[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 502 503 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op donderdag 15 mei 2014 om 16:40

Euroshopper mueslirepen vind ik ook goed te doen!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door fvtende op donderdag 15 mei 2014 om 16:41

Goeie tips iig. Thnx!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op donderdag 15 mei 2014 om 19:33

Ik sluit me aan bij xistnc.
Zijn nu overigens al 15 cent goedkoper dan voorheen, voor de oplettende kijker ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op zaterdag 17 mei 2014 om 18:58

Vandaag rondje Markermeer gedaan, wat een fantastisch weer was het!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op zaterdag 31 mei 2014 om 22:16

Nog mensen naar tecklenburg afgereisd? Was mijn plan maar het werd gezien mijn kilometers toch erbens vechtdaltoer. Mooie tocht, top organisatie en met een bordje gemist te hebben 142 km goede training!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mark96 op zaterdag 31 mei 2014 om 22:46

Innrt mooi rondje inderdaad! Alleen langs de Oostvaardesplassen altijd wat saai.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op zaterdag 31 mei 2014 om 23:22

Ah onie zie ik. 166. Bikkel!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op zondag 1 juni 2014 om 10:21

StonedCamel heeft volgens mij de 135km gereden. Dit jaar zelf de 160km (waar ik vorig jaar de 135km had gedaan). Die 25 kilometer konden het verschil ook niet maken dacht ik...

Gister heb ik ze vervloekt, maar die klimmetjes zijn eigenlijk best wel leuk en als je de krachten goed verdeeld dan is het wel te overleven. Net als vorig jaar was de een na laatste klim een killer. Veel mensen naar boven zien lopen of vloekend en schreeuwend zien afstappen met kramp terwijl het met 700m aan 7%? met een max. van 13% niet een van de zwaarste klimmen is.

Kiekje...

Was trouwens schitterend weer.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op zondag 1 juni 2014 om 15:51

Goed bezig Onie! En dit keer geen (Deutsche Post) bus die voor de fotograaf in de weg reed.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op zondag 1 juni 2014 om 16:16

@Onie
Is het gelukt om je bidons te wisselen, gisteren? ;)

Au, die kleurencombi xD

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door JosM op zondag 1 juni 2014 om 20:24

Vandaag voor het eerst om mijn nieuwe fiets gefietst,

42 KM
Gem 32 kmph
Max 64 kmph

Stond toch nog wel een aardig windje, als je de hele tijd in een open veld fietst.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op zondag 1 juni 2014 om 21:02

@JosM, welke is het geworden?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op zondag 1 juni 2014 om 21:24

@xistnc
Mijn mooie rode schoentjes maakten het af ;). Bidons wisselen ging goed, maar is best lastig op wegen die geen opknapbeurt hebben gehad na WWII ;). Ook alle bergsprintjes gewonnen trouwens, glansrijk :p.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door JosM op zondag 1 juni 2014 om 22:49

@Scotty,

De Giant tcr 1. Bevalt uitstekend en voor een mooie prijs binnen gesleept. Met een gewicht van 8,8 kg voelt hij echt ligt aan, laat staan een fiets van 6.5 kg

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mark96 op maandag 2 juni 2014 om 13:22

Die heb ik ook Josm, inderdaad mooie fiets:)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door JosM op maandag 2 juni 2014 om 13:34

@Mark96, heb jij er al wat aan veranderd? Ik ga binnenkort kijken naar een ander zadel en nieuwe bandjes.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door fvtende op maandag 2 juni 2014 om 15:51

Ik heb trouwens enorm moeite met de banden van mijn wielen te krijgen bij een lekke band. Zoveel zelfs dat ik bijna niet durf te fietsen als ik niet zeker weet dat iemand me bij pech op kan komen halen.

Doe ik misschien iets verkeerd ofzo? Want bij mijn gewone fiets ben ik vrij geoefend in het vervangen en plakken van banden na mijn hele middelbare school tijd dagelijke 20km te fietsen en zodoende ook de nodige lekke banden te hebben gehad.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op maandag 2 juni 2014 om 16:29

Heb je draadbanden of vouwbandjes? Vouwbandjes zijn vrij eenvoudig er op en er af te kriijgen (anders doe je idd wat fout). Draadbanden kunnen voor veel ellende zorgen, icm een hoge velgrand zijn ze haast onmogelijk te verwisselen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 2 juni 2014 om 16:34

@Onie:
Inderdaad, heb een paar jaar terug al eens de 160 gereden, die viel me toen ook aardig zwaar op de maag. Dit jaar voor de 135 gegaan aangezien ik nog niet bijster veel getraind had, was ook zat achteraf. Ging op zich nog wel redelijk maar op de Bahnhofstrasse 20 km voor de meet kreeg ik een of andere energy shot in mn handen geduwd die me naar de top zou helpen. Zonder energy shot had ik die top echter ook wel gehaald en de 20km daarna had ik last van mn maag, dus dat was niet prettig. Gelukkig was er daarna bratwurst!

Tecklenburg is wel een aanrader, het is veel draaien en keren maar wel een leuk onbekend gebied en voor een groot deel van Nederland niet verder weg dan Limburg.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mark96 op maandag 2 juni 2014 om 16:44

@Josm nee nog niks. Misschien nieuwe wielen maar ik vind hem zo ook wel top.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door fvtende op maandag 2 juni 2014 om 16:57

@Scotty. Ik ben eigenlijk een leek hoor. Ik weet dus ook niet wat het verschil is tussen een draadband of een vouwband.

Afgaande op wat jij zegt zal ik dan vermoedelijk draadbanden hebben. Ik kan namelijk echt wel een band verwisselen, tientallen keren gedaan voor mijn 'gewone' fiets. Maar bij m'n racefiets is het gewoon echt vloeken en tieren om de band van de velg te krijgen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Tre Cime di Lavaredo op maandag 2 juni 2014 om 18:30

@fvtende: Zelf heb ik goede ervaring met buitenbanden met een extra dikke laag Kevlar (Schwalbe Durano Plus). Ik had bijna vier jaar lang niet lekgereden met die banden tot afgelopen weekeinde. Gelukkig had ik nog een binnenbandje mee, want ik had nog 90 kilometer voor de boeg. Met mijn handpompje kreeg ik mijn band niet op de gewenste druk (ca. 7 bar), maar met slechts 4 bar rijdt mijn fiets ook prima.

Wel moeten de buitenbanden uiteindelijk vervangen worden vanwege slijtage. Dat merk je wel wanneer je de Kevlar-laag door het rubber ziet komen. ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op maandag 2 juni 2014 om 19:13

@StonedCamel
De 'lekkere' mint energyshot? Daar heb ik ook 20 kilometer lang van kunnen genieten.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door JosM op maandag 2 juni 2014 om 20:43

@Mark96, Klopt, de fiets is nu ook al helemaal top. Maar ik krijg, wanneer ik de 20 km gepasseerd heb last van mijn kont. Dus zal binnenkort even een ander zadel ''testen''.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 3 juni 2014 om 08:04

@Onie:
Die ja, ranzig ding zeg...

1 2 ... 502 503 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.