Scorito-algemeen

1 2 3 4 ... 606 607
Starlynk

'@hartstikkebedankt: Ik zou denken dat Van Overeem zich meer zorgen moet maken over die Midtsjø dan Til. Vind Til tot nu toe een betere indruk maken dan Van Overeem, maar het is inderdaad een risicotje dat Til naast de basis belandt.

Ab Normaal

OK, thanks voor de feedback. Verwacht persoonlijk niet zo heel veel de nul bij Ajax en PSV. Die keepers vind ik dan naar verhouding duur. Daarom wilde ik eigenlijk Jensen van Utrecht.
Diks vind ik geen optie omdat ik verwacht dat straks Nieuwkoop gaat spelen, maar hoe lang duurt dat nog? Utrecht verdediging wordt steeds gewisseld dus durf ik het eigenlijk niet aan. Blijven over Botteghin en vd Heijden, maar dat is wel erg speculeren op 1 club. Vandaar eigenlijk.

Van Ginkel ga ik niet offeren, Toornstra is een topper in thuiswedstrijden en je ideale captain, in uitwedstrijden brengt ie te weinig op. Jörgensen zou dan de eerste zijn om te offeren.

Wat is naar jullie ervaring belangrijker op het middenveld? Ik kan nl vd Beek er wel in moffelen maar ik verwacht dat die uiteindelijk op 6 gaat spelen en minder scoort, maar houdt wel vaker de nul. Vind hem dan naar verhouding duur t.o.v. de El Khayati's die vaker gaan scoren maar minder vaak de nul houden. Wat levert over het geheel gezien meer op? Natuurlijk zou ik het liefst 4 spelers van Fey, Ajax en psv hebben, maar dat is budgettair onmogelijk.

Is het dan beter om meer middelmaat van de grote drie te nemen of 1 of 2 toppers?

BarryE1

Het wisselen in de selectie bij Utrecht heeft ook te maken gehad met blessures/schorsingen en Europees voetbal. Die wedstrijd tegen Zenit ging over 120 minuten. Uiteindelijk verwacht ik bij Utrecht in ieder geval minder wisselingen.

Geen Europees voetbal kan ook juist een voordeel zijn voor Ajax en PSV t.o.v. Feyenoord.

@Ab Nomaarl Die laatste vraag worstel ik ook nog steeds mee. Vorig jaar was het nog wel te doen om de toppers te nemen van de topclubs, spelers die de 0 hielden en ook scorend vermogen hadden. Dit jaar wordt het in ieder geval keuzes maken. Ik zit nu op het spoor om de toppers te pakken, 2 van Feyenoord, 2 van Ajax, 1 van PSV. Die probeer ik dan op te vullen met de toppers van de subtoppers. Uiteindelijk moet ik nu 2 posities opofferen maar dan ben ik over 16 spelers tevreden. Echter, bij een blessure of een lastig progamma -bijvoorbeeld Feyenoord-Ajax- heb ik dan niet veel te kiezen.

Ab Normaal

'@Barry
Maar dan moet jij tegen hetzelfde probleem aanlopen als ik. De toppers zijn namelijk geen verdedigers. Die moeten dan van andere clubs komen.
Ik weet het dat Utrecht mede gewisseld heeft vanwege blessures.
Volgens mij is de eerste keus: Klaiber-Janssen-Leeuwin-Braafheid waarbij ik verwacht dat uiteindelijk Troupée en Dumic hun opwachting wel gaan maken, de vraag is wanneer en gaat Dumic ten koste van Janssen of Leeuwin. Blijft dus eigenlijk alleen Braafheid over als "zekere" factor.

WieVis

Heb dit nu:

Jenssen
Padt

Büttner
Haps
Dumfries
Miazga
Ouwejan

Ziyech
Til
Labyad
Vilhena
ödegaard
Namli

Weghorst
Lozano
Boetius
Johnsen (ado)
Rashica

Nog iemand tips of opmerkingen?

timothyvana

Je verdediging houdt misschien niet zo vaak de 0 en miazga is een vraagteken, maar voor de rest een mooi team lijkt me.

hartstikkebedankt

'@WieVis Dit komt qua samenstelling beetje overeen met de middenweg die ik nu als team heb staan. Ik wacht nu even tot na de transferdeadline. Miazga speelt (nog) geen basis trouwens.

BarryE1

'@Ab Normaal Waarom verwacht je die 2 specifiek in de basis? Volgens mij zal het in ieder geval nooit ten kosten gaan van Janssen, die heeft veel ervaring en is aanvoerder. Dumic voor Leeuwin zou volgens mij prima kunnen. Braafheid wordt volgens mij best vaak gewisseld, daarachter zit ook nog wel een talentvol backje. Troupée moeten we ook nog maar weer gaan zien omdat tot nu toe zijn vervanger(s) het goed doet/doen. Klaiber heeft volgens mij alles nog gespeeld maar als iedereen fit is dan speelt ie misschien niet. Enige zekerheidje daar is Janssen, laat hem nou net als middenvelder gecategoriseerd staan.

Overigens heb ik nu 1 verdediger van Fey, 1 van Ajax en 3 subtoppers. 1 middenvelder van Fey, 1 van Ajax en weer de subtoppers. 1 aanvaller van PSV en 1 van Ajax en rest subtoppers. Zowel bij middenvelders als bij aanvallers dan wel 1 "zwakke broeder".

Ab Normaal

'@Barry
Omdat Troupée het vorig jaar gewoon heel erg goed gedaan heeft. Dumic is m.i. beter dan Leeuwin.

Valvuillerdemoz

'@Barry & Ab Normaal
Dus Klaiber nemen, die is een stuk goedkoper. Zo hou je nog geld over voor een alternatief als ie wel buiten de basis valt uiteindelijk. Ehizibue van PEC bijvoorbeeld, ook maar 1,5 miljoen en volgens scorito een verdediger, maar eentje die sowieso heel aanvallend speelt en vaak ook als middenvelder wordt opgesteld. Blijft Klaiber vaste keus dan heb je een mooi voordeeltje en hou je Ehizibue achter de hand mocht er een andere verdediger uitvallen.

Ab Normaal

'@Valvuilerdemoz
Alleen speelde Ehizibue vorig seizoen ook niet alles.

Valvuillerdemoz

Toch nog 29 van de 34 wedstrijden. Ron Jans was ook wel erg zoekende vorig jaar. Heeft tot nu toe alles gespeeld dit seizoen.

GaitBeel

'@abnormaal Ehizibue speelt onder John van 't Schip als rechtsback. Van Polen (rechtspoot) naar de linksback. Dico Koppers is de eigenlijke linksback maar is dus uit de basis gespeeld door Van Polen, die op zijn beurt verdrongen is door Ehizibue. Dat is hoe het er op dit moment uitziet bij PEC

Ab Normaal

Ehizibue scoorde vorig jaar goed omdat hij ook regelmatig als rechtshalf of rechtsbuiten speelde.
Als hij nu vaste rechtsback is zal hij minder goals maken. Van Polen is 250k goekoper en neemt ook nog eens de penalties, dus waarom zou je Ehizibue nemen?
Aan de andere kant moet je sowieso bekijken of je je PEC speler wel vaak gaat opstellen.
Heb je bijvoorbeeld 3 redelijk vaste verdedigers, dan moet je eigenlijk het programma bekijken welke club toevallig een amkkelijkere tegenstander heeft als jouw vaste verdediger Feyenoord uit heeft. Als PEC dan net Ajax uit heeft, schiet je er niet veel mee op.

GaitBeel

Iemand enig idee waarom Ramselaar geen basis speelt bij PSV? Pröpper is nu weg, maar hij speelt nog steeds niet basis, wel vaak invaller. Is Cocu niet overtuigd van Ramselaar en ziet hij meer in Pereiro als middenvelder? of is er iets anders aan de hand, bijvoorbeeld een blessure of een trainingsachterstand? iemand die het weet?

Nog even een andere vraag
Weet iemand nog een goed forum over Scorito Topcoach?

hartstikkebedankt

Volgens mij krijgen andere spelers 'gewoon' de voorkeur boven Ramselaar. PSV scoort natuurlijk moeilijk vanuit de spitspositie (Locadia/De Jong) dus Pereiro op 10 kan bijdragen aan wat goals. Daarnaast is Pereiro te traag om als buitenspeler te spelen, waar Bergwijn de voorkeur krijgt. Balans op het middenveld wordt dan bewaakt door Hendrix en Van Ginkel is natuurlijk onomstreden. Ramselaar valt er dan buiten.

Wollage

Ik ben ook wel benieuwd of er nog ergens een actiever forum is over scorito (topcoach). Als iemand zin heeft om over wat zaken te discussiëren, PM mag altijd.

Niels22

Topcoach, wat een puzzel elke keer weer!! Maar als je gewoon rustig elke week alles invult (na uiteraard een voor jou gevoel uitgebalanceerde selectie te hebben samengesteld), is het sowieso goed voor je Scorito-ranking... (sta zelf momenteel 11e).

Mijn (voorlopige) Topcoach-selectie:
Doel: Jones/Boer
Verdediging: Haps/Diks/Emanuelson/Dumfries/Paal
Middenveld: Van Ginkel/Labyad/Thorsby/Saymak/Bruins/Gustafson
Aanval: Lozano/Boetius/Matavz/Kuwas/Muhren

Uiteraard nog wel wat twijfelgevallen (en nog 250.000 over)

yoeri

Oke ik dacht mijn team te hebben staan, maar zit nu toch weer met een paar onzekerheden. Eerst mijn vaste team en dan de alternatieve opties:

(K) Room (als Zoet niet vertrekt Padt); Unnerstall
(V) Emanuelson; Diks; Van Polen; Buttner; Dumfries
(M) van de Beek; van de Streek; Vejinovic; Thorsby; Bruns; van Ginkel
(A) Boëtius; Weghorst; Lozano; Kuwas; Dessers

Optie 2:
(K) Padt (Room); Unnerstall
(V) Emanuelson; Diks; Dumic (Van Polen); Buttner; Dumfries
(M) Ziyech of Toornstra (van de Beek); van de Streek; Vejinovic; Thorsby; Bruns; van Ginkel
(A) Boëtius (evt Sam Larsson); Neres (Weghorst); Lozano; Kuwas; Dessers

Optie 3:
(K) Jensen; Unnerstall of duurdere keeper
(V) Emanuelson; Diks; Van Polen; Buttner of Paal; Dumfries
(M) van de Beek; van de Streek; Vejinovic; Thorsby; Bruns of Ayoub/Labyad als andere keeper dan Jensen; van Ginkel
(A) Boëtius; Rashica of Matavz (Weghorst); Lozano; Kuwas; Dessers

Miljoen over bij eerst genoemde namen, andere opties miljoen duurder.

Iemand tips?

Laatst gewijzigd
BarryE1

'@Niels22 Emanuelson wel relatief duur, ondanks dat ie als verdediger te boek staat. Je kunt jezelf afvragen of hij als controlerende middenvelder wel exponentieel meer kans maakt op een goal of een assist. Paal voor 3 miljoen vind ik ook een (te) groot risico, die basisplaats is nog te vers en hij zou zo maar weer op de bank kunnen zitten. Met Pereiro op 10 speelt van Ginkel automatisch wat minder diep, maakt hem ook wat minder interessant in mijn optiek. Matavz doet het nu goed maar de kans is natuurlijk best aanwezig dat Castaignos gaat spelen wanneer Matavz niet draait.

Frankschlekopznbek

Wat een prachtig forum, nu al!!
Ik speel voor het eerst serieus topcoach dit jaar en heb al wat mooie dingetjes gezien/bedacht:

1. Verdedigers van de topploegen die weinig kaarten pakken en/of zich aanvallend laten zien
2. Spitsen van subtoppers vanwege de prijzen
3. Opvullers kiezen waarvan je een waardestijging verwacht in de winterstop
4. Penaltynemers
5. Spelers die op het moment van prijsbepaling geen basis stonden en nu wel

Wat me nog dwars zit:
Hoeveel geld aan je 2e keeper uit te geven?
Hoeveel geld aan je tribunespelers uitgeven?
Hoeveel variatie in je team vwb verschillende clubs (ik neig naar veel Utrecht en Vitesse)?

Mensen met ervaring, kom maar door met die reacties

kaboutertje

Topcoach ranking wordt nog aangepast. Alleen hoogste score van eerste drie speelrondes telt mee.

BarryE1

Het lastige bij veel clubs is dat de basisformatie nog niet heel erg vast is gespeeld. Dat geldt zelfs voor de top 3, waar posities kwalitatief wel erg goed "dubbel" bezet zijn. Een Huntelaar zou ik graag in mijn selectie hebben, zeker gezien de vorm van Dolberg, maar het is en blijft een fors risico voor 3,5 miljoen. Ondanks dat Keizer positief was over Huntelaar en heeft aangegeven het systeem wellicht te willen aanpassen zodat ze beide spelen. Leg een 0,5 miljoen bij Huntelaar en je hebt met Weghorst een prima vervanger. Echter, Huntelaar is wel zo'n speler die in waarde kan stijgen. Dilemma 1.

Matavz is ook een speler die het op dit moment erg goed doet, maar met een Castaignos in zijn kielzog bestaat het risico dat ie zo maar op de bank belandt. Als het niet loopt is het natuurlijk makkelijk om Castaignos voor Matavz te brengen, maar ook bij een 3-0 voorsprong is dat scenario niet ondenkbaar. Dilemma 2.

Buitenspelers van Feyenoord, Boëtius en Berghuis zijn ook prima spelers. Alleen met Larsson. Toornstra en in mindere mate Basacikoglu, zijn er ook spelers die op die posities terecht kunnen komen of minuten kunnen maken. Dilemma 3.

De verdediging van Ajax staat ook nog niet. Dijks zal ongetwijfeld uit de basis verdwijnen maar hoe gaat die achterhoede er dan uitzien. Veltman - De Ligt - Wöber/Viergever - Viergever/Sinkgraven? Of is die nieuwe Colombiaan al goed genoeg om ook in aanmerking te komen voor een basisplaats. Dilemma 4.

Ook het budget is dit jaar toch wel een dilemma. Er lijkt geen ruimte te zijn voor 2 echte toppers, op basis van vorig jaar bijvoorbeeld: Toornstra/Ziyech/Jorgensen/van Ginkel. 2 van deze 4 is bijvoorbeeld al moeilijk inpassen. Dilemma 5.

Zo maar even 5 dilemma's die dit jaar de kop op spelen en zo zijn er in mijn optiek nog veel meer. Eén grote puzzel dit jaar.

Ab Normaal

Waarom buitenspelers van Feyenoord een prima optie? Daarvoor heb je ook Weghorst en Matavz, die gaan meer scoren denk ik en als je 5 goede spitsen hebt stel je diegene op met het makkelijkste programma waardoor je ook vaak verzekerd bent van punten voor de overwinning.

Ceramiche Ariostea

Voorlopig staat het er zo voor. Alleen nog wat twijfel over de verdeding en Rashica dus aanbevelingen zijn zeker welkom

A. Onana
Keeper / AJA
€ 4.000.000
meer informatie
M. Bizot
Keeper / AZ
€ 2.500.000
meer informatie

Kies 5 verdedigers
K. Diks
Verdediger / FEY
€ 3.500.000
meer informatie
D. Marcellis
Verdediger / ZWO
€ 1.000.000
meer informatie
G. Kashia
Verdediger / VIT
€ 2.500.000
meer informatie
W. Faes
Verdediger / EXC
€ 750.000
meer informatie
D. Dumfries
Verdediger / HEE
€ 1.750.000
meer informatie
Kies 6 middenvelders
D. van de Beek
Middenvelder / AJA
€ 4.000.000
meer informatie
J. van Overeem
Middenvelder / AZ
€ 2.500.000
meer informatie
L. Bruins
Middenvelder / EXC
€ 1.000.000
meer informatie
T. Vilhena
Middenvelder / FEY
€ 4.000.000
meer informatie
M. Thorsby
Middenvelder / HEE
€ 2.000.000
meer informatie
M. van Ginkel
Middenvelder / PSV
€ 6.000.000
meer informatie

Kies 5 aanvallers
W. Weghorst
Aanvaller / AZ
€ 4.000.000
meer informatie
H. Lozano
Aanvaller / PSV
€ 3.500.000
meer informatie
M. Rashica
Aanvaller / VIT
€ 2.000.000
meer informatie
T. Matavz
Aanvaller / VIT
€ 3.000.000
meer informatie
T. Tissoudali
Aanvaller / VVV
€ 750.000
meer informatie

1 2 3 4 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.