Team Sunweb 2018

1 2 ... 16 17 18 19
ghostwriter

'@Joachim Agostinho

Zover ik weet hebben Tolhoek en Eenkhoorn nog nooit mentale problemen gehad.

Ik heb veel interviews met Olivier gelezen. Bij Sunweb verloor hij de plezier in de sport. Die plezier heeft hij later weer teruggevonden. Zelfs nu hij de afgelopen twee jaar redelijk veel pech met blessures heeft gehad heeft hij nu nog steeds meer plezier in het wielrennen dan in zijn Sunweb periode (volgens zijn eigen woorden).

tendam

Maar hij weet dat meer aan zichzelf dan aan Sunweb, geloof ik.

ghostwriter

'@tendam

Inderdaad, het voornaamste punt wat hij maakte was dat hij het gevoel had dat hij te veel bezig was met het leven als wielrenner en dat dit niet bij hem paste. Ik denk persoonlijk dat de vele protocollen van Sunweb daar zeker niet bij hebben geholpen. Daarbij is het natuurlijk opvallend dat Olivier geen incident was. De Haar en Kämna hebben ook met overtraining te maken gekregen.

T80JZ

De pleidooien dat Dumoulin volgend jaar voor de Giro en de Vuelta moet kiezen kunnen in de prullenbak, hij rijdt de Tour. Uit de Volkskrant van vandaag:

Verwacht van Dumoulin of zijn ploeg Sunweb geen gemopper over het parcours. De tijd dat de kopman zijn keuze voor de Tour de France liet afhangen van de route, ligt achter hem. ‘We denken niet meer in verlies, maar in winst’, zegt zijn ploegleider Arthur van Dongen.
Dus hoe aantrekkelijk de Giro d’Italia er komend voorjaar ook uitziet – de ronde telt waarschijnlijk drie tijdritten van in totaal 58 kilometer, volgende week is de officiële presentatie - Dumoulin staat hoe dan ook aan de start van de Tour, op 6 juli in Brussel.
Afgelopen seizoen was de Giro zijn hoofddoel en zijn deelname aan de Tour een experiment om te kijken of hij twee rondes achter elkaar kon verteren. De Limburger stuitte twee keer op een renner van Sky die beter was: Chris Froome in de Giro, Geraint Thomas in de Tour.
Misschien wel belangrijker was het besef dat de Tour het meest prestigieuze wielerpodium is. Dumoulin wil alleen nog maar voor het allerhoogste gaan, met de allersterkste ploeg.

T80JZ

De pleidooien dat Dumoulin volgend jaar voor de Giro en de Vuelta moet kiezen kunnen in de ijskast, hij kiest voor de Tour. Zie de Volkskrant
https://www.volkskrant.nl/sport/een-individuele-tijdrit-hoe-moet-tom-dumoulin-gaan-meedoen-om-de-eindzege-in-de-tour-van-2019-~bd551d96/

Javier

Ploegleider heeft gelijk dat het parcours ook positief kan zijn voor Dumoulin, met belangrijke klimmen verspreid over de gehele ronde. Gezien het constante niveau dat Dumoulin over een hele ronde heeft, moet hij hier voordeel behalen ten opzichte van de klimmers die in de 1e helft nog minder zijn.

tdola

Is team sunweb met 25 renners compleet voor 2019? Of gaat stamsnijder nog verlengen of komt er nog wat nieuws bij?

Javier

'@tdola

Ik denk dat het team compleet is! Alle aanwinsten die toentertijd aangekondigd werden door Spekenbrink zijn nu bekend. Ik verwacht niet dat er nog 1tje bji komt.

Adrianus en Patrick

Stevig team voor de tour..

1. Dumoulin
2. Kelderman
3. Oomen
4. Roche
5. SKA
6. Arndt/Bakelandts
7. Matthews
8.Power

Voor de rest is het wel erg matig in de breedte.

In de giro zal Kelderman of Oomen wel als kopman rijden en de Vuelta kun je helemaal nog niets over zeggen..

KJP

Vind het wel meevallen, de 9 renners die je noemt zijn goede coureurs. Hindley, Storer, Hirschi en Kanter zijn toptalenten, waarbij de eerste twee nu hun tweede profjaar in gaan en wellicht een stapje kunnen zetten. Walscheid is een steeds sterkere sprinter aan het worden. Hamilton en Casper Pedersen zijn goede jonge renners die al wat leuke dingen hebben laten zien. En ook Haga en Vervaeke zijn prima coureurs voor de rol die ze vervullen.

Al met al zie ik Sunweb in de breedte in ieder geval weer meer een rol spelen dan afgelopen jaar. En daarnaast ben ik ook heel benieuwd of ze zo langzaamaan de jongere garde wat kansen gaan geven. Zou het alvast mooi vinden als Hindley en Storer met een vrije rol in Australie mogen beginnen.

Misschien dat het inderdaad weer een seizoen gaat worden waarin vrijwel alles van Dumoulin en Matthews komt. Maar het is ook zeker niet uit te sluiten dan mannen als Oomen, Kelderman op WT niveau om winst gaan mee doen, dat Walscheid, Power en Bakelants zich met regelmaat kunnen laten zien en dat Hindley, Storer, Hirschi en Kanter zich in de kleinere wedstrijden al af en toe kunnen laten gelden.

Laatst gewijzigd
tdola

Ze hebben iig 2 renners meer dan afgelopen seizoen, zelfs als ze niks meer contracteren.
Optie wat mee betreft nog plekje voor knecht als stamsnijder, ludvigsson of thwaites (laatste best goed in voorjaar ook).

S. Morgenstern

Power in de Tour de France selectie? Lijkt me sterk toch? Bakelants en Arndt voegen veel meer toe binnen die selectie.

Romāns Vainšteins

Volgens mij kun je wel degelijk uitsluiten dat Kelderman en Oomen ergens om winst mee gaan doen. Het zijn prima renners maar zeker geen winnaars en daarnaast moeten ze, woef, gewoon (logisch ook) 100% Dumoulin ondersteunen.

Kragh op het platte en Mathhews in de heuvels zijn nog leuke mannen voor de eendaagsen, Dumoulin ook wel ergens maar die moet zich gewoon helemaal op de tour richten.

SS3000NL

Dumoulin slaat Tour over en gaat vol voor de Giro

xistnc
Turtlehead

Onze Roy was een prachtige ‘Jozef’ tijdens de gezinsmis in de Petruskerk gisteravond. Op naar een even prachtig laatste wielerjaar!

Javier

Alright, dus Dumoulin gaf bij Wielerflits aan dat Bakelants mee gaat naar de Giro en Roche naar de Tour.
Hmm ben benieuwd hoe de verdere ploegen er dan uit gaan zien. Zoiets?

Giro:
Dumoulin
Kelderman
Bakelants
Haga
Vervaeke
Power
Arndt
Tusveld

Tour:
Dumoulin
Oomen
Kelderman
Roche
Matthews
Kragh
Arndt
Bakelants

Turtlehead

Sterk A-team, geen B-team of reservebank helaas. Daarom Kelderman ook twee keer als knecht mee.
Hopelijk vallen mannen als Kragh, Roche, Bakelmans (dank @Mart) en Kelderman niet weg door ziekte oid, want dan wordt t billenknijpen.

Johnny7

Kan niet begrijpen dat Dumoulin bij dit team blijft. Ze sturen een ontzettend slecht team naar het hoofddoel van de beste ronderenner van dit moment, schandalig gewoon. Dan halen ze speciaal voor hem Roche, wat een lachertje is maar goed, en dan gaat die niet eens mee als helper naar het hoofddoel!!! Waar zijn ze in vredesnaam mee bezig? Dat ze geen brede selectie hebben dat begrijp ik maar dan hadden ze meer GOEDE klimknechten moeten halen en die lagen echt voor het oprapen. Maar ja ze hebben iets tegen personen uit zuid Europa schijnbaar wat nogal belachelijk is.

user26777

'@Johnny7
" Maar ja ze hebben iets tegen personen uit zuid Europa schijnbaar wat nogal belachelijk is."
Luis León Sánchez en Juan José Lobato waren prima kandidaten geweest....

Laatst gewijzigd
FritsvanHoefelen

Prima begin van het seizoen voor Hamilton (23 jaar). 6de in GC en beste jongere.
Nieuwe stap gezet en mag zich ook weer gaan bewijzen in de Giro van Tom.

kelderfan

Sunweb is goed bezig in de Volta met Oomen, Søren Kragh Andersen en Marc Hirschi in de toptien.
Martijn Tusveld doet 't ook prima met 11e. plaats in 't AK.

FritsvanHoefelen

Kragh is al wel heel goed. Benieuwd waar het fout gaat in het voorjaar (anders kan het leuk worden)

user26777

Velon filmpje ploegentijdrit.
https://www.youtube.com/watch?v=y_M6gl1dMXA

Adrianus en Patrick

Ik wil hier even een discussie openen omdat ik anders teveel offtopic ga in een nieuwsbericht:

Waarom rijd een Johannes Frohlinger bij een team als Sunweb? ( met alle respect uiteraard)

Hij moet toch zo ongeveer de slechste renner in de WT zijn

Al 13 jaar in de WT en heeft de afgelopen 6! jaar niet meer dan maximaal 82 wt punten gehaald..

Wat zie ik niet? wat de leiding van Sunweb wel ziet..

Laatst gewijzigd
1 2 ... 16 17 18 19

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.