Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 216 ... 481 482
Poeksel

Danny spaarde vast zijn krachten voor morgen.

kelderfan

Nog even, dan moeten Antwan Tolhoek en Neilson Powless 't opnemen in de Dauphine met Geraint Thomas, Vincenzo Nibali, Romain Bardet, Dan Martin, Ilnur Zakarin, Bob Jungels, Adam Yates, Warren Barguil, Marc Soler en Julian Alaphilippe {10 riders to watch volgens Cyclingnews}
Dat wordt een leuke test voor de jonge garde. Hopelijk zijn Kuss en De Tier in orde om hun maten te ondersteunen.

tendam

'@veld
Waarom moeten ze Mohoric halen? Om voorop te rijden in de afdalingen?

Van der Poel is een Vlaming die ik persoonlijk meer bij een Vlaamse ploeg vind passen. Het maakt ook verder niet uit, de komende jaren wordt hij toch geen wegrenner.

kelderfan

'@tendam
Waarom Mohoric omdat hij zich goed liet zien in de Giro, maar 't is maar wat de ploeg zoekt. Een extra renner als bijvoorbeeld O'Connor of een echte ondersteunende renner voor Roglic.
Dat Mohoric goed kan dalen is bekend. Het zal niet makkelijk worden om die gast te halen. Maar Van der Poel lijkt mij helemaal een onmogelijke opgave.

Roelien

Ik mocht vandaag met iemand van de jurywagen mee achterin de koers. Danny van Poppel moest gelijk al lossen de eerste keer op de Vaalserberg. Niet alleen hij. De renners gingen er met bosjes van af en de een na de andere stapte af. Tom dumoulin zagen we ook al snel voorbij komen, omdat hij het tempo niet kon volgen. Daarom vind ik het helemaal knap wat Maarten hier liet zien. Mooi concept! Maar ook erg zwaar door de regen en kou!

Sandy Casar

'@rahimns Kan jij bij de ploeg navragen waarom Clement niet staat opgesteld in een meerdaagse wedstrijd deze maand?

ti-raleigh

Ik vermoed dat Clement niet helemaal fit is in zijn hoofd ivm scheiding.

kelderfan

Dat wordt dan lastig om hem mee te nemen naar de TdF. Dat zijn vervelende dingen voor de ploeg. Daarom rijdt Lars Boom de Dauphine in voorbereiding op de TdF is mijn 1e. gedachte.
Eerst Tolhoek en Eenkhoorn in de problemen en Lobato exit; toen deknieproblemen met De Tier, Olivier en Tolhoek; het terugkomen van een zware blessure van Gesink en nog de val van Daan Olivier, die hem nog steeds van de weg houdt.
Ik zal nog wel wat missen, maar al met al zie je dat je nooit renners te veel hebt; dus dat ik lang heb gezeurd over die renner, die door verschillende oud-collega's wordt gevolgd op Strava is dan ook niet apart. EF en Quickstep zijn al bezig met de nieuwe aanwas.;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan omdat je er niets over leest betekent nog niet dat andere ploegen ook niet bezig zijn met nieuwe renners....

@casar dat had ik al gedaan, alleen tot heden nog geen antwoord ontvangen

Laatst gewijzigd
tendam

Dat zou jammer zijn, als Clement niet meekan naar de Tour. Naast Gesink de enige behoorlijke klimmer in steun voor Roglic en Kruijswijk.

S. Morgenstern

Ik vermoed dat Martens ook de plek van Clement heeft ingenomen op hoogtestage.

Hopelijk iets waar hij snel uit kan komen. Voor hemzelf dan, want zijn ploeg komt er echt wel overheen wanneer ze hem even moeten missen; genoeg alternatieven om overal volwaardige selectie op te kunnen stellen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Clement heeft rugproblemen, het is nog niet duidelijk hoe lang dat gaat duren. Dus die lijkt inderdaad niet klaar te zijn voor de Tour.

Primoz heeft alleen wat schaafwonden over gehouden aan zijn val... verder geen problemen.

kelderfan

'@rahimns
Vandaar mijn knipoog. Hopelijk is TLJ ook bezig. Jee rugproblemen bij Clement. Heeft dat ook te maken met verkeerde houding op de fiets?
@vlek
"genoeg alternatieven om overal volwaardige selectie op te kunnen stellen."
Welke renners dan?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Volgens mij is het nog geen twee weken geleden dat je Gesink thuis wilde laten om plaats te maken voor Tolhoek. Voor het overige kan ik je verwijzen naar PCS, waar ze een pagina hebben met de volledige selectie van TLJ. Kun je alle renners rustig zelf bekijken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Tolhoek lijkt mij ook de meest voor de hand liggende renner om Clement te vervangen anders eventueel de Tier. Of je kiest ervoor om met een klimmer minder naar de Tour te gaan en inderdaad nog een renner aan de sprinttrein toe te voegen.

tendam

Dat laatste lijkt me geen optie, dan komt er wel erg veel op de schouders van Gesink te rusten. Dan inderdaad maar Tolhoek, hoewel dat ook een risico is natuurlijk.

S. Morgenstern

Alsof de helft van de selectie uit klimmers laten bestaan noodzakelijk is. Kruijswijk, Roglic, Clement en Gesink was wat dat betreft natuurlijk een geweldig sterk blok, maar ook zonder Clement is het nog een uitstekend trio, waarnaast je met wat veelzijdige renners (Martens, Roosen en Jansen) ook tot een prima selectie kunt komen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Maar ja, @vlek ziet een hoop mogelijkheden om Clement te vervangen in de TdF. Ach die kopmannen bergop mogen 't zelf uitzoeken. Kruijswijk's problemen in de Giro zijn weer snel vergeten.
@rahimns
Die Tolhoek zou een goede mogelijkheid zijn, maar wat @tendam zegt. 'T is wel een risico, gezien de problemen met zijn knie.
Die Floris De Tier meenemen is misschien ook wel een goede mogelijkheid; gezien de samenwerking met Kruijswijk in de Ruta Ciclista Del Sol.
Maar Antwan Tolhoek stijgt met stip, gezien zijn laatste resultaten. Even nog kijken hoe de heren 't in de Dauphine gaan doen.

S. Morgenstern

Kruijswijk’s problemen in de Giro zijn weer snel vergeten.

Kruijswijk had daar renners van het niveau van de huidige Roglic en Gesink aan zijn zijde!?

S. Morgenstern

'- Tolhoek zou ik met afstand de leukste vervanger vinden, maar is nu niet de meest zekere qua basis en prestaties op dat niveau.
- De Tier vind ik veel te wankel om in hem een serieuze optie te zien voor de Tour de France.
- Martens zou het meest degelijke alternatief zijn in de rol van waakhond van Kruijswijk, waarbij de laatste plek in de sprinttrein naar Boom of Leezer zou gaan. De rollen van Boom en Martens op het vlakke omdraaien zou dan misschien ook nog kunnen.
- Wanneer Martens de laatste plek in de sprinttrein zou innemen, zou Wynants met het goede seizoen dat hij rijdt ook een optie kunnen zijn.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Tolhoek voor Clement zou wel een aderlating zijn voor de TTT.

kelderfan

'- 'T punt in deze is, dat Lars Boom ook nog veel te wankel lijkt.TLJ probeert met alle macht om Lars Boom klaar te stomen voor de TdF.
Maar mocht de Dauphine voor hem niet goed uitpakken en die kans is er, dan zou Maarten Wynants zeker een goede vervanger zijn.
- Tolhoek is niet alleen de leukste vervanger, maar liet in Noorwegen zien, dat hij heuvel/bergop zijn mannetje staat.
Hij kan langer mee bergop dan Boom e/o Martens en hij bracht de bergpunten binnen in Stavanger.
- Dat is wel belangrijk, omdat Gesink echt op de weg terug is, maar toch vermoeid uit de Giro is gekomen.
- Dus is het maar de vraag of Gesink {sorry hoor, dat ik hem in de TdS wilde opstellen} het wel gaat doen in de TdF.
Toch ook een beetje wankel.
- Bij Tom Dumoulin wordt al geroepen, dat 't beter is de TdF te schrappen en voor de Vuelta te gaan.

Timothy12

Gesink heeft nog een maand om te "herstellen", dus dat lijkt me niet zo'n probleem...

S. Morgenstern

Boom zou voor de sprinttrein 'vervangen' worden door Martens of Leezer. Dat is een traject dat al het hele seizoen speelt en niet zoals bij Clement een recent probleem. Wynants zou eventueel, naast de sprinttrein, wel mee kunnen als waakhond van Kruijswijk.

Gesink heeft nu juist een hele mooie basis om een sterke Tour de France te rijden. Vergelijkingen met een renner die tot het gaatje moest gaan, met een Vuelta met winstkansen als alternatief, zijn totaal nutteloos. Gesink zelf kan namelijk uitstekend een goede Tour de France rijden na de Giro die hij in de benen heeft. Hij wist in het verleden op weg naar Alpe d'Huez zelfs nog de plekjes van Bau en Lau te redden, nadat hij enkele maanden eerder de Giro in de laatste dagen had verlaten na hartritmestoornissen. Moet het nu helemaal wel lukken om daar in een uitstekende vorm aan de start te staan..

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gesink lijkt me ook geen probleem te zijn voor de selectie... de TTT zal inderdaad de kopman wat tijd gaan kosten en dat moet hij dus incalculeren en als hij de benen heeft ergens bergop weer moeten terug moeten pakken. Voor mij is ook Tolhoek de nr1 kandidaat om Clement te vervangen maar mocht dat toch anders uitpakken dan is dat zo... dan zal als Kruijswijk weer eens echt top is dat misschien ten koste gaan van zijn eigen ambities. We zullen het over een paar weken weten.

1 2 ... 216 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.