Tour de France Scorito

« 1 2 3 4 ... 283 284
Timdepunter

Nog twee dagen en dan gaat de Tour poule weer beginnen bij Scorito. Zijn er al verwachtingen van bepaalde renners en prijzen horende bij renners? Het selecteren van de beste 20 wielrenners gaat snel weer beginnen....

Joinjoal

Laat maar komen ben benieuwd naar de prijzen van de renners vooral de sprinters zin in..
Na 715 de in de giro hoop ik het wel beter te doen deze tour.

Timdepunter

715e is best goed @joinjoal. De prijzen bepalen grotendeels de selecties...

timplify

Ik hoop dat ze het budget wat beperken t.o.v. het budget wat je bij de Giro kreeg, daardoor word je meer gedwongen te speuren naar goedkope pareltjes. Bij de Giro was dat niet nodig, je had meer dan genoeg budget om alle mannen te nemen die je wilde.

Wielrennertje

Er wordt donderdag toch ook een forum geopend door iemand van de redactie?

Timdepunter

Geen idee of er een nog een forum geopend wordt. Ik dacht laten we alvast beginnen met speculeren :)

Wielrennertje

Geen probleem. Ik verwacht niet dat het budget opeens erg laag gaat worden. Het is volgens mij al na een paar pools voorgesteld en nog steeds hebben we hoge budgetten. Ik vind het persoonlijk niet erg, anders wordt het teveel gokken op goedkope renners. Vraag me wel af hoeveel de sprinters gaan kosten, Greipel was in de giro 4.5 miljoen, in de Tour is dat wel minder lijkt mij omdat er meer sprinters van hoog niveau bij zijn.

Rebellin

Ik hoop dat Scorito het aandurft om Peter de grote 8m te maken. Dan wordt het pas interessant om hem te gaan overwegen.

Timdepunter

De grote vraag is hoeveel klassement mannen ze durven te rangschikken boven de 5m en hoe ze de sprinters gaan indelen.
Hoeveel is bijvoorbeeld een Cavendish of een Demare? Tegen de grootste kanonnen die meedoen.

ditisdavid

Scorito zal bij de Tour altijd relatief gezien het hoogste budget geven, puur omdat er veel niet-volgers meedoen. Vorig jaar kwam ik met de grote zes volledig in m'n selectie nog steeds zonder veel problemen uit, denk dat dit jaar hetzelfde gaat zijn.

Sagan is voor het eerst in jaren niet verplicht, denk ik. 2 etappes op zijn maat maar tegen 9 pure sprints, de nieuwe kopmanregel en hij rijdt dit jaar gewoon iets minder. Alleen zal je met een hoog budget hem toch altijd nemen...

Laatst gewijzigd
poppeltje94

Ik verwacht dat alleen Sagan en Froome 5 miljoen gaan kosten. Porte, Contador, Valverde en Greipel zitten denk ik gewoon op de 4 miljoen. Ik vind overigens wel dat bij de sprinters in deze Tour alleen Sagan meer dan 3 miljoen waard is. Aangezien er momenteel niet echt een sprinter is die er bovenuit steekt. Ik zou ook zeker geen Greipel pakken voor 4 miljoen.

Laatst gewijzigd
Timdepunter

'@wielrennertje. Ik had scorito even gecontact maar ze vonden het goed dat er al een forum was.

Luuuuuuukk

Verwacht Kittel ook wel op 4/5 miljoen. Daaronder Greipel, Bouhanni en Cavendish met 3,5/3

Timdepunter

Ik denk Sagan 6m
Greipel en Kittel 5m

ditisdavid

Sagan 5
Kittel 4.5
Greipel 4
Cav, Demare, Bouhanni 3.5 (tuurlijk, Cav en in mindere mate Bouhanni zijn vraagtekens, maar Nizzolo was ook gewoon 3 in de Giro en hier zijn meer sprints)
Coquard, Degenkolb, Colbrelli 3 (vergeet niet dat deze jongens aardig duur waren bij het klassiekerspel. Coquard in huidige vorm misschien nog 2.5)
Groenewegen ook wel 2.5 vrees ik...

Wielrennertje

'@TimdP oke, vroeg het me alleen af. Dan gooi ik hier mijn adviezen etc. wel. Al zullen die niet veel waard zijn, hoge noteringen heb ik nog niet behaald ;). Valverde zal ook wel een prijskaartje hebben, maar ik vind hem de enigste die ik dan ook echt veel geld waard vind. Sprint mee als het even kan voor een zo hoog mogelijke etappenotering, is gewoon lekker allround ook.

Hansa Fokstok

aardig in de buurt @ditisdavid

Laatst gewijzigd
Starlynk

Ik verwacht Kittel eigenlijk wel gewoon 5 met al die sprint etappes

jsprunk

Kittel was de afgelopen jaren al 5M en er os imo geen reden om dat te verlagen. Integendeel.

Ik denk dat het budget uiteindelijk best mee valt. Er zijn toch behoorlijk wat toppers die mee doen, zeker bij de sprinters, die allemaal duurder zullen zijn dan de 2.5M die de zogenaamde toppers in de Giro kostten (de beste sprinter had je uiteindelijk voor 3M).

Laatst gewijzigd
WCEendT

'@ditisdavid
Ongeveer dezelfde verwachtingen kwa prijzen. Al denk ik dat ze Kittel 5M en Greipel 4.5M gaan doen, Groenewegen 3M. Vermoed ook dat er in tegenstelling tot vorig jaar geen Engers en Laportes gaan zijn en ze iedereen die een beetje kan sprinten 1M+ doen.

snoek1974

Er zijn toch nog 4 etappes voor de heuvelsprinters , dat maakt het selectie beleid ook weer moeilijker .

Ben benieuwd naar het budget van de tour .

Jori

Namen als een Laporte ontstaan niet vooraf, maar zie je pas later. Normaal gesproken zou Laporte niet gaan sprinten, omdat Bouhanni de tour zou doen en ook 3.5 miljoen kostte. Maar doordat die niet meeging, was de 500.000 Laporte een koopje, maar natuurlijk vooraf niet te voorspellen.

Enger was een gok, omdat hij het vooral bij kleine wedstrijdjes liet zien, maar was desalniettemin toch een koopje vooraf in mijn ogen.
En denk ook dat scorito er 1 a 2 van dit soort namen bewust in laat staan, puur zodat mensen er echt tijd aan besteden en zoveel mogelijk op zoek hierna gaan.

Er zit altijd wel 1 zo'n naam bij, puur omdat er altijd een "zekerheidje" wegvalt uit een selectie, waardoor er kansen liggen voor anderen.

Laatst gewijzigd
garbalawal

Los van het budget en de prijs van de renners is het wel al mogelijk om iets te zeggen over de verdeling van de renners. In de Giro-poule had ik zeven sprinters. Ik ben geneigd om er nu minimaal acht te selecteren, van wie minimaal drie heuvelsprinters. Waar ik in de Giro voor vier aanvallers koos, ga ik er nu (denk ik) maar twee selecteren.

Zijn er al meer mensen die hebben nagedacht over de verdeling van de renners?

Laatst gewijzigd
Starlynk

4 etappes voor de heuvelsprinters?! Welke dan? Zie eigenlijk alleen etappe 3.

Timdepunter

Het is zeker handig rond de acht negen sprinters te selecteren, waaronder minstens drie die inderdaad een heuvel kunnen verteren. Aanvallers kunnen handig zijn in combinatie met teampunten, van sprintteams of teams met truien.

« 1 2 3 4 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.