Tour de France Scorito

1 2 ... 281 282 283 284
ONCE

Tompot probeert je zout in de ogen te strooien Phoenix!

nasibal

En of dat geluk is of niet doet er niet toe, los van het feit dat het een vrouw is, waar iemand anders mee kwam

Koppie omhoog zuurpruim, je kent toch wel dat grapje dat voetbalpooltjes altijd door vrouwen gewonnen worden? ;)

@ONCE

Zit ik dan elke keer, met dat scheutje zand bij m'n tequila..

Laatst gewijzigd
user18281

'@phoenix0000

Ja dat zag ik al inderdaad. Vond ik jammer Haha omdat ik wist dat je hier actief postte :)

christidoc

Mijn gehaalde puntjes voor 99.8% : https://puu.sh/wRdLV/ef3cbf08f8.png
Voor het eerst boven de 99% gehaald, maar ook voor het eerst van te voren informatie gezocht.

Sprintpunten: 48,6%
Klassementpunten: 47%
Gilbert+Kung: rest.

Faalrenners: Colbrelli, Gilbert en Kristoff. De rest van de slecht presterende renners heeft op één of andere manier pech gehad.

ervee

Tja Colbrelli, bijna altijd in mijn pouletje met de giro en scoort vaak 'okay, maar toch een beetje teleurstellend'. Deze tour iets duurder, maar hij zou voor de groene trui gaan. Voor 2 miljoen heel lang getwijfeld, maar na de 1e sprint etappe (waar hij top 10 geëindigd was) dacht ik, goede keus. Eindelijk gaat hij punten pakken in mijn pouletje! Daarna alleen maar tegenvallend en ik zal hem uit principe kwestie nooit meer nemen in mijn pouletje!

Laatst gewijzigd
Poeksel

Als ik zie dat de winnares geen Demare in haar team heeft frons ik ook mijn wenkbrauwen, maar misschien was ze heel goed in kopmankeuze en dagselectie. Ik ben zelf 707 geindigd, waar ik niet zo heel tevreden mee ben.

Edd1e

Las dit jaar voor het eerst mee hier en ben lager geëindigd dan vorig jaar, misschien moet ik het bij de Vuelta toch weer helemaal zelf doen ;)
Toch wel balen dat ik net geen top 95% heb gehaald met een paar punten verschil. Pech door Porte kopman te maken wanneer die viel. Dom door te vaak Naesen te selecteren ipv kopmanpunten, ook al waren dit er soms maar een paar.
Achteraf ook niet ontevreden over mijn team, door veel meer budget in mijn sprinters te steken, telden de uitvallen van alle klassementsrenners deze tour veel zwaarder voor mij.

Edd1e

'@Poeksel

Als ik de keuzes zie is dit toch meer geluk dan wijsheid. Arndt niet selecteren voor eerste tijdrit en wel in sprintetappes boven teampunten, Hagen niet in etappes die hem lagen, Bevin blijven selecteren etc. (zelfs Mollema niet selecteren in etappe die hij wint, ook was dit niet echt verkeerd). Dit is puur gewonnen door het hebben van de minste uitvallers.

Wielrennertje

Dat bekertje is binnen hoor. 99,2% Wel nog wat gezakt, eindstand is een mooie 600ste plek. Bedankt allemaal en ik hoop jullie bij de Vuelta weer te zien!

sprintgeit

Helaas uiteindelijk in de laatste etappes er doorheen gezakt. +95% waar ik het gros van de tour toch bij de beste 1% zat. Met Majka, Bennett, Fuglsang, Porte, Demare, Valverde, Kittel en Sagan had ik uiteindelijk net te veel uitvallers. Als ik naar de nummer 1 kijk blijkt dat deze tour toch wel een doorslaggevende factor.

Voor mij is uiteindelijk de ruil EBH Roglic en Aru ipv Valverde Kung Gilbert (plus 250k) die ik de laatste dag doorvoerde redelijk fataal gebleken. Al denk ik achteraf nog steeds dat een Valverde die rechtop was blijven zitten heel veel had kunnen scoren deze tour. EBH heeft daarnaast echt aan de bovenkant van zn range gepresteerd en Gilbert aan de onderkant. Maar goed..met de Vuelta gaan we er gewoon weer voor. Belooft mooi spotten naar pareltjes en gissen naar vorm te worden aangezien er toch niet al te veel kopmannen meer zijn die naar Spanje af gaan reizen denk ik. Een groot deel ervan zal ook gehavend/niet goed zijn geweest de laatste keer dat we ze in actie zagen.

Gefeliciteerd alle mensen met een bekertje erbij. Mooie prestatie geleverd.

Colbrelli.

Van tevoren uitgegaan van het gegeven dat ik per uitgegeven miljoen wel minstens 100 punten moet scoren. Zit precies op die norm met 5156 punten, ondanks de vele uitvallers. Daarom erg tevreden met mijn team.

Alleen de renner waar mijn account naar vernoemd is, bestempel ik als 'miskoop'. Komt ruim niet aan de gehoopte 200 punten.

Gilbert heeft voor mij gewoon ruim zijn prijs waar gemaakt, heb hem vrijwel altijd gebruikt als tandem met Kittel. Daardoor toch 148 punten opgeleverd, zeker niet slecht voor een renner van 1 miljoen.

Connotador

Toch spelen de vele uitvallers deze Tour een minder grote rol dan je op voorhand of achteraf zou denken.

Uiteindelijk de Tour afgesloten met 11 man op een 251e plek. Valverde, Majka, Fuglsang, Porte, Demare, Kittel, Sagan, Gilbert en Thomas zijn mijn 9 uitgevallen renners.

Zonder mijn keuze voor Uran en EBH, en hun overperformen zoals eerder gesteld, was dat niet gelukt. Wel is het voor mij overduidelijk dat een veelzijdige renner als EBH (en bijv een Gilbert of een Swift ook al viel die ditmaal tegen) van evident belang is, zeker wanneer zoveel renners op hun plaat gaan.

Laatst gewijzigd
hnac

Net geen top 100 gehaald. Volledig aan mijzelf te danken. Had Roglic niet opgesteld toen hij won ;) Anders rond plek 70 geëindigd. iig een bekertje binnen. Dat Porte pech zou hebben had ik op een vreemde wijze al voorspeld. In plaats daarvan Caruso gehaald. Helaas had hij niet de vorm deze tour. Had ook meer verwacht van Bouhanni en Colbrelli, anders had ik EBH wel gehaald. Wat ik natuurlijk echt niet zag aankomen was Uran!

hnac

'@Colbrelli, Misschien heb je gelijk wat betreft Gilbert, maar Dan Martin was natuurlijk dan een veel betere keuze tijdens de sprints :). Wat nog meer goede tandams waren: Matthews + Barguil en natuurlijk Groenewegen + Roglic in de laatste etappe.

jelle013

'@pietjeprecies
Huilie Huilie zeg.. Stel je niet zo aan, afgeven op diegene die na 3 weken koerst wint...
Ik ben met mega veel uitvallers (zoals iedereen) op 93% geëindigd, meer zat er voor mij niet in.. Wel de vriendenpoule gewonnen en dat levert weer € 160,- op! :)

Voor iedereen; het is grotendeels 'een gelukspel' je kunt selecteren wie je wilt maar uitvallende renners, renners die niet naar verwachting presteren blijft altijd, dat is juist wat het zo leuk maakt vind ik. Het wil dan ook helemaal niet zeggen dat je verstand hebt van wielrennen. Ik volg wielrennen half (paar grote rondes en wat klassiekers) maar speel scorito altijd puur op statistiek, ik ben zelden onder de 90% geëindigd en win regelmatig subpoules.

Heel veel plezier allemaal weer bij de Vuelta en tot dan!

Petros

Het blijft natuurlijk altijd gokken. Vooraf wist niemand zeker of Uran, Barguil, Matthews, Aru en EBH zo goed zouden scoren aangezien zij voorafgaand aan de Tour geen noemenswaardige prestaties leverden of deze Tour een duidelijke stap hebben gezet.

Mijn selectie: Froome, Kittel, D. Martin, Bardet, Groenewegen, Démare, Meintjes, Roglic, Quintana, Colbrelli, Sagan, Gilbert, Küng, T. Martin, Porte, Ulissi, Buchmann, Gesink, Castroviejo, Valverde.

- Ik had verwacht dat Roglic de openingstijdrit zou winnen en daardoor een tijdje in het geel zou rijden. Daarnaast had hij ook kans om de tweede tijdrit te winnen of iig kort te eindigen. Met Tony Martin, Kung en Castroviejo had ik vol ingezet op de tijdritten waarbij die laatste twee ook extra punten konden winnen als Valverde of Porte in het geel zaten of een etappe wonnen.
- Tevens verwachtte ik meer van Quintana, aangezien hij in de Giro nog niet in topvorm leek te zijn en hij vorig jaar na een matige Tour in de Vuelta wel goed was. Dat kon hij helaas niet herhalen.
- Daarnaast had ik verwacht dat Buchmann zou meestrijden om de witte trui omdat hij dit jaar veel beter voor de dag was gekomen dan Yates en Meintjes, daar Buchmann in zo'n beetje elke korte ronde in de top 10 was geeindigd.
- Ook had ik verwacht dat Gilbert en Ulissi wel een etappe zouden winnen.
- Vervolgens had ik verwacht dat Valverde deze Tour een veelwinnaar zou zijn. Hij was dit jaar in absolute topvorm. Daarnaast eindigden veel bergetappes in een sprint, waardoor hij mogelijk een aantal etappes had kunnen winnen.
- Ook zag ik in Porte de ultieme uitdager van Froome, daar Porte ook aardig kan tijdrijden en beter kan finishen dan Froome.

Niets bleek minder waar..

Het uitvallen van Valverde en Porte mij duur komen te staan, ik zag hen nog aardig wat punten pakken. Dan zou een Aru of Uran misschien minder punten hebben gepakt. Daarnaast vielen Colbrelli, Ulissi en met name Buchmann mij tegen. Ook het uitvallen van Sagan en Demare heeft niet geholpen, maar die renners zullen meer spelers hebben opgesteld. Daarnaast had ik dus verwacht dat Roglic beide tijdritten zou winnen en Tony Martin beter voor de dag zou komen.

Treenert

'@Connotador dat ligt er helemaal aan wie er uit je team viel en hoe de samenstelling van je team was. Het uitvallen bijv. van Valverde. Daar ik krap zat in mijn klassementsrenners, het was immers een sprinterstour, kom ik die slordige 400 punten (= na aftrek van punten die andere renners dan niet of minder halen) wel tekort voor een topklassering.

Daarnaast had ik een falende Felline (ziek zwak en misselijk) in mijn team en heeft ene meneer Amador mij zwaar teleurgesteld (4 punten :( ) Ik dacht dat hij de Giro als voorbereiding zag voor de Tour maar dit was de eerste en laatste keer dat die in mijn team heeft gezeten, wat een lamlul. Vroeger deed hij ook nog wel eens zijn best in de tijdritten, daarom vond ik zijn prijs wel oké
Ik verwachtte geel voor Valverde na de 3e etappe en dus ook teampuntjes. Ik zag nl. Valverde als ultieme uitdager en niet persé Porte die ik uiteraard naast Froome en D. Martin wel had.
Roglic was krap zijn geld waard (201). Ik had hem de eerste en 20e dag als kopman maar ook die dag dat hij won. De sprinters had ik wel goed gekozen. Geen Cavendish, geen Greipel (zit sleet op) alhoewel hij gisteren op het laatst nog wel snel kwam, en geen Colbrelli maar wel bijv. EBH. Mijn grootste misser was uiteraard Uran, nou ja misser?
Dit was mijn eerste grote ronde in dit forum. Ik heb ervan genoten en veel geleerd, met name qua puntentelling. Ik vind wielrennen nou eenmaal leuker dan wiskunde maar nu snap ik het ;)
Allen bedankt voor de gezellige maand, ik hoop dat ik terug mag komen tijdens de Vuelta.
Gegroet!!!

Laatst gewijzigd
jsprunk

Het aantal punten per miljoen is toch een mooie graadmeter. Dit is het bij mijn team:
Uran 432
D. Martin 232.5
Matthews 231.3
Froome 166
Kwiatkowski 160
Groenewegen 142
Kittel 136.4
Meintjes 115.5
Gilbert 114
Roglic 101.5
Bouhani 84.8
Buchmann 84
Swift 82
Colbrelli 70
Demare 62
Sagan 26.8
Majka 17.6
Porte 11.8
Felline 0
Valverde 0

In mijn budgetploeg:
Boasson Hagen 356
Küng 226.7
Benoot 216
Greipel 152.6
Bardet 149.1
Aru 140.7
Yates 120.7
Thomas 105
Latour 100
Van Avermaet 99.5
Bennett 96
McLay 81.3
Petit 66.7
Trentin 60
Ulissi 44
Sütterlin 36
Naesen 26
Albasini 15
Bevin 12
Talansky 10.7

Eén en ander is uiteraard vertekend door kopmannen, maar een leuke indicatie van goede en slechte keuzes.

Connotador

'@ Treenert

Daar ligt het zeker aan.

Veelzijdige renners als EBH kunnen daardoor juist in je teamsamenstelling makkelijker de klappen opvangen die valpartijen teweegbrengen. Vandaar dat ik het selecteren van dat type renner extra van belang vind.

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Ik wilde, kort en bondig, even mijn team voorstellen, plus uitleg en aanverwanten. Dat is niet gelukt haha. Excuses ;-)

-

Mijn team:

- Froome
- Thomas
- Porte
- Valverde
- Martin
- Kreuziger
- Aru
- Kwiat
- Roglic
- Castroviejo
- Küng
- Kittel
- Sagan
- Demare
- Groenewegen
- Swift
- Gilbert
- Selig
- Matthews
- Greipel

De theorie/strategie/gameplan

Het parkoers...

Ongeveer 6-9 sprints, waarvan enkele een heuvelsprint. En slechts 3 aankomsten bergop, en enkele bergritjes met een afdaling of vlak stuk aan het einde. Punchetappes verwaarloosbaar op etappe 3 na. En het begint met een TT.

Na de tt een sprint, een punch en nog een sprint. Etappe 5 was een niet al te moeilijke berg etappe met wel een lastig eind.

Even simpel gezegd, na etappe 1 staat een TT rijder in het geel. Dan van die tijdrijders staat na etappe 3 de beste puncher in het geel, en na etappe 5 staan van die tijdritpunchers diegene vooraan die nog mee kan op zo een eerste bergdag met slechts 1 echt zware berg vol gas. Die rijder die dan geel pakt, behoudt het geel ook weer 2 dagen aangezien etappe 6 en 7 vlakke sprintetappes waren. Dan zit je al op etappe 8. En dat is al meer dan een derde van de hele tour.

Ik wilde daarom perse het geel in de TT. Ik wist als mij dat lukt, ik dit wel eens heel lang vast kon houden, en zo een mooie voorsprong kan nemen op mijn concurrenten. Op het einde was er weer een TT. Etappe 20. Als ik mijn ploeg zo sterk kan maken dat ze in etappe 1 t/m 8 elke dag top scoort, en in etappe 20 weer, dan hoef ik maar voor 8 etappes de schade zien te beperken om toch een hele goede eindscore te halen.

Doel

Ik was al vrij snel afgestapt van het 100 punten per miljoen principe. Dit achterhaalde systeem was aan vernieuwing toe en wij van team Zadelpen creërden de 250 + punten per dag rekenformule (C). Het maakte niet meer uit hoe duur iemand was, maar wel waar stel ik hem op. En kan ik op elke dag 9 namen wegzetten die bij de favorieten horen?

Nou, dat ging dus niet. Ik moest ergens in gaan snijden, en aangezien er maar 3 bergaankomsten waren heb ik gekozen voor een ietwat magere berg/ak samenstelling. Hier ga ik dus iets verliezen normaliter. Dat betekent dus dat ik in andersoortige etappes meer dan 250 punten dien te scoren om gemmideld aan de 250 per dag te komen.

De teamsamenstelling

We beginnen met het eerste deel, etappe 1 t/m 8.

Ok.... op zoek dus naar TT rijders, liefst met een punch en dat ze etappe 5 kunnen aanklampen of zelfs aanvallen. En daar bleven voor mij slechts enkele kandidaten over.

- Froome
- Porte
- Valverde
- Thomas
- Roglic
- Izagirre

Mensen met een goede TT met zwakke punch en of meteen weg in de bergen, Martin, Küng, Castro, en nog wat anderen vielen af om kans op geel in etappe 3 en 5. Ion geloofde ik niet zo in omdat die wat tegenviel in zowel een rittenkoers als een TT, vlak voor de tour. Ook was zijn eigen doel niet helemaal duidelijk.

Zonder Izagirre dus. Maar wel een enorme kans om tot etappe 8 geel in mijn ploeg te hebben. Natuurlijk, Martin had geel kunnen pakken, had niemand van ondersteboven van geraakt, maar verder.... redelijk waterdicht, kon die gele trui mij amper ontlopen, dat was mijn gedachte.

En nu komt het eerste echt lastige punt. Aangezien ik in de bergen wat verlies, zal ik ergens anders winst moeten maken. De TT leek mij daar een ideale omgeving voor. Daarom heb ik Küng en Castroviejo genomen. Küng enkel en alleen voor de 2 TT. En Castro ook voor de TT en eventueel als bonuspuntenpakker voor een ontketende Valverde.

Verder wilde ik perse nog een Sky renner. Liefst een goede TT, en toen kwam ik uit op Kwiat. Zijn multi inzetbaarheid in punch, bonustrekker en heuvelaankomsten en weinig vertrouwen in Henao en Lande gaven de doorslag. En zo langszamerhand kreeg ik een monsterploeg voor de TT.

Met in de TT ploeg een aantal die etappe 3 zeker gaan overleven. En een aantal die etappe 5 zeker gaan overleven, met nog een paar die het misschien gaan overleven, en hoogstwaarschijnlijk nog steeds kort staan in het ak.

De sprinters

Sprinters kan ik eigenlijk weinig over kwijt. Want ik wil er gewoon 7 hebben, met een invaller die en bonuskansen heeft en mee kan in een heuvel. Dit werd Selig. Aangevuld met louter bekende namen. Ik twijfelde alleen over swift. En over renner 9. Wie gaat dat zijn? Ik had wel het idee dat Kittel veruit het sterkst zou zijn. Dus iemand van QS. Liefst iemand die ook zelf wat kan en inzetbaar is in punch- en heuvel etappes. Dit werd Gilbert.

De berg geiten cq ak strijders

Het was belangrijk dat mijn ak mannen een minimaal redelijke TT hadden ivm de eerste 8 etappes strategie, en hoog zouden eindigen aan het einde. Froome spreekt voor zich, Porte vind ik eigenlijk ook wel. Ik had zelf een enorm vertrouwen in Valverde, ik zag deze drie dan ook strijden voor het geel. Op enige afstand gevolgd door de rest. Verder koos ik Aru, Thomas en Martin. Eerste 2 ook voor de TT. Martin omdat die net mee kan, bonus van Kittel, en als die mee kan ook als een van de snelste kan aan komen. Dit geldt ook voor Thomas overigens.

Nu had ik dus een top TT, een top punch voor etappe 3, en de beste mannen voor etappe 5, die toch al vooraan stonden door hun TT en een degelijke sprintploeg. Dat zou genoeg moeten zijn voor 250 punten gemmideld per dag.

Ik had nog 1 plek over, en 1 miljoen. Daar heb ik wel een week over moeten nadenken, maar kwam er niet uit. Uiteindelijk voor Kreuziger gekozen. Ik kan niet 1 aanwijzing laat staan bewijs vinden in mijn archief waarom ik die heb gekozen. Geen enkele gedachte maakt sense en dit was dan ook de allergrootste fout die ik heb gemaakt in mijn team. Gewoon 1 miljoen weg gegooid. Drie weken puzzelen en dan dit zomaar doen? Ik heb mezelf op de vingers getikt nadat ik een boze sponser aan de lijn had.

De witte trui

De witte trui gasten waren Yates, Meintjes, Buchmann en Latour. Geen van die gasten verwachtte ik vooraan in de bergen, plek 15-20 zo ongeveer maximaal. En dan kom je dus nooit bij mij in de dagselectie.Want in de bergen heb ik al 7 man plus bonusaanvulling die hoger/hetzelfde is dan plek 15. Dus wanneer stel je ze dan op? Leuk hoor als 1 iemand heel de tour in het wit zit, en op je bank. Dat levert haast niks extra's op. En op Buchmann na had geen enkele jeugd renner reële kans op bonuspunten. Alleen bij de eindafrekening lever je in natuurlijk, want er komt wel een top 5 witte trui natuurlijk. Mensen met 1 jeugd gast lopen er daar 60 uit op mij, en mensen met 2 zijn al geen concurrent meer was de gedachte. Die witte trui ga je het verschil niet mee maken, daar was ik van overtuigd. En had er dus niet 1.

Renners die ik niet had, maar wel angst voor had

- Cav en ebh. Een van die twee ging het goed doen, of beide niet. Zo zat ik er in. Maar wie van de twee dan? Kwam er maar niet uit.
- Izagirre. We zullen het nooit weten, maar die had best veel kunnen doen denk ik.
- Bardet. Altijd wel ergens vooraan te vinden.
- Bouhanni. Was bang dat die het goed ging doen. Mag hem niet, dus niet in mijn ploeg.
- Arndt. Ik heb lang getwijfeld over Matthews, was zo bang dat die niet mee ging doen en Arndt wel. En Arndt wordt steeds sneller... levensgevaarlijk.
- Yates. Hij blijkt toch fit en in vorm en doet gewoon mee top 10 in de bergen.

Verder was ik eigenlijk voor niemand bang.

De praktijk

Mijn TT aanval kwam maar deels uit. Ik kwam weliswaar boven de 250 punten. Maar ja... met Roglic als kopman, Castro die tegen viel, net als Porte. Valverde die viel.... gelukkig deed de rest wel waar ze voor waren en kwam ik alsnog in het geel door Thomas.

Ik stond ook heel hoog meteen algemeen dus in principe was de attack geslaagd. Echter toen wist ik al wel... die 150 punten van Roglic, Porte en Castro ga ik later te kort komen.

En omdat Valverde uit viel, dacht ik al dat ik kansloos was. Castro meteen niks meer aan. En die kon dus naast Küng de hele tour gaan banken tot de TT in etappe 20. Althans.... dat was het plan...

Dag 2 klopt mijn sprintploeg aardig, en nu begon ik serieus te stijgen richting top 25. De punch etappe kwam eraan, en weer steeg ik. Ff een prima sprint tussendoor en toen kwam voor mij de sleutel etappe, nummertje 5, de bergen in. Ik zou en moest hierna geel behouden, daar was immers mijn ploeg op gemaakt. En het lukt door Froome. En wat bleek, al mijn ak/bergmannen hadden de hoogste plaatsen. Ik had 1 t/m 5 geloof ik.

En ik stond bijna top 10 algeheel!!! 99,9 % En dat ging ik uitbouwen in etappe 6, 7, en 8.... precies zoals ik gehoopt had. Helaas liep het toen helemaal anders.

In 1 etappe Porte, Thomas en Demare naar huis, en Martin zijn positie verneukt. Dit kon mijn ploeg, na het al uitvallen van Valverde en Sagan, en de val van Roglic in de TT, niet meer aan.

De sprintetappes gingen nog wel, liep iets uit nog. Maar in de bergen langs alle kanten voorbij gereden door de 'Meintjesploegen'. Van die aanklampers die ik in week 1 helemaal wegpoolde.... Heel erg zuur. Want zulke gasten scoren natuurlijk vele malen minder zonder al die uitvallers boven hun. En zelf scoor ik amper nog. En dan gaat het hard.

Ik had zelf ook al snel weinig keus meer wie op te stellen. Alle ballen op Kwiat!! Ik kon niet anders. En dan kwam er nog een pijnlijk iets bij, mijn Kwiat tips werden totaal niet serieus genomen. Team Zadelpen zakte steeds verder weg in de anonimiteit.

Uiteindelijk geëindigd op 97.7%. Dus sta weer met lege handen. Maar nu had ik voor het eerst een ploeg die mee deed voor de prijzen. Dus dat geeft wat vertrouwen. Maar wie weet was dit wel een one day fly achtige prestatie. Dus zo snel mogelijk weer een goede ploeg maken om van die gedachte af te komen.

Dit is speculaas, maar ik durf echt te beweren dat zonder valpartijen, of de helft er van, ik 100% een bekertje had gehad. En dat is wel heel erg jammer he.

-

Verbeterpunten

- nooit meer Kreuziger en elke miljoen moet te verantwoorden zijn.
- toch wat te dun in de ak mannen, zeker door die eindafrekening. Dus zelfs met heel veel sprints, kan ik beter daar de mindere goden achterwege laten en vervangen voor subtop berg geitjes.
- niet bonus dubbel afdekken. Ik had met Selig, Castro, Gilbert en Kwiat 4 renners gekozen waarvan bonus een belangrijk argument was. Dat is te veel.

Echt een belachelijk lang verhaal. Maar zo zat ik er in. En eigenlijk ben ik met 97.7%, wat mijn hoogste score ooit is, met al die cruciale uitvallers, best tevreden.

Nogmaals excuses voor het lange verhaal, maar soms weet je niet waar je aan begint he haha, ;-).

Felicitaties aan de toppers!!

Op naar de Vuelta!!!

Laatst gewijzigd
Starlynk

Nog het optimale team zoals beloofd, gesorteerd op hun relatieve waarde binnen het team. Tussen haakjes het aantal punten dat je kwijt zou raken als je deze renner niet in het team zou hebben en dus maar 19 renners had gehad (excl. evt. kopmanschap, dat werd me teveel werk om uit te rekenen wie er dan kopman had moeten zijn :p):

1. Froome (-501)
2. Matthews (-435)
3. Barguil (-323)
4. Uran (-306)
5. Boasson Hagen (-301)
6. D. Martin (-289)
7. Landa (-282)
8. Kittel (-280)
9. Bardet (-261)
10. Greipel (-243)
11. Aru (-226)
12. Yates (-213)
13. Kristoff (-174)
14. Groenewegen (-167)
15. Demare (-166)
16. Meintjes (-156)
17. Thomas (-140)
18. Bouhanni (-137)
19. Roglic (-123)*
20. Kwiatkowski (-122)*

Dit betekent alle etappewinnaars (dus die had je daar kopman moeten maken), m.u.v.:
Etappe 3: Sagan (Nr. 2 Matthews kopman)
Etappe 8: Calmejane (Nr. 6 Aru kopman)
Etappe 15: Mollema (Nr. 4 Roglic kopman)
Etappe 20: Bodnar (Nr. 2 Kwiatkowski kopman)

Perfect opgesteld had je dit 7.730 punten op kunnen leveren en had je precies 51m gekost.

Op verzoek van PietjePrecies ook nog de andere mannen die close waren. Omdat je er natuurlijk ook altijd iemand uit moet halen voor deze mannen kun je niet precies zeggen welke het beste is (is afhankelijk van wie je er uit haalt), maar dit is ff wat ze je extra hadden opgeleverd bovenop die 7730 punten als het mogelijk was geweest 21 mannen te selecteren:

21. Arndt +125*
22. Calmejane +106 (mits opgesteld als captain in etappe 8, anders 86)
22. Kiryienka +104
23. Küng + 86
24. Degenkolb +84
25. Van Avermaet +82
26. Colbrelli +80
27. Contador +78
28. Sagan +78 (mits opgesteld als captain in etappe 3, anders 72)
29. Benoot +73
30. T. Martin +72

*Kwiatkowski ipv Arndt in het team omdat je anders 4 kopmanpunten kwijt zou raken in etappe 20, dus met Kwiatkowski ipv Arndt had je net 1 punt meer ;)
Roglic ipv Arndt in het team omdat je anders 4 kopmanpunten kwijt zou raken in etappe 15 en 6 in etappe 17.

Platwalsers

'@ Zadelpen: zal je net zien dat Kreuziger de verrassing van de Vuelta wordt...

Uitvallers bepalen het spel, en dat zal in de Vuelta wel niet veel anders worden

Laten we maar naar de Vuelta gaan dus, ben wel klaar met deze TdF

Imbatido

Vooraf was ik redelijk overtuigd van mijn team, achteraf bleek dat niet geheel terecht.

Voornaamste constateringen:
- Toch minder sprints dan verwacht. De negen potentiële sprintritten werden er uiteindelijk zeven, met één selecte waaiersprint na beulswerk van Sunweb, en een vlucht. Daarmee was de verhouding sprinters/klimmers teveel in balans voor een volle sprintploeg.

- Het parcours leende zich op het oog niet heel erg voor klassementsrenners, maar toch werden er weinig kansen weggegeven. Er waren wel vaak grote kopgroepen maar ze haalden zelden de finish. Alleen in de rit die Mollema won bleef de grote vlucht vooruit. Voor de rest streden ze constant voor de winst of het podium. Dat was een streep door de rekening.

- Ik had zelf 9 beoogde sprinters, waaronder Kristoff, Greipel en Colbrelli. Door het uitvallen van veel sprinters kwamen Kristoff en Greipel (ondanks hun prijs) nog wel goed van pas, hoewel ze niet hun topniveau haalden. Colbrelli was net als vorig jaar Giro afwezig in de massasprinten, hoewel ik hem wel had verwacht. Achteraf blijkt EBH denk ik het enige 'koopje' te zijn voor de sprints. McLay, Swift en ook Vanspeybrouck waren over het geheel ook niet goed genoeg.

- Mede door de vele zeges van Kittel kon je extreem goed aanvullen met Daniel Martin of Gilbert. Ook Froome kreeg dankzij Thomas en eigen punten, en later bergtrui telkens circa 10-20 punten. Dat bleek telkens aanzienlijk meer dan bv Colbrelli. Dat Kittel er zo extreem boven uit zou steken had ik niet voorzien. Het experiment met 9 sprinters pakte dit jaar dan ook niet bijzonder goed uit.

- Het teveel bestede budget had dan vooral in Bardet en Aru geïnvesteerd moeten worden, die door al korte klasseringen hun prijs meer dan waard bleken. Uran heb ik nooit overwogen, maar was natuurlijk een parel als je die had. En Boasson Hagen die ook boven verwachting presteerde en gebaat was bij het vroege uitvallen van Cavendish.

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ imbatido

Denk dat van Speyckbroek een koopje was voor je ploeg , 750 K en in de sprints lijkt het alsof die niet meedoet maar die heeft voor scorito nog aardig wat puntjes bij mekaar verdient en je kan geld wat je bespaart ergens anders investeren .

Maar 72 % is weinig en de uitvallers hebben behoorlijke invloed maar het zit nog meer in de vervangers die te weinig of helemaal niks hebben gebracht .

want Amador , Roglic en Buchmann staat gelijk aan Barguil , Uran en Landa .
Tony Martin staat gelijk aan Kwia.

Bouhanni en Meintjes staan gelijk aan Groenewegen en v Avermaet en dan heb je nog 500 K over om ergens te upgraden .

Dus nog meer beredeneren om risico s te beperken , ook al ben ik fan van Valverde , Sagan , Porte en Maijka ( 16,5 miljoen) , bij scorito moet je anders denken blijkbaar en dan kom je uit op Bardet , Aru , Yates , Groenewegen en van Avermaet ( 13,5 met 1 renner meer en dan heb je nog 3 miljoen over) .

Dus wel 1 echte kopman voor elk principe zoals Froome en Kittel , op naar de Vuelta en ga er eens over nadenken of ik voor de Vuelta mijn geld meer gaat verdelen over de 20 renners

JimKro

Prachtige posts Zadelpen en Starlynk!

1 2 ... 281 282 283 284

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.