker worden. In de Tour vorig jaar was het budget 53 miljoen, nu is het 42 en doen er bijna net zoveel toppers mee. En toen waren er ook nog eens onwijze koopjes met Van Avermaet, Alaphilippe, Yates (1,5) en D. Martin (1).

Ik ben vooral benieuwd welke sprinters er nog bijkomen. Cimolai staat bv nog steeds niet in het spel terwijl die wel op de startlijst staat bij PCS. En wie kunnen we verder nog verwachten? Trentin bij Quick Step, Colbrelli bij Bahrein, Minali bij Astana, Zabel of Planckaert bij Katusha?

Laatst gewijzigd
Crashtester

'@nasibal: Dat heb ik deze Giro ook, echter heb ik wel bij ontzettend veel renners dat ik denk: poeh die vind ik echt te duur. Het wordt in ieder geval weer een mooie puzzel.

Scotty

Viviani vind ik wel een koopje. Die had ook 3,5 miljoen kunnen zijn.

Er zit vrijwel geen renner bij van 1.000.000 die ik meteen zou verkiezen boven een renner van 750.000/500.000.

Er zit ook eigenlijk behalve movistar geen enkel écht sterk blok in de Giro. Misschien toch wat meer Movistar-mannen nemen...

MorenoHofland38

Pinot en Rui Costa zijn wmb ook echt koopjes. En ik vond Scarponi een koopje, maar we weten hoe treurig dat is afgelopen..

Als ik die lijst met sprinternamen zie die mogelijk nog worden toegevoegd wordt het wel nóg interessanter, ik zit nu al te wikken en te wegen of ik het aandurf om Ewan én Greipel uit m'n selectie te houden.

Laatst gewijzigd
nasibal

Viviani en Costa zijn renners die beide kanten op kunnen. Presteren ze op het niveau wat ze al vaker hebben laten zien, dan zijn ze relatief goedkoop. Niemand zal echter verrast zijn als ze deze editie nauwelijks wat laten zien.

Een dergelijk "risico" is wat mij betreft prijstechnisch redelijk ingecalculeerd bij deze renners. Al hadden ze beiden, net als atapuma overigens, inderdaad ook prima 500k duurder mogen zijn in mijn ogen. Ook Rolland en Pozzo zijn naar mijn mening om deze reden precies goed geprijst. Alles of niets renners met een prijs die precies tussen "alles" of "niets" zit.

Scarponi vond ik inderdaad wel degelijk een koopje en mijn eerste naam op papier.

ONCE

'@Scotty

Viviani vind ik geen koopje als je ziet dat Modolo hetzelfde kost. In de grote rondes is zijn manco ook dat ie het altijd maar in zn eentje uit moet zoeken bij Sky, al doet ie dat niet altijd onverdienstelijk

Filipo

'@ONCE

Eens, zeker gezien de prestaties van de laatste maanden lijkt Modolo prijstechnisch een betere keuze dan Viviani.

ivo001

Denken jullie dat AG2R nog Sondre Holst Enger meeneemt? Op PCS staan bij de startlist nog maar 7 mannen van AG2R.

mactjappie

Het is toch ook een groot risico om teveel klimmers en algemeen klassementsrenners te nemen? JE kan er per etappe maar 9 opstellen die punten halen.
Als je dan vervolgens maar 4 sprinters hebt loop je in deze etappes veel punten mis.
Lastig om te kiezen welke renners je als voornaamste moet kiezen om een zo uitgebalanceerd mogelijk team te hebben voor alle etappes

Wielrennertje

Had eigenlijk veel van Scarponi verwacht en vond hem ook vrij goedkoop. Heb ook Atapuma gekozen aangezien hij waarschijnlijk carte blanche zal krijgen en ook zal proberen om een rit te pakken. Ewan kies ik niet omdat hij toch te weinig presteert vind ik. Heb ook wat sprinters zoals pozzato en Ruffoni gekozen die vrij goedkoop zijn en toch wel netjes top 10 kunnen rijden in sprintritten. Wat ik me afvraag, zal Visconti echt moeten knechten voor Nibali of mag hij ook aanvallen? Dan zou het namelijk nog en aanvalspion kunnen zijn in mijn selectie.

MorenoHofland38

Tuurlijk moet je genoeg sprinters hebben, ik neem er altijd minimaal 6. Waar je veel makkelijker mee kan spelen is je budgetverdeling.

Mathieu Moller

Weet iemand of Costa in de Giro voor een klassement gaat? In dat geval vind ik hem echt zijn geld niet waard. Echter is Costa wel een hele goede afmaker. Gaat hij voor ritten, dan is hij zijn geld juist wel waard, lijkt me.

Ab Normaal

Volgens mij heeft Costa een tijd geleden al definitief besloten dat hij niet geschikt is voor het AK. Lijkt me dus niet dat hij nu weer een poging gaat doen.

'@timdepunter

Wat zijn de beste 10 sprinters op volgorde van kwaliteit in deze giro? Met eventueel de sprinters die nog niet mee doen, maar wel op de startlijst staan zoals een Cimolai.

WieVis

1 Greipel
2 Gaviria
3 Ewan
4 Modolo
5 Nizzolo
6 Viviani
7 Cimolai
8 Benett
9 Marecko
10 Sbragli

Jelle van der Linden

'@timdepunter,

Als we dat allemaal gaan voorkauwen, is natuurlijk het zelf kiezen/beoordelen van de sprinters verdwenen (en nemen misschien sommige mensen dat klakkeloos over). Scorito heeft die indeling toch al gemaakt? sorteer op sprinters en zie de waarde van sprinter 1 t/m 10 (:

Nee, snap wat je bedoelt, maar probeer het niet te breed te trekken, iedereen heeft toch een andere mening. Vraag anders specifieker vragen.

Ik zie dat je geluk hebt, iemand heef zijn mening hier al over gegeven. (tip voor de volgende keer dan maar)

Laatst gewijzigd
'@timdepunter

'@jelle van de linden. Haha ik neem het zeker niet klakkeloos over, ben alleen benieuwd hoe jullie over de sprintkwaliteiten nadenken. De rangschikking in de bergen is namelijk best wel heel erg duidelijk...

Jori

Hangt af van de sprint (oplopend, georganiseerd etc., hoeveel bergjes ervoor) en aan wie je het vraagt. Ik zou toch een paar andere namen en op andere volgorde zetten dan WieVis ;)

Mijn probleem is Jungels. 2.5 miljoen voor een renner van zijn kwaliteiten (IMO komt hij bergop gewoon nog tekort op de kanonnen) is veel. Maar met een tijdrit, prettig om sprintergilde aan te vullen met witte trui punten en mogelijke overwinning Gaviria, goede afdaling en jaar verder qua ontwikkeling, is dat een boel bonus punten waarvan ik nog niet weet hoe ik die helemaal moet plaatsen. Vorig jaar was het parcour ook meer op maat voor hem, met eerst een tijdrit, wat Kittel sprints en vervolgens wat heuvel etappes om hem al heel hoog in het klassement te zetten met alle truipunten van dien

MorenoHofland38

Ach over die top 10 die geplaatst is zijn ook nog genoeg vragen te stellen. Op basis waarvan Gaviria boven Ewan? Nizzolo is nog niet in vorm / pas net hersteld. Op basis waarvan Cimolai boven Bennett? Waarom Sbaragli zo laag? Waar zijn Ruffoni en Porsev?

Er is genoeg te kiezen qua sprinters en naast de hoog geprijsde renners zitten er altijd wel weer een aantal van <1m tussen die veel punten gaan pakken. Uiteindelijk doet iedereen toch wat ie zelf het beste lijkt. Maar ik ben ook geen fan van al die comments met lijstjes of, nog erger, hele selecties.

1 2 ... 5 ... 192 193

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.