Oorspronkelijk geplaatst door Klimgeit op maandag 4 juni 2012 om 22:17
@ Herman ik hoop dat je voor ons start. Dan neem ik een spiegeltje voor jullie mee, kan je zien hoe we naderen
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op maandag 4 juni 2012 om 22:23
@Gilly
Zou je die foto van m'n ex kunnen weg halen, m'n huidige kijkt mee...
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op maandag 4 juni 2012 om 22:23
@Klimgeit
Het enige dat wij door dat spiegeltje gaan zien is een rubberen spoor in vuur en vlam over het asfalt. En misschien de renners die na jullie zijn gestart.
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op maandag 4 juni 2012 om 22:38
Precies, en na afloop kon men ook nog penalty's nemen.
Wanneer de winnaar ook nog raak schiet, haalt degene de hoofdprijs binnen.
@Mapsv, huidige ex? Doe je goed.
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op dinsdag 5 juni 2012 om 10:57
Ik heb een trainingsvraagje. Afgelopen woensdag heb ik met een groepje een D2 training gedaanan 50 km met enkele snelle intervallen van 1-2 minuten. Een dag later, op donderdag heb ik een individuele D2 training van 50 km gereden. Ik had mij voorgenomen om rustig te fietsen, maar dat kan ik nooit als ik alleen fiets. Zaterdag heb ik de 250 km lange 'zeer zware' versie van Limburgs Mooiste gereden. Op alle 40 hellingen ben ik vol omhoog gegaan (39 X 19-25) en op de vlakke stukken heb ik een normaal tempo gereden. Dus ik denk dat deze rit wel te beschouwen is als een (wat lang uitgevallen) intervaltraining.
Ik heb de hele tocht uitgereden zonder echt heel hard te verzwakken. Het spreekt voor zich dat het na 200 km wel wat moeilijker ging dan na 80 km, maar dat lijkt mij een normaal verval. Pijn van de woensdag en donderdag trainingen had ik niet.
Het is nu dinsdag en ik voel nog steeds wat spierpijn in mijn quadriceps. Mijn rustpols is met 42 bpm wel weer normaal. Nu is mijn vraag kan ik morgen weer een D2 training doen met stukken interval of is het beter om nog even rustig te fietsen?
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 5 juni 2012 om 11:00
Blokjes trainen hoeft niet elke dag Kwak......
Doe een D1 training, of een hersteltraining. Bereik je denk ik meer mee.
Belangrijk is bij een D1 training niet om op je buitenblad te fietsen, maar om veel omwentelingen te maken. Peddel dus rustig op je 39-19/18.
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op dinsdag 5 juni 2012 om 11:17
Eigenlijk wist ik dat ook wel, maar ik wilde dat toch nog maar even verifi
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op dinsdag 5 juni 2012 om 11:35
Je traint voor jezelf, niet tegen anderen.. Rust is erg belangrijk voor het lichaam. Zeker op een jonge leeftijd, nou weet ik niet hoe oud jij bent maar goed. Ook voor een mens op een wat oudere leeftijd is rust geen overbodige luxe..
Ik zou zeggen doe vandaag een herstel traininkje en morgen gewoon een d1.. kun je die dag erna wel weer eens een d2 pakken.
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op dinsdag 5 juni 2012 om 11:40
Ik ben 31. Tot mijn spijt is dat geen jonge leeftijd meer, maar gelukkig is het ook niet oud. Ik weet dat ik voor mijzelf train en niet tegen anderen, maar toch voelt het als een vernedering als ik word ingehaald.
Maar ik zal het advies ter harte nemen. Morgen een rustige hersteltraining of een D1 training. Vanavond kan ik helaas niet. D2 komt dan zaterdag wel weer.
Oorspronkelijk geplaatst door Jens. op dinsdag 5 juni 2012 om 11:46
Als de andere mensen ook goed trainen, zullen ze ook d1 trainen en zullen ze je niet voorbij gaan ;) Als ze d2 doen is het logisch dat ze je voorbij gaan maar dat kan je dan ook niet als een vernedering beschouwen..
Bovendien lees ik dat je de tour for life gaat rijden. Daarvoor zul je een hele goede basis moeten hebben, die zal je het beste verkrijgen door gewoon simpel weg kilometers te maken..
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op dinsdag 5 juni 2012 om 11:53
Klopt, kilometers zijn het belangrijkste voor mij. Maar ze zijn net even wat leuker als je hard fietst.
Inhoudelijk heb je wel volkomen gelijk. Kan ik weinig tegen inbrengen :).
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 5 juni 2012 om 12:05
Tja, gewoon af en toe door de zure appel heenbijten. In de winter, gedurende een vormcrisis, reed ik tijdens een hersteltraining desnoods met 18 per uur tegen de wind in. Mijn hartslagmeter is het belangrijkste, niet de kilometerteller.
Edit:
Als je een hersteltraining echt lastig vindt, doe dan een muziekje op, fiets eens een totaal ander rondje dan normaal (het maakt toch niet uit hoeveel stoplichten of doodlopende wegen je tegenmaakt, want je doet een hersteltraining) en ga een beetje rekken en strekken en zo.
Je moet het juist als een ontspannen training zien waar niets hoeft en je lekker je hoofd kan leeg maken, dus je niet bezighouden met wie je allemaal in kan halen.
Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op dinsdag 5 juni 2012 om 12:11
@Herman:
Dat kan ik mentaal dus ook echt niet aan. Rustig rijden met wind tegen ok, maar onder de 20 op mn racefiets dat pik ik doorgaans niet :p
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op dinsdag 5 juni 2012 om 12:15
Dat muziekje is een goede tip. Als je te hard fietst hoor je de muziek niet meer door de wind. Dus je moet rustig fietsen.
Vanuit Utrecht is het dan wel leuk om rustig langs de Vecht fietsen of richting Gouda. Heuvelrug kan ik beter overslaan.
*edit* @stonedcamel
Ik word al helemaal nerveus als ik onder de 30 km/h rijd. Bij flinke tegenwind mag het natuurlijk wel, maar ook dan houd ik er niet van.
Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op dinsdag 5 juni 2012 om 12:36
Kwak, je lijkt de nieuwe zwiggelbig wel. Enkel jij lijkt wel te gaan luisteren en fatsoenlijke zinnen te maken.
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 5 juni 2012 om 12:44
filmpje limburgs mooiste 200km
Jammer dacht dat er op de Gulpener ook een Camera stond. Ik rij in Movistar en Remy rijdt in het zwart met roze.
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op dinsdag 5 juni 2012 om 12:45
Ik weet niet wie Zwiggelbig is. Maar fatsoenlijke zinnen maken vind ik belangrijk en waarom zou ik dingen vragen waar ik vervolgens toch niks mee gaan doen? Ik ben vast plan het advies ter harte te nemen. Overigens moet ik nog steeds mijzelf overwinnen om rustig te fietsen, maar met een muziekje in mijn hoofd zou dat zomaar eens kunnen lukken. Of zijn er misschien wielerflitsers die iedere maandag vanuit Utrecht een D1/hersteltraining doen? Dan kan ik aansluiten. Dat beschermt mij tegen mijn prestatiedrang.
Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op dinsdag 5 juni 2012 om 12:53
@Mapsv
Hahaha 'Wat een kutberg zeg, jeeeh!' @ Benedictusberg
Wij reden daar vorig jaar overigens in de regen over die afgelegen heuveltjes, binnen 2 uur waren m'n nieuwe remblokken weer aan vervanging toe.
Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op dinsdag 5 juni 2012 om 12:55
Ik zei kut weg, die heuvel stelde niks voor. Maar er lag overal grind en gras in het midden van de weg.:p
EDIT: haha ik zeg wel berg... naja ik bedoelde weg iig.
Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op dinsdag 5 juni 2012 om 13:06
Leuk zo'n filmpje. Dit is mijn Limburgs Mooiste filmpje.
Ik fiets op een Celeste Bianchi in het blauwe UMC-Utrecht shirt met zwarte arm- en beenstukken en lange handschoenen.
Ik mag wel iets stiller zitten als ik omhoog rijd :). Dit ziet er niet uit.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 5 juni 2012 om 14:01
Net even kleine 50 km getraind maar totaal geen kracht in de benen. Was de afgelopen week wel beetje ziekjes dus dat zal het wel zijn hopelijk ben ik helemaal hersteld voor zaterdag.
Oorspronkelijk geplaatst door Peter94 op dinsdag 5 juni 2012 om 14:29
Achillespees? Of is dat alweer over
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.