Klassementsmannen Vuelta 2017

1 2 3 4
hartstikkebedankt

'@Treenert
Waar is dit eigenlijk een reflectie van, want ik zie een Igor Anton of Merhawi Kudus niet echt top-10 rijden hier.

Wielrennertje

Hoeveel kilometers iemand op de tellers heeft staan, zegt niet alles natuurlijk. De ene verteerd veel kilometers beter dan de ander. Aru zat gewoon kapot aan het eind van de Tour. Zou me niet verbazen dat de bronchitis daardoor kwam. Daarom zie je sommige renners ook pas in de derde week van een grote ronde bovendrijven.

Kraanwater

'@teenert Denk jij dat Costa als klassementsman naar de vuelta gaat of weer gewoon voor overwinningen? Zou wel mooi zijn als een klassement hem een keertje goed lukt

Rawolf

Je kan nieve, anton en kudus wel weghalen denk ik.

Ceramiche Ariostea

Meintjes heeft vorig jaar ook de combi van Tour en Vuelta gedaan. Niet succesvol maar is weer een jaartje ouder of zou Atapuma nummer 9 Giro 2016 zijn kans mogen gaan in de Vuelta. Misschien 1 van de 2 nog naast Rui Costa als mede kopman

Wouter van Diepen

Verwacht zelf dat Jan Polanc van UAE ook wel eens goed klassement kan gaan rijden. En verwacht zelf meer van Adam Yates dan Simon, aangezien laatstgenoemde de Tour rijdt en Classica San Sebastian. Weet iemand of Adam ronde van Polen rijdt?

Ceramiche Ariostea

'@Wouter van Diepen - Adam Yates staat wel op een heel voorlopige startlijst voor Polen

Niballie

Eerder werd in dit topic al gevraagd naar de sprinters. Kunnen we daar ook niet even een lijstje van maken? Ik zal een voorzetje doen op basis van de voorlopige startlijst:
BMC: Drucker
LottoNL: Lobato
Movistar: Rojas?
Bahrain: Garcia Cortina?
Sunweb: Arndt
Manzana: Molano

Wouter van Diepen

'@park111992: Ik zit google te zoeken op een deelnemerslijst, maar te vergeefs. Maar mocht Adam meedoen, verwacht ik van hem beter klassement dan Simon. Vind Adam sowieso betere ronderenner dan Simon. Weet niet of die mening gedeeld wordt.
@allieballie: Viviani van Sky schrijf ik ook op als hij mee mag doen in een ronde. Of speelt Sky altijd alles op een klassement. Gaviria? Ewan?

hartstikkebedankt

Qua sprinters:
Adam Blythe zal wel meedoen voor Aqua Blue Sport, Bonifazio zal denk ik gaan rijden voor Bahrain; Bouhanni zal wellicht de Vuelta nog rijden en anders Van Genechten; Degenkolb (Canada?) of Nizzolo of toch Theuns of Stuyven voor Trek? Modolo zie ik nog wel starten voor UAE, Rick Zabel wellicht voor Katusha, Sagan zou wel leuk zijn maar die zie ik wel naar Canada gaan, dus denk Bennett en voor Quick Step, zouden ze Gaviria sturen? Anders Richeze of Trentin.

Laatst gewijzigd
Ceramiche Ariostea

Orica - Ewan/Cort Nielsen
Sunweb - Walscheid ?
Ag2r - Enger
DD - Sbaragli
Katusha - Planckaert ?
FDJ - Demaré - op basis van revanchegevoelens
Bahrain - Bonifazio
Trek - Nizzolo/Stuyven
Lotto Soudal - Debusschere of vanderSande
Sky - Viviani ? of D. van Poppel ?
Bora - Baska
Movistar - Barbero
Trek - Stuyven
Quickstep - Richeze ?
Cannondale - Wippert/Van Asbroeck
Uae - Guardini of Modolo
Aquablue - Blythe

Ceramiche Ariostea

'@Wouter van Diepen

http://www.procyclingstats.com/race/Tour_de_Pologne_2017_Startlist

Voorlopige startlijst met nog niet al te veel bevestigde teams

romanoww

Voorselectie Movistar bekend gemaakt:

https://as.com/ciclismo/2017/07/26/vuelta_espana/1501064851_781913.html

Lijkt er op dat de jonge jongens voor hun eigen kans mogen gaan (Fernandez, Carapaz, Soler).

Niballie

'@Wouter en park

Dacht zelf ook aan Blythe en denk idd ook dat Cort wel weer naar de Vuelta gaat. En ik had de Movistar voorselectie inderdaad gezien, dus daarom geen Barbero erbij gezet.

Noud89

Sunweb gaat met Arndt. Die lijkt me in de hiërarchie hoger te staan dan Walscheid.

Mathieu Moller

'@hartstikkebedankt
Gaviria heeft al aangegeven sowieso niet de Vuelta te rijden.
Sagan verwacht ik hier niet en ook Nizzolo niet (heeft nog nooit een andere ronde dan de Giro gereden).
Ik zou overigens niet weten wat je als sprinter überhaupt in deze ronde te zoeken hebt.

hartstikkebedankt

Dat van Gaviria had ik even gemist, Sagan zag ik zelf ook niet echt mee gaan maar hij zou hier wel een aantal ritten kunnen pakken.

Afijn, rit 2, 4, 13 en 21 zijn goede ritten voor een sprint, zeker als je als een van de (weinige) sprinters met echt veel snelheid mee zou gaan in deze ronde dan heb je daar een grote kans op ritwinst. Als je een sprinter bent die goed een heuvel of een bergje over kan dan zijn er nog wel 3 of 4 soort van overgangsritten waar je voor de winst kunt gaan vanuit een groep.

Kraanwater

Ja volgens mij is gaviria behoorlijk geblesseerd geraakt door zn eigen trapper. Dat is geopereerd dus dat zal ook nog wel even duren voor die de oude is lijkt me

Rawolf

Planckaert is vandaag gevallen maar weet niet hoe erg

Wouter van Diepen

Ben benieuwd naar de sprinters. De lijstjes die ik voor bij zie komen is echt een groot verschil met de tour qua namen. Nu verleende de etappes in de tour ook veel kansen voor de sprinters, wat natuurlijk daarom aantrekkelijk is. Als ik dan bovengenoemde lijstjes zie denk ik dat er een paar echt kans maken: Stuyven, Viviani, Ewan of Demare als die mee gaat doet. Maar helaas nu nog gissen. Binnenkort start weer de Vuelta Poule, nu al zin in, maar wel benieuwd waar je het beste in kan investeren.

Milanos Kateros

Het werd eerder al door iemand gezegd, maar het wordt echt een helde Vuelta voor sprinters. Ik denk dat er vooral sprinters komen die een heuvel over kunnen, de rest zal er geen trek in hebben.

Ceramiche Ariostea

Met aankomsten bovenop Xorret del Cati, Cumbre del Sol, Calar Alto, Sierra Nevada, Angliru, La Pandera weet je dat het geen sprintersfestival gaat worden als je daarnaast ook nog finish op een heuveltje legt of een muurtje in de finale neergooit. Ik zie eigenlijk maar 4 echte kansen voor de rasprinters. Etappe 2, 4, 13 en 21

Noud89

De Vuelta gaat gewoon voor de B-sprinters zijn hoor met hier en daar een groot sprinttalent. Geloof zelfs niet dat Ewan hier gaan starten.

Cort Nielsen, Bonifazio, Cimolai, Arndt, Stuyven, Drucker, Lobato, Molano en Sbaragli zullen het wel gaan zijn zo'n beetje denk ik.

Wippert hier naartoe sturen zou gewoon sadistisch zijn overigens. ;)

nasibal

Kijkende naar alle voorlopige selecties zou Sunweb wel eens hoge ogen kunnen gooien in de TTT.

Ilgatto

Interessant om te zien waar de kleinere teams mee komen. Een Jamie Roson van Caja Rural gaat er langzaam aankomen. Dit jaar nog geen top 15, maar wie weet daar net onder.

1 2 3 4

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.