Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 479 480 481 482
S. Morgenstern

Mike Teunissen zal dat dan wel worden, als goede sprintaantrekker-loods-heuvelman-tijdrijder..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het nieuwe logo van Team Jumbo:

https://twitter.com/Lotto_JumboFan/status/1057326350699159552?s=19

kelderfan

'@rahimns
Dank voor 't delen. Wel veel zwart, ook wit en een beetje geel. Dat wordt wennen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb zo'n vermoeden dat we dat ook in het wielerkit gaan zien van de ploeg, overwegend zwart met wit en geel als accentkleuren. Maar dat is niet ergens op gebaseerd gewoon mijn idee.

kelderfan

'@vlek
quote;cyclingnews: "In 2019, the Giro will get underway with an 8.2km individual time trial in Bologna that features a tough uphill finish at the Santuario della Madonna di San Luca. The riders will set out from Piazza Maggiore in the centre of Bologna and then face a stiff, 2km ascent to the finish line. The stirring, portico-lined climb to San Luca is regularly used as the finish to the Giro dell'Emilia one-day race. The climb boasts an average gradient of 9.7 per cent, but reaches 16 per cent in the final kilometre."

Dat wordt een leuk begin van de Giro en wie neem je dan mee om Kruijswijk bij te staan.

gardeyn

Heijboer. Dat is immers degene die de tijdritten voorbereidt en begeleidt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan op basis van die tijdrit maakt dat toch geen bal uit, die moet hij toch echt alleen rijden. Is ook niet intressant verder toch, wat maakt het nu wezenlijk uit of hij bijvoorbeeld Tolhoek, De Tier, De Plus of Bouwman meekrijgt. Blijf zelf nog steeds van mening dat Roglic hier moet starten en men Kruijswijk kopman moet maken in de Tour maar zelfs dat is niet aan ons. Welke 3 klimknechten ook aan zijn zijde staan je kan er nog wel 3 of 4 opnoemen (Powless, Kuss, Olivier, Gesink??) maakt verder toch geen bal uit.

kelderfan

Wat Gardeyn zegt is wel een goeie. Heijboer moet beslist mee, want in de Giro komen wel 3 ITT's voorbij.
Trouwens het maakt natuurlijk wel uit wie Kruijswijk/Roglic meekrijgen in de Giro en TdF.
In de TdF wordt begonnen met een TTT en het moet je toch duidelijk zijn, dat Kruijswijk/Roglic niet meteen op achterstand moet worden gezet. Team Jumbo heeft niet voor niets Martin gehaald.

Wielerfan1987

Ik moet zeggen dat hoe meer er van het Giro parcours bekend wordt hoe meer ik dat parcours beter bij Roglic vind passen dan de Tour voor komend jaar.

Daarnaast, ondanks dat Kruijswijk geen slechte tijdrit heeft lijkt het eropn dat de Tour van komend jaar beter bij zijn karakteristieken zal passen dan die van dit jaar omdat het zich ernaar uit laat zien dat de laatste Tourweek een stuk zwaarder en mogelijk beslissender zal uitpakken dan die van dit jaar.

Ik hink op twee gedachten:

Enerzijds lijkt komend jaar DE kans voor Steven om een gooi te doen naar een podium in de Giro, anderszijds lijkt het parcours van die ronde voor succeskansen veel meer geschikt voor Roglic (kans op eindwinst wellicht)

Aan de andere kant zie ik voor beiden ook genoeg kansen op een verbetering van hun voorgaande resultaten in de Tour.

Het zal een behoorlijke puzzel worden voor zowel de renners als begeleiding om de juiste keuzes te maken waar eenieder volledig achter zal staan

S. Morgenstern

Volgens mij is het zinloos om die parcoursen zonder verdere context als geschikter te beschouwen voor een renner. Ik denk namelijk dat Roglic dan in vergelijking met Kruijswijk op nagenoeg ieder parcours meer kansen heeft op een hele goede uitslag.

Misschien dat een rit over bijvoorbeeld de Mortirolo en de Gavia een van de weinige uitzonderingen zou zijn? Wanneer zo'n rit althans niet wordt dood gecontroleerd door een ploeg en er daadwerkelijk een slopende man tegen man strijd ontstaat. De kans dat zoiets in de Giro gebeurt zal in ieder geval groter zijn, dan in de Tour, waar het uiteindelijk vaak kortere inspanningen zijn waarin het verschil gemaakt moet worden.

Dat laatste verschil is naar mijn mening veel relevanter, dan enkel te kijken naar het parcours op zich. Waarbij er over de Giro ook nog eens veel te veel wordt gesproken over die drie relatief korte tijdritten, die op zichzelf niet eens allemaal nadelig zijn voor klimmers. Dat je daar in bergritten nog wel eens echt verschil kunt maken, terwijl de controle in de Tour darvoor veel te strak is, wordt nagenoeg niet besproken. Terwijl de rit om dat te doen er volgend jaar dus wel in zit.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@vlek
"Ik denk namelijk dat Roglic dan in vergelijking met Kruijswijk op nagenoeg ieder parcours meer kansen heeft op een hele goede uitslag."

Inderdaad, dat denk ik ook en daarom zou ik er ook voor kiezen om Kruijswijk de Giro (waar de concurrentie gemiddeld een niveau lager is) en Roglic de Tour te laten rijden. Mocht het zo zijn dat een topper als Dumoulin ervoor kiest om de Tour volgend jaar links te laten liggen (door het gebrek aan tijdritkilometers) dan is dat alleen maar goed aangezien Roglic dan een grotere kans maakt om op het podium te eindigen.

Tenzij LottoNL zegt dat het winnen van de Giro en een vijfde plaats in de Tour momenteel meer waard is dan een podiumplaats in de Giro en een podiumplaats in de Tour. Want dan kunnen ze beter Roglic naar de Giro sturen (aangezien die een grotere kans heeft om de Giro te winnen) en Kruijswijk de Tour laten rijden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Daar zeg je wat.
Gelukkig heeft Team Jumbo nu wat meer mogelijkheden om daarop in te spelen.
Het is heel goed, dat je aangeeft, dat de controle in de TdF vele malen groter is als in de Giro/Vuelta.
Daarom is 't ook leuk om daarover een discussie te voeren.
Als Kruijswijk scherp is, dan kan hij in de Giro ver komen en zeker nu Froome niet naar de Giro gaat.
Het is dan wel belangrijk, dat hij een goede en juiste ondersteuning mee gaat krijgen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

[Quote]Trouwens het maakt natuurlijk wel uit wie Kruijswijk/Roglic meekrijgen in de Giro en TdF.
In de TdF wordt begonnen met een TTT en het moet je toch duidelijk zijn, dat Kruijswijk/Roglic niet meteen op achterstand moet worden gezet. Team Jumbo heeft niet voor niets Martin gehaald.[/quote]

@Kelderfan ik had het over de klimknechten niet over de renners voor het vlakke deel. Waar dan het op zich niet zoveel uitmaakt of je Van Emden of Martin meeneemt. En die TTT gaat daar echt niet beslissend zijn.

kelderfan

'@rahimns
"Waar dan het op zich niet zoveel uitmaakt of je Van Emden of Martin meeneemt. En die TTT gaat daar echt niet beslissend zijn."
Het maakt niet uit of Van Emden of Martin sorry maar Team Jumbo spreekt bij Martin over een missing link in het team.
Dat kan ik bij Van Emden niet vaststellen. En die TTT gaat niet beslissend zijn. Dat zal Roglic/Kruijswijk toch anders zien.
Lees even 't verhaal van Thomas, die mede door die TTT de TdF heeft gewonnen. @vlek zegt 't goed, dat de TdF een gecontroleerde koers is. Dus veel kansen krijg je niet als klassementsrenner.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan het parcours komend jaar is totaal verschillend tov 2018. Verder heeft Thomas vooral het verschil bergop gemaakt tov bijvoorbeeld Dumoulin. Natuurlijk is Martin een welkome aanvulling maar of je nu Martin of Van Emden in die trein zet zal dus niet veel uitmaken. Het probleem nu was dat Van Emden niet in staat is om en de Giro en de Tour te rijden, dus was een extra tijdrijder pur sang nog een missing link.

Yeez

Als dit topic te lang stil valt gaat kelderfan met post 135 over de opstellingen voor de tour en de giro dit forum weer in gang schieten. Heb hem nu al 10 keer iets anders zien zeggen... duidelijk komkommertijd en tijd om dit topic te sluiten

assen

Ha ha ha, ander topic dan maar?
De Tour is sowieso zoooo ver weg, dat daar NU weinig van valt te zeggen. Renners kunnen zich nog ontwikkelen, of juist nog verder afzakken (bijv Gesink).

ANDER TOPIC: Wie van de drie Ts (Taco, Timo, Teunissen) zal de meeste WT-punten scoren in de Vlaamse klassiekers?
Dat is mijns inziens geen uitgemaakte zaak. Alle drie hebben het in zich regelmatig top20 te rijden in die klassiekers.
En geef toe, de Vlaamse klassiekers komen veel eerder aan bod dan de Tour, en ALLE drie deze renners zullen worden opgesteld in de Vlaamse klassiekers. :-)

Mijn volgorde van het aantal behaalde WT punten door deze renners (nummer 1 = het meeste)
1. Teunissen
2. Taco
3. Timo

Teunissen heeft al goed gepresteerd en maakt meer ontwikkeling door dan TImo, en is ook sneller dan Taco. Taco heeft denk ik meer inhoud dan TImo, tzt. Maar... ik zou er geen geld op inzetten!

ghostwriter

'@assen
Waarom vind je dat Teunissen een grotere ontwikkeling doormaakt dan Roosen? Ik vind juist dat Teunissen in zijn Sunweb periode nauwelijks heeft ontwikkeld terwijl Roosen elk jaar iets beter lijkt te worden. Ik sluit niet uit dat de prestaties van Teunissen een grote stap vooruit zullen zetten wanneer hij zich geheel op de Vlaamse (semi-)klassiekers mag richten maar in de afgelopen jaren heeft Roosen zich volgens mij beter ontwikkeld dan Teunissen. Trouwens denk ik dat het allemaal heel dicht bij elkaar ligt met Teunissen, Roosen, Van Poppel, Vd Hoorn en Jansen.

assen

'@ghostwriter
Jansen en Van Poppel hebben mijns inziens nog niets gepresteerd in de Vlaamse klassiekers, in tegenstelling tot Teunissen en Roosen. Teunissen werd zelfs al een keer TWEEDE in een klassieker. Taco was ziek, maar liet in het najaar en het seizoen ervoor zien goed uit de voeten te kunnen op dat terrein. Roosen heeft mij nog niet overtuigd; ja, hing tegen de top aan, maar verder... daarentegen, de Canadese klassiekers zijn ook zwaar en die heeft hij goed volbracht, dus het zou kunnen Ghostwriter!
Maar Jansen en Van Poppel - nee. Die hebben nog weinig tot niets laten zien.

ghostwriter

'@assen
Jansen heeft niet veel minder gepresteerd in de Vlaamse klassiekers dan Teunissen. De klassieker waarin Teunissen tweede werd is degene van minder dan 200 kilometer. Zeker als we semi-klassiekers in het najaar meerekenen (zoals jij bij Vd Hoorn doet). Daarbij is Jansen twee jaar jonger en heeft hij twee jaar minder ervaring in de WT. Bij Jansen is de kans op een grotere ontwikkeling dus waarschijnlijk was hoger dan bij Teunissen.

Laatst gewijzigd
assen

Taco won nog een aantal keren, Jansen heeft toch niets noemenswaardig gepresteerd? Noch in het voorjaar, noch in voorgaand seizoen. Taco deed gewoon mee met MvdP en WvA, en heeft zelfs een WT overwinning op zak!

S. Morgenstern

Jansen was in de Omloop uiteindelijk de enige die in de heuvelzone de demarrages van Wellens kon volgen en reed een hele goede Parijs-Roubaix. Dat was wel wat meer dan bijna niets.

Van Poppel was in oa Wevelgem veelbelovend op de klimmen en wanneer je bij Van der Hoorn het najaar mee neemt, dan kun je ook niet onder Van Poppel uit.

assen

De beste uitslag van Jansen in het voorjaar is slechts 16e. Wel in de zwaarste wedstrijd (PR), dat wel, dus wie weet...

Yeez

Op Twitter van Jumbo-schaatsen staat een filmpje waarin Smeekens te zien is in het nieuwe pak. Gele bovenkant met zwarte onderkant. Ik verwacht dan ook dat de wielertak (per 1 januari) er hetzelfde uit gaat zien. Geen wit gok ik, want dat zie ik nergens terug in de huiskleuren van Jumbo.

jvh93

Ik verwacht ook geel met zwart. Hoeft niet zoveel af te wijken van het pak van dit jaar, alleen zullen er geen bollen meer opstaan denk ik

1 2 ... 479 480 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.