[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 502 503 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op dinsdag 28 oktober 2014 om 15:49

@Onie, uit ervaring is dat prima te combineren. Sterker nog, 3x per 2 weken hardlopen en voor de rest fietsen is bij mij de beste manier (ivm blessures). Hardlopen doe ik dan wel veel interval, met af en toe trainingen met "lange" interval, bijv 4x3km wedstrijdtempo. De best tip: train niet te hard. Hardlopen kan je conditioneel al vrij snel heel hard, alleen is het zaak dat je benen dat tempo aan kunnen. 1 keer kapot gaan tijdens een halve marathon is niet zo'n ramp. In de aanloop 10x 15km+ is (voor mij) gewoon te belastend.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Wicky op zondag 23 november 2014 om 13:45

Helaas, uitgeloot voor de AGR, iemand een goed alternatief? Luik Bastenaken luik leuk?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op zondag 23 november 2014 om 19:50

@Wicky LBL is een leuke tocht, een vriend van mij deed vorig jaar mee. Maar onderschat het parcours niet. Ook de bewegwijzering en rustpauze's waren goed naar ik hoorde.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op maandag 24 november 2014 om 10:23

@Wicky: op een andere dag zelf met een paar maten de route fietsen? De AGR staat met vaste bordjes aangegeven, dus je kan hem fietsen wanneer je wil, bovendien kan je dan gewoon doorfietsen op de Keutenberg :-)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op dinsdag 9 december 2014 om 11:44

Ik ben van plan deze winter te gaan hardlopen, ik voorzie namelijk minder tijd om te sporten komend jaar, en hardlopen kost gewoon veel minder tijd dan fietsen.

Ik lees overal dat je heel rustig moet opbouwen om je spieren en pezen sterker te maken, om blessures te voorkomen. Een prima advies lijkt me. Nu ben ik gisteren begonnen met het Evy schema (ben in week 4 ingestapt, die eerste weken doe je echt helemaal niks), maar dan moet je wel veel wandelen zeg.

Zijn er hier mensen mij al voorgegaan? En kunnen die aangeven hoe het hen vergaan is? Hoe hebben jullie het opgebouwd?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op zaterdag 3 januari 2015 om 19:33

@wicky: uigeloot? De loting vindt toch plaats op 15 januari? Dat staat in ieder geval in mijn bevestigingsmail. En dat is de laatste communicatie die ik van de organisatie heb ontvangen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Sagan=hulk op zaterdag 3 januari 2015 om 19:58

@innrt

Ik beoefen nu al zo'n 8 jaar, ongeveer 4 jaar op redelijk hoog niveau, het hardlopen. Meer bepaald de 800 meter. In het begin bouw je best voorzichtig op, zodat je inderdaad blessures vermijdt. Eenmaal je een blessure hebt, kan het echt wel lang duren eer je geneest.

Uiteindelijk duurt het normaal niet zo lang om een redelijk niveau te halenals je sportief aangelegd bent. Het is ook leuk om te merken dat je echt progressie maakt. Door te lopen zal je ook verbeteren in het fietsen. Bij het lopen train je namelijk spieren die je niet traint bij het fietsen, maar wel kunt gebruiken bij het fietsen.

Erg tof om te horen dat je gaat lopen! Succes!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door stoemper op zondag 4 januari 2015 om 20:13

Iemand hier van de Maaslandster? En die hier meer over weet? --> Klik

Parcours met een klim erin?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op maandag 5 januari 2015 om 12:11

@Sagan, dank voor je reactie! Ik merk inderdaad nu al, ondanks een behoorlijk grillig verloop van trainingfrequentie ;-), dat ik redelijk snel vooruit ga. Fietsen blijft echter leuker wmb. Je zegt dat je nu 8 jaar loopt, maar was je daarvoor ook een fietser? Want ik ben vooral op zoek naar ervaringsdeskundigen die de overstap maken. Ik merk bv. dat ik het conditioneel tot nu toe allemaal prima trek, maar mijn achillespees begint af en toe al wel te kriebelen...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op dinsdag 20 januari 2015 om 21:25

Jippie eindelijk mijne nieuwe fiets gekocht nadat de vorige gestolen is geweest. Vanaf nu kunnen jullie mij weer tegenkomen op de vlaamse wegen.
Je treft mij tegenwoordig aan op een RIdley Orion. Het begint weer te kriebelen om de benen te strekken.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 20 januari 2015 om 23:11

@kartje
Fijn! Maar voorlopig ff niet in Komen komen, okee?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op dinsdag 20 januari 2015 om 23:30

hehe tof dat je de gemeente Komen kent ;) daar kom ik al even niet meer, afschuwelijk wegdek hebben ze daar.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op dinsdag 20 januari 2015 om 23:44

Tot zover het engagement van kartje ;)

Niets te zien, vanuit het naburige Wevelgem?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op dinsdag 20 januari 2015 om 23:59

Wow had het nog niet gehoord of gelezen,... Nu begrijp ik je post ;)
hmm plots zit het wel heel dicht bij ons/mij,... Heb er niets van ondervonden, maar een paar vrienden van mij wonen in Komen, benieuwd of ze er iets van hebben ondervonden.
Dit ligt op nauwelijks 10 km van mijn huis,...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Rhohan op vrijdag 30 januari 2015 om 15:37

Wat ik mij nu afvraag hè. Is er een onderzoek dat aantoont of er een verschil is met sporten (hardlopen) buiten in een stadspark (Vondelpark in mijn geval), met alle luchtverontreiniging, of dat je beter kunt kiezen om de loopband in de fitness te pakken.

Ik moet sowieso altijd een stukje langs een drukke weg voor ik in het park zit.

Laatst gewijzigd
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Moreno op woensdag 4 februari 2015 om 18:55

Wellicht interessant voor de studenten onder ons:)!

Uniek wielerevenement voor studenten

Met trots presenteert Erasmus Sport een nieuw sportevenement voor studenten uit heel Nederland: een wielerevent! De VLS University Tour 2015 - The Erasmus Edition is een wielertour langs Rotterdam, Delft en Leiden.

De eerste editie van deze wielertour voor studenten vindt plaats op zaterdag 30 mei 2015! Dit fietsevenement zal van start gaan op de campus van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) waar ook de finish van de verschillende afstanden zal zijn. De campus van de TU Delft en die van de Universiteit van Leiden worden ook aangedaan. Een mooie, sportieve manier om de samenwerking tussen de drie universiteiten (LDE) zichtbaar te maken.

De tour wordt georganiseerd vanuit Erasmus Sport in samenwerking met partner VLS On Tour, bekend van diverse wielerrondes die zij organiseren. De afstanden die gereden kunnen worden zijn 30, 60, 90, 120 en 160 km met zowel de start als de finish in Rotterdam.

De gehele dag zal de campus van de Erasmus Universiteit in het teken staan van de wielertour met leuke side events voor jong en oud, open voor publiek.

De organisatie zal de tour openstellen voor studenten uit heel Nederland en voor medewerkers van de LDE universiteiten en hoopt op een groot aantal deelnemers uit Rotterdam, Delft en Leiden. Informatie over de inschrijving, prijs en mogelijkheden voor fietsverhuur zullen later bekend gemaakt worden via dit event en de website van Erasmus Sport: www.erasmussport.nl en https://www.facebook.com/events/774957759262392/

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op woensdag 11 februari 2015 om 11:34

Voor de mensen die van plan zijn weer deel te nemen aan Veenendaal-Veenendaal. Dit jaar is het alleen mogelijk je in te schrijven d.m.v. voorinschrijving. Tevens is er een limiet van 3000 deelnemers.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Grand Nagus op woensdag 11 februari 2015 om 13:06

eerst op 21 maart maar eens de Joop Zoetemelk classic (Swift Leiden) rijden, vervolgens op 29 maart Zandvoort

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door fvtende op woensdag 18 februari 2015 om 18:49

Ik kwam er vandaag achter dat mijn conditie vrij beroerd is geworden deze winter, wat ik wel al had verwacht.

Zijn er hier fysiotherapeuten aanwezig die weten hoe dat nu het beste op te bouwen is? Ik heb best tijd om 3 a 4 dagen een tijdje te fietsen. Ik heb wel een hartslagmeter, maar ik vind op internet wat tegenstrijdige info over wat nu het beste is om conditie op te bouwen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Grand Nagus op woensdag 18 februari 2015 om 19:58

zo, ook alvast maar ingeschreven voor Veenendaal-Veenendaal (105km), Ronde van Nijmegen (10 mei, 120km) en voor de gein (collega woont daar in de buurt) Egbert Egberts Classic (31 mei, 110km) en wellicht op 18 april nog de ronde van Noord-Holland.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op woensdag 18 februari 2015 om 23:36

Heb voor het eerst terug op mijn stalen ros gekropen na een blessure aan mijn knie heb het op het gemak gedaan, maar al snel ging de snelheid omhoog.
Heb wel nog maar 45 km gereden, maar gemiddelde van 31 is niet mis voor een eerste ritje.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op donderdag 26 februari 2015 om 15:05

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar ik weet geen betere.

Zaterdag ga ik een rondje fietsen rond Nijmegen (ik zet mijn vriendin af bij vriendinnen en stap daarna op de fiets). Nu is het zaterdag natuurlijk ook de Omloop, en ik ben zeker niet terug thuis voor de finish. Weet iemand of er ergens in Nijmegen een (sport)café is waar het wellicht wordt uitgezonden? Gebeurt zoiets überhaupt in NL?

Heb al gegoogled, maar niks kunnen vinden, misschien dat hier locals zitten die me kunnen helpen.

Laatst gewijzigd
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op donderdag 26 februari 2015 om 15:12

@lnnrt
Bulcke heeft vast een biertje voor je ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op donderdag 26 februari 2015 om 15:17

Wie weet, maar het lijkt mij eigenlijk wel lachen om in een caf

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door kartje op donderdag 26 februari 2015 om 15:49

In België wordt dit in elk geval in ieder (volks)café gedaan.
heb voor jou wat research gedaan en vond net een Sportcafé Nijmegen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 502 503 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.