Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 478 ... 481 482
Wouter1998

Is het met het aantal tt km's niet verstandig om roglic naar de giro te sturen? Denk een hele grote kans om een grote ronde op zijn naam te schrijven. Echter zal in die beslissingen mee gewogen moeten worden of je dan romandie (zeker) en Baskenland (misschien) niet kan rijden. Met een schaduwkopman/meesterknecht als bennet mee.
De tour kan dan ingevuld worden met Kruijswijk als kopman (ideaal parcours voor hem). En dan roglic mee als schaduwkopman/meesterknecht/rittkaper en gesink. Zo kan gesink de heuvelklassiekers rijden en de tour.
In de vuelta kunnen dan kruijswijk en bennet kijken hoe ver ze komen en gesink. Dan kan roglic kijken hoe ver hij kan komen in Canada samen met roossen en misschien ook van aert.

Verder denk ik dat het treintje van groenewegen in tact zal blijven. Dus teunissen zal de tour waarschijnlijk niet rijden. Martin, roossen en jansen zullen het treintje voor groenewegen moeten gaan worden. De overige tourplaatsen zie ik dan ook ingevuld worden door Kruijswijk, Gesink, Roglic en Tolhoek

kelderfan

Er waren al een aantal kenners, die problemen zagen om Roglic de drieweekse TdF te laten rijden.
Om hem nu de combi Giro met de TdF te laten doen, lijkt mij nu juist te veel van het goede.
Roglic zal zijn klassiekers T/A, Pays Vasco en Romandië niet zomaar laten afnemen.

S. Morgenstern

Niemand zag die problemen! Werkelijk niemand.

Mochten ze Kruijswijk en Roglic qua kopmanschap 'omdraaien', wat op zich een redelijk optie is, dan zal ook Roglic nodig zijn in de Tour de France. De ambities zullen daar nu eenmaal zo hoog moeten liggen, dat je renners van dat niveau nodig gaat hebben.

Romāns Vainšteins

Qua parcours zouden ze eigenlijk Roglic vol op de giro moeten gooien en Kruijswijk op de tour, ik kan er echt niks anders van maken. Wanneer alle grote jongens richting Frankrijk trekken ligt er wat mij betreft echt een reeele kans voor Jumbo om in Italie dan te gaan winnen hoor.

Laatst gewijzigd
maklukzat

De tijd is gekomen om Roglic 2 grote ronden te laten rijden. Giro en Vuelta lijkt me een goede combinatie. Giro vol voor het klassement. Dan kan hij meteen wat aan de druk wennen van het kopmanschap.

kelderfan

Volgens mij heb ik toch goed gezien, dat Roglic in de afgelopen TdF door de problemen met zijn arm {operatie} in de tijdrit de aansluiting met de topdrie is kwijtgeraakt.
Derhalve zie ik toch echt Roglic, als de man om TLJ een topdrie te bezorgen in de TdF.
Ik vind Kruijswijk echt goed, maar toch heeft hij juist, als alle toppers naar de TdF gaan, de meeste en beste kans om in de Giro een topdrie te scoren.

ghostwriter

Ik betwijfel persoonlijk of de Tour wel zo'n ideaal parcours voor Kruijswijk heeft. Natuurlijk zitter er weinig individuele tijdritkilometers tussen (wat goed is ten opzichte van Froome en Dumoulin) en de derde week lijkt erg zwaar te worden (wat altijd goed is voor Kruijswijk) maar in de eerste helft van de Tour zitten al veel klimkilometers en dan is Kruijswijk vaak (relatief aan zijn concurrentie) nog niet op zijn top. Ik denk dat dit een Tour is die goed bij Kruijswijk past maar dat de Giro nog steeds beter bij hem past.

kelderfan

'@ghostwriter
Ik ben 't met je eens, dat Kruijswijk in ieder geval de Giro in zijn programma moet opnemen. Hij kan nu hoge ogen gooien en meedoen om de knikkers. Met Antwan Tolhoek erbij moet 't een leuke Giro worden.
De dubbel is natuurlijk een ander verhaal; als hij 't zelf ziet zitten, dan ja. Kruijswijk en Roglic hebben 't echt goed gedaan in de afgelopen TdF.
Roglic en Kruijswijk met Bennett en Gesink in de TdF lijkt mij ook een sterk blok.

skylimit

'@kelderfan als kruijswijk dit jaar met alle(vele) toppers aan de start in de Tour de France 5e wordt, dan zou hij in de giro 2019 met minder toppers aan de start toch voor de overwinning moeten kunnen gaan, top-3 is dan wel minimaal;).
Ik zou hem zelfs eerder een top-3 in de Tour toedichten nu het parkoers hem in 2019 nog beter zou moeten liggen dan de
voorbije Tour;). Ik zou tekenen voor alles meer dan top-5 in welke grote ronde in 2019 dan ook. Alles moet wel meezitten.

kelderfan

'@skylimit
Er zijn dit jaar nog meer toppers onderweg naar de TdF; dus ja wat is wijsheid.;)
Als Kruijswijk al in de komende Giro scoort, dan wordt 't helemaal moeilijk om hem thuis te laten.

ghostwriter

'@kelderfan
Inderdaad, als Kruijswijk zelf liever de Giro en Tour in plaats van de Giro en Vuelta wil rijden dan moet LottoNL hem daar natuurlijk in steunen. Ik vind vier grote rondes op rij wel erg veel. Froome heeft dat natuurlijk wel gedaan maar dat is toch een geval apart en na de Tour heeft hij alleen nog de Tour of Britain gereden en maakte daar een uitgebluste indruk. Zeker nu het erop lijkt dat de Tour van 2019 erg zwaar wordt denk ik dat het verstandiger is als hij de combinatie Giro-Vuelta of Tour-Vuelta doet.

Ik hoop dat Kruijswijk de Giro en Vuelta rijdt zodat Roglic in het voorjaar zich op de kleine WT rondes kan richten. LottoNL kan hem hetzelfde schema als dit jaar geven maar dan de Tour of Slovenia inwisselen voor de Dauphiné.

Laatst gewijzigd
jealgu

'@ghostwriter

Ik denk dat kruijswijk inmiddels wel heeft laten zien dat als hij goed is, hij dit ook aan het begin van een ronde is. Dit vindt ik niet direct een sterk argument, ook al zou ik de giro voor hem uitkiezen.

Daarnaast, waarop baseert men de stelling dat tijdritten in het nadeel van Kruiswijk zijn? Ja, tov de top 4 uit de vorige tour is dit het geval. Maar verder? In de vuelta moest hij in de eerstebtijdrit alleen Valverde uit de uiteindelijke top 5 laten gaan. In de laatste tijdrit was hij de beste ak man. Vanuitgaande datbde tour top 4 weer de tour en niet de girobdoet zijn tijdritten juist in het voordeel van Kruiswijk.

Nog een optie, vol voor het giro klassement gaan. Zowel roglic als kruijswijk meenemen. Geen sprinter zodat deze volledige ondersteuning hebben. Roglic kan wat defensiever rijden als beste tijdrijder van het veld, Kruijswijk kan dan aanvallender koersen.

Wouter1998

'@jealgu beide meenemen naar de giro is natuurlijk een ontzettend grote kans om een grote ronde te winnen. Echter zal dan de tour een stuk minder bezet zijn (en afwachten wat de vorm van de renners zal zijn).

Wouter1998

Misschien een rare stelling maar wel interessant om iedereen zijn mening te weten. De tour start in Brussel en jumbo wil erg graag uitbreiden in België. Zal jumbo er druk achter te zetten om een renner als van aert / de plus mee te nemen naar de tour?

ghostwriter

'@jealgu
Wanneer heeft hij dit dan laten zien? Ook dit jaar was hij in de tweede helft van de Tour (relatief aan zijn concurrenten) sterker dan in de eerste helft van de Tour.

kelderfan

'@Wouter1998
Eigenlijk is dat geen verkeerde gedachte; het wordt dan nog moeilijker voor de keuzecommissie om de ploeg voor de TdF samen te stellen.
Want: Roglic, Bennett, Gesink, Kruijswijk?, De Plus, Van Aert, Martin en Groenewegen.
Dan moet Dylan het zonder vaste trein doen.
In de Giro zie ik voorbij komen, dat Kruijswijk, Roglic?, Bouwman, Clement, De Tier, Tolhoek, Van Emden, Van Poppel.
Dus ook Van Poppel in de rol van Batta en zonder "onderstel" of vaste treinleden dus.

Laatst gewijzigd
tendam

'@ghostwriter
In de Giro die hij bijna won. Toen was hij eigenlijk meteen goed.

kelderfan

'@tendam
Dat klopt helemaal. Als hij in goede doen is, dan is hij meteen scherp.

Wouter1998

'@kelderfan ik vind sowieso dat van poppel geen trein mee moet krijgen. Hij trekt vaak zijn eigen plan en maakt rare keuzes. Denk dat hij een trein moet verdienen d.m.v. resultaten. Een type van emden met lindeman moet voldoende ondersteuning zijn in deze fase. Zonde om in een ronde als de giro 3 man voor van poppel mee te nemen. Bennet kwam dit jaar steun tekort in de vele heuvel en bergetappes.

S. Morgenstern

Bennett kwam ondersteuning tekort? Welke ritten en situaties waren dat?

Laatst gewijzigd
JorritBlaauboer

Het lijkt mij belangrijk dat Team Jumbo volgende jaar in de grote rondes bepaalde focus gaat aanbrengen. Dit jaar hebben ze gegokt op meerdere paarden en dat heeft over het algemeen goed uitgepakt. Ik denk echter dat met meer focus op 1 kopman de resultaten nog beter kunnen worden. Als Roglic bijvoorbeeld van zijn 4e plaats in de tour een podiumplaats wil maken dan kan naar mijn idee Groenewegen geen volledige sprinttrein meekrijgen. Het lijkt mij, alleen al voor het vertrouwen van de kopman, belangrijk om hem meer dan 3 man ondersteuning in de bergen mee te geven.

Mijn idee zou zijn op de Giro een ploeg rond Kruijswijk en de Tour rond Roglic te bouwen en dus volledig te focussen op het klassement. Naar mijn idee kun je dan ook nog steeds een rol van betekenis spelen in de sprints. Ik denk dat Groenewegen ook heeft laten zien geen (grote) trein nodig te hebben. Één man die hem van voren houdt (Van Emden/Martin) en 1 man die hem op het laatst nog van voren kan afzetten (Leezer/Roosen) lijkt mij voor hem ook het beste te werken. Met de vermoedelijke zware laatste week van de Giro zou het mij een goed idee lijken om Dylan de Giro en Tour te laten rijden en dan eventueel in de laatste week van de Giro af te stappen. Nou weet ik niet of het heel lastig is voor een sprinter om in 2 grote rondes achter elkaar te kunnen pieken, maar je geeft Dylan zo wel de kans om veel ritten te winnen in de grote rondes. Van Poppel gaat naar mijn idee toch nooit een rit winnen in de Giro of Tour. Laat hem lekker het voorjaar + Vuelta rijden, daar heeft hij wel kans.

De namen voor deze rondes zijn nog lastig aan te geven, maar ik denk in deze richting:
Ik zou Gesink geen rittenkaper meer noemen maar hem gewoon de meesterknecht/teamcaptain maken.
Giro: Kruijswijk, Gesink, De Plus, Kuss, Bouwman, De Tier/Van Emden, Leezer, Groenewegen
Tour: Roglic, Kruijswijk, Gesink, Bennett, Tolhoek, Martin, Roosen, Groenewegen.

kelderfan

'@Wouter1998
In het geval van Danny van Poppel geef ik je gelijk.
Als er vol wordt gereden voor Steven Kruijswijk in de Giro, dan moet 't team voor hem rijden.
Dan zijn Lindeman en Van Emden voldoende, want ik zie in Van Poppel een type Batta.
Want ik heb al meerdere keren aangegeven, dat een 5/3 {5 klimmers en 3 sprint/tijdrit/ondersteuning} nu in de meeste koersen zou moeten worden toegepast.

kelderfan

'@Wielerliefhebber
Met de 5/3 combinatie voor kleine en grote rondes kom je een heel eind jouw idee tegemoet.
Voor de Giro zoiets: Kruijswijk wel met Tolhoek, Kuss, De Tier, Bouwman, Van Emden, Van Poppel en Lindeman;
Voor de TdF zoiets: Roglic en Kruijswijk met Bennett, Gesink, De Plus, Martin, Groenewegen en Roosen;

N.B. ik zou Groenewegen gewoon de TdF laten rijden; want hij lijkt er klaar voor.

mooiman

'@kelderfan

Mooie opstellingen. Even onthouden tot volgend jaar zou ik zeggen

kelderfan

'@mooiman
Ik zeg ook zoiets of in die richting.;)

1 2 ... 478 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.