Oorspronkelijk geplaatst door Bettinwel op dinsdag 10 mei 2011 om 12:02
Zondag een stuk meegereden met de Classico Giro.
Erg leuke opzet maar mij iets te commercieel: Door het grote aantal deelnemers (waaronder nogal wat minder ervaren gasten) stokte het regelmatig waardoor je niet echt door kon.
Storend om te zien hoe sommigen zich door de massa wringen, sms-en of even het Giro-krantje lezen tijdens de rit. Geslinger dus en veel valpartijen gezien.
Wilde nog ff door dus daarna ben ik meegegaan met mijn eigen cluppie. Onder de invloed van de afstand en de hitte bijna van de weg (knalhard waaier rijder op de openbare weg en niet willen lossen).
Dat ga ik voortaan anders doen.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 10 mei 2011 om 22:08
Vandaag met de Toerclub meegereden op de dinsdag avond na flink wat tempowisselingen ging het toch redelijk lekker het was ook best vlak. We gingen daarna naar de telefoonweg om daar aftesprinten ik ging al vanaf het begin aan en werd bijna al direct teruggepakt daarna nog 3 a 4 zinloze aanvallen gedaan uiteindelijk nog 2de geworden van de 15 ofzo.
We pakten daarna de Wageningse berg en daalden af via de Westbergweg. Daarna gebeurde er iets verschrikkelijks op de Veerweg. Ik reed gewoon normaal rechtdoor ineens schreeuwt iemand achter mij "Hey Buurman" aangezien ze de jongens kende die langsliepen en direct daarna voel ik een klap tegen mijn achterwiel. Ze lette niet op en week af naar rechts en knalde tegen mijn achterwiel. Ik kon de schok corrigeren maar zij natuurlijk niet omdat het haar voorwiel was. Er was veel bloed bij betrokken, direct 112 gebeld uiteraard het lijkt mee te vallen op het eerste gezicht zij de verpleger. Maar zo zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit en dit gebeurde juist tijdens het uitrijden maar daar ben je natuurlijk sneller niet geconcentreerd.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op donderdag 12 mei 2011 om 21:07
Vandaag een retourtje Den Bosch aangezien ik een route moest checken of die nog correct was. Daardoor was het in het begin veelal zoeken daardoor had ik het 1e deel ook een erg laag gemiddelde maar 23,8 (over 60 km). De terugweg ging een stuk beter daar reed ik dan ook 28 gemiddeld (over 55 km). Al met al een lekkere training al is het wel ontzettend saai om 115 km alleen te rijden en dan ook nog zonder muziek omdat mijn iPod kapot is :(. Maar nu even lekker met de benen omhoog zitten en overmorgen met Arjan en Herman de Cima Coppi rijden.
115,5 km | 26 gem (59,4 max) | 89 cad (111 max) | 3080 kcal | 152 bpm (206 max)
Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op donderdag 12 mei 2011 om 22:39
Vandaag stuk met Loof gefietst. En hij heeft me goed kapotgepierd, om het zo maar te zeggen. Eerst richting Bassevelde/Watervliet en daar flink tegenwind gehad, vervolgens met zijwind naar Hoofdplaat en daarna volle bak mee richting Terneuzen. Daarna nog alleen naar huis met wind in de zij. Helemaal kapot aangekomen.
Gegevens:
Tijd: 2u09m24s
Afstand: 65.5 km
Gem. snelheid: 30.4 km/h
Max. snelheid: 48.0 km/h
Gem. hartslag: 168
Max. hartslag: 184
Gem. cadans: 88
Max. cadans: 114
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op donderdag 12 mei 2011 om 23:32
Dat is een mooie gemiddelde hartslag, ghgh.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op vrijdag 13 mei 2011 om 14:26
@Vigrioso ben je er morgen bij tijdens de Cima Coppi?
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op vrijdag 13 mei 2011 om 14:35
Als je maar wel de juiste cassette monteert ;)
Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op vrijdag 13 mei 2011 om 16:22
@ruben... Ik schreef toch dat ik helemaal kapot aankwam (en ik heb al een hoge)
Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op vrijdag 13 mei 2011 om 18:56
Saphiro06,
Heb last van mijn keel, slikken gaat moeizaam, heb net geneesmiddelen gekregen, ga dit weekend niet fietsen.
Jongens veel plezier morgen.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op vrijdag 13 mei 2011 om 19:27
Erg jammer maar ik hoop dat je er snel weer bij bent.
Oorspronkelijk geplaatst door Markoes op zaterdag 14 mei 2011 om 00:35
Vandaag een dynamische fietsmeting laten doen bij Chris Brandts. Best wel schokkend, ik moet 5.5cm omhoog!!! en moet iets verder naar achter met mn zadel. Verder zijn mn schoenplaatjes nu als het goed is goed afgesteld. Ben dus erg benieuwd hoe lang het duurt voordat dit went. Ik moet nu de eerste maand wat kleinere stukjes maken, zoveel mogelijk wennen aan deze positie. Moet wel ff een nieuwe zadelpen kopen want mn huidige trekt dit eind omhoog niet :p!
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zaterdag 14 mei 2011 om 07:35
Ga je binnenkort ook weer toertochten rijden?
Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op zaterdag 14 mei 2011 om 09:23
Gisteravond meegedaan met de Run - Bike - Run vanuit Wageningen. Eerst 5 kilometer hardlopen, ging erg lekker. Net iets boven de 14 gemiddeld toch op reserve kunnen lopen. Daarna de overgang naar wielrennen: moeilijk! Meteen wind op de kop, nog een hoge hartslag van het lopen en een nieuwe beweging, had al meteen last van verzuring. Uiteindelijk steeds iets beter in mijn ritme kunnen komen en de 21,6 kilometer in 35 gemiddeld kunnen afwerken. Daarna nog 2,5 hardlopen en dat is echt moeilijk om over te schakelen naar lopen weer. Bij de eerste meters al kramp in de kuiten, dus was het doorbikkelen tot de streep. Uiteindelijk 1:11:10 over gedaan. Tevreden gevoel, want ik had twee maten van me verslagen, die kwamen 2,5 minuut later over de streep.
Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zaterdag 14 mei 2011 om 10:05
Vandaag ietsje rustiger aangedaan, maar toch doorgereden. Eerst Loof wezen ophalen in Terneuzen. Daarna met wind in het gezicht richting Biervliet en schuin wind mee terug naar huis (met onderweg nog 600m kasseien).
Gegevens:
Tijd: 1u42m30s
Afstand: 50.1 km
Gem. snelheid: 29.3 km/h
Max. snelheid: 44.8 km/h
Gem. hartslag: 157
Max. hartslag: 177
Gem. cadans: 86
Max. cadans: 116
Oorspronkelijk geplaatst door aartvan op zaterdag 14 mei 2011 om 11:55
@vigiroso, ik ken het probleem. Zit ook al paar dagen "verplicht" thuis. Hopelijk volgend weekend weer in orde..
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zaterdag 14 mei 2011 om 15:40
Ik had echt niet de benen. Maar ja, zoals Herman al zei, dat gevoel krijgt iedereen met zo'n tocht.
Even in het kort de gegevens, Saphire06 schrijft het verslag wel (heeft ie lang genoeg in mijn wiel de tijd voor gehad om dat te verzinnen;) )
Duur 5:05:55
Energieverbruik 3224 kcal
Minimale hartslag 99 hsm
Gemiddelde hartslag 153 hsm
Maximale hartslag 180 hsm
Minimum Snelheid 4,0 km/u
Gemiddeld Snelheid 30,1 km/u
Maximum Snelheid 59,4 km/u
Afstand 151,6 km
Afstandsmeter 9546 km
Minimale trapfrequentie 16 rpm
Gemiddelde trapfrequentie 89 rpm
Maximale trapfrequentie 111 rpm
Minimale hoogte -13 m
Gemiddelde hoogte 11 m
Maximale hoogte 61 m
Stijging 885 m
Daling 909 m
Max stijgingspercentage 10%
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zaterdag 14 mei 2011 om 16:55
Ik ga akkoord daarmee ik deed vandaag een Chavanelletje.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op zaterdag 14 mei 2011 om 19:02
Om 8u15m vertrok ik vanaf Wageningen naar Elst toe om daar samen met mijn mede fietsgenoten Herman en Arjan de Cima Coppi toertocht te rijden. Ik zat lekker in de zon te wachten toen ze na een kwartier aankwamen er waren in die tussentijd pas 2 groepjes langsgekomen dus het zou waarschijnlijk een zeer laag bezette tocht zijn. Achteraf is dit jammergenoeg ook gebleken maar dit kwam vooral door concurentie van een toertocht in Ede.
We begonnen al direct met veel klimwerk in Rhenen maar het was niet het klimmen dat zwaar was, maar door het vele draaien en keren werd het juist erg zwaar. In Rhenen was ik na 15 kilometer al zo uitgeput dat ik zei dat ik naar huis zou gaan aangezien het zo niet zou gaan. Maar Herman en Arjan vonden dat niet kunnen en zeiden dat ik minimaal tot de 1e pauze moest doorrijden uiteindelijk heb ik met pijn en moeite de hele tocht gereden.
Na de klimmetjes in Rhenen deden we de Amerongseberg met bovenaan een mooie streep en na de afdaling was direct de 1e pauze wat ik wel even nodig had daar flink wat gegeten en gedronken en daarna weer verder gegaan.
Na de 1e pauze was Herman al snel gevlogen met een Garmin renner deze renner klom zeer goed dus Herman had een goede partner aan hem. Ik bleef toen met Arjan achter ik kon natuurlijk niet achter mijn kopman aanrijden dus ik verschool mij in Arjan's wiel. We zaten dan ook in de situatie Chavanel-Cancellara. Ik nam nog wel een paar keer over maar dit was veels te weinig voor de bergen werk die hij verzette. Ik stond nog 2 keer geparkeerd op een heuveltje maar Spartacus had de durf niet om door te rijden. Maar voor al dit werk benoem ik mijzelf volgende week tijdens de tocht als persoonlijke knecht van Spartacus.
Maar dit verhaal gaat verder net zoals de koers op 5 kilometer van het eindpunt reden Spartacus en ik samen in het 2e groep we kregen een fikse zijwind dus reed Spartacus helemaal aan de rechterkant zodat ik geen profijt had van zijn wiel. Dat ging nog allemaal redelijk maar toen ging hij staan waardoor ik vol in de remmen moest (voor deze actie krijgt hij dan ook een DQ). Ik probeerde nog terug te komen maar was zo aangeslagen doordat net bij me was geflikt dat ik het maar heb laten lopen en lekker uitreed want ik moest nog 20 kilometer naar huis rijden. Ik wil Herman en Arjan nog bedanken dat ze mij hebben gemotiveerd om door te rijden want ik heb flink wat kilometers gemaakt. En tegelijkertijd ook mijn langste tocht ooit gemaakt (+ uitrijden). En Herman reed vandaag voortreffelijk, diep respect.
167,8 km | 130 km (29,5 gem) | eerste helft Cima Coppi 174 bpm | 89 cad
Oorspronkelijk geplaatst door Pannenkoek op zaterdag 14 mei 2011 om 19:42
vermeldingswaardig:
1000m in Lisse bij de ter specke bokaal in 2.29.79 (het gaat hier over hardlopen;))
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.