[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 369 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door noyelje op donderdag 5 april 2012 om 18:21

Kdenk dat ik genezen ben en daarom nog een keer een lange training gedaan (de 3e-langste van dit jaar, zegt genoeg :s).
3h57min
112km
28.3km/h
hartslag: 148

Ben onderweg wel mijn paspoort (en 10 euro) kwijtgespeeld. Het zit precies niet mee de laatste tijd.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op vrijdag 6 april 2012 om 09:49

Net even een kleine 2 uur losgetrapt voor morgen het was wel echt koud vanochtend

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op vrijdag 6 april 2012 om 12:04

Rust vandaag, fiets nakijken en veder met de benen omhoog. :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Leon op vrijdag 6 april 2012 om 16:32

Ik ben nooit zo bezig geweest met hoogtemeters, dus een vraagje: 1900HM in ongeveer 130km, is dat veel?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op vrijdag 6 april 2012 om 16:41

Lijkt me wel hoor voor Nederlandse begrippen. Wel een saai rondje waarschijnlijk :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door xistnc op vrijdag 6 april 2012 om 16:41

@Leon
Het is handig om het om te rekenen naar hm/km. Dan kom je op ongeveer 15.

Als ik hier op de heuvelrug een rondje ga fietsen, dan kom ik op 3. Als ik richting Posbank ga, kan dat oplopen tot 5. Een willekeurig rondje in Limburg met wat van de bekende pukkeltjes komt op 10 a 12. Voor 15 moet je richting de Ardennen. Als je echt in de heuvels gaat fietsen, dan zit je minimaal op 20.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Leon op vrijdag 6 april 2012 om 17:01

@xistnc, thanks! Kan ik wat mee.

Vorig weekend 1900HM gemaakt in Duitsland, in ongeveer 135km. Wellicht dat de Polar een rekenfoutje heeft gemaakt oid.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op vrijdag 6 april 2012 om 17:07

@Leon
Kom jij morgen eigenlijk?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Leon op vrijdag 6 april 2012 om 22:08

@Hermantk
Nope, kan daar niet op tijd geraken.. Volgende keer hoop ik meer geluk te hebben.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op zaterdag 7 april 2012 om 16:32

Ronde van Sleeuwijk was een beetje een deceptie. Het parcours was 1,2 kilometer lang en bevatte 8 bochten en bestond uit alleen straatsteentjes en veel drempels. Met een aankomststrook van 400 lang was dat dus elke 100 meter een bocht. Ik moest helaas bijna van achteren starten en na 5 ronden brak het ergens op 2/3 van het peloton en was ik gezien samen met 25 anderen. Aangezien het zo bochtig was kon ik nergens inhalen om het gat te dichten. Daarna nog wel doorgereden, maar met een groepje van vier man was er niets meer aan te doen. Na een klein uur ingehaald door de kopgroep en daarna maar uit de wedstrijd gestapt. De volgende keer beter als het parcours wat fijner is, want op deze manier koersen was eigenlijk niet echt leuk.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op zaterdag 7 april 2012 om 16:36

@Ruben:
Krijg je ervan, moet je maar Veenendaal rijden...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 7 april 2012 om 16:37

@Ruben
Mijn eerste koers ging ook precies zo! Ver van achteren, kutwegdek en nergrns in kunnen halen.
Das idd geen bal aan, maar het zal vanzelf wel komen met ervaring.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Leon op zaterdag 7 april 2012 om 17:54

Je moet maar zo denken: als je goed genoeg bent voor de overwinning, schuif je met gemak op naar voren. Als dat je niet lukt, hoef je dus ook niet extra te balen als je uit koers bent. Immers, met goede benen sta je niet langs de kant ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op zaterdag 7 april 2012 om 19:11

@StonedCamel: Touch

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 7 april 2012 om 20:26

Ja, zoiets wilde ik ook nog tegen Leon zeggen.
Met een beetje meer ervaring rij je zo'n koers gewoon in het peloton uit en heb je veel meer voldoening na die dag.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zaterdag 7 april 2012 om 22:45

@Ruben
Je was in elk geval niet de enige. Als ik de uitslag op wielerland moet geloven was het een behoorlijk slagveld. Reed je ook met amateurs trouwens? Ik zie voormalig plaatsgenoot Imo de Pruyssenaere staan en volgens mij is hij amateur.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op zondag 8 april 2012 om 08:17

Ik zag op Wielerland ja! Het was een wedstrijd voor sportklasse en amateurs. Dat was ook een beetje het probleem, omdat een veel sportklasse-rijders het niet meer konden volgen en gaten lieten vallen.

Nog een vraagje aan de meer ervaren koersers: als je een ronde wordt ingehaald, maar je wordt niet uit de wedstrijd gehaald, is er dan een ongeschreven regel dat je dan niet weer bij het peloton mag aansluiten? Of kan je gewoon weer aanpikken en een rondje extra rijden aan het einde?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zondag 8 april 2012 om 08:31

stiekem aanpikken en net doen of je niet gedubbeld bent :-)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op zondag 8 april 2012 om 15:03

Vanmorgen: 50.7 km in 30.9 gemiddeld

Vandaag direct na Veenendaal-Veenendaal weer gereden samen met Loof. Bij het begin voelden mijn benen zwaar maar het tempo zat er toch goed in. Na het wisselpunt in Hulst kop over kop naar Terneuzen gereden. Met 31.5 gemiddeld daar aangekomen moest ik nog alleen naar huis en kon ik net de 31 gemiddeld (30.9) niet vasthouden aangekomen in Sas.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op zondag 8 april 2012 om 19:50

Goed gedaan Herman!

Vandaag ook CK, helaas gooide een lekke band onderweg roet in het eten waardoor ik te laat was. Uiteindelijk omgedraaid en richting zuiden gefietst. Hier nog wat leuke klimmetjes gedaan: Slingerberg, Lange Raarberg, Visweg. In Valkenburg nog eventjes gerust om nog even de Keutenberg en Eyserbosweg mee te pakken. De benen waren nog heel fris ondanks gisteren en zo reed ik de Keutenberg beter dan ooit op: 50*23. Eyserbos liep daardoor wat minder maar ook op deze niet lichter gestaan dan 34*19.

Net op tijd terug thuis om het laatste uurtje Roubaix te zien.

171,0 km || 28,9 km/h || 1233 hms

Nu tijd om te supercompenseren ;).

Zo heb ik de laatste 3 dagen toch 400 kms gemaakt. Niet verkeerd lijkt me ;).

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op zondag 8 april 2012 om 20:03

Goeie instelling!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door janwillem92 op zondag 8 april 2012 om 21:49

@herman en gilly, respect voor jullie prestaties weer vandaag. Ik kwam niet verder dan vanaf 1 uur languit voor de buis.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bijls op maandag 9 april 2012 om 15:19

Vandaag weer gereden, maar de benen deden erg pijn... Na zaterdag en zondag.... blog

51.5 km in 30.4 gemiddeld

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Bulcke op maandag 9 april 2012 om 20:17

Ik ga eind van de maand een week naar de Gers, tussen Auch en Eauze. Het nadeel van Frankrijk is dat ze daar zo veel echte cols hebben. Een website als heuvelsfietsen.fr bied dus niet zo veel hulp. In ieder geval niet de sites die ik gevonden heb. Heeft iemand een goede suggestie hoe ik een paar leuke heuvels uit kan zoeken in de buurt van mijn vakantieadres? Of kent toevallig iemand de streek goed die mij kan vertellen waar ik moet zoeken?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op maandag 9 april 2012 om 20:29

@Bulcke, de site climbbybike kent een mogelijkheid per regio te zoeken. Moment ik zal even zoeken.

1 2 ... 369 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.