[uit de oude doos] Training, toertochten en wedstrijden

1 2 ... 414 ... 504 505
xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 29 juli 2012 om 18:20

@mapsv,
Je maseert niet alleen na een wedstrijd, maar vaak smeer je je benen ook voor een wedstrijd. Zo smeer je er bijvoorbeeld olie op of warme saus op. Zodat ondere de doorbloeding goed verloopt maar ook je benen het ook niet koud krijgen. Het licht eigenlijk aan de temperatuur wat voor middel je erop smeert.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 29 juli 2012 om 18:22

Zit er nu of binnenkort iemand in de ardennen om samen even een rondje te kunnen maken?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op zondag 29 juli 2012 om 20:44

Ik heb trouwens een goede eerste trainingsweek erop zitten na 2 weken rust. De echte lange trainingen ontbreken nog, maar de hartslag en benen zijn goed. Wel leuk aangezien m'n trainingsmaatjes ook allebei weer vanuit rust gaan opbouwen naar hetzelfde doel (bart brentjens challenge), heb er zin an.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door nieuwewielrenner op zondag 29 juli 2012 om 20:54

ok, en ik had wat zeer aan men acherkant ,ondanks dat ik heel de tijd met de bobbel heb rondgereden,hoe komt dat?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Onie op zondag 29 juli 2012 om 21:18

Heb jij de bips niet geschoren? ;) (niet nodig). Ook een kwestie van wennen denk ik, als je voor het eerst langere tijd op een fiets zit dan zal dat wel onwennig zijn.

En mijn benen scheer ik niet, masseren doe ik ook niet en vallen beperk ik zoveel mogelijk :p (lukt aardig).

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door nieuwewielrenner op zondag 29 juli 2012 om 21:39

en moet je eigenlijk je ondergoed aanhouden? ja toch?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op zondag 29 juli 2012 om 21:43

Vandaag was bij ons de ronde van Randsdaal, en ben Herman gaan aanmoedigen die in deze zwaare koers prachtig presteerde met en 6de plaats, op de zwaarste heuvel reed hij constant met de eerste omhoog en heb echt bewondering voor hem gekregen met wat voor gemak hij zich in dit sterke veld staande hield, er vielen iedere ronde renners terug die het tempo niet konden volgen en van een uitgedund peleton was deze 6de plek gewoon prachtig. :)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op zondag 29 juli 2012 om 21:48

Vigiroso, welke heuvels deed het peloton aan?

@nieuwewielrenner Nee, geen ondergoed aan! Je kan wel een keer met ons groepje meerijden als je in de buurt woont.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door gesink/dekker op zondag 29 juli 2012 om 22:59

@spartacua,
Eigenlijk rij je maar 1 echte heuvel op maar die is volgens mij niet zo bekent, hij is op sommizge stukken wel erg steil maar vooral lang. Vorig jaar heb ik daar namelijk ook gereden als 2de jaars nieuweling in een gemengde categorie van junioren, amateurs enzo. Ook is het er vrij smal alleen de afdaling niet.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 30 juli 2012 om 10:27

Ga zo de Alpe fietsen. Welke tijden zijn hier zoal gereden? En tot waar is dat dan?

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op maandag 30 juli 2012 om 10:44

Welke Alpe? d'Huez? Ik heb deze berg enkele jaren gereden met bitter weinig training. Nog geen 500 kilometer. Toen reed ik 1 uur en 12 minuten. Maar ik weet niet waar precies het eindpunt lag, dus het kan zijn dat ik te lang ben ik doorgefietst. Maar zelfs dan was het niet onder het uur.

@nieuwewielrenner

Zit jij ons nu in de zeik te nemen of ben je echt nieuw? Je opmerkingen over de bobbel, ondergoed aan of uit, pijn aan de achterkant, geplaagd worden door je vrienden en nog wel wat meer dingen die je zegt, komen mij net iets te dom over. Maar mocht je het menen, dan bij voorbaat excuus voor mijn wantrouwen in jou. Hoe dan ook, in je bib-short doe je geen ondergoed aan. Wat je wel kan doen tegen pijnlijke plekken is vooraf en na afloop je zitvlak goed insmeren met vaseline. Dat voorkomt schuren.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Mapsv op maandag 30 juli 2012 om 11:23

Hermantk: 55 min
Mapsv: 58 min
Peter94: 1u3m

Allen in het dorp, de tijden van Bijls en Spartacus zijn me ontschoten...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op maandag 30 juli 2012 om 12:41

StonedCamel: 56 min tot het dorp :-) dik tevreden

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Kwak op maandag 30 juli 2012 om 13:02

Mooie tijd. Ik ga er op 26 augustus omhoog. Maar dan heb ik al de Col de l?Echelle en de Col du Lautaret gehad. Hopelijk ga ik het ook redden binnen 1 uur. Aan mijn trainingsarbeid zal het niet liggen denk ik. Tegen die tijd heb ik bijna 5000 kilometer getraind. Hopelijk houd ik na de eerdere cols genoeg energie over. Mijn ervaring leert me wel dat ik de eerste 30 kilometer meestal zwaarder vind dan de 100 die daarna komen.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door vigiroso op maandag 30 juli 2012 om 18:30

Sartacus:
De heuvel is achter het dorp en heet opscheumert, niet erg bekend wel lastig.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op maandag 30 juli 2012 om 19:52

@vigiroso:
Dank je, ik ken hem wel, hij zit in de tweede lus van de AGR toerversie. Heb hem dus nog eens opgefietst. Toch best pittig met 10% aan het eind!

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Hermantk op maandag 30 juli 2012 om 21:25

@Spartacus
Ah, valt wel mee hoor. Gingen er 'gewoon' met 53*17 omhoog. ;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op maandag 30 juli 2012 om 21:29

Doe maar stoer:P maar ik zag idd op je foto het buitenblad;)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door nieuwewielrenner op vrijdag 3 augustus 2012 om 20:51

@ kwak turlijk ben ik seurieus ;) , sorry als ik soms wat rare vragen stel

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door StonedCamel op vrijdag 3 augustus 2012 om 21:26

Zo weer op weg naar Nederland. Gisteren koninginnerit gereden over Croix de Fer, Telegraphe, Galibier en finish op de Alpe. rondje Marmotte dus. Uiteindelijk 190km met 5200hm. Ging eigenlijk best soepel want reed de Alpe nog op in 1.07 met de Croix de Der en Galibier in de benen. Nu maar eens uit rusten want merk wel dat ik wat vermoeidheid in de benen heb :-)

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Gilly op vrijdag 3 augustus 2012 om 21:29

In betere tijden
In nog beter tijden

Opscheppers met jullie buitenblad....

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Spartacus op vrijdag 3 augustus 2012 om 21:40

Mooie fiets Gilly :p

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door simplex op vrijdag 3 augustus 2012 om 23:17

@ StonedCamel.
Heb je Alpen fietsvakantie hier gevolgd. Lekker en goed bezig geweest en vooral genoten denk ik.

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door Willempieee op zaterdag 4 augustus 2012 om 13:09

Ben aan het kijken naar dit beest, denk dat dit mn nieuwe paardje gaat worden...

xistnc

Oorspronkelijk geplaatst door RubenAV op zaterdag 4 augustus 2012 om 13:25

Jij hebt de jackpot gewonnen?

1 2 ... 414 ... 504 505

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.