Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 477 ... 481 482
kelderfan

'@vlek
Dan mag je mij eens uitleggen, waarom Gesink wel de combi Giro en TdF gaat doen; ervan uitgaande dat hij zeker meegaat naar de TdF. Want er zit 1 week korter tussen die twee GT's.

S. Morgenstern

Dit jaar zat er een week meer tussen de Giro en de Tour de France. Volgend jaar is wat dat betreft dus gewoon weer een normaal jaar. Aangezien de combinatie er een is die al jaren gemaakt wordt, lijkt het me eerder de vraag waarom het nu opeens een probleem zou zijn.

kelderfan

Ik heb altijd gehoord, dat de combi Giro en TdF niet goed gaat.
Bijvoorbeeld: Dumoulin is nu zwaar aan 't denken of hij nu vol voor de TdF zou moeten gaan.
Over Kruijswijk zijn wij 't wel eens, dat die beslist nodig is in de TdF om Roglic bij te staan en daarnaast als kopman de Giro zou moeten gaan doen met een goede ondersteuning.
Clement is 't probleem, omdat hij normaal gesproken de Giro met Kruijswijk zou gaan rijden. Maar om daarom Gesink twee zware GT's achter elkaar te laten rijden, is m.i. te zwaar.

S. Morgenstern

Klassementsrenners die beide achter elkaar voor een goed klassement kunnen gaan zul je inderdaad bijna niet vinden.

Dat heeft echter niets te maken met knechten of klassementsrenners die de Tour in een andere rol beginnen (Majka was daarin enkele jaren buitengewoon succesvol). Wat zou er op wijzen dat die combinatie voor dat soort renners nu opeens te zwaar zou zijn?

Laatst gewijzigd
kelderfan

In het geval Kruijswijk zijn wij 't over eens, dat 't goed is om die combi te doen en Kruijswijk is per definitie klassementsrenner; terwijl Gesink juist ook goed is in 't klassiekerwerk en iets minder is geworden in het klassementsgebeuren. Gesink is wel op zoek naar een overwinning in de Giro, maar hij zal de TdF toch niet willen missen.
Dus het is in deze een keuze.
Want bij keuze A) Giro/TdF kan hij niet goed zijn in beide koersen volgens de kenners;
B) Giro/Vuelta heeft 't nadeel, dat hij Canada niet kan rijden en dat is toch een gemis;
C) TdF dan is zeker goed in die koers en hij kan de ToC/Canada/Waalse klassiekers/AGR/ Italiaanse najaar klassiekers rijden.

Oh, ja
De ploeg is bij elkaar gekomen en Groenewegen is al op vakantie gegaan. Er zijn interviews afgenomen; dus er moet vandaag/morgen/maandag e.e.a. naar buiten komen.

S. Morgenstern

Je weet zelf dus eigenlijk ook niet waarom het een probleem zou zijn voor een knecht van het niveau van Gesink om goed te zijn in Giro en Tour..

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik denk alleen, dat het niet goed is in het geval van Gesink. In het verleden is steeds gezegd, die combi werkt niet en is onverstandig; maar in het geval van Kruijswijk zeg ik ja en in het geval Gesink, denk ik beter niet.;)

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Waarom dat zo zou zijn kun je echter niet uitleggen..

Gesink is nu net bij uitstek een knecht voor wie zo'n combinatie perfect mogelijk is, aangezien hij juist in zware koersen van drie weken, wanneer iedereen op een gegeven moment op zijn tandvlees zit, goed tot zijn recht komt. Het is alles behalve toevallig dat hij juist in de laatste bergritten van de Giro en Tour zijn beste dagen had.

Ik zou die kwaliteit benutten. Ik kan me echter ook voorstellen dat je een andere keuze maakt, maar dus niet op basis van het argument dat Gesink niet in staat zou zijn in beide koersen goed te zijn. Dat argument is nergens op gebaseerd en gezien je moeite om hem te onderbouwen voel je dat zelf ook wel aan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Groenewegen is de 1e. renner die gemeld voor de TdF 2019; dat lijkt mij wel duidelijk.

Natuurlijk is Gesink met zijn ervaring en leeftijd een prima knecht {inmiddels} om Kruijswijk e/o Roglic bij te staan.
Naast mijn gevoel dus, dat Gesink geen 2 GT's achter elkaar zou kunnen rijden, denk ik dus ook, dat hij naast het ondersteunen ook een aantal keren kopman zou kunnen zijn in een aantal koersen zoals Oman en de ToC, die dan weer samenvalt met de Giro.
Dat Gesink nog goed is in de laatste week is een pre, maar dat geldt ook voor Koen Bouwman, Antwan Tolhoek en Floris De Tier. Het was toch zo, dat in de laatste week van de Vuelta 2017 Bouwman, Tolhoek en De Tier moesten inspringen omdat het juist bij Clement het wat minder ging.

S. Morgenstern

Naast mijn gevoel dus, dat Gesink geen 2 GT’s achter elkaar zou kunnen rijden, denk ik dus ook, dat hij naast het ondersteunen ook een aantal keren kopman zou kunnen zijn in een aantal koersen zoals Oman en de ToC, die dan weer samenvalt met de Giro.

Dat eerste blijft dus bij een gevoel, wanneer je het niet kunt onderbouwen. Dat hij een aantal keer kopman zou kunnen zijn, is inderdaad zo, maar zal met de verhoudingen binnen de huidige selectie nog zelden voorkomen. Het hoeft ook op geen enkele manier zijn (belangrijkere) werk, in de grootste koersen en in dienst van de toppers uit de selectie, in de weg te zitten.

Dat Gesink nog goed is in de laatste week is een pre, maar dat geldt ook voor Koen Bouwman, Antwan Tolhoek en Floris De Tier. Het was toch zo, dat in de laatste week van de Vuelta 2017 Bouwman, Tolhoek en De Tier moesten inspringen omdat het juist bij Clement het wat minder ging.

Het is niet enkel een nuttige eigenschap, maar spreekt dus ook je eerder geformuleerde gevoel tegen. Ik denk daarnaast ook niet dat het terecht is om diezelfde eigenschap toe te schrijven aan met name De Tier. Het gegeven dat Clement in die ene Vuelta de laatste week ver onder zijn niveau was gezakt, betekent niet dat degenen die zijn afwezigheid nog enigszins op konden vangen daarmee in het algemeen relatief beter waren geworden.

Belangrijkste argument om Gesink boven De Tier te verkiezen is overigens gewoon het grote verschil in kwaliteit.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Volgens mij kan Gesink best zowel de Giro als Tour rijden maar ik denk dat hij in de Tour wel wat sterker zou zijn als hij niet eerst de Giro zal rijden. Ik kan me goed voorstellen dat LottoNL de zeer ervaren en kwalitatief goede Gesink als meesterknecht van zowel Kruijswijk als Roglic wil gebruiken.

jvh93

Gesink enkel in de tour en weer in de heuvelklassiekers ipv de giro lijkt me ook een serieuze optie

ghostwriter

Behalve de kopmannen en Gesink ben ik ook vooral erg benieuwd naar wat voor een schema Tolhoek en Kuss krijgen. Ik hoop persoonlijk dat Tolhoek de Giro en Vuelta rijdt. Tolhoek zou ik in de Giro puur als knecht (van Kruijswijk) inzetten maar in de Vuelta een vrije rol geven. Kuss zou ik in het eerste helft van het jaar zo veel mogelijk kleine WorldTour rondes rijdt en in het najaar weer de Vuelta mag rijden. Een schema met bijvoorbeeld de Tour Down Under, Cadel Evans Great Ocean Road Race, Strade Bianche, Tirreno-Adriatico, Volta a Catalunya, Itzulia Basque Country, Tour of California, Critérium du Dauphiné, Tour de Pologne en Vuelta a España lijkt mij persoonlijk prachtig voor Kuss. In de Tour of California zou ik hem natuurlijk als kopman gebruiken en in de andere kleine rondes zou ik hem vaak voor eigen kans laten rijden. In de Vuelta zou ik hem puur als knecht van Kruijswijk gebruiken. Tenzij hij tegen die tijd Tolhoek als klimmer voorbij is gestreefd.

Laatst gewijzigd
tendam

Volgens mij heeft Kuss dit jaar een redelijk identiek programma gereden... en Utah lijkt mij beter dan Polen als voorbereiding op de Vuelta. Eigenlijk een soort hoogtestage.

S. Morgenstern

Ik denk niet dat het met de selectie van volgend jaar nodig is om renners Tirreno, Catalunya en Baskenland achter elkaar te laten rijden.

ghostwriter

'@vlek
Het gaat er niet om dat het nodig is. Het gaat erom dat ik Kuss dat drieluik zou laten rijden om zo veel mogelijk klimkilometers in de WT te maken. Het is minder zwaar dan een grote ronde maar toch behoorlijk zwaar en ik denk dat Kuss dat goed kan gebruiken. Hij kan duidelijk heel hard een berg op rijden maar mist nog de inhoud om dat drie weken vol te houden. Daarom zou ik hem niet de Giro laten rijden en door veel kleine WT rondes te laten rijden op de Vuelta voorbereiden.

@tendam
Ik betwijfel ten sterkste of het wel zo'n goede voorbereiding is. De beste voorbereiding lijkt me de Ronde van Polen en dat is ook op een hoger niveau.

Laatst gewijzigd
kelderfan

"Belangrijkste argument om Gesink boven De Tier te verkiezen is overigens gewoon het grote verschil in kwaliteit."
Dat je Gesink prefereert boven De Tier op dit moment kan ik meegaan. Daarom rijdt Gesink ook de TdF en bovendien is Gesink net kopman af. Daarom lijkt mij niet mis om hem ook in enige koersen kopman te maken.
@ghostwriter
Dat programma van Kuss lijkt 't mij prima op de TdP na dan, want @tendam heeft gelijk, dat hij Utah gaat rijden om zijn zege te verdedigen en de hoogtestage lijkt mij ook niet verkeerd. Olivier en Powless zouden ook Utah moeten rijden ivm de hoogtestage.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik zou voor Kuss een uitgebalanceerd programma met veel geschikte koersen verkiezen boven het rijden van zoveel mogelijk WT-koersen met klimkilometers. Ik denk dat hij daar voor zijn ontwikkeling op de lange termijn, zijn presteren in die koersen en zijn uiteindelijke mogelijkheden in de Vuelta het meest aan heeft.

Laatst gewijzigd
tendam

'@ghostwriter
Ik denk dat Chris Horner het niet met je eens is.

S. Morgenstern

Het overgrote deel van het peloton is dat echter wel. Het is ook niet zo dat een koers als Polen, of een andere voorbereidingskoers in Europa, niet valt te combineren met een hoogtestage.

kelderfan

De koers in Utah is toch meteen een hoogtestage en Kuss kan daar zijn zege verdedigen.
Het is wel zo, dat Utah 1 week dichter op de Vuelta is gekomen en dat zou dan een reden kunnen zijn om Kuss toch mee te nemen naar de Giro of de Vuelta maar dan via traject Polen.
Ik denk dat Powless en Olivier toe zijn om de Vuelta te rijden en hun traject dan via Utah

S. Morgenstern

De beste hoogtestage lijkt me er nog altijd een waarin je volledig volgens schema kunt trainen. Daarnaast zit je in Europa meteen in de buurt en voorkom je verloren reis en jetlag tijd. Het lijkt me geen toeval dat de belangrijkste renners voor de Vuelta zelden tot nooit via een koers als Utah aan de start staan.

Ik denk ook dat de hoop is dat Kuss volgend jaar weer een stap vooruit zet en dan zou het verdedigen van zijn titel in Utah geen prioriteit moeten hebben.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik heb juist na de Tour of Utah gelezen, dat meerdere Amerikaanse renners, dat traject juist bewandelen om te trainen op hoogte en ook nog de hardheid van die wedstrijd mee te nemen.

Maar nogmaals de Tour of Utah is een week later in 2019 en dat kan de reden zijn om die combi niet te doen; dus wat @tendam zegt de TdP als voorbereiding te kiezen voor Sepp Kuss.

Verder zou je {als je Gesink toch die dubbel wil laten doen} er voor kunnen kiezen om De Tier de Giro te laten rijden met De Plus, Gesink en Tolhoek en dan Koen Bouwman met Bennett en Kuss de TdP in voorbereiding op de Vuelta te laten doen.
Utah zou ik toch blijven meenemen in 't traject om jonge renners beter te maken. {Clement wordt lastig denk ik}; derhalve zou Jan Maas weer in beeld komen en die zou met Powless en Olivier de kleuren van Jumbo kunnen verdedigen.;)

Laatst gewijzigd
tendam

Volgens mij bereidt Kuss zich liever in de States voor dan in Polen. En hij kwam er ook met een blinkende vorm uit vandaan, gezien de eerste Vuelta-week. Het probleem is alleen dat hij toen al in topvorm was, als hij het nu echt als voorbereiding gebruikt kan het goed werken. Dat deed opa Horner destijds ook.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Die blinkende vorm zal toch niet afhankelijk zijn van een voorbereiding in Amerika? Het lijkt me wat onhandig wanneer hij zich voortaan daar moet voorbereiden op grote doelen.

1 2 ... 477 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.