Scorito-algemeen

1 2 ... 260 ... 606 607
Peli

Oh en detail... Ik zei niet dat ik eruit ben, wel dat ik er bijna uit ben.
Ik ben gelukkig niet achterlijk en ga het rustig tot de transferdeadline van 17 oktober afwachten.
Er kan/gaat natuurlijk nog zat gebeuren.

kevinraar

mij topcoach team

keepers
mulder
paes

verdedigers
woudeberg
dumfries
nieuwpoort
hoogma
wijndal

middevelders
promes
ihattaren
diemers
kongolo
augustijns
ramselaar

aanvallers
berghuis
min
mahi

de laaste 2 plekken twijfel ik tussen gakpo madueke en pavlidis welke 2 zouden jullie kiezen?

Peli

Kevin.... ik mag hopen dat dit je selectie voor puur aankomend weekend is (?)

kevinraar

klopt

Peli

Welke formatie heb je in gedachte?

kevinraar

3-4-3

Peli

Oké. Maar waarom selecteer je dan 5 basiswaardige verdedigers?

kevinraar

nieuwpoort is mischien wel basis waardig speel wel uit bij utrecht super klein dat hij punten pakt die is voor de tribune
heb maar 4 goede verdedigers

Laatst gewijzigd
Peli

Oh haha, ik las Nieuwkoop 🤦🏼‍♂️🤦🏼‍♂️

Voorin zou ik trouwens voor Pavlidis en Gakpo gaan

kevinraar

bedankt dit word mij opsteling

paes

dimfries
hoogma
wijndal

diemers
ihattaren
promes
ramselaar

berghuis
gakpo
pavlidis

Valvuillerdemoz

6,5 Miljoen voor Promes is echt belachelijk veel. Heeft nog maar een half seizoen iets laten zien en raakte toen geblesseerd. Vervolgens een prijskaartje aan hem hangen van het kaliber Ziyech, Tadic, is echt van de zotte.

Verder baal ik er van dat mijn dark horses net afgelopen weekend een keertje hebben gescoord en prompt een miljoen duurder zijn geworden en ook nog eens van positie wisselen. Een van beide blijft daardoor nog enigszins het overwegen waard, maar een Labyad is nu toch echt wel uitgesloten voor 4 mln.
Het zou toch veel logischer zijn dat je als TopCoach wordt beloond voor je goede keuzes? Ik vind dat je budget mee zou moeten groeien met de waarde die Scorito aan jou spelers hangt. en niet dat je je goede keuzes gewoon kwijt bent en dan weer verder kan gaan winkelen in de categorie Bruns en Druijf.
Zou lekker worden als de KNVB tegen Ten Hag zegt: Mooi Erik, die Onana en die Tagliafico die doen het wel aardig. We zetten er een hogere waarde op. Daardoor kun jij ze niet meer betalen en halen we ze uit je team. Nee, die waarde krijg jij niet, jij krijgt de oude waarde er voor terug waar je ze voor gekocht hebt. Zie maar dat je Pasveer en Floranus er voor terug koopt of zo. Succes, doei!!

Laatst gewijzigd
Platje

Wees blij dat Labyad spits is geworden, anders had je hem genomen en baalde je dat hij op de bank beland ;) ik geef hem nog max 3 wedstrijden in de basis, daarna is het klaar.

Kaassoufflé

'@Valvuillerdemoz: Promes is inderdaad erg duur en zou ik normaal gesproken nooit in mijn team hebben meegenomen. Dit seizoen zijn de overige middenvelders echter zooo matig en onzeker dat je bijna geen keuze hebt om Promes toch te nemen en Tadic te skippen. Afgelopen seizoenen had je nog veel aanvallende middenvelders als Til, Ziyech, Vd Beek, Perreiro, etc. Die zijn inmiddels allemaal weg en wat er nu overblijft is echt matig. Ik overweeg alleen Gustafson, Diemers, Veerman.

arjenzvob

3.750.000 over en toch een fijn team voor dit weekend. Altijd leuk die eerste 4 rondes, volle bak risico!

Peli

Arjen, zelfde situatie hier. Vamossss!

04398

Topcoach is in mijn ogen veel leuker als iedere week een aantal(bijv. max 3) spelers mag wisselen. Nu zijn de eerste speelrondes vooral veel switchen en kijken naar welke teams gaan waarschijnlijk winnen, en lekker vol op de gok spelen. Vervolgens stel je een team voor het komende half jaar samen, denk je een leuk teampje te hebben, zijn er vervolgens na 3 speelrondes 2 spelers zwaar geblesseerd, is een andere speler geschorst en weer een ander is ondertussen op de bank beland. Dan is voor mij de fun alweer weg, juist het wisselen en gokken op bepaalde uitslagen en daarop je team samenstellen maakt het voor mij een stuk interessanter.

Platje

Ben het niet met je eens 04398, als je iedere week 3 spelers mag wisselen wordt het wel heel makkelijk om een team samen te stellen met spelers in vorm/koopjes/tegen RKC-spelend. Dan krijg je dus op een gegeven moment geen variatie meer in de teams. Blessures worden opgevangen door de tribunespelers, echter als bijv. een Promes geblesseerd wegvalt scheelt dit wel 6,5m met een ander die hem niet heeft en dat wekt wel irritatie op natuurlijk, maar dat is pech en heb je ook met andere spellen zoals de Tour/GP waarbij je captain x5 uitvalt.

Ludi

Iedere week 3 wissels is veel te veel en maakt heel de tribune irrelevant.

1 wissel per week zou al vrij veel zijn.

Ab Normaal

Gewoon 3 wissels tot aan de winterstop. En dan in de tweede seizoenshelft weer 3 wissels.

Platje

Het probleem met deze opzet en eventuele wissels is dat wanneer jij zelf een koopje hebt gevonden van bijv. 2miljoen die het heel goed doet deze daarna gelijk door iedereen wordt gekozen.. dat voelt dan ook niet eerlijk want dan wordt jouw gokje/goed gekozen renner teniet gedaan

Ab Normaal

3 wissels tot aan de winterstop is nodig om blessures tegen te gaan.
Je zult maar Promes hebben gekozen voor 6,5 miljoen en de eerste ronde dat je team vastligt, scheurt hij zijn kruisbanden. is het direct einde oefening met je pool.
Daarom vind ik een zeer beperkte wisselmogelijkheid goed. Zeker niet iedere week, maar helemaal geen wissels is 't het ook niet.
Vind dat Scorito zeer goede updates gedaan heeft met ook positiewissels.
Een enkele mogelijkheid tot wisselen zou het spel perfect maken naar mijn mening.

04398

Nee klopt 3 per week is misschien iets te veel van het goede, maar inderdaad 3 per half jaar ben ik zeker voorstander van.

Boasson en Hagen

Risico van het vak en toch ook wel de geluk/pechfactor van dit spel.
Neem je risico door een 0.5 miljoen speler op de tribunen te zetten, die er bij blessures onverhoopt toch in moet? Of speel je op zeker en heb je een meer uitgebalanceerde selectie, zonder echt zwakke spelers? Bijkomend voordeel is dat je zonder blessures ook nog kan wisselen, mochten je zwakkere spelers een gemakkelijke wedstrijd voor de boeg hebben.

De Coltrui

Je zou pas echt met het spel moeten beginnen als de transfermarkt is gesloten. Nu kan je per ronde een sterk team nemen en de bank vullen met 500k spelers. Mijn definitieve selectie kent denk ik toch wel een sterke verdediging en middenveld gelet op het hoge aantal goals dat er nu wordt gescoord. Je zal toch maar een RKC verdediger in je team hebben met 6 tegendoelpunten. Alleen zijn er nu meer ploegen die soms lek worden geschoten.

Ajvenema

Ik snap het nut van deze eerste 4 speelrondes, maar ik vind het echt een kutklusje om voor elke week weer een heel nieuw team neer te zetten. Zal blij zijn als ik straks gewoon de definitieve namen erin kan gooien:)

1 2 ... 260 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.