Hoeveel kilometers iemand op de tellers heeft staan, zegt niet alles natuurlijk. De ene verteerd veel kilometers beter dan de ander. Aru zat gewoon kapot aan het eind van de Tour. Zou me niet verbazen dat de bronchitis daardoor kwam. Daarom zie je sommige renners ook pas in de derde week van een grote ronde bovendrijven.
'@park111992: Ik zit google te zoeken op een deelnemerslijst, maar te vergeefs. Maar mocht Adam meedoen, verwacht ik van hem beter klassement dan Simon. Vind Adam sowieso betere ronderenner dan Simon. Weet niet of die mening gedeeld wordt.
@allieballie: Viviani van Sky schrijf ik ook op als hij mee mag doen in een ronde. Of speelt Sky altijd alles op een klassement. Gaviria? Ewan?
Qua sprinters:
Adam Blythe zal wel meedoen voor Aqua Blue Sport, Bonifazio zal denk ik gaan rijden voor Bahrain; Bouhanni zal wellicht de Vuelta nog rijden en anders Van Genechten; Degenkolb (Canada?) of Nizzolo of toch Theuns of Stuyven voor Trek? Modolo zie ik nog wel starten voor UAE, Rick Zabel wellicht voor Katusha, Sagan zou wel leuk zijn maar die zie ik wel naar Canada gaan, dus denk Bennett en voor Quick Step, zouden ze Gaviria sturen? Anders Richeze of Trentin.
Orica - Ewan/Cort Nielsen
Sunweb - Walscheid ?
Ag2r - Enger
DD - Sbaragli
Katusha - Planckaert ?
FDJ - Demaré - op basis van revanchegevoelens
Bahrain - Bonifazio
Trek - Nizzolo/Stuyven
Lotto Soudal - Debusschere of vanderSande
Sky - Viviani ? of D. van Poppel ?
Bora - Baska
Movistar - Barbero
Trek - Stuyven
Quickstep - Richeze ?
Cannondale - Wippert/Van Asbroeck
Uae - Guardini of Modolo
Aquablue - Blythe
Dat van Gaviria had ik even gemist, Sagan zag ik zelf ook niet echt mee gaan maar hij zou hier wel een aantal ritten kunnen pakken.
Afijn, rit 2, 4, 13 en 21 zijn goede ritten voor een sprint, zeker als je als een van de (weinige) sprinters met echt veel snelheid mee zou gaan in deze ronde dan heb je daar een grote kans op ritwinst. Als je een sprinter bent die goed een heuvel of een bergje over kan dan zijn er nog wel 3 of 4 soort van overgangsritten waar je voor de winst kunt gaan vanuit een groep.
Ben benieuwd naar de sprinters. De lijstjes die ik voor bij zie komen is echt een groot verschil met de tour qua namen. Nu verleende de etappes in de tour ook veel kansen voor de sprinters, wat natuurlijk daarom aantrekkelijk is. Als ik dan bovengenoemde lijstjes zie denk ik dat er een paar echt kans maken: Stuyven, Viviani, Ewan of Demare als die mee gaat doet. Maar helaas nu nog gissen. Binnenkort start weer de Vuelta Poule, nu al zin in, maar wel benieuwd waar je het beste in kan investeren.
Met aankomsten bovenop Xorret del Cati, Cumbre del Sol, Calar Alto, Sierra Nevada, Angliru, La Pandera weet je dat het geen sprintersfestival gaat worden als je daarnaast ook nog finish op een heuveltje legt of een muurtje in de finale neergooit. Ik zie eigenlijk maar 4 echte kansen voor de rasprinters. Etappe 2, 4, 13 en 21
De Vuelta gaat gewoon voor de B-sprinters zijn hoor met hier en daar een groot sprinttalent. Geloof zelfs niet dat Ewan hier gaan starten.
Cort Nielsen, Bonifazio, Cimolai, Arndt, Stuyven, Drucker, Lobato, Molano en Sbaragli zullen het wel gaan zijn zo'n beetje denk ik.
Wippert hier naartoe sturen zou gewoon sadistisch zijn overigens. ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.