Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op woensdag 22 juni 2011 om 19:50
Rondje van 25.8 km gemaakt met een gem van: 32,6 km/u.
De helft ongeveer wind mee gehad en de laatste helft wind tegen.
Voelde nog wel lichtjes in het begin de benen van zaterdag....
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op donderdag 23 juni 2011 om 15:26
Een jaar op de fiets
Inmiddels "fiets" ik alweer een geheel jaar. Waar ik vorig jaar het nog zwaar had met gemiddeldes van 23-24 km/u rijd ik dat nu nog niet eens als hersteltrainingen zo zie je maar weer dat je na een jaartje fietsen alweer een enorme progressie kan maken. Dit jaar heb ik voor het eerst ook een geheel voorseizoen meegedraaid in het begin was het afzien met soms wel eens gemiddelde hartslagen van in de 180 over 100 kilometer wat je alleen kunt bereiken als je echt wilt. Maar na die tochten word je met de week sterker en de volgende week dan kijk je niet meer naar je metertje maar ga je er gewoon van door omdat het tempo voor je te langzaam ging.
Ik heb in mijn eerste jaar erg veel bereikt vind ik zelf zoals een L3B, meerdere zware tochten over de heuvelrug en gemiddeldes van 33-34 per uur. Hopelijk maak ik volgend jaar weer een stap alleen die zal nooit zo groot zijn als de eerste dat is jammer maar dat zo ook niet realistisch zijn aangezien ik geen Gesink of Mollema heet.
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op donderdag 23 juni 2011 om 17:23
Voor de gene wie het leuk vinden om te zien. Een compilatie filmpje van de Jan Jansen Classic.
http://www.facebook.com/video/video.php?v=137534532991679&comments
Niets bijzonders, Maar ach was mijn eerste tochtje en ben er trots op (a)
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op donderdag 23 juni 2011 om 17:47
@Jimmieklg
Lekker licht verzetje gebruik je bij die klimmetjes;)
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op donderdag 23 juni 2011 om 17:48
@Jimmie
Haha, leuk! Van mijn eerste Amstel Gold is ook een compilatiefilmpje gemaakt hoor, dus ik begrijp het heel goed.
Ben je er de volgende WF-tocht bij?
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op donderdag 23 juni 2011 om 18:39
@spartacus
klopt er prettig om te rijden op deze manier :)
@Hermantk
Wanneer gaan jullie? Want er zitten een paar vakantie weekendjes aan te komen. Maar lijkt me erg leuk om een keer mee te rijden :D
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op donderdag 23 juni 2011 om 19:10
Geweldige zonnestralen hier, maar er is gebrek aan een racefiets:p.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op donderdag 23 juni 2011 om 19:13
@gilly over 10-15 minuten komt er bij jou ook regen
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op donderdag 23 juni 2011 om 19:34
@gilly2
Wat is er met je fiets gebeurd? Heeft die het na de vogenezen helemaal opgegeven?
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op donderdag 23 juni 2011 om 19:37
@Jimmie
Die moet nog afgesproken worden.
Vorig jaar was het Germania Klimtocht, laatste weekend van augustus. De laatste twee WF-tochten heb ik het voortouw genomen, maar dit jaar kan ik niet op die datum. Dus dan zal het even van anderen moeten komen wat betreft Germania Klimtocht. :)
Ben in die periode te druk met de eerste studieweken om nog deel te kunnen nemen aan een WF-tocht denk ik. Ook op andere data.
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmieklg op donderdag 23 juni 2011 om 19:47
@Herman
oke, op die manier. Denk wel dat ik dan van de partij ben. Want zit alleen komende drie weken goed vol in de planning!
Oorspronkelijk geplaatst door Erwin87 op donderdag 23 juni 2011 om 19:50
Afgelopen zondag heb ik op het racecircuit van Zolder een korte tijdrid gereden tijdens de Canyon testdag.
Ik was de snelste van 5 deelnemers.
Echter reed ik (voor de eerste keer op een tijdritfiets) en de nummer 2 en 3 op een highspec racefiets. De nummer 2 eindigde op 9 seconden. Heeft iemand een idee hoeveel een tijdritfiets uitmaakt op een rondje van 4km?
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op donderdag 23 juni 2011 om 19:55
Waren er veel rechte stukken?
Edit: heb even op internet gekeken en veel rechte stukken maar ik denk toch wel dat het algauw 2-3 km per uur uitmaakt.
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op donderdag 23 juni 2011 om 19:57
ik denk dat het dan niet echt veel is geweest, omdat je namelijk ook voor het eerst op een tijdrit fiets hebt gereden. En het tijdrijden is toch een kunst en dat moet je door hebben, positie, houding, sturen enz. Het was ook maar een klein rondje dus dat maakt het verschil niet groter.
Oorspronkelijk geplaatst door Erwin87 op donderdag 23 juni 2011 om 19:57
@ peter: ongeveer de helft. De heflt van de rechte stukken liepen bergop dus heb ook een stuk gestaan. Tevens ook ca. 700 tot 1000m keiharde wind tegen.
Ook heb ik het idee dat ik in de bochten tijd verloor omdat ik niet voluit door de bochten durfde wegens harde wind en hoge velgen en 1e x tijdritfiets. Alles bij elkaar zorgde dat voor wat nerveus stuurgedrag.
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op donderdag 23 juni 2011 om 20:00
Dan heeft het echt niet veel uitgemaakt, stukken bergop heb je er niet veel profijt van, meer last juist omdat je niet echt vol kan gaan.
Oorspronkelijk geplaatst door Erwin87 op donderdag 23 juni 2011 om 20:04
Dan ben ik content met mijn prestatie:).
En tevens een canyon wielershirt&broek +jaar abo op fiets rijker wegens winst.
(Echter door de lage opkomst en onduidelijkheid over wel of geen voordeel van TT-fiets kregen de nummers 2 en drie dit ook).
Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op donderdag 23 juni 2011 om 20:45
Edwin87,
wat houdt dat in voordeel op TT-fiets?
Oorspronkelijk geplaatst door Markoes op donderdag 23 juni 2011 om 21:15
G/D... Profs rijden hun tijdritten op een tijdritfiets. Het voordeel zit hem in de aerodynamica. Je vangt minder wind in de houding die je hebt op zon fiets en daarbij vangt de fiets minder wind door specifieke vormen die de weerstand verminderen. Je hoeft dus minder vermogen te leveren om dezelfde snelheid te behalen als iemand die minder gestroomlijnd op de fiets zit.
Oorspronkelijk geplaatst door Erwin87 op donderdag 23 juni 2011 om 21:52
@Gesink/Dekker.
Omdat de andere deelnemers niet op een tijdridfiets reden waren er vraagtekens of ik wel of niet eerlijk gewonnen had.
Maar zoals hieronder besproken had ik zelf het idee dat het niet veel uitmaakte.
Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op donderdag 23 juni 2011 om 21:55
Ter aanvulling
Ook de positie van het zadel tov de crank is anders. Je zit op een tijdritfiets verder naar voren zodat je nog meer kracht van je benen op de pedalen kan overbrengen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.