Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 474 ... 481 482
tendam

Gesink, Bouwman en De Plus... dat is te mager, als ondersteuning voor Roglic. Bouwman is niet eens echt een klimmer (leek hij even, in de Tour of the Alps, maar dat was snel weer over).

ghostwriter

'@tendam
Als Gesink fit en in vorm is heeft LottoNL op Bennett na geen betere klimknecht. Bouwman is voor het heuvel- en middengebergte een goede knecht om erbij te hebben. Daarbij is hij een goede daler en dat is ook iets wat erg bruikbaar kan zijn tijdens een grote ronde. De Plus heeft dit jaar niet zijn hoogste niveau gehaald maar desondanks in de eerste helft van de Vuelta laten zien een zeer bruikbare knecht in het midden- en hooggebergte te kunnen zijn. Ik denk dat als hij volgend jaar een beter fundament heeft (doordat hij deze winter wel kan trainen) hij een grote stap in zijn ontwikkeling zal zetten. Goede klimmers als Bennett, Tolhoek en Kuss zou ik niet meenemen omdat ik denk dat een groot deel van de Tour zal worden bepaald in de ploegentijdrit. Ik denk namelijk dat Froome, Roglic en Dumoulin qua niveau erg dicht bij elkaar zullen liggen.

P.S. Het zou natuurlijk goed kunnen dat Kruijswijk nog een keer het kopmanschap in de Tour voor zichzelf opeist. Deze Tour is namelijk op zijn lijf geschreven als hij ooit op het podium van de Tour zou kunnen eindigen dan is dat in deze komende Tour. Aangezien er in de Giro meer (individuele) tijdritkilometers zitten lijkt het mij dat Roglic ook niet moeilijk zal doen als hij als kopman de Giro moet rijden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Bouwman en De Plus zijn daarnaast voor een ploegentijdrit ook niet significant beter dan bijvoorbeeld Kruijswijk en Bennett. Die jongens zijn niet meer dan aardige toevoegingen en geen namen die constant genoemd hoeven te worden voor die discipline.

Van Emden zou nog een overweging kunnen zijn, maar ik vraag me af of zijn aanwezigheid in deze ploegentijdrit werkelijk noodzakelijk is. Ik denk dat de beste mannen voor Groenewegen in dit korte werk niet veel onderdoen.

KJP

Tolhoek zou ik ook zeker niet meenemen, die moet volgend jaar in de Giro lekker snuffelen aan een rol als 2de man, dus zou lang mogelijk focus op een eigen klassement, en dan als het moment er ooit komt echt voor de nummer 1 gaan. Dat heeft ie nodig voor zijn volgende stap, en hij heeft het bovendien verdient. Kuss zou ik meenemen als belangrijke knecht in de Giro.

De Plus of Gesink in de Tour is een afweging die je moet maken, hebben allebei hun voordelen.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@vlek
"Bouwman en De Plus zijn daarnaast voor een ploegentijdrit ook niet significant beter dan bijvoorbeeld Kruijswijk en Bennett."

Bouwman en De Plus zijn voor een ploegentijdrit wel degelijk significant beter dan Bennett. Kruijswijk zie ik niet als optie omdat die te goed is om voor Roglic in de Tour te knechten en na de Giro beter de Vuelta kan rijden zodat hij ook daar voor het klassement kan gaan.

tendam

Bouwman is een goede daler? Hij had Coppi e Bartali kunnen winnen als hij niet vol op z'n muil was gegaan in de afdaling...

Ik zou Kruijswijk als meesterknecht gebruiken, die daarvoor de Giro als kopman rijdt. Gesink is echt niet zo goed meer, die had deze Tour een of twee uitschieters maar zit niet structureel bij de beste 20 klimmers.

kelderfan

"Verder is het misschien dan ook wel een idee om Groenewegen volgend jaar de combinatie Giro-Vuelta te laten rijden en Van Poppel met 2 man ondersteuning de Tour te laten doen om zo de kopmannen in de Tour een mannetje extra ter ondersteuning mee te geven."
Dat zou een mooie oplossing zijn, maar Dylan staat te popelen om de 1e. etappe in de TdF te winnen.

ghostwriter

'@tendam
Heb je Bouwman nooit zien dalen? Ja hij viel in de Coppi e Bartali omdat hij erg veel risico nam. Hij nam zo veel risico omdat hij vertrouwde op zijn daalkunsten. Nibali valt ook met enige regelmaat maar is wel een hele goede daler. Onzin om te beweren dat Bouwman geen goede daler is omdat hij één keer viel...

Het zou belachelijk zijn als LottoNL Kruijswijk als meesterknecht meeneemt terwijl hij in de Vuelta een kans zou maken op een podiumplaats.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Bouwman en De Plus worden dan zwaar overschat in het tijdrijden.

Kruijswijk is natuurlijk gewoon een optie voor de Tour de France. Ik zou dan eerder Bouwman af laten vallen als mogelijkheid; beter iemand die te goed is, dan iemand die wat kwaliteit te kort komt.

Mocht je Kruijswijk niet meenemen, dan is Bennett of Tolhoek helemaal noodzakelijk. Gesink heeft andere kwaliteiten en is misschien niet minder belangrijk, maar wel een mindere pure klimmer.

Dat laatste genre renner volledig uitsluiten is sowieso een fout wanneer je met Roglic voor het eindpodium wil gaan.

Laatst gewijzigd
assen

Door wie wordt Bouwman zwaar overschat in het tijdrijden?

Bouwman kan meer dan bovengemiddeld goed tijdrijden (zit denk ik wel rond het 85e-90e percentiel van de profwielrenners), wat hij heeft laten zien met zijn uitslagen het afgelopen jaar.

Geen top nee, maar wel goed. Maar voor een TTT, om die heel goed te rijden, misschien net niet goed genoeg.
Als klimmer is Bouwman ook vrij goed, maar ook hier geen top.

S. Morgenstern

Door degenen die hem constant noemen als een renner om mee te nemen voor een ploegentijdrit.

Yeez

'@vlek bouwman en de plus zijn daar inderdaad renners voor. Quick-Step zet de plus niet voor niks in de ttt selectie voor het wk en ook Bouwman heeft laten zien dit te kunnen. De plus viel alleen in de itt tegen op het wk. Bovendien denk ik dat de tourploeg zoiets zal worden:

Tour:
Roglic
Bennett
Tolhoek
Gesink
Groenewegen
Roosen
Jansen/Teunissen
Martin

Giro:
Kruijswijk
Gesink
Bouwman
De Plus
Van Poppel
Jansen/Teunissen
Van Emden
Lindeman

tendam

'@ghostwriter
Ik heb hem toen zien dalen, en dat was niet best. Verder nooit zo op gelet, maar jij wel blijkbaar?

Ik dacht begin dit jaar dat Bouwman een stap had gemaakt, maar eerlijk gezegd lijkt hij me gewoon niet goed genoeg voor de Tour. Ik zie nog meer in Olivier.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik denk, dat Roglic de kopman in de TDF gaat worden; want Groenewegen en Bennett hebben al positief gereageerd.

KJP

Gesink de dubbel laten doen vind ik al een eerste fout. Ik zou inzetten op:

Tour:
Roglic
Bennett
De Plus
Gesink
Groenewegen
Roosen
Teunissen
Martin

Giro:
Kruijswijk
Tolhoek
Bouwman
Kuss
Van Poppel
Jansen
Van Emden
Van der Hoorn

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@KimJungPoels
Met Gesink kan ik met je meegaan, maar Tony Martin heeft 't afgelopen seizoen de combi Giro/TdF gereden.
Hij is nodig in beide koersen en Taco kan beter 't Vlaamse werk doen.
En ik ga mee met @vlek, dat Kruijswijk ook die combi gaat doen.
Dus TdF: Roglic, Bennett, Kruijswijk en Gesink voor 't klimwerk; dan Martin, Groenewegen, Roosen en Jansen/Teunissen.
In de Giro zie ik dan Kruijswijk, Bouwman, De Plus, Kuss, Tolhoek, Martin, Van Poppel en Van Emden als ideaal plaatje.
Van Poppel in de rol van Battaglin en ook in dienst van Kruijswijk, want dat kan hij ook.

ghostwriter

'@tendam

Behalve dat hij toen viel was Bouwman die dag juist erg goed aan het dalen. Hij liep weg van zijn concurrentie maar ging toen onderuit. Ook eerder die ronde (en in andere wedstrijden) heeft hij laten zien goed te kunnen dalen.

tendam

Als we toch nu al complete ploegen gaan bedenken...

Giro:
Kruijswijk
Tolhoek
De Plus
Bouwman
De Tier
Olivier
Teunissen/Roosen
Van Poppel

Tour:
Roglic
Kruijswijk
Bennett
Gesink
Martin
Van Emden
Roosen/Teunissen
Groenewegen

RoBinnn

Ik zou geen enkele renner de dubbel laten rijden. Er is een brede selectie dus waarom zou je er voor kiezen om dat niet te benutten. Talenten ontwikkelen is een van de belangrijke zaken binnen de ploeg, dan stel je dus ook talenten op in de belangrijkste wedstrijden. Mijn keuze zal zijn:

Giro
Kruijswijk
Tolhoek
Kuss
De Tier
Bouwman
Van Emden
Jansen
Van Poppel

Tour
Roglic
Bennett
Gesink
De Plus
Martin
Teunissen
Roosen
Groenewegen

Yeez

Ik zou niet teveel aan de trein van groenewegen gaan sleutelen

KJP

Martin de dubbel vind ik ook overdreven, dan inderdaad liever een Olivier of de Tier ipv hem. Allemaal leuk en aardig die vergevorderde 30+er knechten een dubbel laten rijden, maar op de lange termijn doe je er andere jonge jongens mee te kort die de hardheid nodig hebben. Ook Tony Martin is niet meer van het kaliber dat je hem zowel in het voorjaar, Giro als Tour nodig hebt.

En van Poppel hoort gewoon een lead-out mee te krijgen, of jij nou teleurgesteld bent in zijn sprintprestaties dit jaar of niet.

S. Morgenstern

Wat is het argument om Martin de dubbel te laten doen? Ik denk dat er voor de Giro meer dan genoeg goede alternatieven voor hem zijn, zodat hij volledig in topvorm aan de Tour de France kan beginnen.

De Plus naar de Tour de France meenemen vind ik ook nogal wat, wanneer je kijkt naar hetgeen hij de laatste jaren heeft laten zien. Gaat niet gebeuren. Die jongen moet eerst maar eens een hele Giro of Vuelta goed rijden, voor hij binnen een nieuwe ploeg aan de Tour kan gaan denken.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als ik Plugge hoor bij de NOS kan het echt nog alle kanten op. Ik ga nu nog geen voorspelling doen wie waar gaat rijden. Er zijn genoeg argumenten te verzinnen waarom de een de Giro zou moeten rijden en de ander de Tour en andersom. Maar knechten een dubbel Giro-Tour laten doen is denk ik niet nodig kijkend naar de selectie, ik zie ze beiden echt los staan.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Een knecht met de kwaliteiten van Gesink kun je nog wel de dubbel laten doen. Het is niet dat een brede selectie betekent dat daarmee iedereen vervangbaar is. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat Kruijswijk er in de Giro een renner met de ervaring van Gesink bij wil hebben en niet zit te wachten op een groep klimmers die exclusief bestaat uit jonge renners met slechts een paar grote rondes in de benen.

tdola

De 31e de definitieve presentatie van het giro parcours en nog later van de Vuelta.
Denk dat speculeren pas concreter kan worden als team jumbo aangeef waar de kopmannen gaan rijden.
Volgens mij was dat afgelopen seizoen rond trainingskamp in januari?

1 2 ... 474 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.