Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op vrijdag 18 maart 2011 om 16:55
Weet iemand iets van de gemiddelde snelheid die bij funklasse mtb senioren wedstrijden wordt gereden. Ik ben zelf 19 begonnen met trainen begin November. Ik merk dat ik in het bos redelijke snelheden (21 gem+) haal.
Oorspronkelijk geplaatst door wtf1500 op vrijdag 18 maart 2011 om 17:19
@maikel
Dat verschilt uiteraard per parcours en omstandigheden, en gemiddelden zijn eigenlijk onbelangrijk.
Volgens mijn gegevens heb ik wel eens een funklasse wedstrijd gereden boven de 25 per uur, maar ook met 18. Funklasse blijft bovendien altijd een soort loterij qua uitslag, aangezien je geen invloed hebt op je startpositie behalve door zeer vroeg in te schrijven.
Welke had je in gedachten?
Gewoon meedoen voor de ervaring en vooral de fun, je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen als je ambitieus bent.
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op vrijdag 18 maart 2011 om 18:08
Ik heb even gekeken en om naar Scherpenzeel te fietsen is 22 kilometer en dat is mij wat teveel. Met de 120 kilometer van de toertocht zou ik dan op 164 kilometer uitkomen, wat me nog iets teveel is op dit moment. Naar Ede is het maar 9 kilometer, dus ik hoop daar met een mooi groepje mee te kunnen fietsen.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op vrijdag 18 maart 2011 om 18:47
@Ruben ik ga misschien zaterdag middag nog rondje rijden wel maar 30-40 km maar dat is denk ik te weinig voor je? En de week erna is de Veluviatocht en die rijd ik weer gewoon hoor.
En je vind vast wel een leuk groepje toch goed dat je weer wat meer gaat fietsen. Je wilt zeker revanche op ons tijdens de Veluviatocht :)
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op vrijdag 18 maart 2011 om 19:17
Ja, dat is me wat te weinig, want doordeweeks heb ik tegenwoordig weinig tijd, dus ik moet kilometers maken in de weekenden. Vanaf maandag heb ik twee weken feest, omdat mijn studentenvereniging 100 jaar bestaat en de 26e heb ik daarom MeetSSS (heb je vast van gehoord), dus ik ga misschien zondag de tocht (135 km) vanuit Driebergen rijden.
Ik wil eigenlijk gewoon Veenendaal - Veenendaal keihard gaan knallen, dat is mijn eerste doel van het jaar :)
Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op vrijdag 18 maart 2011 om 22:49
Zo vandaag lekker met 21-22 per uur over de baan geknald tot het zuur me oren uit kwam!(lopend dus) 4x(400-300-200)
en nu zondag na 6 weken weer eens fietsen, laten we gelijk maar het criterium in Zoetermeer meepakken dan;)
Wie doet er mee met de weddenschap hoeveel meter voordat pannenkoek gelost is?:p
ik zet in op 4722meter
Oorspronkelijk geplaatst door Markoes op vrijdag 18 maart 2011 om 23:19
8542 meter!
Morgen 9 uur Scherpenzeel! De tocht der tochten! HermanTk / Spartacus / Markoes! Afzien, ploeteren, linkeballen maar vooral lekker fietsen. Nog Liefhebbers?
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zaterdag 19 maart 2011 om 07:16
Pannenkoek als knecht bij Vdaal Vdaal?
5023m
Zo maar eens op pad voor de tocht genaamd naar de grootste NL wielrenner ooit :)
Oorspronkelijk geplaatst door Markoes op zaterdag 19 maart 2011 om 07:27
Ik wist niet dat ze al een tocht voor me in het leven geroepen hadden ;).
Lekker aan het ontbijt, zo richting scherpenzeel.
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op zaterdag 19 maart 2011 om 07:44
6666 meter.
En Markoes, als jullie hard fietsen, dan halen jullie mij misschien in! Laat het een goede motivatie zijn :)
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 19 maart 2011 om 07:54
Zo, weer wat boterhammen pindakaas naar binnen gewerkt.
Nu eens bedenken wat ik aan moet trekken.. Nu vriest het bijna, maar straks is het 10 graden. Lastig :6
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op zaterdag 19 maart 2011 om 14:08
Zo, ik ben in ieder geval terug van een tochtje van 138 kilometer. Kon al snel aanhaken bij een lekker groepje en later bij een pelotonnetje. Ben best diep gegaan, maar met het mooie weer was het ook best genieten.
Oorspronkelijk geplaatst door maikel11 op zaterdag 19 maart 2011 om 14:38
Ik wil net gaan trainen, heb 3 kilometer gereden en er komt weer zo'n hond aan zonder eigenaar in de buurt. Ik ben het nu zat. Zijn er meer mtb'ers die dit probleem wel eens ervaren. Ik zelf best vaak en ik denk er nu over na om een busje pepperspray te halen. Voor een jack russeltje ben ik niet bang maar een grommende dobermann is een ander verhaal.
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zaterdag 19 maart 2011 om 14:39
Voorjaarsklassieker vanuit Scherpenzeel gereden met Hermantk en Markoes. Het was nog flink koud in het begin, maar uiteindelijk kwam er dan toch een zonnetje door. Weinig rijders vanuit Scherpenzeel, dus we hebben eigenlijk continu met zijn 3en gereden. Daarom is het gemiddelde wat lager dan vorige week, maar nog steeds niet slecht vind ik.
Gegevens Waarde Eenheid
Duur 3:56:20
Registratie-interval 5 s
Energieverbruik 2476 kcal
Aantal hartslagen 36391 slagen
Herstel -60 slagen
Minimale hartslag 98 hsm
Gemiddelde hartslag 152 hsm
Maximale hartslag 181 hsm
Standaardafwijking 13,9 hsm
Minimum Snelheid 0,9 km/u
Gemiddeld Snelheid 29,4 km/u
Maximum Snelheid 103,2 km/u (foutje in de Polar)
Afstand 114,5 km
Afstandsmeter 7407 km
Minimale hoogte -179 m
Gemiddelde hoogte -166 m
Maximale hoogte -116 m
Stijging 330 m
Daling 354 m
Hellingen 2
V.A.M. 83 m/h
Nu recupereren en Milaan San Remo kijken. Morgen trainen in Limburg !
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zaterdag 19 maart 2011 om 15:04
Hoop dat jullie echt uitgeput zijn@spartacus hermantk saphire06 =] anders speel ik niet mee morgen;-)
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op zaterdag 19 maart 2011 om 15:04
Vanuit Ede waren er ook niet heel veel renners, waardoor ik in het begin even aan de zijkant heb gewacht totdat er een groepje langskwam. In je eentje 120 kilometer rijden is ook zo saai :)
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zaterdag 19 maart 2011 om 15:56
Net terug van de Joop Zoetemelk Classic. De 150km afgeraffeld met een gemiddelde van 33 km/u :) Nog nooit zo hard gereden bij een toertocht.
Hadden na 30 km een gemiddelde van 28. Daarna gingen de tragere rijders van de 75km eraf en ging het volle bak. Snelheid kwam nog maar zelden onder de 35, bij tijd en wijle ging het zelfs 42 kop over kop. Kon goed mee draaien heb van de groep zelfs bovengemiddeld veel op kop gereden, ben dan ook erg tevreden :)
Oorspronkelijk geplaatst door wtf1500 op zaterdag 19 maart 2011 om 16:02
Wat een verschil he, nieuwe wielkes. ;)
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zaterdag 19 maart 2011 om 16:05
Haha, nee op mn oude wielen gereden. Ze hadden geen Fulcrum 5 bij Hopmans en aangezien ik donderdag de scheurtjes niet erger heb zien worden heb ik het er toch maar op gewaagd :)
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zaterdag 19 maart 2011 om 16:06
@SC gezien jouw wisselende wielomtrek die je instelt zet ik nog maar even vraagtekens bij jouw gemiddelde ;)
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zaterdag 19 maart 2011 om 16:28
2096mm staat hij nu, dat is gewoon de officiele omtrek.
Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op zaterdag 19 maart 2011 om 17:53
@Spartacus, de echte snelheid ligt ca, 10% lager door indrukking band. Dus ca. 32,66 km/h gemiddeld. Maar is nog erg hard over 150 km
Oorspronkelijk geplaatst door KoffieMolenJan op zaterdag 19 maart 2011 om 19:02
Vandaag een lekker dagje met mijn vader gefietst. Het was de eerste keer dat ik dit seizoen boven de 100 km zou rijden. En hoe. Via Elsloo (zal gill2 wel wat zeggen) naar valkenburg. Cauberg meegepakt waarna we over een aantal onbuidende klimmetjes achtereenvolgens eperheide, camerig, wolfhaag en naar het drielandenpunt zijn gefietst. Toen over de kruisberg en eyserbosweg weer terug naar Roermond. Een ontzettend zware tocht van bijna 180 km! Bovendien een slordige 1812 (!) hoogtemeters. 25,3 kmph alhoewel dat een onderschatting is want ik heb bovenop elk klimmetje een tijdje op mijn vader moeten wachten (10 kmph rijdend). Mijn lichaam is nu helemaal gesloopt en milaan-sanremo gemist:(. Het ''op zondag fietsen met wielerflitsers'' gaat morgen ook niet door omdat ik wss niet vooruit kom morgen en nog eea voor school moet doen. Dit vind ik erg jammer omdat ik hermantk en saphire erg graag had zien fietsen. Maargoed, sorry dat ik jullie met dit gigantische verhaal vermoei, mar ik wilde het toch even kwijt:P.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.