Tour de France Scorito

1 2 ... 123 ... 283 284
Timdepunter

Wat zijn de voors en tegens van Roche?

Starlynk

'@Timdepunter: Voors: als Porte geel pakt/de tour wint heb je teampunten, Tegens: hij gaat waarschijnlijk 0x zelf top 20 rijden

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Voor: hij rijdt bij BMC (teampunten); hij was ooit goed
Tegen: hij rijdt bij BMC (geen ruimte om iets te proberen); zijn dramatische vorm en dito uitslagen

Bode80

'@arviidd

Roglic is wel een gokje natuurlijk. Hij kan zeker goed mee in het middengebergte maar of hij daar veel punten mee gaat scoren. Ik hoop niet voor jou dat het een herhaling van Giro 2016 gaat worden (ook al was hij toen knecht van Kruiswijk).

Icon

Ik weet totaal niet hoe ik dat verhaal van Roglic op waarde moet schatten...

ONCE

Roglic vertoont natuurlijk wel een hele steile prestatiecurve. Ook niet zo gek als je ziet hoe kort hij nog maar fietst en al gepresteerd (heeft)
Als je de rest van zijn resultaten van 2016 afzet tegen 2017 zegt die Giro niet zoveel. Desalnietemin blijft het een gok

Papa Bart

Net als iedereen, vermoed ik, heb ik weer een groot deel van mijn team omgegooid. Contador, Van avermaet en trentin eruit, Froome er in bijvoorbeeld. Cav in de plaats van Bling.
Argumentatie rammelt aan alle kanten.
Ik denk dat Contador daadwerkelijk net te kort komt, vind Van Avermaet te duur, en had de centjes van Trentin nodig om mijn team zoals die nu staat te kunnen betalen. Dussss, ik ben uiterst tevreden met de balans van sprinters en AK mannen, maar ben nu dus een aantal aanvallers en vrijbuiters kwijt, juist in een tour waarvan ik denk dat aanvallers vaak en veel zullen scoren. Geen Yates, geen Aru, geen Chaves. Voor wat betreft de sprint etappes heb ik geen twijfels. Ik denk dat de AK mannen uiterst selectief te werk zullen gaan, ofwel alleen de echte bergetappes en de tijdritten. Dat laat dus een flink aantal etappes over waar voor het poultje net die aanvallers het verschil gaan maken.

Dat wordt dus gegarandeerd in het laatste kwartier voor de start de boel nog eens omgooien. Ach ach ach....

Stuff

Ik wil graag Colbrelli, en zie 1 optie om dit voor elkaar te krijgen:

Fuglsang + Boasson Hagen inwisselen voor Henao en Colbrelli.

In de bergen gaat dit niet veel punten schelen verwacht ik, Henao kan nog teampuntjes van Froome scoren. Enige nadeel is dat Hagen wat meer punten zal halen in de ITT, maar ik verwacht dat Colbrelli dit op het vlakke goed maakt. Daarnaast is het maar de vraag wat Hagen eventueel mee gaat sprinten i.v.m. de aanwezigheid van Cavendish (al verwacht ik dat hij snel afstapt).

Iemand die even een mening over bovenstaande wil geven? Is mijn gedachtegang goed, of sla ik hier de plank volledig mis?

oborobo

Heb het ook al diverse keren omgegooid.
Moeilijk om in teschatten wat renners gaan doen die
de Giro al hebben gereden,ook Quintana.

Pinot en Rolland worden getipt voor Bolletjestrui

Klootje Kriekeljon

Op basis waarvan wordt Pinot getipt voor bollen? Daar ben ik nog steeds niet over uit.

Karsten

Kittel en Groenewegen of Kristoff en Démare, wat denken jullie?
Dilemma's dilemma's dilemma's.....

Laatst gewijzigd
sprintgeit

'@ajvs
Bedankt voor je inhoudelijke reactie. De teampunten van Sagan en evt Buchmann zijn niet te onderschatten natuurlijk voor Majka. Daarnaast heeft Meintjes ook nog een aardige bonus aan het einde van laten we zeggen 50 punten. Ik denk dat de keuzes niet heel ver uit elkaar liggen, en zal daarom uiteindelijk mijn gevoel de doorslag laten geven. Opzet van mijn team is hiermee wel aardig rond dus daar ben ik wel blij mee :)

Malathion

Ik tip Fuglsang en Majka voor de bollen. Ik denk dat een van de twee net tekort gaat komen in AK en dan vol bollen gaat eten.

Martinho237

Lezen blijft lastig. Laat staan sarcasme herkennen. Ga zo door! Ik ga even het terras op met de vrouw van Roglic...kijken hoe die presteert in de regen.

ONCE

Als je net te kort komt voor ak ben je te laat voor de bollen. Met de beperkte mogelijkheden deze tour denk ik dat je voor de bollen vanaf begin bij moet zijn, dus dat betekent zo snel mogelijk al dan niet opzettelijk tijd verliezen. Alla rolland in de giro

kevinraar

wie denken jullie dat de tijdrit kan winnen roglic of van emden?

Malathion

Na etappe 1, 3 en etappe 5 kan dat toch best duidelijk zijn? met de tijdrit en punch van Valverde, en de bergrit die ook bij hem past kan hij op een van deze mannen zomaar 1.30/2.00 pakken. Crunchtime dan toch meteen. Niet?

Lattiv

Kung, Porte of Martin gaan de tijdrit winnen. Roglic wordt schromelijk overschat en van Emden komt te kort tegenover de mannen die de afgelopen maanden special op deze rit hebben voorbereid (Kung en Martin)

janstof

Momenteel een redelijke ploeg staan, met de volgende verdeling:

9 sprinters (waarvan 1 koopje)
1 Aanvaller
1 Tijdrijder
1 Klimmer
8 AK
Mijn sprintploeg is zeer goed, met 1 koopje erbij waarbij ik hoop dat hij scoort. doet hij dat niet naar een 2tal etappes ga ik over op Teampunten.
Ik twijfel over mijn AK, aangezien hier nogal wat twijfelgevallen in zitten. Denken jullie dat een AK-team met Froome. Porte, Yates, Majka, Martin, Meintjes, Fugelsang, Izagirre te zwak is?
Reden voor Yates en Meintjes zijn de jongerentrui. ik verwacht dat het 1+2 worden. dat zijn 6+4 punten per etappe en 60+40 voor het eindklassement.
VB: word Yates 8e in AK en 2e in jongeren dan pakt hij nog meer eindpunten dan in het eindklassement dan de nummer 3!!
Echter denk ik dat er minimaal één van de mannen van Majka, Fugelsang, Izagirre gaat tegenvallen in het AK en dat ik te weinig punten ga pakken hier.
Misschien toch maar een Aru er nog in fietsen....

kevinraar

ik wil 1 van de twee kopman maken voor de tijdrit

Lattiv

Majka en Yates lijken me een gokje. Ze hebben de afgelopen maand niet laten zien dat ze bergop met de besten mee kunnen. Aur lijkt me een veiligere keuze.

daannnnn

'@malathion ik denk niet dat ze fugelsang en Majka gaan laten rijden als het verschil maar 1:30-2:00 minuten is

Primavoormij

Ik wil graag het antwoord op de vraag of Colbrelli meesprint in de vlakke etappes op een presenteerblaadje krijgen inclusief bronvermelding. Brand los!

kevinraar

roglic of van emden kopman voor tijdrit?

jort101

'@primavoormij
Daar is het internet voor, toch? Juist de uitdaging om het zelf op te zoeken lijkt mij..

1 2 ... 123 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.