Team Sunweb 2018

1 2 ... 11 ... 18 19
S. Morgenstern

Ze hebben met Andersen al een eigen steengoede versie van Mohoric. De aanwezigheid van Matthews daarbij maakt dat ze in het 'middenveld' meer dan sterk genoeg zijn.

Deze transferperiode zal het vooral belangrijk zijn om een hele goede vervanger te halen voor de plekken die Geschke, Preidler en Ten Dam de laatste jaren hebben ingevuld.

ChefSpijker

Van de Bora's die redelijk tot goed bergop kunnen lijkt me Mühlberger nog de meest haalbare optie. Prima knecht (sterke daler ook dus kan als ie even gelost is ook snel terugkeren) die zelf dit jaar toch finales heeft gereden in lastige ritten in de WT vanuit de vlucht. Zowel in Zwitserland als Baskenland in de Konginnenrit top 10 gescoord en ook in bijv. een Strade Bianche. En nog maar 24 dus waarschijnlijk voldoende ontwikkelmoglijkheden wat perfect aansluit op de filosofie van Sunweb.

S. Morgenstern

Interessante optie! Ik denk inderdaad dat Konrad, hoewel ideaal voor Sunweb, teveel eigen kansen in zou moeten leveren en moeilijk haalbaar zal zijn. Een beetje realistisch gezien zou Muhlberger echter ook een hele goede transfer zijn. Ik zou dat ook liever zien gebeuren dan Roche, hoewel die veel meer ervaring mee neemt.

Johnny7

Laten we even ophouden met het noemen van de naam Roche. Die hoeft echt niet gehaald te worden. Als je hem gevolgd hebt de laatste 2/3 jaar heb je kunnen zien dat die man geen berg meer over komt. Die wordt altijd vroeg gelost dus dan kan je net zo goed het bij Ten Dam houden.

Ook namen als Dombrowski daar heb je er al zat van, je moet mensen van het kaliber Kangert en Buchmann halen, want anders hoef je net zo goed niemand te halen. Middelmatige klimmers lopen er al zat rond namelijk bij Sunweb.

Timocycling

Een ding is zeker. Sunweb moet zich aanzienlijk gaan versterken en ik verwacht toch zeker nog een paar grote namen. Je kunt Dumoulin niet aan zijn lot overlaten in de grote koersen anders vertrekt hij ook. Ben zeer benieuwd waarmee ze aankomen.

Realistisch gezien lijken mij Konrad en Buchmann geen optie. Mühlberger wellicht wel, maar dat is nu niet de top klimversterking die ze zoeken denk ik. Wel een zeer sterke en bruikbare renner. Mohoric zie ik zeker niet komen, wat voegt die toe? Je hebt Matthews al voor zijn soort ritten. Wellicht moeten er wel nog een aantal sterke mannen voor het voorjaar komen en een extra sprinter. Volgend jaar hebben ze namelijk al Bauhaus en Teunissen die weggaan.

S. Morgenstern

Kanter komt erbij als sprinter, dus daar zal geen prioriteit liggen. Daarnaast hebben ze vorig jaar tegenover het vertrek van Barguil een kopman voor het voorjaar gehaald als belangrijkste versterking. Dat vond ik toen al niet het meest logisch, dus dan zie ik nu ook geen noodzaak om Teunissen te vervangen. Jongens als Bol en Nieuwenhuis lijken me voldoende. Hoogste tijd om dit jaar eindelijk eens direct te investeren in de omkadering van Dumoulin.

Laatst gewijzigd
KJP

Muhlberger is inderdaad een zeer interessante optie in mijn ogen, Schachmann mogelijk ook nog al is dat alweer een niveautje hoger.

Mohoric is toch wel een wat ander type nog dan Kragh. Veelzijdiger sowieso en ook nog wel wat beter voorlopig, alleen een veel mindere tijdrit.

Out of the box denkend vind ik Felline nog wel een interessante optie. Voor die kattenziekte kon hij heel veel en schijnt weer hersteld te zijn. Was een hele goede knecht voor Contador ook en kan vaak toch wel tot de laatste 30-40 mee. Bovendien kan hij zelf ook nog wel eens wat doen. Maar een Italiaan, past dat bij Sunweb.

xistnc

Beschikbare renners moeten ook willen. Ik vraag me af wat de beleving in het peloton is ten aanzien van de eigen kansen die men bij Sunweb mag verwachten. Mijn inschatting is, dat Sunweb zich met het wegsturen van Barguil behoorlijk in de voet heeft geschoten.

Sunweb doet er goed aan om te vissen in de vijver met renners, die het bij hun huidige ploeg niet laten zien terwijl het er wel in zou moeten zitten. Die renners zouden dan moeten kunnen rekenen op een persoonlijke visie vanuit de ploeg, die niet alleen moet bestaan uit Drie Maal Daags Een Eetlepel Dumoulin.

Tom De Molen

Selectie voor Vuelta inmiddels bekend. In mijn ogen niet heel veel soeps, maar we gaan het zien. https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/la-vuelta/183652/team-sunweb-maakt-selectie-ronde-van-spanje-bekend-kelderman-kopman

S. Morgenstern

Kelderman is natuurlijk een vraagteken, maar doet normaal wel mee voor een stevige toptien. Geschke is een degelijke knecht voor dat doel. Bauhaus kan een rit winnen. Teunissen misschien ook vanuit een kopgroep (afhankelijk van de mate waarin hij weer op niveau is). Storer, Hindley en Tusveld zijn leuk om te volgen als jonge klimmers die zich op dit niveau nog helemaal moeten ontdekken, Prima selectie.

hartstikkebedankt

Alleen Fröhlinger zou wel een keer kunnen verdwijnen uit de Vueltaselectie. Ja je hebt mannen met ervaring nodig maar de toegevoegde waarde moet wel aanwezig zijn en die zie ik niet heel erg op welk terrein dan ook. Maar goed, misschien zie ik dat verkeerd als buitenstaander.

S. Morgenstern

Frohlinger is gewoon een WT-knecht zoals zoveel ploegen ze hebben. Buiten een ploeg als SKY zul je weinig ploegen vinden waar niemand rijdt waarvan de toegevoegde waarde voor buitenstaanders totaal onzichtbaar is.

jerteg

Laurens Ten Dam vertrekt bij Sunweb en zal gaan uitkomen voor CCC, Sunweb is in gesprek met Nicolas Roche en Dumoulin heeft een lijstje met daarop George Bennett, O'Connor, Reichenbach, Konrad en Buchmann ingeleverd. Alle vijf de namen lijken me onrealistisch aangezien ze alle vijf minimaal schaduwkopman zijn komend jaar bij hun eigen ploeg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jerteg en daar heb je ook een bron bij, want Bennett heeft een contract t/m 2021 bij TLJ ?

Laatst gewijzigd
gardeyn

'@rahimns: het lijstje van Dumoulin was van voor de contractverlenging van Bennett. Die is dus al niet gelukt, terwijl me dat nog de meest realistische was m.i., samen met O'Conner.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Op die fiets... Oke duidelijk

Johnny7

Dat is een perfect lijstje ja. Hopelijk kunnen ze nog 1 van die mannen halen. Want Roche daar ga je niet veel aan hebben, dat is een soort Ten Dam. Veel ervaring en kon jaren geleden goed klimmen maar tegenwoordig niet meer. Maar ze moeten meerdere renners halen dus laten we hopen dat er nog actie komt.

jvh93

Dan wil ik nog de bron wel eens weten. Ik zie al deze mannen niet zo snel komen. Mochten ze echt op deze mannen gokken denk ik dat ze te hoog gokken en weer bedrogen uitkomen

S. Morgenstern

Roche zou wel een uitstekende vervanger zijn voor Geschke. Heeft O'Connor al een nieuw contract? Dat is misschien de minste van het lijstje, maar lijkt me wel haalbaar. Buchmann wordt nu uitgespeeld als kopman in de Vuelta, dus dan zal die ook wel verlengd hebben. Reichenbach of Konrad zou perfect zijn, maar moeilijk los te weken verwacht ik.

hartstikkebedankt

O'Connor heeft een contract t/m 2020 bij DD dus dat is ook geen optie. Buchmann krijgt nu het kopmanschap in de Vuelta toegezegd dus dat lijkt me ook geen optie. Misschien Majka zelf een optie, die heeft de laatste jaren niet meer aangetoond een klassement in een GT te kunnen rijden, of is het geen optie gezien het Tinkoff / Saxo verleden?

KJP

Reichenbach heeft al aangegeven het liefst zijn hele carriere voor Pinot te blijven werken, dat lijkt wel te klikken. O'Connor ligt inmiddels al vast tot 2020 bij Dimension Data. Konrad zou kunnen maar ook die krijgt meer vrijheid bij Bora dan hij waarschijnlijk bij Sunweb zou krijgen.

Heel eerlijk gezegd denk ik dat Sunweb voor heel veel renners gewoon niet zo aantrekkelijk is vanwege de eenkennigheid die ze daar hebben tov Dumoulin & Matthews.

jerteg

De bron is De Telegraaf. Alle namen lijken me toch echt onhaalbaar, maar goed. Heel misschien Konrad of O'Connor, maar denk dat O'Connor liever kopman is.

kelderfan

Wat te denken van de broetjes Izagirre. Met die hardwerkende broertjes moet Dumoulin toch wel blij zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als Bahrein die 2 al niet kan of wilt betalen vrees ik dat Sunweb daar de portemonee ook niet voor gaat trekken en de geruchten waren dat die naar UAE gaan waar financieel meer mogelijk is dit jaar.

kelderfan

'@rahimns
Ik denk 't ook hoor; Sunweb kan beter bij BORA - hansgrohe shoppen en dan niet Buchmann en Konrad, want die zijn kopman bij die club, maar vlak daaronder.

Hoe zit 't eigenlijk met de nieuwe mannen voor TLJ?

1 2 ... 11 ... 18 19

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.