Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 479 480 481 482 »
tendam

'@corné
Ik ben de enige die Kuss hypet hoor. Verder zijn er vooral reacties als de jouwe :)

assen

'@Corne
Ja, zou goed kunnen.
Wat ik me wel afvraag is wie er de vrije ruimte gaat krijgen in het voorjaar. Taco, Timo, Teunissen... als Wout erbij komt heb je al 4 rijders die, als het goed is, verwacht kunnen worden regelmatig mee te strijden in de top20 van de Vlaamse klassiekers. Omdat de 3 Ts niet duidelijk in kwaliteit lijken te verschillen, ligt het (mij) voor de hand om inderdaad met vrijbuiters die wedstrijden in te gaan. Meegenomen is dan dat GEEN VAN DE DRIE traag is.

Jansen en Van Poppel zullen moeten knechten, lijkt me, behalve in bijv Gent-Wevelgem als Van Poppel de laatste heuveltjes goed over is gekomen. Maar zelfs dan zou ik niet gokken op een massasprint met Van Poppel, want de kans dat hij deze niet wint is erg groot.

tendam

'@assen
Als de koers redelijk zwaar is en Poppel zit er nog bij zou ik wel op een sprint durven gokken hoor.

Tevens heb ik Taco Tuesday dingen zien doen (zoals Van der Poel en Van Aert erop leggen op een kasseienmuur) die mij doen vermoeden dat hij qua potentie boven de andere twee T's uitsteekt.

assen

'@tendam
Vaak zitten er nog types als Sagan, Kristoff, of zelfs Viviani bij. De kans dat Van Poppel dan wint is toch niet groot? Als je een groep van zeg 50 nog bij elkaar hebt, met nog 3 andere mannen van Jumbo (bijv de 3 Ts), dan zou ik toch proberen weg te geraken met 1 van de 3 Ts. En als dat niet lukt, in de laatste 2 km sleuren voor Danny.

KJP

Assen, wat hebben Taco, Mike en Timo dit najaar laten zien wat Danny van Poppel niet heeft laten zien?

Kijk anders nog even Binche - Chimay - Binche terug. ;)

En als er richting finish een groep van 50 is waar Viviani en Sagan nog bijzitten kan je dat weg komen ook met vrij grote zekerheid vergeten.

Laatst gewijzigd
Corné 't Glansarm

Het is wel echt een goede vraag @assen (en ook inderdaad veel interessanter dan de zoveelste opstelling voor Giro, Tour en Vuelta in 2019 en de implicaties voor de voorbereiding en het voorjaarsprogramma)

Als je ook Van Poppel en Van Aert (waarvan ik de kans lager dan 50% inschat dat die in 2019 daadwerkelijk bij Team Jumbo rijdt) meeneemt, denk ik dat Van Poppel en Van de Hoorn toch degenen zijn met de meeste kans om ook daadwerkelijk een overwinning in plaats van een podiumkans te pakken. Hoewel Roosen en Teunissen inderdaad ook zoals terecht opgemerkt niet de traagsten zijn.

assen

'@KimJungPoels
Taco was bij de beste 20 renners in de Geraardsbergen-etappe in de Enecotour. Een echt sterk staaltje!
Van Poppel waait er echt veel eerder af hoor. Als er 50 renners overblijven is Van Poppel er nog wel bij denk ik, maar niet bij de laatste 20. Taco kan over langere tijd een groter vermogen genereren dan Van Poppel. En in de zwaardere klassiekers is dat nodig.

KJP

Ah oke, ja als we zeker weten dat Taco dat kan dan is er weinig ruimte voor discussie natuurlijk. Mag ik vragen waar je die gegevens vandaan hebt waar dat uit blijkt?

Ja sterk staaltje, in een niet extreem sterk veld uiteraard. Een veld waar ook o.a. Dion Smith, van Emden, Polanc, Sutterlin, van Asroeck, Dupont, Meurisse, Sprengers en van Hoecke op soortgelijke manieren staande wisten te houden. Weet nou niet direct of ik dat op vind wegen tegen een alles verslindende demarrage zoals die van van Poppel in Binche tegen o.a. Naesen en Lampaert.

Ik wil hiermee dus overigens totaal Taco niet naar beneden schrijven, prima coureur. Wel de prestaties van van Poppel naar boven halen. Er is echt geen enkele reden te verzinnen waarom Danny op voorhand zou moeten knechten voor 1 van zijn ploeggenoten.

Laatst gewijzigd
tendam

'@corné
Waar denk je dat Van Aert dan wel rijdt? Thuis op de rollers?

kelderfan

'@tendam
In de voorbereiding wel natuurlijk.
Het is stil met betrekking op de mogelijke komst van kanjer Van Aert {hype} en het verlengen van Stef Clement.

kelderfan

"Van Poppel is toch weer geaccepteerd als sprinter?"

Heb ik ergens gezegd, dat hij sprinter af is? Ik denk alleen, dat hij 1) in de ondersteuning van o.a. Kruijswijk goed kan functioneren en 2) ik zou hem gebruiken in een GT als Batta, die ook sterk kan aankomen met of zonder leadout.

S. Morgenstern

Van Poppel werd dit najaar inderdaad veelvuldig (ook door jou) besproken als een renner die maar een ander traject moest gaan bewandelen, want dat sprinten had toch geen succes. Die draadjes waren er tijdens de Vuelta vaak genoeg.

1) Deed hij dit jaar al veelvuldig.
2) Eerder kon hij beter aan gaan vallen

Laatst gewijzigd
kelderfan

"2) Eerder kon hij beter aan gaan vallen"

Volgens mij gaf ik aan, dat hij in een GT als Batta zou moeten gaan rijden en 3) in 1.1 werk kan hij zeker ook voor de aanval gaan. Dat heeft hij laten zien. Dus ik schrijf hem niet af. Hij is alleen niet opgewassen tegen tros sprinters in een groepssprint. Maar hij kan net als Batta op wat moeilijkere sprints zeker meedoen of zelfs winnen. Dan scoort hij meer dan in een "treintje."

Na de "Koppenberg" lijkt mij Wout Van Aert klaar om in te lijven voor 2019.

Yeez

'@kelderfan hij leek mij daarvoor ook al wel klaar daarvoor

kelderfan

'@jessevdalen
Ja, dat klopt.

Corné 't Glansarm

Ik denk dat Van Aert eerst wel eens wil focussen op zijn veldritseizoen dat ondanks de podiumplekken niet bepaald naar wens verloopt.
En dat daarna de woorden van zijn advocaat wel eens niet een loos alarm in het kader van de komende rechtszaak kunnen blijken te zijn. Meermaals werd hier al aangegeven dat het maar de vraag is wie waar kopman(nen) moet(en) zijn in het voorjaar. Dat zou wel eens dermate kunnen botsen met de insteek van Van Aert dat hij inderdaad alsnog voor een contract elders met "garanties" aan het shoppen gaat.

kelderfan

Het lijkt mij toch wel duidelijk, dat Wout Van Aert kopman wordt in de Omloop, Strade en de Vlaamse klassiekers met uitzondering van GW en E3, als hij de overstap gaat maken voor 2019.

tendam

'@corné
Wel veel aannames die je doet. De situatie bij Jumbo is eigenlijk niet veranderd sinds hun mondelinge akkoord, behalve dat Taco Tuesday erbij is gekomen. Geld zou wel een drijfveer kunnen zijn, uiteraard.

Yeez

'@rahimns heeft zojuist het team jumbo 2019 topic aangemaakt. Ik neem aan dat deze dicht kan?

Corné 't Glansarm

'@tendam Klopt, maar ook dat Van Aert in 2020 laat staan 2019 bij Team Jumbo rijdt is door de veranderingen in de situatie rond/bij Van Aert niet meer dan een aanname

Corné 't Glansarm

'@Kelderman:
"Het lijkt mij toch wel duidelijk, dat Wout Van Aert kopman wordt in de Omloop, Strade en de Vlaamse klassiekers met uitzondering van GW en E3, als hij de overstap gaat maken voor 2019"

Als er nou iemand is die op 3 maart op basis van de uitslag van de Omloop kopmanschap en ploegensamenstellingen voor Strade en Vlaamse klassiekers onmiddellijk zou omgooien... ...

tendam

Klopt, maar ook dat Van Aert in 2020 laat staan 2019 bij Team Jumbo rijdt is door de veranderingen in de situatie rond/bij Van Aert niet meer dan een aanname

Natuurlijk, maar dat was altijd al zo. Zolang er nog geen handtekening op papier staat kan hij gaan waar hij maar wil. Ik denk alleen dat z'n marktwaarde de afgelopen tijd niet echt is gestegen, zo goed rijdt hij niet.

Corné 't Glansarm

Quote van tendam:

Natuurlijk, maar dat was altijd al zo. Zolang er nog geen handtekening op papier staat kan hij gaan waar hij maar wil. Ik denk alleen dat z’n marktwaarde de afgelopen tijd niet echt is gestegen, zo goed rijdt hij niet

We gaan het zien de komende weken/maanden, in het topic Team Jumbo 2019

1 2 ... 479 480 481 482 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.