Tour de France Scorito

1 2 3 4 ... 283 284
Patriickjoo

Zo op het 1e oog zie ik weinig 'koopjes' zoals voorgaande jaren. Wellicht wat renners ivm teampunten maar geen McLay of Enger die zelf hun budget terugverdienen met top-10 klasseringen.

Ab Normaal

Team al klaar.
Klassement 6
Klimmer 2
Tijdrijder 1
Aanvaller 2
Sprinter 9
Knecht 0
Resterend budget 0

shyguy

Even heel snel 20 man selecteren en nog 4.5 miljoen over.
Dat moet dus wel goed komen.

Jori

Quick-step nu al een probleem voor mij.
Kittel zekerheidje, maar voor de heuveletappes Gilbert, Brambilla en evt. D.Martin is lastig inschatten wie wanneer :p

ronddraaien

'@jori
Gilbert: altijd wanneer hij het aankan
Martin: kan meer aankomsten aan dan Gilbert, maar als Gilbert meedoet, zal Martin achter hem eindigen.
Brambilla: nooit vanuit het peloton, enkel met een vroege vlucht vermoed ik

Jori

Haha, ja, met die redenatie ben ik het volledig eens.
Echter kan Gilbert veel aan, wil Brambilla altijd meespringen en is op steile pukkeltjes Martin de enige die een beetje het wiel van Valverde kan houden.
Kwaliteiten van de heren staan dus buiten kijf, echter gaat minstens 1 niet zijn geld waard zijn omdat hij niet kan wegens een teamgenoot.
Heb van het klassiekerspel wel geleerd nooit tegen Gilbert te wedden!

flashke

Ploeg zoals hij in mijn hoofd zit maar nog niet geselecteerd is:
Froome/Porte/Valverde: 3
Roglic voor 2 ******* miljoen: 0
Sprinters: 14
Gesink: 0
Andere renners van Bora om tijdens de bergritten op te stellen omdat je teampunten van de groene trui Sagan sowieso hebt, en de bergritten altijd gewonnen worden door extreem onvoorspelbare vluchters: 3

poppeltje94

Groenewegen en Roglic zijn waarschijnlijk alleen hun prijs waard als Roglic de eerste etappe wint en een tijdje in het geel mag rijden. Die kans is overigens best reëel.

ronddraaien

'@jori
Echte aankomsten op "muurtjes" (3km max, met stukken rond 15%) zie ik eigenlijk enkel niet. Enkel in rit 3 heb je de finish op een heuveltje. [email protected]% is wel eerder iets voor Sagan, GVA, Gilbert en Kwiat dan voor Martin. Rodez is ook niet zwaar (te kort)genoeg voor Martin of Valverde om echt weg te rijden.

Er zijn nooit echt een steile slotkilometers zoals de Muur van Hoei of zoals je in Spanje vaak hebt. Daniel Martin zal volgens mij nooit voor Gilbert eindigen in een rit waar beide heren top 20 rijden. Brambilla is volgens mij dan weer niet goed genoeg om een rit te winnen in een normaal scenario, dus hij zal of vroeg aangaan in rit 3/14, of in andere etappes in een vlucht meegaan. Als je start zonder klassementsambities en met Gilbert en Martin in de ploeg, ga je echt niet wachten op een sprint heuvelop waar je vooraf al weet dat je 6e, 8e, of 11e zal worden.

Brambilla zal waarschijnlijk wel zijn geld waar zijn als je hem opstelt in de juiste etappes, maar dat is altijd een moeilijke zaak.

master-pieter

Er zijn wel leuke combinaties te maken. Sagan met Buchmann of Konig. Froome met Poels. Kittel en Martin Chavez en Yates

Stuff

'@master-pieter

Konig gisteren afgestapt in dauphine. Wat ik lees doet die mee aan de Vuelta ipv de tour.

Niballie

http://www.wielerupdate.nl/wielernieuws/40222/konig-verlaat-dauphine-en-richt-pijlen-op-vuelta/

König sowieso niet.

ditisdavid

Zonde dat Roglic 2 miljoen kost, voor 1 of zelfs 1.5 miljoen een interessante gok, maar dit is wel heel duur, zeker gezien Bennett maar 750k is.

Hamvraag deze Tour: gezien de klassementsrenners weinig kansen hebben om te scoren, wie van het rijtje Froome, Porte, Valverde, Quintana en Contador neem je mee? 3 van de 5 zou al te veel kunnen zijn...

arviidd

Waarom is 2m duur voor Roglic? Heeft dit jaar al wat gepresteerd en doet op meerdere vlakken mee.

master-pieter

Ah kijk. Dan kan Konig er mooi uit. wel jammer voor hem

Kpenty

Tot nu toe de verdeling:
Klassementsrenner: 6
Klimmer: 1
Tijdrijder: 3
Aanvaller: 2
Sprinten: 8

Roglic tot nu toe wel in mijn team, maar vind hem toch wel erg duur en naast de tijdritten blijft het heel erg gokken wanneer je hem op kunt stellen, twijfel of hij het geld dus waard zou zijn. Twijfel dus om van Roglic een klimmer/aanvaller van 1 miljoen te maken a la Ulissi en dan van Bardet een Porte te maken om ook de tijdrit dan op te vangen. Een Ulissi weet je wel ongeveer wanneer je hem op kunt stellen en als de aanvallers voorblijven scoort hij goed. Als Porte echt om plek 1 strijdt zie ik hem meer punten pakken dan Bardet. Maar van een Ulissi kan ik ook een Rolland maken die ik dus beter in mijn bergploeg kan plaatsen, want daar kom ik eigenlijk 1 plek te kort.

Van die 1 miljoen die ik op Roglic win kan ik ook mijn klimmer upgraden naar een Meintjes en dan op save spelen in de bergetappes om op de klassementsrenners te spelen.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Valverde neem je altijd mee.
Porte zou ik ook doen. is vroeg in vorm, zal van de klassementsrenners waarschijnlijk de beste tijdrit rijden en dus in etappe 5 wel eens het geel kunnen pakken.

Laatst gewijzigd
JimKro

Voor het eerst in 4 jaar is Froome echt een twijfel bij mij.

ditisdavid

'@arviidd
Omdat bijvoorbeeld Izagirre 1.5 miljoen kost, niet veel op Roglic zal toegeven in de tijdritten en veel meer heeft bewezen in grote rondes. Daarnaast is Izagirre in principe de betere op langere klimmen, afgezien van de Terminillo (waar hij in dezelfde tijd als Castroviejo eindigde) heeft Roglic alleen PBF-achtige dingen beklommen dit jaar. Toegegeven, Roglic zou dé must van deze ronde kunnen worden, maar dan moet hij óf in etappe 1 het geel pakken óf de best presterende aanvaller van de ronde worden óf een goed klassement rijden met goede etappeuitslagen. Allen niet zo waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd
poppeltje94

Etappe 1 Giro 2016 (9,8 km) was Roglic samen met Dumoulin de snelste. Dit is een vergelijkbare tijdrit en Roglic heeft zich het afgelopen jaar verder ontwikkeld. Ik denk dat hij deze tijdrit kan en gaat winnen. Vervolgens (met een beetje geluk) kan hij voor een week lang in het geel rijden. Dit levert dan ook extra truipunten op voor Groenewegen. Ook is er nog een tweede tijdrit waar hij minimaal top 3 rijdt. Dit zou al alleen al 150 punten moeten opleveren plus de extra punten voor Groenewegen. Ook zijn er nog meerdere aankomsten die hem moeten liggen en krijgt hij waarschijnlijk de laatste week nog de ruimte voor een ontsnapping. Kortom, die 2 miljoen is makkelijk te verklaren en hoeft dus echt niet duur te zijn.

JimKro

Roglic krijgt alleen extra punten voor Groenewegen als Groenewegen etappes wint of hoog staat in het puntenklassement.

poppeltje94

Groenewegen krijgt truipunten van Roglic als hij de eerste week in het geel rijdt of ergens in de top 5 staat van het AK.

Laatst gewijzigd
ditisdavid

De proloog in de Giro was een uitschieter. Dit jaar heeft Roglic alleen in de Algarve en Tirreno vergelijkbare tijdritten gereden en is hij 3e en 5e geworden. De tweede tijdrit is hij inderdaad een van de grote favorieten, maar topvijf in etappe 1 en topdrie in etappe 20 is gewoon niet genoeg voor 2 miljoen. Daarnaast lijkt de kans me heel klein dat Roglic een eventuele gele trui zou kunnen verdedigen, laat staan pakken op een Martin, op PBF, zelfs in 2012 waren daar grote verschillen.

Edit: deze reactie was kennelijk erg onduidelijk. Wat ik bedoelde: op Planche des Belles Filles (=PBF, kennelijk minder gangbare afkorting dan ik dacht) zal Roglic een eventuele gele trui normaal gesproken niet met succes kan verdedigen, laat staan dat hij de gele trui daar kan veroveren op Tony Martin (niet omdat Martin te weinig zal verliezen maar omdat Roglic niet bij de toppers kan blijven, voor alle duidelijkheid).

Laatst gewijzigd
JimKro

Je krijgt die potentiële teampunten van Roglic natuurlijk ook als je Roglic zelf niet in je team hebt.

poppeltje94

'@ditisdavid, Wie zie jij nog meer als favorieten voor de eerste etappe dan?

1 2 3 4 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.