Scorito-algemeen

1 2 ... 555 ... 606 607
rbc1912

Excuses aanvaard ;)
Maar vond het wel mooi. Gevalletje van 'de één zijn dood is de ander zijn brood' haha

arjenzvob

Absoluut, die captains (en zeker C en D) zijn zo belangrijk! Kijk wat een verschil het maakt.

rbc1912

Jep. Ik had op de Australian Open Keys en Monfils, op Roland Garros Rune. Die hebben me toen zoveel punten opgeleverd. Als je die niet hebt (zoals nu) wordt het een moeilijk verhaal

LuukGoverde

Bij de vrouwen alleen nog Jabeur over, dat kan toch pijnlijk worden.
Al heeft ze op papier wel een prima route naar de finale nu.

dadeliva

Als je aan het eind van de 3e ronde de percentages van de overgebleven spelers optelde, was iets minder dan 3 het gemiddelde bij de vrouwen en 5 bij de mannen.

Bij mij ook dramatisch gestart met o.a. Berrettini en Cilic er uit wegens covid en op een gegeven moment onder de 10%. Nu opgekrabbeld naar 38% en hopelijk maken Basosa en Jabeur hun favorietenrol wel waar. Of als Asinimova Badosa verslaat is en de finale haalt zou dat nog beter zijn.

ajvs

Mannen:
A: Djokovic en Nadal
B: Fritz
C: Kyrgios
D: Goffin (C)

Deze ronde Tiafoe kwijt

Vrouwen:
A: Halep
B: Jabeur & Rybakina

Deze ronde Garcia (C) en Mertens kwijt bij de vrouwen. Van Garcia baal ik echt erg, sta nu op 99,7% maar had bij winst van Garcia top 10 gestaan.

Zal vandaag waarschijnlijk wat gaan zakken. Nu hopen dat Goffin het in de kwartfinale nog 1x flikt, dan zit een superscore er zeker in.

Laatst gewijzigd
dadeliva

Vanochtend kwam de gedachte bij me op dat er (vrijwel?) geen vrouwen/dames Scorito spelen. Ik kan me in ieder geval niet herinneren dat in een vrouwennaam bij een van de spelers ben tegengekomen. Niet in de verschillende forums hier op Wielerflits, maar ook niet op de site/app zelf.

Wat zou daar de achtergrond van zijn? Ik kan me toch voorstellen dat er wel vrouwen in Tennis geinteresseerd zijn, maar kennelijk valt dat tegen.

CRL

Nou, wie durft er hier generaliserende opmerkingen over vrouwen te maken? (afgezien van het feit dat ze minder voorspelbaar zijn)

Capra

Vrouwen hebben daar geen tijd voor, die hebben het te druk met het huishouden en eten maken 🤣🤣

Platje

Ik ben er al genoeg tijd aan kwijt, met name vlak voor de deadlines zodat ze er geen tijd voor heeft met 2 kleine kinderen 😜

puntenjager

Goffin en Tomljanovic weer cap maken of voor ‘save’ spelen met Kyrgios en Jabeur. Sta nu op 95,2%.

Laatst gewijzigd
Mony Tartin

Zelfde vraag hier betreffende de heren. Goffin op hoop van zegen tegen de thuis spelende Norrie of een (licht) geblesseerde Kyrgios tegen Garin. Wat zouden jullie doen?
Bij de dames is de keuze gemaakt, alleen Ons over... :)

arjenzvob

Voor mij is het ook redelijk cruciaal. Consolideren van het zilveren bekertje of doorstomen naar goud? Ik denk dat ik Anisimova wel aandurf tegen Halep. Alternatief is Jabeur.
Bij de heren ga ik toch voor Kyrgios en niet voor Goffin.

niek-vdv

Ik kies voor Kyrgios en Jabeur. Vind Halep wel veel indruk maken tot nu toe, wat mij betreft de grootste favoriet voor de eindzeige (wat bij de vrouwen nog altijd bar weinig zegt haha).

rbc1912

Anisimova redt de meubelen nog enigszins. Nu op een zeer matige 54,2%. Ook Halep nog over bij de dames. Wel weer erg jammer dat die 2 dan weer tegen elkaar moeten. Wel een zekere halve finalist dan. Tenminste nog iets positiefs haha
Bij de mannen Đoković, Norrie en hoogstwaarschijnlijk Nadal nog over.
Ik ga Norrie maar cappen. En Anisimova. Het blijft damestennis uiteraard

RTankink

Ik speel zelf altijd redelijk safe met de captains. Een multiplier op een lagere score is altijd nog meer dan een 0-score met een gewaagde captain. Ik zie het met Goffin niet gebeuren tegen Norrie (al had ik hem ook niet gecapt tegen Tiafoe). Kyrgios kwam vandaag ook door zijn blessure heen en als er voordat Djokovic morgenmiddag start geen hele zorgwekkende updates komen dan cap ik Kyrgios.

Bij de vrouwen neig ik ook naar Jabeur. Anisimova tegen Halep cappen zou een wanhopige gok zijn. Tomljanovic tegen Rybakina zou kunnen maar Rybakina staat volgens mij wel redelijk te spelen, en dan is die denk ik ook gewoon beter.

Platje

Lastige keuzes nu.. als Kyrgios niet licht geblesseerd was, was het duidelijk. Nu toch lichte twijfel maar het alternatief is Djoko (verder nog Nadal en Fritz) dus denk dat het gewoon Kyrgios wordt

Bij de vrouwen ook nog 4 over, Jabeur (meest veilige keuze vooraf), Anisimova, Rybakina en Tomjlanovic waarbij de laatste 2 tegen elkaar spelen. Dat wordt een last minute keuze..

danusz1986

Hier gaan we voor Kyrgios en Jabeur ipv Animisova. Halep was erg indrukwekkend en vast vanaf de baseline. Animisova gaat dan fouten maken. Legt veel risico in het spel.

Laatst gewijzigd
RTankink

Ik vind eigenlijk Jabeur ook nog geen zekerheidje tegen die Bouzkova. Tuurlijk, ze is de ruime favoriet. Maar Bouzkova is nogal een up en down speelster en is overtuigend door een hele lastige loting heen gelopen. Die heeft het dus op dit moment. Voor wat het waard is: bijna alle relevante toernooistatistieken zijn bij Bouzkova beter dan Jabeur. Jabeur zou nog steeds moeten winnen en ze is ook mijn captain omdat Tomljanovic en Anisimova er in principe vanaf gaan, en Halep minder punten oplevert. Maar, er zijn gekkere dingen gebeurd.

vevie

Mooi, man. Maar houdt Sinner het vol. Laten we hopen van wel! Er is toch een wisseling van de wacht nodig. Tijd voor de jonge gasten om echt door te breken. Djokovic kennende zie ik hem deze alsnog in 5 sets pakken.

vevie

We gaan het zien. Djokovic lijkt set 3 alvast te gaan pakken. Ik zeg nog steeds Djokovic in 5. Hoop van harte dat ik ongelijk krijg, maar ik zie Sinner het niet over de streep trekken.

vevie

Thanks. Met Djokovic weet je op de Australian Open en Wimbledon gewoon dat hij pas knock out is wanneer je matchpoint ziet staan en het punt daadwerkelijk gemaakt wordt.

ronvisser

Dat damestennis blijft toch wel een wonderlijke sport hè? Drie dames met een pickrate van 0% in de kwartfinales. Je kunt wel stellen dat het zich extreem lastig laat voorspellen.

ajvs

Gestegen naar plek 50 (99,6%). Bij zowel de mannen als vrouwen nog 3 van de 4 finalisten. Spannende laatste twee rondes zo... Nu de vraag, ga ik voor Kyrgios als captain in die halve finale?

niek-vdv

Bij de vrouwen ga ik voor Jabeur,bij de mannen Kyrgios of Djokovic. Ben wel een fan van Kyrgios dus zou het wel met hem aandurven met hem denk ik.

1 2 ... 555 ... 606 607

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.