Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 476 ... 481 482
klassementsrenner

'@Tendam dat was ook een van zijn mindere tijdritten, over het algemeen heeft Roglic voordeel bij een mooi aantal tijdrit km. Maar zonder zou hij ook ver komen in de ak

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Waarom zou je een mogelijke podiumplaats van Kruijswijk in de Vuelta opofferen voor een mogelijke ritwinst in de Tour? Kruijswijk kwam dit jaar al redelijk dicht bij een podiumplaats in de Vuelta en dat was nadat hij in de Tour een goed algemeen klassement had gereden.

Een mogelijke ritwinst is niet het enige interessante aan een deelname aan de Tour de France; ze zullen daar ook podium ambities hebben met Roglic en dan kan de aanwezigheid van Kruijswijk cruciaal zijn. Ik denk niet dat een mogelijk podium in de Vuelta interessanter is.

tendam

Roglic zal misschien wat minder zijn geweest, maar hij reed helemaal niet slecht, en in de TTT reed hij zelfs zo hard dat hij Groenewegen over het dode punt heen hielp. Volgens mij klaagde hij over de Bianchi, niet over z'n arm.

Als Dumoulin en Froome je concurrenten zijn kun je beter minder tijdritkilometers hebben dan meer.

klassementsrenner

Hoeveel zou er trouwens veranderd moeten worden aan die trein van Groenewegen en hoe moet de nieuwe trein van van Poppel worden? Beide zouden volgens de plannen een vast treintje krijgen?
Volgens mij is de trein van Groenewegen steeds beter aan het worden(ze zijn er nog lang niet) dus misschien is daar maar een kleine verandering aan nodig.
Die van dit jaar was volgens mij : Martens, Leezer, Grondahl Jansen, Roosen, Groenewegen.
Als nu volgend jaar Leezer veranderen in Martin: Martens, Martin, Grondahl Jansen, Roosen, Groenewegen heb je toch een prima trein. het is maar een idee. Hoe dat in de tour moet is voor mij dan een vraag want dit mee nemen voor Groenewegen naar de tour vind ik te veel.
Dan van van Poppel die had dit jaar alleen maar wat aan van Emden had, dus de trein van Poppel volgend jaar:
Wynants, van Emden, Leezer, Teunissen, van Poppel. lijkt mij een goed plan.
Volgens mij als beide treinen dan goed op mekaar zijn ingewerkt zouden er mooie overwinningen uit kunnen komen.

klassementsrenner

'@tendam +1

S. Morgenstern

Van Hoecke was degene die het meest met Van Poppel is opgetrokken. Leezer naar Van Poppel lijkt me heel logisch (de tweede helft van het seizoen was dat al vaak het geval). Martens zou heel goed bij hem moeten passen en daarnaast verwacht ik ook dat Jansen/Teunissen en Van der Hoorn regelmatig bij hem uitkomen.

Ik denk dat Van Emden eerder aan een van de klassementsmannen gekoppeld gaat worden.

KJP

Ik verwacht dat gewoon gaat blijken dat Teunissen langer een rol kan spelen in de finale voor Groenewegen dan veel van de andere mannen die nu in zijn trein zitten. Ik verwacht dat hij de beste lead-out gaat zijn en dientengevolge verwacht ik ook dat hij veel meer de beste sprinter aanwezig zal zijn buiten het voorjaar. Groenewegen dus. Jansen is een leuke coureur, maar heb ik nog lang niet zo vaak goed in finales kunnen ontdekken als Teunissen.

ghostwriter

'@vlek

Kruijswijk is te goed om zich op te offeren als knecht voor Roglic. LottoNL moet geen derde Sky (Sunweb wordt namelijk al het tweede Sky) worden waar klassementsrenners worden opgeofferd voor een iets betere klassementsrenner.

RoBinnn

Ik zie in Teunissen ook een sterkere kracht voor Groenewegen. Daarnaast zal Teunissen ook af en toe zijn eigen kans mogen gaan, die kans krijgt hij in de trein van Groenewegen iets makkelijker omdat Groenewegen niet in elke finale mee kan doen waar Teunissen dat nog wel kan.

S. Morgenstern

Ik stel een scenario voor waarin Kruijswijk op een andere manier de 'joker' positie overneemt die Roglic dit seizoen in die selectie had. Volgens mij heb ik ondertussen vaak genoeg beschreven welke rol dat zou zijn.

Ik stel dus niet voor om die mogelijke podiumplaats op te offeren voor een mogelijke overwinning in een bergrit in de Alpen, of om die podiumplaats op te offeren voor knechtwerk voor Roglic..

Ze zullen bij SKY overigens graag zien dat Roglic met Bouwman en De Plus in plaats van Kruijswijk en Bennett aan het vertrek staat.

Laatst gewijzigd
tendam

Sunweb is het tweede Sky? Laten we het hopen, dat zou betekenen dat Kelderman en Oomen een niveau halen wat ze nog niet hebben laten zien (Kelderman een paar jaar terug misschien).

aru123

'@rahimns
ik zie dat FDJ komend jaar ook een eigen opleidingsploeg heeft.
Dit acht ik niet noodzakelijk voor TLJ, maar zou jij na kunnen vragen of Jumbo nog steeds de intentie heeft om er ook een te realiseren?

RoBinnn

'@vlek,
Als ik je goed volg zeg je Kruijswijk Giro-Tour, Roglic Tour en Bennett ook Tour.
Daarmee breng je zonder enige discussie je sterkste klimploeg aan de start van de Tour, wat een goed argument kan zijn. Betekent wel dat je met een beperktere ploeg naar de Vuelta zal gaan, want ik zie geen van deze drie mannen na de grote rondes die je voor hen voor ogen hebt ook nog eens voor een goed klassement gaan in de Vuelta.

S. Morgenstern

Bennett zou naar de Vuelta kunnen voor een klassement, maar ze hebben bij TLJ daarnaast ook een aardige krans jonge klimmers die waarschijnlijk staan te springen om een kans eens te zien waar ze in een grote ronde in het klassement uitkomen zonder de aanwezigheid van een echte kopman. Ik denk dat je met o.a. Bennett, Tolhoek, Kuss en De Plus als speerpunten een hele leuke Vuelta neer kunt zetten en dat die laatste twee daar ook meer op hun plaats zijn dan in de Tour de France.

Laatst gewijzigd
KJP

Lekker Tolhoekie, Kuss, Bennett naar de Vuelta. Wie weet waar Tolhoek en Kuss tegen die tijd staan. Tolhoek dan hopelijk ook een Giro als schaduwkopman aan zijn cv toegevoegd. Misschien de Plus en Powless er nog bij, ik kan daar ook wel vrolijk van worden hoor, zo'n lekker jong talentvol team.

Laatst gewijzigd
RoBinnn

Zo selectie voor de Vuelta kan ik ook wel waarderen maar ik verwacht van die jongeren niet zomaar twee rondes in een jaar en Kruiswijk zal ook nog wel wat klimmers mee willen in de Giro.
Daarnaast verwacht ik niet te veel van Bennett in de Vuelta als hij vlak daarvoor ook al de Tour heeft moeten rijden.
Ik blijf er bij dat ik Kruijswijk liever niet de Giro-Tour dubbel zie doen, Giro-Vuelta of Tour-Vuelta heeft mijn voorkeur met Bennett dan de Giro of Tour waar Kruijswijk niet start.
Een Giro ploeg met Bennett en 3-4 van die jonge gasten is dan ook een optie bijvoorbeeld.

S. Morgenstern

Bennett heeft volgens mij al eens toptien gereden in de Vuelta na een deelname aan de Tour de France. Daarnaast hoeven niet alle goede jonge klimmers de Giro en Vuelta te rijden, om de omkadering van Kruijswijk op niveau en de Vuelta selectie interessant te houden. Ik denk echter dat zeker Tolhoek er reeds genoeg ervaring voor heeft.

KJP

Voor Tolhoek lijkt een Giro-Vuelta combi me niet slecht. Seizoen niet te vroeg beginnen natuurlijk dan, maar zou op zich moeten kunnen. Verder heb je natuurlijk ook nog de Tier, Bouwman die toch minimaal één grote ronde zullen rijden.

skylimit

Ik zou de jonge garde lekker in kleine rondjes laten rijden en de oudere garde in de grote rondes. Je moet Gesink toch ook nog ergens opstellen, maar ja als Vlek Kruijswijk in de laatste week als een favoriet voor ritwinst ziet, wat mag Gesink dan doen, alleen water halen ?

S. Morgenstern

Hetzelfde als afgelopen editie? Net als Groenewegen eerder..

klassementsrenner

Als je het team nu ziet voor 2019 met Clement die hopelijk volgend jaar weer mee rijdt, is de ploeg er prima op vooruit gegaan. Elke wedstrijd zouden ze mee kunnen strijden en zijn er kansen volgend jaar. De heuvels misschien het minste, maar misschien dat de Tier(die het dit jaar al best aardig deed) en de Plus daar kunnen verrassen. Veel renners kunnen nog groeien en verder ontwikkelen komend jaar. Dus 2019 zou wel eens een nog beter jaar dan 2018 kunnen worden.
Mocht van Aert nog erbij komen(lijkt mij eerlijk gezegd niet met die rechtszaak ect.) hebben ze nog iemand voor de heuvels en vooral de kasseienploeg. Op papier is het mogelijk, dus nu maar hopen dat 2019 een groot succes wordt!

kelderfan

Ja, ik snap dat rittenkapengedoe ook niet; dan zou je daar ook weer renners voor moeten halen.
Kruijswijk is een vaste waarde als ronderenner van Team Jumbo. Ook Gesink lijkt zijn weg te hebben gevonden door voor de kopmannen te werken.

Wat betreft het verhaal Kruijswijk denk ik, dat hij de kopman wordt in de Giro met Tolhoek en De Plus als 1e. luitenants en Bouwman en De Tier voor de ondersteuning.
Roglic en Kruijswijk als de kopmannen {zoals heel goed ging in de afgelopen TdF} in de TdF met Bennett en Gesink als 1e. luitenants en Martin voor de ondersteuning.
Bennett dan als kopman in de Vuelta met Kuss en Tolhoek als 1e. luitenants en de jonge garde Olivier, Powless en Hofstede in de ondersteuning.
Clement zou ik als hij weer ok is, in de Vuelta opstellen met daarvoor Volta Ciclista a Catalunya, Tour de Romandië, Criterium du Dauphine, Tour de Pologne en Vuelta a Espanje

S. Morgenstern

Prima 'luitenants' en ondersteuning (hoewel ik zelf o.a. Gesink in plaats van De Tier met Kruijswijk mee zou sturen), maar dus blijkbaar zonder mogelijkheid om aan te vallen? Lijkt me zonde van de kwaliteiten in een aantal gevallen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

"Prima ‘luitenants’ en ondersteuning (hoewel ik zelf o.a. Gesink in plaats van De Tier met Kruijswijk mee zou sturen), maar dus blijkbaar zonder mogelijkheid om aan te vallen? Lijkt me zonde van de kwaliteiten in een aantal gevallen."

Ik denk ook wel een beetje aan Gesink, maar lukt dat met 1 week herstel minder om hem Giro met TdF te laten doen.
Tevens wat te denken dan over de rol van Clement. Als hij weer ok is, dan zal Kruijswijk zijn vaste luitenant ook erbij willen hebben.

S. Morgenstern

Ik denk dat Kruijswijk op dit moment eerder voor Gesink, dan voor Clement zal kiezen.

1 2 ... 476 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.