Sportpools Giro 2017

1 2 ... 10 11 12 13
Ab Normaal

Bij mij hetzelfde als Kingstown. Verder een prima pool.

Ab Normaal

Bij mij hetzelfde als Kingstown. Verder een prima pool.

Klootje Kriekeljon

Enorm stijgende lijn deze laatste week. Plekkie 141 ben ik best tevreden mee zo. 14e van WF. Misschien nog een sprongetje bij de eindafrekening.. want vooral klassementsmannen bij mij.

Klootje Kriekeljon

Enorm stijgende lijn deze laatste week. Plekkie 141 ben ik best tevreden mee zo. 14e van WF. Misschien nog een sprongetje bij de eindafrekening.. want vooral klassementsmannen bij mij.

Lamme Frans

Ik ga in de top-50 eindigen. Dat heb ik geloof ik nog niet gedaan in een grote wielerronde.

Goozbabs

Voor het eerst zo hoog geëindigd met sportpools. 35e

Ik denk dat ik dit niet meer ga evenaren :P

Klootje Kriekeljon

Gefeliciteerd Goozbabs.

Ook ik een PR met plek 23 algemeen en 4e in de WF subpoule. Grote blij!

pirazzi

Gefeliciteerd Milanos Kateros met de winst in het totaal klassement van de truien, ook al win je daar geen aparte trui mee.

Milanos Kateros

Winst in totaal klassement van de truien?! Waar kan ik dat zien?
Tot mijn verbazing zie ik mijn 11e plaats in de eindklassering, wow, PR'tje ^^

Laatst gewijzigd
davidavid

Hier een fantastische 10e plaats in de eindrangschikking. Doordat Kanis mij net nog voorbijglipt helaas wel net 2e in de Wielerflits poule.

pirazzi

Bij de truien kun je dat zien, kolom "Totaal". Kanis is tweede met 535 punten.

Kanis

Er vielen deze ronde veel puzzelstukjes op zn plaats. 7e in de eindrangschikking en 1e in de WF poule is by far mn beste score ooit!

Ab Normaal

Gefeliciteerd allemaal met de mooie resultaten!
Op naar de tour.

Milanos Kateros

Aaah ok, thanks guys!
De rest ook allemaal gefeliciteerd met de mooie resultaten, ben benieuwd naar de tour met zijn onvoorspelbaarheid.

Kingstown

Gefeliciteerd aan allen die een PR hebben behaald. Zo te zien zijn dat er een hoop. Nice!

Zelf een middelmatige pool gedraaid. Vlees noch vis. Op naar de Tour. En dat is echt nog maar een paar weken voordat de pool daarvoor open gaat. :p

Vrouwvandepool

Hier een 27e plek! De 0-en hebben het helaas laten afweten, maar daar staat een gelukje met het uitvallen van Thomas tegenover. Heeft iedereen met een highscore Stuyven in zijn team?

bakfiets

Ik ben rond plek 780 geëindigd zonder sprinters. Ik ben nu de laatste 4 rondes nog nooit hoog geëindigd. Moet het duidelijk het spelletje nog leren spelen.

elrio

Mijn pool viel een beetje tegen door wat onfortuinlijke uitvallers en onjuiste keuze van mijn 0 punters... had op een gegeven moment Polanc en Gibbons in het team, maar uiteindelijk voor Hermans en Savitsky gekozen (overigens weet ik met de hoeveelheid veranderingen die ik heb doorgevoerd in mijn team, dat er altijd wel een team geweest is waarmee ik top 10 gescoord had en eentje waarmee ik laatste was geworden). UIteindelijk redde Dumoulin, Gaviria, Pinot en Landa mijn pool nog een beetje en eindigde ik rond plek 400... vlees nog vis zoals Kingstown al zei.

elrio

Beste team (volgens mij):

Dumoulin 3 233
Quintana 4 201
Pinot 3 199
Gaviria 2 180
Zakarin 3 173
Jungles 3 170
Landa 2 142
Pozzonvivo 2 138
Stuyven 1 129
Sanchez 1 89
Polanc 0 78
Gibbons 0 68 (-5 voor uitvallen)
Postlberger 0 66
Battaglin 0 47

Kluns: Kruijswijk 4 -38 -40 (= 100 - 20 * 3) - 5 (voor het normale uitvallen) = - 83

Totaal: 1825

Opvallend: Veel klassementsrenners, weinig aanvallers (komt waarschijnlijk doordat het klassement zo dichtbij elkaar bleef en er weinig keren waren dat een grote groep mocht wegblijven, zoals vaak in de tour gebeurd), de zwarte punt sprinters hun punten absoluut niet waard waren afgezien van Gaviria en Stuyven (was dat echt een sprinter?)

Nog iets anders: als je kijkt naar het klassement van de renners, moet ik sportpools een compliment maken voor het uitdelen van de zwarte punten.

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Bennett deed het als sprinter ook prima: 111 punten voor 2 zwart.
Ferrari 67 punten voor 1 zwart is ook aanvaardbaar, al 'leek' dat geen sprinter.

Poeksel

Ja, Ferrari leek geen sprinter :(

DeTourwinjeinbed

9e in onze poule...
Tja weer een leuke ronde gedraaid, maar geraak toch zelden bij de echte top...

Felicitaties aan de toppers, t was een prachtige ronde!

Kingstown

'@DTWJIB:

Om bij de echte top te zitten hoeft geeneens alles mee te zitten. Ook de winnaar van deze pool had er een aantal missers tussen (Carthy, Savitskiy, Dennis en Folivorov). Dat is minder dan in jouw team. Je had alleen wat weinig klassementsmannen meegenomen. 4 stuks is meestal toch wel aan de lage kant. Aan je keuzes lag het verder niet echt, want die waren bijna allemaal spot on.

Iets meer risico mss met je kluns zodat je wat extra punten te verdelen had. Als er ruimte was geweest voor een Pozzovivo/Landa dan had je in de top-10 geëindigd.

pirazzi

'@ elrio Die -5 voor het normale uitvalllen geldt niet voor de kluns, dus dat ideale team krijgt er 5 punten bij. Maar ook -3 extra want Kruijswijk heeft 19 etappes uitgereden, ging niet meer van start in etappe 20, dus per saldo twee punten maakt 1827.

Laatst gewijzigd
DeTourwinjeinbed

'@Kingstown,

Dat is inderdaad een goede analyse. De winnaar had niet de beste nullers inderdaad. Ik ben altijd heel erg geneigd weinig klassementsrenners mee te nemen omdat ik me altijd vrij veilig en zeker voel bij een goed sprintersensemble(behalve deze giro dan).

T was voor t eerst dat ik maar een 1 punts kluns had overigens, eerste keer dat ik er 1 heb die geen punten haalt. Misschien moet je inderdaad wel altijd een hoge puntskluns nemen om in de echte top te eindigen.

Over spot on gesproken, Jan Hirt! Goed gezien! Beetje pech met Ferrari ;)

1 2 ... 10 11 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.