Ik ga voor 2 ritten en denk dan aan Roglic en Groenewegen en ik ga voor 2 man in de toptien.
Wie er scoort is niet zo belangrijk als dat er maar wordt gescoord.
Al komt Tolhoek of Roosen met een zege binnen, dan is de TdF al geslaagd te noemen.
Is Groenewegen in vorm, dan kunnen er best nog 2 zeges bijkomen.
Ik vind de meesten voorzichtig hier. Op Gaviria na gaat niemand Groenewegen kunnen kloppen. Gaviria moet dan ook nog maar overeind blijven. Natuurlijk gaat hij zelfs dan niet alle sprint ritten winnen, maar ik zet in op 3. Daarnaast denk ik dat Rogliç er 2 gaat pakken inclusief de tijdrit. Die gaat zijn ak wel laten lopen. Stevie eindigt als 4e in klassement achter Nibali, Valverde en Uran mede dankzij uitstekend werk van Robert. In de afsluitende tijdrit pakt hij Bardet en Landa nog. Zou zomaar een zware teleurstelling kunnen worden, maar ik ben optimistisch over de kansen. Beetje fantaseren kan geen kwaad. Als alles mee zit is het niet eens onmogelijk. Helaas zit in de tour vrijwel nooit alles mee.
Ik weet niet of het cynisme is of dat iedereen iets te positief is. Met een 1 rit en een top 10 klassering heb je een hele prima TDF gereden. We moeten wel realistisch blijven, het is de grootste wedstrijd van het jaar waarin allerlei dingen kunnen gebeuren. Daardoor is de kans groter dat de grote verwachtingen mislukken. Ik kan me niet eens meer herinneren dat de verwachtingen groter waren dan een top 10 OF een ritoverwinning in de tour voor TLJ of haar voorgangers.
Ja, dat is ook mijn insteek. Die Tolhoek kan ver komen, maar deze TdF moet hij zien als leermoment.
Zoals hij zelf zegt, dat hij er moet staan op de momenten in de bergen, dat Roglic en Kruijswijk steun nodig hebben.
Daar zal o.a. Kruijswijk wel erg blij mee zijn, dat er een renner bij zit, die mee kan komen als 't steil wordt in de bergen.
Belangrijk wordt de rol van Robert Gesink nu Clement er niet bij kan zijn.
Gesink kan nu aanvallen of als voorpost worden gebruikt.
Omdat je nog steeds wel enigszins verbaasd kan zijn als je verwachtingen uit komen. Als Tolhoek hier constant met de beste-20 mee omhoog kan dan had ik dat ergens wel gehoopt op basis van de laatste maanden, maar is het toch wel weer een dusdanige stap vooruit dat het zeker een verrassing genoemd mag worden.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.