Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 475 ... 481 482
S. Morgenstern

Ze brengen dat meestal rond de ploegenpresentatie naar buiten.

Rawolf

Als tourteam verwacht ik:

Roglic
Bennett
Gesink
Tolhoek

Groenewegen
Roosen
Martin
Jansen

Het giro team valt nog weinig over te zeggen naar mijn idee, een stuk of 12 man die daar kans op zouden maken

Gesink
de tier
Kruijswijk
Kuss
de Plus
van Poppel
van Emden
Teunissen
Lindeman
Eenkhoorn
Bouwman

S. Morgenstern

Ik verwacht dat Jansen zijn plek nog gaat verliezen aan Teunissen.

tendam

Of Teunissen wordt laadste leadout. Daar lijkt hij me eigenlijk geschikter voor dan Roosen.

Rawolf

Zou zomaar kunnen ja. Ik heb toch jansen neergezet omdat ik verwacht dat door het jaar heen Jansen sowieso aan groenewegen gekoppeld zal blijven met de sprinttrein. Teunissen zal daarin waarschijnlijk geen vaste waarde worden, die heeft wat meer eigen doelen.

Yeez

Kruijswijk overweegt de dubbel, waardoor het team in de tour waarschijnlijk loeisterk wordt. Roglic gaat sws de tour doen, want die gaat geen rondjes van 1 week laten schieten (hoeft niet, maar je kan niet van baskenland tm de giro top zijn). Verder heeft Bennett aangegeven dit jaar de tour te willen doen en Gesink zal de dubbel wel weer doen voor zijn etappes...

aru123

Ik zie dat iedereen al zijn lijstjes voor de giro en de tour klaar heeft. Hier uit vallen 3 dingen te concluderen:
1 iedereen heeft clement al definitief afgeschreven
2 volgend jaar raakt helemaal niemand geblesseerd
3 randzaken bestaan niet meer, geen van de renners wordt papa, tolhoek en eenkhoorn blijven van slaapmiddeltjes af enzovoort.

Ik snap dat het leuk is om te speculeren maar er kan nog zoveel gebeuren

tendam

'@aru123
Ja, dan kun je dit hele topic wel afschaffen... natuurlijk is het blessures uitgezonderd, Nostradamus.

@jessevdalen
Ik denk/hoop dat Roglic gaat voor Tirreno-Baskenland-Ardennen, zeg maar het oude Gesink-programma. Ik wil hem wel eens in topvorm op de Mur de Huy zien.

kelderfan

'@aru123
Klopt, maar dat maakt 't alleen maar leuker om te speculeren.
Clement heb ik nog niet afgeschreven; alleen is het nog onduidelijk of hij nog verder kan met die blessure.
Als het goed komt, dan kun je hem pas later in het seizoen laten instromen. Hopelijk voor de TdF want Roglic heeft hem misschien wel nodig.

smolly86

Vanaf wanneer is het trouwens officieel team jumbo in plaats van lotto jumbo, ook gezien het schaatsseizoen tot maart doorloopt.

aru123

'@tendam
ik zie gewoon het nut er niet van in om over iets te speculeren wat nog zo ver weg is. Verder hoef je dit topic helemaal niet af te schaffen als je stopt met die lijstjes. Het is dan mijn persoonlijke mening maar ik bespreek dingen graag als ze besloten/gebeurd zijn zoals behaalde resultaten of de sponsordeal van jumbo bijvoorbeeld.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@aru123 ik kan deels wel begrijpen wat je bedoeld. Ik vind het ook niet nodig om nu al hele ploegen in elkaar te draaien, maar de discussie op dit moment welke kopman waar gaat starten is op zich wel intressant. Zeker nu je leest dat Kruijswijk zelfs de dubbel Giro Tour overweegt. Maar om tot in detail nu al te gaan speculeren welke knecht waar gaat rijden is misschien wel wat overtrokken , maar blijkbaar is dat wel iets wat leeft hier. Zeker nu het qua nieuws toch komkommertijd is.

@smolly86 volgens mij pas per 1 januari. Weet niet of dat in het schaatsen anders is besloten.

Edit: heb even gekeken op Instagram en zie Kjeld Nuis in een pak rijden met alleen Jumbo erop.. dus daar is de Lotto al weg.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Nu er parcoursen bekend zijn is het volkomen plausibel om dat tot in den treure te gaan bespreken mbt speerpunten. Wat omkadering betreft uiteraard een stuk minder ja.

skylimit

Als er slechts 5 mogelijke sprinterskansen zijn, heeft het dan zin om Groenewegen mee te nemen? Aan de andere kant heeft Jumbo natuurlijk niet de Tourfavoriet in huis om daarvoor een extra klimknecht mee te nemen. Kruiswijk en Roglic
kunnen aardig mee, maar tegen de explosievere klimmers komen ze tekort.
Het zal dus wel zo'n beetje hetzelfde strijdplan worden als de voorbije Tour, en met welke poppetjes dat zien we begin juli wel. Brussel/Parijs is nog ver.

KJP

Kwam Dylan zelf gisteren niet tot 7?

S. Morgenstern

Zelfs met alleen de eerste rit als sprintkans, zou het zin hebben om Groenewegen mee te nemen..

klassementsrenner

De vraag is wat het doel volgend jaar is van Jumbo in de Tour. Weer een top 5 of misschien wel podium. Winnen is een fijne droom, maar het lijkt mij dat ze realistisch zijn. Als Kruijswijk de Tour gaat combineren met de giro (bron zie je op WF) dan is het hopen op/gaan voor een top 5 in de GC. Voor Roglic is dit niet het beste parcour vanwege het weinig aantal tijdritkm . Voor Gesink is dit parcour ideaal om voor een rit te gaan kansen genoeg! Met Bennet moet de ploeg maar kijken ze doen weer een 7/8 plaats in een ronde of een duo kopmanschap met Roglic of Kruijswijk. Dat duo kopmanschap in de tour lijkt mij van volgend jaar sowieso een goed plan.

Verder zijn er mooie kansen voor Groenewegen dus waarom zou je die niet meenemen. Al moet hij dan echt beter gaan klimmen anders gaat hij Parijs nooit halen!

jvh93

Ik denk dat ze het zeker niet zullen willen laten liggen om met Groenewegen te strijden voor etappewinst. En als ze Groenewegen tevreden willen houden, zullen ze hem ook haast wel mee moeten nemen. Dat met roosen/teunissen en Tony Martin zou voldoende moeten zijn

RoBinnn

Ik zou geen voorstander zijn van een dubbel Giro-Tour voor Kruijswijk. Tenzij je verwacht dat Roglic echt om de winst kan strijden en in een de laatste week een beroep op Kruijswijk moet kunnen doen maar winst schat ik voor Roglic iets te hoog in.
Ik zou gaan voor Giro-Vuelta of Tour-Vuelta voor Kruijswijk en dan Bennett de Giro of Tour laten rijden waar Kruijswijk niet start. Het parcours in de Tour past perfect bij Kruijswijk dus kan hij daar prima met Roglic samen voor het podium strijden maar ook de Giro gaat hem een goede kans geven om zijn 4e plek uit 2016 te verbeteren. Roglic in de Tour lijkt mij een zekerheidje omdat hij dan ook de 1 weekse rondes in het voorjaar kan rijden zoals dit jaar, iets wat niet te combineren valt met een Giro als kopman.
Dat Groenewegen aan de start gaat staan in de Tour lijkt mij ook wel zeker. Kans op de gele trui in etappe een en daarna nog een keer of 5-6 kans op etappezeges, dat ga je niet laten liggen lijkt mij. Daarnaast is het normaal niet zo'n groot probleem voor Groenewegen op Parijs te halen, daarvoor klimt ie normaal gesproken goed genoeg. Enkel een val zoals dit jaar kan hem dan in problemen brengen.

veld

Ik heb geloof ik in al die opstellingen nergens Stef Clement gezien. Als die niet in tenminste een van de twee ( Giro en Tour) wordt opgesteld, wat heeft een contract dan nog voor zin? Wel zou ik hem graag in de staf van de ploeg zien worden opgenomen. Wat mij bereft zou ik Groenewegen twee man meegeven ( Roossen en Teunissen) en behalve Roglic en Kruiswijk nog drie klimmers.

S. Morgenstern

Kruijswijk kan in die laatste week van de Tour de France toch voor een mooie ritwinst gaan? Dat zou ook perfect passen binnen het 'iedere dag een kans' verhaal van de ploeg.

skylimit

'@vlek de kansen op een ritwinst zijn niet echt reeel voor Kruijswijk, maar dat weet jij zelf natuurlijk ook wel;)

tendam

'@klassementsrenner
Roglic werd dit jaar in de tijdrit van het podium gereden, dus minder tijdritkilometers is voor hem geen nadeel.

S. Morgenstern

Kruijswijk zou in iedere kopgroep in die laatste week in de Alpen een van de favorieten zijn, dat weet iedereen.

ghostwriter

'@vlek

Waarom zou je een mogelijke podiumplaats van Kruijswijk in de Vuelta opofferen voor een mogelijke ritwinst in de Tour? Kruijswijk kwam dit jaar al redelijk dicht bij een podiumplaats in de Vuelta en dat was nadat hij in de Tour een goed algemeen klassement had gereden.

@tendam

Tja, we weten nu dat Roglic toen al met een steen in zijn arm rondreed. Dat zal vast en zeker invloed hebben gehad op zijn teleurstellende tijdrit aan het einde van de Tour.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 475 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.