Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 479 480 481 482
S. Morgenstern

Ik denk dat het qua verhouding klassement/sprint, mocht je daar werkelijk heel strikt naar willen kijken, nuttig kan zijn om even terug te denken aan de momenten waar Roglic dit jaar zijn knechten het hardst nodig had. Ik denk dat hij op die (potentiële) momenten, waar SKY volgend jaar echt anders op zou reageren, heel veel meer heeft aan Martin, Roosen en Teunissen, dan een vijfde klimmer aan zijn ondersteuning toe zou voegen.

kelderfan

Als je Roglic als voorbeeld neemt, dan ja hij zal 't meest balen van de TTT met Martens, Jansen, Roosen, Groenewegen, Gesink, Tolhoek en Kruijswijk. Waarbij Tolhoek er wel degelijk bij zat.
Dus als je naast Roglic, Kruijswijk, Bennett kunt beschikken over mannen als Martin, De Plus en ik denk ook Bouwman, dan zal Roglic een stuk blijer zijn, want dan wordt 't verschil een stuk minder.
Anderzijds kun je Groenewegen niet thuis houden natuurlijk. Dus ja die 5/3 verhouding kun je ook in de TdF toepassen.
Dus 't plaatje met Roglic, Kruijswijk, Bennett, Gesink, De Plus, Martin, Roosen/Teunissen en Groenewegen zou voor de sprint, TTT en bergop-werk prima kunnen werken.

S. Morgenstern

Ik denk dat je een van de waaiermomenten vergeet; Roglic had volledig naar huis gereden kunnen worden, wanneer SKY daar door had gezet.

'Erbij zitten' is overigens niet hetzelfde als een van de betere renners zijn in een ploegentijdrit. Het parcours van afgelopen editie was er gewoon eentje waar Tolhoek erbij moest blijven, maar uit dat gegeven kun je onmogelijk opmaken of hij daarmee meer heeft bijgedragen dan enkele renners die zich onderweg leeg hebben gereden.

Zeker in die ploegentijdrit van volgend jaar heb je helemaal niets meer aan De Plus en Bouwman, dan aan Teunissen en Roosen. Waarschijnlijk voegen ze zelfs minder vermogen toe aan het waaiertje. Ik zie ook daar dus geen aanleiding om iets te veranderen aan de verhouding.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Bij de waaierritten heeft TLJ nog al vaak problemen. Als je dan even wil terugdenken aan P-N; waarbij TLJ inclusief Roosen en Groenewegen in de achtervolging moesten bij zo'n waaierrit. Dus of je beter af bent is maar de vraag.
Dan kies ik toch maar voor De Plus en Teunissen. De Plus kan tijdrijden en weet e.e.a over waaierrijden van zijn oude ploeg. Ik denk dat je nu ook betere renners hebt juist voor die P-N.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Roosen zat in de Tour volgens mij met Kruijswijk in zijn wiel als enige mee in die eerste waaier. Ik zie weinig aanleiding om De Plus daarin meer credits te geven.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja Roosen deed toen prima werk en is ook een stuk sterker geworden. Die zal ook zeker meegaan met Groenewegen.
Ik denk, dat Roglic ook wel een stuk wijzer is geworden, na die waaierrit.

S. Morgenstern

Je flip-flopt weer lekker door alle mogelijke opstellingen..

Roglic kwam in de laatste week overigens ook weer even kort in de problemen, toen het vanuit de start op de kant ging.

Laatst gewijzigd
veld

Ik zou niet zo heel zwaar tillen aan die vlakke ttt van 27 km. Je kunt met een verschillende samenstelling hooguit een halve minuut sneller of langzamer zijn.In de bergritten kunnen veel grotere verschillen worden gemaakt met een betere of minder goede klimploeg.

S. Morgenstern

Bergritten waarin knechten verantwoordelijk zijn voor dat soort verschillen zijn wel erg zeldzaam.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vifit heeft met 3 jaar hun contract verlengd

Laatst gewijzigd
veld

'@vlek Er zijn zeker een stuk of vijf ritten waarin klimknechten weliswaar niet een halve minuut voor de kopman zullen winnen, maar er wel voor kunnen zorgen dat hij die niet verliest op zijn concurrenten.

S. Morgenstern

Ja? Hoe zorgen ze daar dan voor? Ik heb namelijk het idee dat ze zelden zo doorslaggevend zijn. Verschillen in een bergrit ontstaan (of blijven uit) toch hoofdzakelijk door het krachtsverschil tussen de kopmannen? Misschien buiten wat uitzonderlijke situaties en extreem goede knechten, maar zeker een vierde klimknecht zal zelden tot nooit voor zulke verschillen kunnen zorgen.

Laatst gewijzigd
tendam

Dumoulin had amper hulp bergop, maar de meeste tijd verloor hij toch echt in Bretagne.

jvh93

Klimknechten zijn met name van nut bij het op kop rijden tussen de beklimmingen in en tevens het knechtwerk dat zij kunnen doen tijdens de klim (tempo hooghouden, drinken halen, kopman uit de wind houden etc.)

tendam

Natuurlijk, maar als je moet kiezen tussen een minuut verliezen in de TTT of een klimknecht erbij...

kelderfan

De beste klimmers kunnen ook goed rijden in een TTT of flipflopt @vlek dan met zijn voorkeurrenners als Leezer;)
De aanstormende jonge klimtalenten kunnen ook veelal goed uit de voeten; zover ik 't kan beoordelen.
Want Koen Bouwman, Neilson Powless, Daan Olivier en ook Antwan Tolhoek kunnen goed mee in een TTT.
@tendam
Waarom moet je een minuut verliezen met een klimmer extra; want juist met die niet klimmers verloor Roglic veel kostbare tijd. Nu je Bouwman en/of De Plus kunt inzetten, lijkt 't mij sterk, dat je meer tijd verliest, als de laatste keer.

kelderfan

Ik hoop altijd nog dat Stef Clement nog kan worden ingezet, want die kan ook goed uit de voeten in de TdF.

S. Morgenstern

Het parcours van de ploegentijdrit is volgend jaar wezenlijk anders. Beetje nutteloos wanneer je dat buiten beschouwing laat.

Tolhoek en Olivier zullen overigens binnen de gehele selectie bij de minste renners voor die ploegentijdrit zitten.

KJP

Net als dat Tolhoek dit seizoen bij de minste renners voor de ploegentijdrit zou zitten? Totdat bleek dat Grondahl Jansen, Gesink, Roosen en Groenewegen er allemaal eerder af moesten en Tolhoekje de vierde man bleek te zijn. ;)

S. Morgenstern

Precies. ;)

tendam

Ik zou ook niet graag achter Tolhoekje zitten in een ploegentijdrit ;)

kelderfan

"Het parcours van de ploegentijdrit is volgend jaar wezenlijk anders. Beetje nutteloos wanneer je dat buiten beschouwing laat."
Waarom moet dat dan buiten beschouwing worden gelaten? Rond Brussel wordt 't vlak parcours dan?

S. Morgenstern

Ja, dat wordt een hele andere ploegentijdrit, waarin je grote mannen met veel vermogen goed kunt gebruiken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Er zijn erbij, die ook niet achter Roglic willen zitten in een TTT. Dat was misschien de reden, dat Tolhoekje er wel bij zat.
Die kanjers die eraf moesten, hadden de pech achter Roglic te zitten.;)

kelderfan

"Ja, dat wordt een hele andere ploegentijdrit, waarin je grote mannen met veel vermogen goed kunt gebruiken."
Die grote mannen met sterke motor zitten er toch bij.

In de komende TdF zijn Gesink, Kruijswijk, Bennett, Roglic, Martin en Roosen er beslist bij. Dan staat er naast Groenewegen nog 1 plaats ter discussie. Een klimmer-tijdrijder De Plus/Bouwman of Mike Teunissen/Amund Jansen.:)

1 2 ... 479 480 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.