Klassementsmannen Vuelta 2017

« 1 2 3 4
Milanos Kateros

Beste heren en dames,

Het enigszins saai, doch enerverende en vol met verassing zittende Tour is alweer tot een einde gekomen. Dat betekent dat we weer uit mogen kijken naar de volgende en tevens laatste grote ronde van dit jaar: de Vuelta.

Toen ik eens even ging brainstormen over welke klassementsrenners er mee gaan doen en ook daadwerkelijk een kans hebben om hoog te eindigen kwam ik tot mijn verbazing eigenlijk niet zo ver. Zodoende vroeg ik mij af of jullie wellicht 1) een idee hebben welke renners met klassementsambities aan de start komen en 2) hoe groot jullie hun kansen zien?

Zelf kwam ik tot het volgende lijstje:
- Froome
- Adam Yates
- Simon Yates
- Konig
- Kelderman
- Lopez?
- Nibali
- Kruiswijk
- Poels?
- Zakarin?
- Formolo?
- Jungels?
- Sammy Sanchez?
- Majka?
- Pozzovivo?
- Chaves?
- Bardet?
- De la Cruz?
- Reichenbach?
- Valls?
- Contador?
- D. Moreno?
- Alaphilippe?
- Caruso

Veel vraagtekens en B/C klassementsmannen dus. Zekerheidje voor Froome..?

De Brigadier

Lijkt inderdaad meer een typisch Giro-deelnemersveld te worden dan een toetje-na-de-Tour-startlijst.

Contador gaat gewoon en wat is er bekend over Aru? We mogen tevens aannemen dat Chaves een beetje opgekalefaterd zal zijn.

Froome, Contador, Nibali, Aru, Kruijswijk, Zakarin, Jungels, Yates, D. Moreno en Chaves een mogelijk aardige top 10.

Poeksel

Nog een vraagteken: http://www.cyclingnews.com/news/contador-eyes-vuelta-a-espana-after-tour-disappointment/

mschuts

Valverde hoef je daar niet te verwachten hoor. De vraag is nog maar of hij dit seizoen uberhaupt in actie komt.

Leukefans

Ik dacht dat Valverde zelf al aangekondigd dat het seizoen er voor hem op zit.

Noud89

De La Cruz, Reichenbach en Valls voor een top-10.

Bardet gaat wellicht ook rijden.

Milanos Kateros

Heeft Chaves zich dan ingehouden tijdens de Tour? Hij was, weliswaar door zijn fysieke gesteldheid, geen schim van vorig jaar..

Dumoulist

Pozzovivo toch ook wel mag ik hopen?

Quintana10

Miguel Angel Lopez voor Astana ?

Wielrennertje

Valverde heeft inderdaad bevestigt bij de pers dat hij dit seizoen niet meer in actie komt. Wilt niks forceren. Best gek, een Vuelta zonder Valverde, Contador en Purito. Bij Nibali, Kruijswijk kunnen de vraagtekens weg, gaan sowieso. Zakarin dacht ik ook weet niet zeker. Overigens verwacht ik dat Froome gaat winnen. Was denk ik niet voor niks dat hij niet al te sterk was deze Tour.
Bronnen: Valverde: http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170720_02981050?utm_source=google
Kruijswijk:
http://www.ad.nl/wielrennen/tevreden-kruijswijk-nu-uitrusten-en-op-naar-de-vuelta~ad7cbb0a/
Nibali:
http://www.wielerflits.nl/nieuws/264638/nibali-via-ronde-van-polen-naar-vuelta.html

Poeksel

'@Milanos Kateros: het probleem bij Chaves was meer zijn geestelijke gesteldheid waarschijnlijk (overlijden goede vriendin).

ChefSpijker

Volgens L'Equipe wil Alaphilippe ook proberen een AK te rijden in de Vuelta. Denk dat de 1500+ meter bergritten nog wel te zwaar voor hem zullen zijn, maar interessant om te volgen hoe hij het gaat doen in een grote ronde als klassementsman. Verbaasde me vorig jaar in de Dauphiné ook positief. Mocht Alaphilippe erdoor zakken zijn er altijd De La Cruz en Jungels nog voor een top 10.

Peter Post Forever

Wie wordt de AK man bij Movistar?? Soler? Ruben Fernadez?

Milanos Kateros

'@Poeksel? Oh serieus, dat had ik helemaal niet meegekregen. Dan zit je inderdaad niet zo lekker op de fiets.
Heb Chaves en andere genoemde namen erbij gezet!

lnnrt

'@chefspijker. Dat is een interessant nieuws! Dank. Ik zou me kunnen voorstellen dat hij er na de eerste week heel goed voorstaat in ieder geval (met de TTT waar QS altijd goed in is) en een aantal ritten die hem heel goed zouden moeten liggen. En als hij dan bijvoorbeeld de leidertrui heeft, zou hij zomaar ver kunnen komen.

@PPF: oude krijger Dani Moreno wellicht? Was vorig jaar (in dienst van Quintana) nog 8e.

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

Ik mis Nieve, Bennett, Caruso, Fuglsang ? maar dat is puur een gevoelskwestie dat er een aannemelijke kans is dat zij minimaal de Vuelta gaan rijden

ChefSpijker

Fuglsang heeft al aangegeven dat hij Canada en Italiaanse klassiekers gaat rijden in restant van het seizoen. Caruso aasde wel op kopmanschap in Vuelta inderdaad.

Ceramiche Ariostea

Oké dat bericht heb ik even gemist. Wat ik me ook af vraag is welke sprinters of semi sprinters zich aan deze Vuelta from Hell gaan wagen ?

Milanos Kateros

Inderdaad maar 2 echte sprintetappes en 2 ritten die wellicht ook op een sprint zouden kunnen eindigen als ik me niet vergis...

Nieve en Bennett zullen geen klassementsambities hebben ivm Froome/Poels & Kruiswijk lijkt me toch. Caruso lijkt me wel een goede kandidaat! Iemand meer info over Fuglsang?

Ceramiche Ariostea

'@Milanos Kateros - Lijkt mij dat Bennett gewoon als semi-kopman achter/naast Kruiswijk kan starten en de vorm van Poels is maar afwachten. Nieve zal in zijn thuisronde best wel iets van ambitie hebben maar inderdaad blijft Sky

Laatst gewijzigd
Kraanwater

Het zal dus wel zoiets worden?:
Ag2R: Pozzovivo
Astana: Lopez
BMC: Caruso
Bora: Majka / Konig
Cannondale: Formolo
Dimension Data: Igor Anton
FDJ: Reichenbach
Orica: Chaves / Yates
Movistar: Moreno / Soler
Quickstep: Jungles / De la Cruz
Katusha: Zakarin / Spilak
LottoNL: Kruijswijk / Bennett?
Sky: Froome
Sunweb: Kelderman
Trek: Mollema / Contador

Hoe komt het eigenlijk dat de tour/vuelta wel goed te combineren is en giro/tour niet? Vuelta is ook altijd veel klimmen en zwaar parcour? Of is iedereen in vuelta gewoon algheel moe dat het minder uit maakt :P

Ceramiche Ariostea

'@Kraanwater - Mollema zal na Giro en Tour geen Vuelta gaan rijden en Spilak rijdt uberhaupt geen grote rondes.

JimKro

Het ligt er inderdaad aan dat in de Vuelta doorgaans minder renners in topvorm verschijnen dan de andere twee rondes. Je ziet daarom ook vaak wel een aantal verassende renners in de top 10 die het hele jaar daarvoor nog geen grote ronde hebben gereden.

Rawolf

Kraanwater, wat Park zegt. En dan heb je nog alaphillipe voor quickstep en lotto soudal met valls. Bij Sunweb zou het me niks verbazen als oomen ook gaat kijken hoever die kan komen in het klassement. Bij orica heb je beide Yates broers en bij movistar is Fernández een optie, zeker nu een aantal etappes op een korte steile col eindigen. Ik verwacht bardet misschien bij ag2r en Poels zal geen tijd verliezen bij Sky, net als Landa deze tour. Bmc heeft waarschijnlijk ene 2e kopman, dan denk ik aan sanchez of van garderen.

Na al deze wijzigingen heb je een vrij complete lijst ;p

Edit: bedacht me net dat je de belangrijkste uitdager van froome vergeten bent, Nibali. Bij die ploeg hebben ze ook nog izagirre die na vroeg uitvallen in de tour als reserve kopman zou kunnen optreden mits herstelt. Aru is ook een optie bij Astana, uit de tour zullen er sowieso nog wel wat meer komen.

Laatst gewijzigd
elstupidoloco

Het lijkt me dat we bij bmc nog eerder de naam Roche op mogen schrijven dan van garderen

« 1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.