Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 255 ... 481 482
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ghostwriter En naar welke ploeg zie jij Bennett dan gaan. Als er straks echt een leegloop komt bij BMC zie ik eerlijk gezegd niet zo snel een ploeg voor hem waar hij het beter zal hebben. Trek was een optie die lijkt me nu voorbij. EF lijkt me de financiële middelen niet te hebben en verder zijn er niet veel ploegen waar hij dan terecht kan. Dimension data misschien maar dat lijkt me nou niet de beste ploeg als het gaat om ondersteuning. De kans is dan groter dat hij blijft. In ieder geval denk ik niet dat de ploeg van hem af wilt.

Laatst gewijzigd
wolfje

Voorlopig ben ik vooral benieuwd welke renners blijven en wie weg gaat. Pas dan kan je een realistische inschatting maken hoeveel en welk type renner je aan moet trekken.

De aflopende contracten (volgens pcs): battaglin, bennett, boom, clement, de tier, gesink, lindeman, olivier, tolhoek, van emden, van hoecke, wagner, wijnants

Welke renners verwachten jullie volgend jaar nog bij de ploeg?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik verwacht persoonlijk dat er van deze renners het grootste deel zal bijtekenen. Natuurlijk even afwachten hoe de lichamelijke klachten van Clement zich ontwikkelen en of Boom om kan gaan met de teleurstelling dat er weer een grote ronde aan zijn neus voorbijging.

wolfje

Ik verwacht ook dat de meesten bij zullen tekenen, maar er zijn toch ook wel wat meer vraagtekens: bennett en battaglin kunnen wellicht meer gaan verdienen bij een andere ploeg, bij gesink en boom verwacht ik een lager salarisaanbod en clement is fysiek een vraagteken, al heeft de ploeg daar natuurlijk veel meer inzicht in dan wij hebben.

Betreft de knechten vind ik het heel moeilijk in te schatten, omdat ze ook heel goed werk kunnen doen terwijl ze onzichtbaar zijn. Persoonlijk valt de ontwikkeling van olivier mij tegen en ik denk dat wagner ook op het randje staat.

Yeez

Wynants staat tm 2019 toch vast?

wolfje

'@jesse
Ik heb pcs als bron gebruikt, misschien is het daar niet goed verwerkt. Zou mooi zijn als hij blijft!

kelderfan

'@jessevdalen
Dat idee heb ik ook, maar PCS is dan niet up-to-date.

Adrianus en Patrick

Mollema is gewoon een steengoede renner die top 5 grote ronde kan rijden etappes én klassiekers kan winnen.
Een beetje meer respect verdient hij wel.. ik kan me niet voorstellen dat men Bennett niet onmiddelijk zou inruilen voor Mollema los van de financiele aspecten natuurlijk.

Mollema in dienst van TD zou mijn ideaal zijn maar dat zal ook wel bij dromen blijven. Verder

Sandy Casar

Wymants geeft aan dat hij nog een jaar door wilt maar nog niet weet bij welke ploeg. Bron het nieuwsblad van vandaag. Dus hij heeft een aflopend contract

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@wolfje
Je kunt nu toch al een inschatting maken. @vlek heeft 't altijd over door-selecteren.
Er moet in ieder geval een klimmerknecht niveau Clement bijkomen, want hij kan 't echt niet alleen af.
Door de problemen bij BMC komen er een aantal renners vrij, die TLJ kunnen versterken. Derhalve is Dylan Teuns een prima optie.
Verder zijn er een aantal prima neo's, die klaar staan om de stap naar WT te maken.

xistnc

En Capiot?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wynants laatste verlenging was in 2016 toen hij voor 2 jaar bijtekende dus de info op PCS klopt gewoon.

kelderfan

'@xistnc
Die is alweer geblesseerd;); dus Cees Bol is mogelijk een goed alternatief.

ghostwriter

'@rahimns
Ik denk niet zo zeer dat Bennett erg gewild is bij andere ploegen maar ik zou hem zelf laten gaan. Hij zou een relatief hoog salaris gaan verdienen en ik denk dat de Jumbo ploeg dat beter kan besteden aan een meesterknecht (misschien Roche of Kangert) voor Roglic en verder jonge talenten als Bol, De Vries, Vd Berg, Philipsen en McNulty. Ik begrijp dat die niet allen haalbaar zullen zijn maar Bol, De Vries en Vd Berg lijken mij reele opties en Philipsen en McNulty ambiteuze. Met alleen Kruijswijk en Roglic als kopman klassementsrenners zouden talenten als Bouwman en Tolhoek meer vrijheid krijgen om voor eigen kans te rijden. Dat kan ook naar McNulty uit als argument worden gebruikt waarom hij voor Jumbo moet kiezen.

Ik denk dat Jumbo zich moet richten op een paar kopmannen met een geweldige ondersteuning aangevuld met jonge talenten die zo veel mogelijk de kans krijgen om in een vrije rol te rijden. Ze moeten ook aan de onderkant van de ploeg doorselecteren. Als ze naast Bennett ook een relatief dure wielrenner als Boom laten gaan en duurdere talenten als Philipsen en McNulty niet worden aangetrokken komt er behoorlijk wat budget vrij wat richting een opleidingsploeg kan gaan. Zelf denk ik dat Jumbo samen met SEG moet werken waarbij alle SEG Racing talenten (en misschien ook een deel van hun begeleidende staf) een plaats in de opleidingsploeg van Jumbo krijgen en in ruil verzorgt SEG voor een deel van het budget voor de opleidingsploeg.

In: Roche/Kangert, Bol, De Vries en Vd Berg
Uit: Tankink, Boom, Lobato en Bennett

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ghostwriter Ik ben helemaal voor het doorselecteren en het binnenhalen van talenten maar uiteindelijk gaat het ook om resultaten en WT-punten. En om dan een renner als Bennett te laten gaan vind ik iets te voorbarig. Bouwman en Tolhoek zijn talentvolle renners die hun kansen wel krijgen ook met Bennett erbij. En het binnenhalen van McNulty is geen garantie op instant succes. Dat er een ervaren klimmer bij zou kunnen kan ik wel in meegaan maar die zijn vaak toch lastig te halen. Ik zou vooral nu blijven inzetten op het doorontwikkelen van de jonge talenten die je nu binnen de ploeg hebt en er niet nog eens 4 bij gaan halen. Van mij hoeft er dit jaar niet meteen iets extra's bij op dat punt. Je zal naar een vervanging moeten zoeken voor Tankink en Lobato en voor eventuele andere renners die weggaan maar van mij zeker niet weg hoeven.

ghostwriter

'@rahimns
Ik denk dat de Jumbo ploeg niet minder punten zou halen als ze Bennett laten gaan en het salaris wat hij zou krijgen gebruiken om de ondersteuning van Kruijswijk en Roglic te optimaliseren. Zeker als Roglic volgend jaar van de grote rondes een hoofddoel gaat maken. Met (volgend jaar) Roglic voor de Giro, Kruijswijk voor de Tour en beide samen voor de Vuelta heeft de ploeg geweldige klassementsrenners voor de grote rondes. Natuurlijk zullen talenten als Bouwman en Tolhoek ook wanneer Bennett blijft af en toe voor eigen kans mogen rijden maar als Bennett vertrekt zullen ze waarschijnlijk meer kansen krijgen om voor eigen succes te rijden.

Adrianus en Patrick

Ik snap ook niet zo goed wat iedereen hier in Bennett ziet, goede renner hoor maar wat draagt hij nou bij aan de marketing van de ploeg qua aansprekenheid qua. A. Afkomst, B resultaat, C koersgedrag.

Om het even zakelijk te zeggen de return on investment is zeer beperkt voor deze kerel. Nogmaals het is een goede renner maar ik zou hem laten gaan en doorselecteren. Ook omdat ik hem ook niet in de knechten rol zie met dat postuur van hem

Yeez

Wordt hem niet voor van emden vandaag... Voor van emden is dit te lang. Legt het af tegen de jongens die naar de tour gaan en is denk ik toe aan rust.

Eenkhoorn herstelt overigens goed na zijn fietswissel.

kelderfan

Jos van Emden heeft 't wederom niet gemaakt. Dus versterking op het gebied van tijdrijden kan ook geen kwaad.
Die Victor Campenaerts was toch geen verkeerde renner, jammer dat die is opgestapt.
Gelukkig dat Hartthijs De Vries stage gaat lopen bij TLJ. Die jongen bevestigt zijn kunnen en lijkt mij een goede aanwinst.

@Sephiroth
Die Van Baarle kan niet komen, want zijn contract loopt nog niet af! Dus dat extra potje kan nog gesloten blijven.

kelderfan

Die Stefan Küng zal wel te duur zijn, maar lijkt mij een geweldige aankoop, waarvoor dat potje ook kan worden gebruikt.

tendam

'@lb117
Bennett is internationaal gezien na Roglic hun meest aansprekende renner, zij het meer door z'n uitspraken dan door z'n prestaties. Maar hij won vorig jaar wel gewoon de Tour of California, belangrijk voor de sponsors. En hij rijdt bijna in elke ronde top-10.

Ik denk dat de ROI juist vrij hoog is bij hem, maar voor het Telegraaf-publiek inderdaad niet.

ghostwriter

'@kelderfan
"Jos van Emden heeft ’t wederom niet gemaakt. Dus versterking op het gebied van tijdrijden kan ook geen kwaad."

Leg mij de logica achter deze redenering eens uit?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@ghostwriter... daar zit geen logica achter, want die is er gewoon niet.

kelderfan

'@ghostwriter
Denk even aan de Giro 2018. Er waren twee mogelijkheden en die heeft hij helaas niet kunnen benutten.
In de 1e. ITT kwam hij niet in de buurt en in 2e. was hij goed, maar moest met een 4e. plek genoegen nemen. Nu in 't NK komt hij zelfs niet op 't podium.
Voor mij blijft hij een prima ITT renner, maar met heuvels erin komt hij toch tekort.
Dus die De Vries en McNulty zouden niet verkeerd zijn om erbij te hebben. Die Julius van den Berg valt toch een beetje tegen. Niet in Assen en nu weer matig in 't NK ITT U23.
Wat moet ik verder toevoegen?

horsm

Volgens mij heeft het team de eenna beste tijdrijder ter wereld. Dus om nou ook de twee of driena beste te halen....

1 2 ... 255 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.