Tour de France Scorito

1 2 3 4 ... 283 284
snoek1974

'@ starlink

Etappe 14 en 15 , ook etappe 16 is heuvelachtig parcours alleen eindigt die wel vlak en etappe 11 zou ook zomaar eens voor een renner als Sagan kunnen zijn

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Sprinters is belangrijk. Er zijn veel etappes die gegarandeerd in een massasprint eindigen. Bij bergetappes is het nog maar de vraag of de klassementsmannen ook sprinten om de dagzege.
Sky heeft er nogal een handje van om de vluchters het te laten uitvechten voor de dagzege en zich te beperken tot hun wedstrijd binnen de wedstrijd.
Van de sprinters weet je het dus zeker dat ze om de dag knikkers mee doen, van de kleppers is het nog maar de vraag.

Als ik dus ergens moet bezuinigen zal het daar zijn.
Interessant vind ik ook wie de gele trui draagt in de eerste week. De winnaar van de tijdrit zal die zeker twee dagen hebben, misschien na etappe 3 ook nog, als is dat geen zekerheid.
Ik verwacht wel dat een favoriet in etappe 5 met de eer gaat strijken en het geel daar verovert, maar gaat die ploeg dan de trui verdedigen?

Ook ga ik zeker een paar beruchte aanvallers selecteren die goed kunnen klimmen.

Starlynk

'@snoek: ja, het zou kunnen, maar etappe 14/15 verwacht ik eerder de vluchters en etappe 11/16 gewoon de sprinters. Het is dus w.m.b. behoorlijk karig voor de heuvelsprinters met alleen etappe 3 en mogelijk iets in een van de etappes die jij noemt.

gesink/dekker

'@Starlynk,
Waarschijnlijk neem ik daarom ook geen specifieke heuvelsprinters, maar heuvelsprinters die ook mee sprinten in de vlakke ritten zoals een Sagan en Ulissi. Of denk jij daar anders over? Welke heuvelsprinters zouden jullie meenemen dan?

snoek1974

Is ook afhankelijk van hoe ze ingeschaald zijn qua prijs of ik een Matthews , Felline en een van Aevermaet meeneemt en hoeveel Renners ik mee neem die goed in de bergen zijn die ook etappe 3 van voren kunnen zitten zoals oa Valverde , D Martin en Henao.

Dus welke verdeling ik maak wordt mede door de prijzen bepaald die scorito er aanhangt

Starlynk

'@gesink/dekker: wat Snoek ook al zegt inderdaad; het hangt af van de prijs. Heuvelsprinters die ook meesprinten in de vlakke etappes zijn altijd leuk, maar vaak doen ze dat in de Tour niet. De enige die je daar mogelijk toe kan rekenen is Matthews (en uiteraard Sagan), maar daar hangt Scorito dan ook vaak een hoog prijskaartje aan.

Van Avermaet is normaal gesproken een zekerheidje in mijn team, maar dit jaar twijfel ik daar heel erg over. Gilbert mogelijk wel interessant omdat je die ook voor de teampunten van Kittel kunt gebruiken. Maar goed, eerst maar eens de prijzen en definitieve selecties afwachten en dan kun je daar meer over zeggen ;-)

shyguy

Potverdorie, ik had de wekker al vannacht om 4 uur gezet. Gaat de poule pas om 10 uur open :-(

Wielrennertje

9! vlakke etappes. Ik raad aan om gewoon 8-9 sprinters te hebben, want de vele punten komen deze tour toch echt van de sprintetappes. Vaak zijn de meesten (ik ook) geneigd om vol op klassementsrenners te gaan, maar dit zou ik nu echt niet gaan doen. Ik zou dus ook niet echt met de Giro gaan vergelijken, met minder sprintetappes en niet echt veel sprinters waarvan je wist dat ze er zouden staan.
Over de aanvallers zit ik nog een beetje te twijfelen

Laatst gewijzigd
ivo001

Als ze dezelfde kopmanregels hanteren als in het Giro spel is een keuze van Sagan natuurlijk al wat optioneler. Als je Sagan had kon je toen voor 2 klassementsmannen gaan, maar nu met vrije keuze worden mannen als Cavendish etc toch ook snel interessant, ze hoeven immers niet altijd mij te sprinten om het nu waard te zijn.

bakfiets

Ik heb het parcours ook bestudeerd en ik zit zelf ook te denken om een sterke sprint ploeg mee te nemen. 8 a 9. En idd te bezuinigen op AK mannen. In de tour vorig jaar reden ze vaak niet bij de eerste 5 volgens mij. Dus het loont misschien wel een aanvaller te pakken in plaats van een AK man. Zeker met de nieuwe kopmanregel. En de tijdrit inclusief teampunten kan wel eens een belangrijke worden.

Starlynk

Sagan reed vorig jaar 10x top 10, in 2015 12x, in 2014 11x, in 2013 9x, in 2012 11x.... als jij dat een optionele renner vindt voor je Scorito dan moet je het zelf weten :-p

Icon

'@Starlynk, al moet ik 75% van mijn budget aan sagan en valverde uitgeven, dan nog gaan ze mee. Die jongens pakken gewoon zo bizar veel punten dat je niet om ze heen kan.

gesink/dekker

Wel een mooie groep ''dure'' sprinters op de voorlopige startlijst: Sagan, Greipel, Kittel, Degenkolb, Demare, Matthews, Ulissi, Kristoff, Groenewegen, Colbrelli, Cavendish (als die start), Coquard en Bouhanni. Dan nog de lastige keuze bij UAE (Ulissi, Swift, Guardini) en Dimension data (EBH of Cav)

Ik verwacht dat deze sprinters hierboven gemiddeld 3 miljoen kosten, dan zit je toch al aan een budget van 39 miljoen...

Nu in spanning wachten tot morgenochtend, hopen dat iedere renner al wel een waarde heeft anders worden we een beetje blij gemaakt met een dooie mus...

flashke

'@gesink/dekker
Ulissi is natuurlijk geen sprinter, bij UAE zal het wel Swift zijn die (ver in de achtergrond waarschijnlijk) sprint.
Als Cav de Tour niet haalt, is EBH een zekerheidje bij de meesten hier, vermoed ik toch. Als Cav het wel zou halen, zal EBH er bij mij niet inkomen.

Random wielerliefhebber

Kittel is een must have denk ik, hij zal wel de beste trein hebben.

Sagan ook altijd meenemen

Roglic kan interessant zijn als die niet te duur is. Maakt

Bertsu

Ulissi sprint vast niet mee in vlakke etappes, dus is het maar de vraag of die meegaat bij mij.
Misschien een goedkope Mclay? Roglic kan ook leuk zijn.
En 9 sprinters denk ik.

ONCE

9 sprinters is wel teveel denk ik. Denk dat je budgetgewijs ook in de problemen gaat komen daar sprinters ook redelijk duur zullen zijn en er weinig eventuele goedkope verrassingen zijn op sprintgebied. Wil altijd wel een plekje vrij hebben voor trui/teampunten renners. Heb parcours/teams nog niet bestudeerd dus geen idee voor de rest. Al zullen de gaviria/jungels achtige koppels nu minder voor de hand liggen

Laatst gewijzigd
ConINGtador

Heb net het parcours in vogelvlucht geanalyseerd. Man, man, man ... wat een saai parcours zeg. De Tour kan niet tippen aan de Giro: vergelijk alleen de slotweek van beide rittenkoersen met elkaar en je weet genoeg. Dat wordt dus vol inzetten op de sprinters.

Laatst gewijzigd
bakfiets

In de giro het dilemma: welke sprinter in mijn team. In de tour het dilemma: welke sprinter uit mijn team:)

Ab Normaal

'@Once
Klopt, maar er zal er ook wel eentje de grond kussen of uitvallen, en met zoveel sprints heb ik er liever 1 teveel dan dat ik vanwege pech er maar 6 op kan stellen.

lnnrt

De Jungels/Gaviria combi heeft mij in de Giro veel punten opgeleverd. Ik ben uiteindelijk als 152e geëindigd. Benieuwd of er weer zo'n combi te maken valt. Sagan en Buchmann wellicht?

JapieJapo

Kittel/Martin/Martin

poppeltje94

Ben nu al door m'n geld heen!

denise

Gilbert en Van Avermaet zijn goedkoop. En met Sagan zal het wel een leuke tour worden. Voor het klassement vrees ik het ergste : saai. Groenewegen is ook goedkoop met 2m.

Laatst gewijzigd
ploep

Roglic 2.0 is onverklaarbaar als je Ion 1,5 maakt en Felline 1.0 ....... erg jammer

1 2 3 4 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.