Klassementsmannen Vuelta 2017

1 2 3 4
snoek1974

'@ kraanwater of het beter te combineren weet ik niet maar het verschil is kleiner aangezien het voor weinig toppers pas de eerste ronde van het jaar is en zodoende valt het verschil minder op

Kraanwater

Ahhh ja Nibali natuurlijk, helemaal over het hoofd gezien bij die ploeg. Moet ie alleen deze keer niet aan de auto gaan hangen :p

Maar ja op zich ook wel logisch dat iedereen al vermoeider is. Maakt het daardoor wel een leuker imo

oja en mollema gaat natuurlijk niet 3 rondes doen, mijn fout

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Ik heb reeds een Uran-achtige op het oog voor de Vuelta.

Valvuillerdemoz

Wow, wie dan, Zadelpen?

Pietertje2

'@kraanwater

Nog wat dingen die helpen zijn de kortere etappes, minder stress en minder media aandacht (renners hoeven dus veel minder pers te woord te staan).

Bode80

'@Zadelpen

Laat me raden... Van Garderen?! ;-)

Zadelpen

😂

Valvuillerdemoz

'@Bode80
Kan niet. Dat is geen Colombiaan. Ik denk Formolo.

elrio

Ik zou het toch opvallend vinden dat ze bij Orica de Yates broers op zo'n jonge leeftijd al twee keer voor het klassement een grote ronde willen laten rijden. Ik vind het al heel wat dat ze twee grote rondes per jaar gaan rijden. Volgens mij zou het beter zijn rustiger aan met hen te doen. Voordat je het weet eindigen ze als een Kreuziger die op jonge leeftijd ook veel te veel gereden heeft.

StonedCamel

3 jaar geleden kwam Horner zo fris als een hoentje aan de start van de Vuelta en won hem. Geen idee wat hij toen uitgespookt had, maar zijn frisheid zal allicht geholpen hebben. In de Giro en Tour staan altijd meerdere frisse renners aan de start, en je ziet aan bijv Quintana wat een grote ronde met niveau doet.
Ik zou willen stellen dat de Vuelta, mits je uitgerust aan de start komt, de makkelijkst te winnen grote ronde is.

Milanos Kateros

'@StonedCamel: Een enorm verschil voor de mannen die fris aan de start verschijnen ten opzichte van de renners die de Tour uit hebben gereden inderdaad. Desondanks denk ik wel dat renners die een Giro hebben gereden toch wel weer een 2e x kunnen pieken in de Vuelta. Of als je in de Tour niet voluit bent gegaan lijkt het me ook mogelijk.

Noud89

Je hebt helemaal gelijk StonedCamel. Daarom gaat Reichenbach de Uran van de Vuelta worden. ;)

Starlynk

Renners met minder dan 6000km op de teller tot nu toe en (mogelijk) de Vuelta gaan rijden:

- Leopold König
- Miguel Angel Lopez
- Wout Poels
- Wilco Kelderman
- Rafael Valls
- Ruben Fernandez
- Samuel Sanchez
- Sam Oomen
- David de la Cruz
- Merhawi Kudus

Rawolf

Bovenste 4 hadden allemaal fysiek ongemak, andere hebben niet recentelijk een goed klassement in een grote ronde gereden.

Als verrassing zit ik aan Chavez te denken na z'n beroerde tour

lnnrt

De la Cruz reed anders vorig jaar in de Vuelta nog top 10 meen ik. Ik weet niet wat jij recentelijk vindt, maar recenter dan dat heeft hij geen grote ronde gereden.

lnnrt

En de Uran van de Vuelta wordt natuurlijk Carapaz :-)

Lebbes

Is dit een bevestiging van Aru?
http://www.cyclingnews.com/news/aru-my-glass-is-half-full-after-5th-place-finish-at-tour-de-france/

Edit:
En maar 7492.7 km op teller

Laatst gewijzigd
Chaba

Toch nog best wat potentiële klassementsmannen. Veel ploegen ook met meerdere ijzers in het vuur waarvan ik verwacht dat sommige renners geen eerste kopman zullen zijn. Orica kan namelijk gaan voor drie man en er zal duidelijk een keuze gemaakt moeten worden. Daarnaast verwacht ik dat in ieder geval dat één van de Yates voor Canada gaat en nog afvalt.

Aardig wat talenten die wederom hun eerste klassement mogen proberen te rijden dan wel hun eerste klassement gaan rijden in een grote ronde of moeten ze toch nog een jaartje in dienst rijden.
Lopez heeft veel pech gekend. Wordt hij de klassementsman of doet Aru mee, zo ja krijgt hij dan uberhaupt wel de kans?
Soler, mag hij in de hiërarchische structuur voor eigen rekening rijden of wordt het Moreno die ook al tijden niets meer heeft laten zien.

Starlynk

'@Random wielerliefhebber.: Het is wel altijd de charme van de Vuelta dat renners die tot dan toe weinig tot niks hebben laten zien (om wat voor reden dan ook) er in de Vuelta opeens staan :) Niet dat ik uit dat rijtje iedereen opeens vooraan verwacht, maar het zijn in ieder geval wat potentiële verrassingen voor de discussie :p

Ik hoop zelf ook op Chaves!

StonedCamel

'@Chaba:
Zou toch verwachten dat Soler en Carapaz wel voor eigen rekening mogen rijden.

Chaves zou leuk zijn, sympathieke vent en ook hij is waarschijnlijk nog behoorlijk fris.

Treenert

Ag2R : Pozzovivo
Astana : Lopez
Bahrein – Merida : Nibali
BMC : Caruso
Bora : Majka / Konig
Cannondale : Formolo
Dimension Data : Igor Anton / Kudus
FDJ : Reichenbach
Lotto Soudal : Valls
Orica : Chaves / Yates
Movistar : Fernandez / Moreno / Soler / Carapaz
Quickstep : Jungles / De la Cruz / Allaphilipe
Katusha : Zakarin
LottoNL : Kruijswijk / Bennett / Oomen
Sky : Froome / Poels
Sunweb : Kelderman
Trek : Contador

Wie vergeet ik nog?

hartstikkebedankt

'@Treenert o.b.v. voorlopige PCS startlijst

AG2R - Bardet
Astana - Aru
BMC - Van Garderen / (S. Sanchez)
Sky - Nieve (top 10/15)
Sunweb - Oomen (niet Lotto NL Jumbo)
UAE- Rui Costa (afhankelijk van strategie)

Chaba

'@stonedcamel
Dat verwacht ik ook wel aangezien Moreno niet de klasse heeft die Aru wel heeft in een grote ronde. Los van het feit dat Moreno al op zijn retour is.

@treenert
Aru is nog een twijfel voor Astana. misschien opnemen?
BMC, zou dat niet van Garderen worden. Caruso geloof ik niet zo in.
Movistar vind ik wel erg ambiteus met vier kopmannen. Sowieso verwacht ik Fernandez niet.
LottoNL, even Oomen weghalen en bij Sunweb zetten. Persoonlijk verwacht ik niet eens dat hij een beschermde status krijgt en dat hij gewoon voor Kelderman moet werken wat betekent dat ik hem niet in het lijstje zou opnemen.

Treenert

Mijn lijstje is een copy/paste van meerdere reacties hier. Oomen verkeerd gepaste en toch schaam ik me een beetje. Mea culpa!

Treenert

Ag2R : Bardet / Pozzovivo
Astana : Aru / Lopez
Bahrein – Merida : Nibali
BMC : Caruso / Sanchez / v. Garderen
Bora : Majka / Konig
Cannondale : Formolo
Dimension Data : Igor Anton / Kudus
FDJ : Reichenbach
Lotto Soudal : Valls
Orica : Chaves / Yates
Movistar : Fernandez? / Moreno / Soler / Carapaz
Quickstep : Jungles / De la Cruz / Allaphilipe
Katusha : Zakarin
LottoNL : Kruijswijk / Bennett
Sky : Froome / Poels / Nieve
Sunweb : Kelderman / Oomen
Trek : Contador
UAE : Rui Costa

Nog meer óf misschien minder?

1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.