Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 479 480 481 482
S. Morgenstern

16de in Roubaix is op die leeftijd een steengoede uitslag.

KJP

Tis een beetje koffiedik kijken. Potentie hebben ze alle vijf in ieder geval. Teunissen is denk ik het verst, maar ook het oudst. Van Poppel heeft de meeste wapens om het ook echt af te ronden als hij de stap kan maken.

Ik verwacht zelf het minst van Roosen en Jansen op termijn. Bij Jansen heb ik gewoon nog niet dat echte spetterende gezien. Bij Roosen denk ik dat ik hem eigenlijk gewoon nog wat onderschat, maar ergens vind vind ik het nog te vaak op hangen en wurgen bij zijn prestaties. Ook in Canada zat hij er volgens mij maar ternauwernood bij.

S. Morgenstern

Het zou een beetje vreemd zijn wanneer de lat voor een type renner als Roosen hoger ligt, dan er in heuvelkoersen als Canada op hangen en wurgen aan blijven hangen. Ik betwijfel of dat bij een van de andere besproken renners anders zou zijn..

Laatst gewijzigd
KJP

Dat denk ik bij Teunissen en van Poppel mogelijk dus wel.

S. Morgenstern

Mogelijk.. Roosen heeft er in ieder geval twee dikke toptien uitslagen staan, wat voor zo'n voorjaarsrenner weinig terughoudendheid over die prestaties op zou moeten leveren.

ghostwriter

Ik denk dat het vooral heel erg aan de vorm van de dag ligt wie van de vijf (Teunissen, Roosen, Van Poppel, Vd Hoorn en Jansen) het beste is.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik denk ook dat de beste van hen op een bepaalde dag de beste van hen op die specifieke dag zal zijn ja. En aan het einde van volgend seizoen weten we meer ..

ghostwriter

'@Romāns Vainšteins

Vorm is iets persoonlijks. Ik kan in topvorm zijn maar alsnog zal ik niet zo hard fietsen als Roosen zelfs als die verre van topvorm is. Vorm is niet relatief aan de tegenstand, kwaliteit wel.

Laatst gewijzigd
KJP

Heel veel kansen voor Danny van Poppel de komende Giro.

jvh93

En wat te denken van roglic. Lijkt me een ideaal parcours voor hem

S. Morgenstern

Het volledige parcours is perfect voor Kruijswijk; enkele mooie lange en redelijk zware ritten in de eerste helft, tijdritten met pittige stukken en een tweede helft vol bergritten met als kers op de taart een monster rit over Gavia en Mortirolo.

kelderfan

"Ik verwacht ook geel met zwart. Hoeft niet zoveel af te wijken van het pak van dit jaar, alleen zullen er geen bollen meer opstaan denk ik."
Ook met wit, zoals @rahimns reeds heeft gepost.

kelderfan

'@vlek
Eens met jouw bijdrage. Deze Giro lijkt mij ook perfect voor een scherpe Kruijswijk.
Elia Viviani telt 6 kansen op een massasprint. Dan toch maar Danny van Poppel met Roosen of Teunissen meenemen.

S. Morgenstern

Van Poppel is toch weer geaccepteerd als sprinter?

kelderfan

Ik vind 't geen goed idee om Groenewegen eerst een aantal ritten in de Giro te laten doen en dan de TdF.
Als Danny van Poppel een sterke lead-out mee kan krijgen {bij voorkeur dan Roosen of Teunissen}, dan heeft hij misschien wel een goede kans op een goede klassering. Hij zal 't niet makkelijk krijgen tegen bijvoorbeeld Elia Viviani.

kelderfan

'@vlek
Bron: cyclingnews;
Chris Froome is not ruling out Giro d'Italia defence; Kruijswijk denkt nog eens goed na, of hij de Giro gaat doen.
Mocht Dumoulin ook besluiten de Giro te doen, dan wordt 't een zware Giro.

Yeez

Roglic naar de giro sturen betekent overigens wel dat hij rondjes van een week moet laten schieten... zo’n lange piek kan niemand volhouden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jessevandalen waarom, hij kan toch bijvoorbeeld Valencia, Algarve, Paris-Nice en dan Catalonië doen, hoogtestage en dan naar de Giro. Hij hoeft toch niet perse hetzelfde programma te rijden als dit jaar.

ghostwriter

'@rahimns
Hij zegt toch niet dat hij alle kleine rondes moet laten schieten? Het lijkt me duidelijk dat Roglic als hij de Giro rijdt minder kleine rondes zal rijden en veel minder kleine WT rondes.

Corné 't Glansarm

'@Rahimns "Het seizoen voor TLJ zit er weer op en net zoals vorig jaar is het weer tijd om het seizoen van de ploeg te beoordelen. Vorig jaar kwam de ploeg uit op een 7, benieuwd hoe jullie dit jaar beoordelen."

Vorig jaar zou ik niet boven de 6,5 uitgekomen zijn, maar in 2018 is een 7 wel reëel (en ook maximaal). Roglic heeft een prima seizoen gereden, Kruiswijk ook. Tolhoek reed uiteindelijk sterk, maar...
De hier zo gehypete Kuss is met uitzondering van de Tour of Utah en een weekje Vuelta eigenlijk tegengevallen en ondanks het aantal overwinningen van Groenewegen is het niveau waarop het merendeel behaald werd niet indrukwekkend te noemen.
En dan dat voorjaar...

Uiteindelijk hoort men aan het eind van het seizoen niet eens bij de beste helft van de WT-ploegen en is een 7 dus een niet door een geel-zwarte bril gekleurde beoordeling.

S. Morgenstern

Je had een jaar geleden verwachtingen van Kuss, waardoor hij buiten wat goede momenten eigenlijk is tegengevallen en niet bijdraagt aan een positieve evaluatie van het seizoen?

Yeez

'@rahimns catalonië bevat geen tijdrit. Baskenland en Romandië zijn de rondes die hij dit jaar won en deze dan zou moeten laten schieten, of als voorbereiding op rijden. Ik denk toch dat de ploeg met Roglic (en Bennett) naar de tour wilt en Kruijswijk de giro doet en misschien nog wel de tour (al moet hij wel onthouden dat er een week minder tussen de giro en de tour zit als vorig jaar)

jvh93

Dit jaar zaten er 4 weken tussen de Tour en Vuelta waar Kruijswijk beiden geweldig gepresteerd heeft. Volgens mij zitten er tussen de Giro en de Tour komend jaar 5 weken, dus ik denk dat dit geen enkel probleem zal moeten zijn (al zijn de Giro en de Tour in mijn ogen wel beide zwaardere races dan de Vuelta)

Yeez

Dit jaar zat er 8 dagen meer tussen de giro en de tour. De combinatie giro-tour valt vele malen zwaarder dan tour-vuelta, terwijl daar zelfs minder dagen tussen zit.

Corné 't Glansarm

'@assen "ANDER TOPIC: Wie van de drie Ts (Taco, Timo, Teunissen) zal de meeste WT-punten scoren in de Vlaamse klassiekers?"

Taco, denk dat hij het best in staat is om ook de beslissende slag mee te maken of zelfs te slaan. Ik betwijfel ten zeerste of Teunissen nu na de ploegwisseling ineens zomaar veel beter voor de dag gaat komen. Renners zeggen ALTIJD dat ze te weinig kansen kregen, NOOIT dat ze te weinig kansen grepen

1 2 ... 479 480 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.