Tour de France Scorito

1 2 ... 127 ... 283 284
Koenniiee

Izagirre is een hoop onzekereheid over zijn aanval (TT na) als hij al door AK heenzakt. Gilbert is nog wel aardig te voorspellen, maar hoop concurrentie in de lastige ritten.

Meintjes daarentegen gaat gewoon witte trui pakken. Ik zie meer in een Bevin dan de eerder genoemde Boudat/Petit en (gewaagde uitspraak) zelfs McLay. Ook weet je beter wanneer je ze op moet stellen.

Echter is de potentie bij je eerste twee namen wat groter. Dat maakt het zo moeilijk!

Laatst gewijzigd
Papa Bart

Ik ben er uit. Klaar! Ik heb nog nooit zo'n uitgebalanceerd team gehad. AK 21 miljoen, sprinter 21 miljoen, de rest van de subklassementjes ook al gelijkelijk verdeeld. Vond het moeilijker dan anders, al was het maar omdat ik niet zo'n geweldige combi van koopje/alleskunner/zekere puntenkoning als een Jungels kan vinden.

Als liefhebber zie ik er graag weer ééntje opstaan, maar dan het liefst na deze tour. :-)

flashke

Ja jongens, iedereen die Froome laat liggen door zijn 'mindere' Dauphiné: "Ik had mijn voorbereiding nodig om op het niveau te komen dat ik voor ogen had. Ik begin deze Tour in topvorm, vol vertrouwen."
Vers van zijn PC in Dusseldorf. Volgend jaar een nieuwe kans Richie!

Limburger

'@ Koen,

Bevin is goed in sprintjes bergop. Laat het nu net zijn dat deze zwaar ondervertegenwoordigd zijn in de tour. Zie dan meer in een Boudat mits hij het team aan zijn zijde heeft. Gevalletje Laporte vorig jaar, die toch aardig wat punten binnen heeft geharkt. Zelf heb ik Swift in overweging genomen. Krijgt een vrije rol: mits hij zich mengt in de sprint heb je een vrij zekere top 15 te pakken. Daarbij kan hij nog wel eens verrassen in de bergen gezien zijn prestatie op de Alpe d'Huez afgelopen Dauphiné.

Daarnaast twijfel ik over Cummings. Is goed in vorm gezien zijn overwinningen afgelopen NK, en tijdrit puntjes. Daarbij de laatste jaren een goede aanvaller in de bergen. Wat denken jullie?

Klootje Kriekeljon

Volgens mij moet dat op pagina 131 al wel duidelijk zijn, wat 'jullie' allemaal denken.

WCEendT

De ponzi tip van de week is al te vaak voorbijgekomen en is... Sutterlin!!! (of toch Gallopin?)

Mardai

Jongens...Ik ga een hoop harten breken hier...maar....Het gerucht doet de ronde dat Cavendish niet helemaal fit is. Hij zou de ziekte van pfeiffer hebben gehad! Ik herhaal dat dit nog puur speculatie is! Maar Mart Smeets (ik kwam hem tegen bij het tankstation) gaf aan dat hij wel betrouwbare bronnen heeft.

Misschien toch verstandig om hem niet op te nemen in je team

WCEendT

Tjonguuh nu begrijp ik waarom mensen mij random berichtjes sturen met de vraag om een team -_-

@Pfeiffer
Dus Bennett wint Cali, Cav wint de Tour!

Laatst gewijzigd
Koenniiee

'@Limburger

Bevin vind ik een renner die beter tegen het geweld kan dan Boudat. Je hebt wel een punt qua punchetappes, maar Bevin zal nog wel eens een vlakke sprint meepakken.

Ssst, Swift is mijn dark horse.

ONCE

In welk geweld heeft Bevin zich alllemaal al bewezen dan? En tov Boudat?
Met dit soort rennertjes is het allemaal koffiedik kijken wat ze gaan doen. Voor hetzelfde geld rijdt ie een totaal anonieme tour en dan kun je m nog niks kwalijk nemen ook

Pantano

Of gewoon Sutterlin pakken ipv boudat of bevin. Heb je iig punten in de 2 tijdritten en daarnaast eventueel teampunten met Quintana of Valverde.

gesink/dekker

Als je een sprinter van Direct Energie wil zou ik eerder voor Petit gaan, dan voor Boudat. Denk dat ze Boudat ook hebben meegenomen om te laten ''wennen''. Boudat zal echt wel een aantal keer mee sprinten, maar verwacht dat Petit kortere uitslagen kan rijden, dan een Boudat. Of zie ik dat verkeerd?

barcasportz

Denk dat ze beide voor eigen kans mogen gaan

Limburger

Tja, Petit is ook een sprinter voor de iets lastigere aankomsten als ik me niet vergis. En nogmaals, die zijn schaars deze tour. Ik denk dat Boudat qua pure snelheid verder kan komen, maar is inderdaad een minder 'rubuuste' sprinter dan een Petit of een Bevin. Het zou dus kunnen zijn dat Boudat maar bij de helft van de vlakke etappes aan sprinten toe komt. Echter gaat Coquard niet mee en krijgen ze dus waarschijnlijk wel een aantal mannetjes tot hun beschikking, wat de waarschijnlijkheid tot meesprinten vergroot.

Koenniiee

In Noorwegen en Zwitserland heeft Bevin het behoorlijk gedaan. Boudat daarentegen heeft zich in geen enkel geweld dit seizoen laten zien!

Limburger

Toegegeven, in Zwitserland heeft Bevin indruk gemaakt door tweede te worden in de etappe die Gilbert won. Maar als je de concurrenten in Noorwegen bekijkt dan zie je dat de concurrentie er niet je van het is. Hij eindigt er weliswaar 4e en 8e in de sprint, maar moet wel mannen als Van der Sande, Justin, Jensen voor zich dulden. Boudat heeft eigenlijk alleen Zwitserland als grote etappekoers gereden, waar geen enkele echte vlakke sprint is geweest. Hij heeft echter wel in het begin van het jaar een aantal keer gewonnen en tweede geworden in kleinere koersen. Neemt niet weg dat het gissen is naar zijn vorm. Bevin is overigens sowieso een aantrekkelijke renner voor 500.000.

ONCE

Geweld? Die sprints zijn in niks te vergelijken met de Tour waar het hangen en wurgen is om uberhaupt in een postitie te komen om te sprinten.
Zulke rennertjes doen het nog eerder goed in de Vuelta en Giro maar de tour is een ander verhaal.
Er gaat vast een verrassing bij zitten van 500k die regelmatig rond plek 8 sprint, maar ik zou echt geen flauw idee hebben wie

WCEendT

'@ONCE
Enige die realistisch gezien de snelheid heeft om dat te doen is Zabel, maar die gaat zover ik op het terrasje gehoord heb niet voor eigen kansen mogen rijden :).

Treenert

'@ klootje kriekeljon Vind je het nog wel leuk hier? Is niet verplicht hé!

Charlie33

Als le Gac een etappe wint, eet ik mijn schoen op

bramverbruggen

Is dat juist niet het leuke van de tour, elk jaar weer enkele verrassingen zodat wij met z'n allen lekker kunnen klagen dat we die renners niet in ons team hebben? Wie weet is het Bevin, wie weet is het Boudat, misschien is het zelfs wel Naesen.. En dat geweld waarover gesproken wordt zal om plek 1 tot en met pak en beet 7/8 gaan. Daarachter zullen wat jonge honden, als onder andere hierboven genoemd, prima naar een 9e, 10e en 11e plaats kunnen sprinten. Zeker wanneer de grotere laten lopen aangezien zij toch geen eerste worden die dag!

gesink/dekker

Heb nu de volgende sprinters: Sagan, Kittel, Demare, Matthews, Bouhanni, Colbrelli en Groenewegen. Swift zit ook in mijn team, maar niet echt meegenomen als pure sprinter. Twijfel nog heel erg over Matthews, na het artikel van gisteren over Arndt. Is het slim om Matthews te vervangen voor een Greipel? (kan ruimte maken).
En welke ''goedkope'' sprinter zouden jullie adviseren? Want 7 sprinters is wel erg weinig denk ik of toch niet? Arndt, Petit, Bevin, Zabel, Boudat, Mclay (ook nog niet overtuigend) of toch het "risico" nemen met Hagen?

WCEendT

Er is eerlijk gezegd geen noodzaak om een goedkope sprinter te nemen...

bramverbruggen

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn eend!

bramverbruggen

Maar achteraf zal je waarschijnlijk zeggen dat je die ene goedkope sprinter toch graag in je team zou hebben gehad!

1 2 ... 127 ... 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.