Team Sunweb 2018

1 2 ... 6 ... 18 19
ghostwriter

'@schipperaar
Ik denk dat er een redelijke kans is dat Alaphilippe nog uit de top tien zal vallen en Oomen staat al elfde.

schipperaar

Ach, tiende, achtste of vijftiende zegt me niet zoveel, wel dat we sinds lange tijd een constante renner hebben die misschien wel meer het koppie erbij houdt dan Tom die op elke hoek vd straat een microfoon in zijn strot geduwd krijgt en constant moet overstappen.
Als je op de Weissersee eenmaal in een scheur gereden hebt blijft het vallen en opstaan waar Tom ook een beetje aan lijdt lijkt het, zijn zelfverzekerheid lijkt ver te zoeken, kwakkel voorjaar.

S. Morgenstern

Oomen valt juist prachtig binnen een lange rij Nederlandse talenten. De luwte waar hij zich daardoor in bevindt is wel een uitkomst. Hij maakt voorlopig ieder jaar weer een klein stapje vooruit. Leuk om te volgen waar hij uit gaat komen.

xistnc

Dus Tom heeft alweer afgedaan? Zo gewonnen, zo geronnen.

S. Morgenstern

Eerst ingeruild voor klimmer Mikie, nu toch maar weer voor Sammie.

schipperaar

Nee, alweer verkeerd begrepen maar dat lijkt je enige doel nu eenmaal, hij kwakkelt en dat bevordert het zelfvertrouwen niet vooral als je constant van fiets moet wisselen en griepies, verkoudheid etc bevorderen de opbouw nou eenmaal niet.
Intussen toch gewoon kms draaien voorkomt wel achteruitgang, kwam lichtjes ziek aan de start, echt een bijter die zijn sponsor niet a la minuut in de steek laat, wordt tenslotte goed betaald..

schipperaar

Nee Vlek, inruilen doen we niet, nogal goedkoop, maar dat Teunissen beter klimt als oud crosser lijkt ie nog niet te beseffen en verspeelt door zijn knechtenwerk veel kracht. Ooit wegwerker geweest overigens?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Kelderman is gewoon weer goed bezig en staat nu in 't AK op een mooie 2e. plek.
Daar zal Sunweb toch wel heel blij mee zijn. Dat wordt nog een tour voor NL

schipperaar

Beter dan 1e staan, druk nog ff afhouden ipv moeten controleren met een gehavende ploeg, slim gereden.

marilise

Ik waag me als vrouw even tussen de "haantjes" op deze site:) Ik ben het eens met Schipperaar, die de malaise goed verwoordt. Hij bedoelt niet, dat Tom alweer heeft afgedaan zoals X (mooie profielfoto!)zegt. Tom zit mentaal in een negatieve spiraal door pech in zijn eerste koers. Vandaag de val. Ik hoop, dat hij goede mensen om zich heen heeft opdat hij het negatieve kan omzetten in een positieve mindset. Wilco doet het fantastisch, Sam, nog in de groei, ook.

schipperaar

Eigenlijk zou het elke dag vrouwendag mogen zijn ipv één dag hun stem te mogen verheffen, doet me weer denken aan Koot en Bie, "hou je der buiten Coq, tis nog geen Moederdag" terwijl Bie schaapachtig toekeek, welkom Marilise!

ghostwriter

Kelderman valt (letterlijk) uit de top 10 het algemeen klassement van de Tirrento en Oomen verliest twee plaatsen en wordt 13e in Parijs-Nice. Al met al twee zeer teleurstellende belangrijke korte rondes voor Sunweb. Hopelijk blijven ze de rest van het jaar van pech bespaart want de ploeg heeft enorm veel kwaliteit en verdient het om goed te presteren.

marilise

Tnx Schipperaar, met de vrandelijke greuten.

skylimit

Drama week/weekend voor Sunweb. Helaas zodra Wilco in kansrijke situatie ligt, gaat het weer mis. Die jongen heeft echt een aantrekkingskracht op valpartijen.

FritsvanHoefelen

Met slechts 23 renners kom je snel in de problemen met sleutelbeenbreuken Kelderman en Geschke en breukje in schouder Matthews. En dan nog herstellende Andersen, Dumoulin en Theuns

schipperaar

Met een sleutelbeenbreuk valt er nog best te fietsen of andere sporten mogelijk, roeien met de riemen kan best met 23 gezien hun ak dit jaar van Wilco, Sam en ook Tom natuurlijk, zelfs Vervaeke reed naast knecht zijn nog best verdienstelijk .
Met acht man starten en alleen aankomen op ruime achterstand lijkt me meer een probleem.
Met een been zes weken int gips onderhield ik de vorm door als een idiejood vanaf Loosduinen naar Kijkduin te vliegen(tijd herinner ik me niet meer) op me krukken, elk nadeel..

Javier

Matthews vandaag 13e. Jammer. Volgens het race rapport komt hij power tekort. Dat was ook duidelijk te zijn in de race, kon op de hellingen niet mee met de grote kleppers. Zal toch een teleurstelling zijn voor hem, daar hij zoiets toch goed aan zou moeten kunnen.

Zondag nog Gent-Wevelgem voor hem. Ben erg benieuwd. Mocht hij daar geen top resultaat behalen, ben ik benieuwd wat daarvan de consequentie is voor zijn toekomstige kassei-ambities.

ghostwriter

Sunweb blijft jammer genoeg tegenvallen dit jaar. Hopelijk lukt het ze om snel weer op het goede pad te komen. Matthews lijkt in ieder geval steeds iets sterker te worden.

S. Morgenstern

Mikie nu wel eindelijk afgedwongen dat hij minstens op gelijke hoogte staat als Soggie en Eddie? Dat ze afgelopen weekend Michie aanwezen als kopman begreep ik wel, maar het aanwijzen van schaduwkopmannen mogen ze in het vervolg achterwege laten.

Het valt verder te hopen dat het rijden van de Tour de France net dat zetje was dat Teunissen nodig had om ook zondag en volgende week in koersen van een dik uur langer dit soort finales te rijden. Vandaag zat er in ieder geval genoeg op, geen spraken meer van kramp lijkt me.

KJP

Ja behalve dat niet één van de vier echt een favoriet is voor de klassiekers. Gewoon alle vier rijden en hopen dat er nog minimaal één vooraan overblijft.

Kragh en Theuns lijken me op voorhand al niet sterk genoeg. Zeker Kragh werd vandaag al gewoon keihard losgereden op de varant na 150km. Dan zou ik nergens op rekenen in de ronde of roubaix. ;)

schipperaar

'@kim
Goed gezien, verloop van de koers laten bepalen hoe of wat ipv vooraf, gewoon allemaal alert meezitten zolang de pijp niet leeg is.
Daarnaast lijken ze allemaal wel te kunnen sprinten.

kelderfan

Kelderman lijkt nog een lange weg te moeten gaan om weer op de fiets te kunnen zitten.
Ja, dat heb je dan met je kleine selectie.

simplex

Aldus een gefrustreerde kelderfan die het Kelderman toch kwalijk neemt dat hij van zijn cluppie is "overgelopen" net zoals die anderen zoals Dumoulin, Oomen en nog diverse anderen.
Ik moet wel zeggen dat hij al ruime tijd bezig is dit met niet nederlandse jonge talenten (Kuss, De Tier, Foss, Philipsen, Vermeulen etc probeert op te lossen. Met Terpstra zal hij de moed inmiddels hebben opgegeven, vermoed ik.
Clubblindheid lijkt Kelderfan niet te ontberen en het karakter van de enige(?) nederlandse ploeg lijkt ook sterk te gaan verzwakken en de mist in te gaan.

PS over kleine of grote selecties gesproken. Dat wordt vooral bepaald door ziekte, blessures en andere incidenten of tegenslagen. TLJ is daarin dan wellicht weer het beste voorbeeld.

Laatst gewijzigd
skylimit

'@kelderfan ja, dat is het grote probleem van Kelderman om eens op zijn fiets te blijven zitten, het liefst een aantal koersen achter elkaar;)

ghostwriter

'@simplex
Volgens mij heeft dat niets te maken met het feit dat kelderfan een fan van LottoNL is. Ook bij LottoNL vind hij dat de ploeg te klein is en zegt hij precies hetzelfde wanneer er een wielrenner geblesseerd raakt. Trouwens is het moeilijk te ontkennen dat Sunweb momenteel wat problemen heeft doordat ze zo'n kleine ploeg hebben maar het is inderdaad ook zo dat knechten niet opeens uitslagen gaan rijden omdat de kopmannen er niet bij zijn. Het is jammer dat bij Sunweb momenteel alles (hyberbolic) fout lijkt te gaan maar elke ploeg heeft wel eens zo'n periode. Hopelijk kan Dumoulin in de Giro en/of Tour en Kelderman in de Vuelta een goed klassement rijden (minstens top 5) en dan zal dit vervelende voorjaar snel weer zijn vergeten.

Trouwens vind ik het niveau van de mogelijke klassemenstrein(en) wel laag relatief aan het niveau van de kopman(nen). Dumoulin verdient het om een klassementstrein te hebben die met die van Sky en Movistar kan concurreren (en in mindere mate verdient Kelderman dat ook). Het langer vastleggen (of contracteren) van een grote ronde winnaar brengt voor ploegen een bepaalde verplichting mee. Namelijk dat ze die klassementsrenner kunnen ondersteunen met een ploeg die ook geschikt is om grote rondes te winnen. Hopelijk ontwikkelen de jonge klimmers zich goed want het lijkt er niet op dat Sunweb qua budget de klassemenstrein kan versterken voor de komende jaren.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 6 ... 18 19

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.