Yes, elke week een breakaway voor alle knechten.. Al het materiaal dat comfort verhoogt uiteraard.. Zo min mogelijk transfers.. Het is behoorlijk veel werk + plannen, maar het is het zeker waard als je goede team mates hebt.. Maar goed, tussen de 80% en 85% is sowieso goed te doen volgens mij en dat is ook al een flinke verbetering t.o.v. 67/68
Weet niet of die race reports kloppen, want volgens dat report was het een break away waarin Bozovic net verslagen werd in de sprint, maar Bozovic was gewoon captain.
Afijn, het gaat er mij om dat ik weer wat leer.
In ieder geval blijf ik nu voorlopig in divisie 3 en ik heb een doel gemaakt van Perm. Vrijwel al mijn renners zijn TF ready.
Die race reports moet je idd met een korrel zout nemen, maar als er gesproken wordt van een breakaway in het race report dan betekent dat dat minimaal een van de renners op breakway stond en een boost heeft gehad in het resultaat. Weet je nog steeds niet zeker of het inderdaad die Hollandts is geweest, maar het is best aannemelijk.
Ik snap nog steeds niks van die race engine. Op de een of andere manier lijkt Flat Road een soort turbo boost te geven aan bepaalde prestaties. Het valt mij vaker op. Ik snap niet dat Dodemaide al 2x op rij Oslo Rundtur wint. Het is een geweldige renner maar hij heeft een hill skill van 71. Het race profiel is 7 hill, 5 sprint en 5 flat road. Wind is verwaarloosbaar. In zo'n profiel zou hill duidelijk de belangrijkste stat moeten zijn en is het onmogelijk voor hem om in zo'n veld deze race te winnen, zelfs met superlegs. Zelfde geld voor Bergen die hij volgens mij vorig seizoen ook won. Ik zag het vorig seizoen ook bij Jesse de Laat bijvoorbeeld die erg goede resultaten haalt in niet-flat road races. Nu gun ik dat Frank Holwerda zeker, maar ik zou zo graag snappen hoe die engine werkt.
Iemand?
'@Tossboom:
FR is in mijn ogen de belangrijkste stat door de wind. Dus een FR renner heeft meer kans beter te presteren in een HL race dan andersom.
Daarnaast liggen 7 en 5 ook weer niet zover uit elkaar dat ik zou zeggen dat Royce daar niet kan winnen. Hij heeft goede hill support in het team, perfecte leeftijd en wellicht goede benen. Het kan zeker gebeuren.
Jesse behaalde de goede resultaten wel in TF, dit seizoen gaat het een stuk minder moet ik zeggen.
'@Rutgerca:
Leadouts komen in drie verschillende smaken:
LO1-FR>TT>TQ
LO2-TQ>FR>SP
LO Sprinter-SP>TQ>FR
Dus met de lead out rollen kun je prima uit de voeten in een sprint race. De teammate heb je niet nodig.
Welke leadout je gebruikt is afhankelijk van het raceprofiel en je renners.
Ben jij Anemaracing?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.