[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 501 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op maandag 7 april 2014 om 19:57

Ik zou zeggen schrijf je is in voor wat toertochtjes in de buurt. Dan heb je op het moment zelf iets meer een doel. Vaak worden er verschillende afstanden gereden, dus hoef je niet meteen 120 km. te rijden. Wees vooral niet bang om eens wat verder te rijden, zoals onie zegt, iets rustiger en dan haal je de 100 km echt wel zonder helemaal uitgewoond thuis te komen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op dinsdag 8 april 2014 om 12:24

Eens met Onie en janwillem. De meeste mensen die ik ken die 60 km met 30 km/uur kunnen rijden kunnen ook met gemak 100-150 km rijden. Gewoon doen dus.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op dinsdag 8 april 2014 om 14:26

Op de eerste dag dat ik mn racefiets had, hopeloos verdwaald in de regen. Uiteindelijk 110 km gefietst. Nooit meer zo'n zieke hongerklop gehad (gelukkig). Maar ik fiets nog steeds!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door fvtende op vrijdag 11 april 2014 om 18:17

Vandaag dus voor t eerst langer gefietst. Kwam tot 78,5km (gem 29,1 kmpu). Had ook nog best verder kunnen gaan, maar ik wou graag de finale van de etappe in het Baskenland zien.

Jullie hadden dus inderdaad gelijk dat ik vanaf 50km (30kmpu) wel prima ook verder zou kunnen fietsen. Ik had inderdaad wat bananen in m'n shirt mee, ben niet echt voor gestopt maar gewoon rustig verder gereden. Ik was rustig begonnen en ik had ook niet het idee dat mijn tempo echt aan het inkakken was (blijkt ook niet uit m'n sports-tracker data) daardoor.

Valt me in elk geval op dat ik eigenlijk grotere bidons moet kopen. Want ik kon fysiek wel verder, maar de bidons waren wel leeg.

Volgende keer weer een schepje erbij op!

Thnx voor de adviesen en tips :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door fvtende op vrijdag 18 april 2014 om 19:17

Vandaag de 100km over gegaan, maar de wind was wel erg hard hoor. Was er wel klaar mee en kon m'n tempo ook echt niet fatsoenlijk vasthouden.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Grand Nagus op zaterdag 19 april 2014 om 15:07

zo, na de reguliere beslommeringen van de zaterdag, toch nog even de 110 km versie van de ronde van Noord-Holland afgeraffeld. Ging lekker.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Tre Cime di Lavaredo op dinsdag 22 april 2014 om 01:46

Gelukkig kon ik Voeckler afgelopen zaterdag voor blijven tijdens de Amstel Gold Race toertocht! :)

Ik reed in een wit shirt en een korte, zwarte broek.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op dinsdag 22 april 2014 om 13:34

hehe. Leuk dat dat ook nog zo mooi is vastgelegd.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door fvtende op dinsdag 22 april 2014 om 15:33

Dat is wel gaaf hoor! :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op zaterdag 26 april 2014 om 22:24

Ik heb vandaag mijn eerste criterium gereden. Mijn doel was om hem uit te rijden en dat is gelukt :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door JosM op woensdag 7 mei 2014 om 11:55

Vanaf 13 juli ben ik op vakantie in Italie, Gardameer bij het plaatsje Lazise. Op het internet heb ik gevonden dat er leuke bergen in de buurt zijn. Maar mijn punt is het wel veilig daar? Kun je daar normaal fietsen met de racefiets? We zijn al een keer eerder naar Itali

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op woensdag 7 mei 2014 om 12:27

@JosM
De 'kustweg' rond het Gardameer kun je beschouwen als een provinciale weg zonder fietspad. Er wordt veel gefietst en de auto's houden daar ook rekening mee, maar het is maar net wat je leuk vindt. Ik heb vorig jaar mei de volle ronde rond het meer gedaan. Leuke belevenis, maar op het eind had ik het volledig gehad met al die auto's.

De leuke bergen kun je opzoeken. Direct vanaf het meer heb je aan de oostkant een aantal achterlijk steile maar ook 'gewoon' steile beklimmingen naar Monte Baldo. Nog iets noordelijker, eigenlijk op de noordoostelijke hoek van het meer, was vorig jaar de klimtijdrit van de Giro. In die omgeving zijn ook de nodige fietspaden los van de doorgaande autowegen.

Lazise ligt aan het meest-toeristische en dus drukke zuidelijke deel van het Gardameer. Als je daar vandaan vertrekt, ben je eerst wat kilometers onderweg voordat je daadwerkelijk aan klimmen toekomt. Check ook Strava effe.

In een week of iets minder kun je daar leuke tochten maken, maar als je er langer zit wordt dagelijks fietsen gauw saai. Al is het uitzicht over het meer altijd schitterend!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door JosM op woensdag 7 mei 2014 om 13:38

@xistnc, dankjewel! Dat linkje naar Strava heb ik opgeslagen, echt handig! Ik ben pas net begonnen met wielrennen, dus rondjes van 100 km wordt nog lastig. Gelukkig heb ik over 2 weken al vakantie. Verder de camping is voor twee en halve week geboekt. Mijn plan is om daar lekker te kunnen fietsen en de omgeving te verkennen. Zitten er trouwens winkeltjes boven op elke berg? Of een terrasje?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op woensdag 7 mei 2014 om 13:48

@JosM, veel plezier met deze:

http://www.strava.com/segments/1253271

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op woensdag 7 mei 2014 om 14:14

@Scotty
Onmiddellijk na de 2e haarspeldbocht vond ik, dat ik toch eigenlijk vooral voor mijn plezier fiets en dat de rest dus maar tot een andere keer moest wachten ;)

@JosM
Zeker in het hoogseizoen kun je er gerust vanuit gaan, dat op de hoogst bereikbare punten handel wordt gedreven met toeristen als beoogde slachtoffers :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Scotty op woensdag 7 mei 2014 om 14:55

Hehe, snap ik.. niks leuks aan. Soort begin Keuteberg keer 20, no thank you..

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Grand Nagus op zondag 11 mei 2014 om 20:58

Iemand nog Nijmegen gereden? Was mijn eerste keer, ingeschreven voor de 130, ben zeer te spreken over de organisatie, dit in tegen stelling tot de Boretti van vorige week.

Nu geen chaos bij de start (startnummers vooraf thuis gestuurd gekregen) en daarnaast ook zeer goed voorziene verzorgingsposten. Pluim voor de organisatie.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 11 mei 2014 om 21:33

Respect Grand Nagus! Ik wilde op zich gaan, maar gezien de zondvloed toch maar niet.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op maandag 12 mei 2014 om 09:47

Idd respect Nagus! Was je weer in kort-kort ;-)

Ik heb het gister niet langer dan een uurtje volgehouden, toen vond ik het wel best.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Grand Nagus op maandag 12 mei 2014 om 18:42

lrrnt, haha, nee dit keer niet; regenjasje maar wel aangedaan (en shirt lange mouw eronder), wel korte broek. Vind een natte lange broek helemaal niets.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Greenride op dinsdag 13 mei 2014 om 09:29

Nagus is een beest!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door fvtende op donderdag 15 mei 2014 om 14:55

Wat zijn eigenlijk handige dingen om als eten mee te nemen die gewoon in de supermarkt te halen zijn?

Ik heb meestal sowieso een banaan of twee mee. Maar ik had pas een mueslireepje geprobeerd, maar op de een of andere manier at dat niet echt fijn weg.. Teveel structuur om weg te kauwen denk ik.

Wat nemen jullie mee?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op donderdag 15 mei 2014 om 15:17

Deze is wel fijn vind ik. Ieder uur

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door lnnrt op donderdag 15 mei 2014 om 15:20

Of deze

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op donderdag 15 mei 2014 om 16:39

Bananen vind ik maar geknoei. Liga/Evergreen en ook Sultana vind ik te droog. Mijn voorkeur gaat uit naar dit soort fruitrepen. Goed met

1 2 ... 501 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.