'@vlek
Oh, ja dat is 't nadeel klimmende knechten.;)
Volgens de "Telegraaf" denkt Warren Barguil; de klimmer, die afgelopen winter van Sunweb naar Fortuneo-Samsic verkaste, dat een renner van LottoNL-Jumbo alles en iedereen kan verrassen in Frankrijk. Dat denken de gearriveerde renners van Movistar ook.
Ik herinner me een 3e plaats in de Eneco tour, waarbij Groenewegen een van de motoren was. Roosen reed ook mee.
Zoals Kruijswijk zegt: het gaat om de som van de 8 rijders. Als ze allemaal ongeveer even goed zijn, haal je een beter resultaat dan met 4 echt zwakken en de 4 sterksten. Op papier zijn er nu 5 ongeveer gelijkwaardig, 1 beter (roglic), een vraagteken (Jansen) en een zwakke (Tolhoek)
Nee, ik noemde die vier mannen als voorbeelden van renners die gezien kunnen worden als de zwakste schakels.
Roosen heeft vorig jaar een paar uitstekende prologen gereden, dus daar heb ik wel vertrouwen in.
Laat ik dan zeggen dat Jansen voor mij een vraagteken is. Hij is me eigenlijk nog nooit echt in die rol opgevallen.
En ze missen idd wat tijdrijders voor een top8-notering, maar het is de sterkst mogelijke ploeg gezien de geblesseerden/geschorsten, en redelijk complementair in deze discipline
'@gardeyn
Een proloog is geen ITT of TTT en wat @Tendam zegt. Ik schat Jansen ook hoger in dan Timo Roosen. En steeds maar weer benadrukken, dat Tolhoek de zwakke schakel is?
Met Gesink, Roglic en Kruijswijk heb je 3 sterke motoren voor de betreffende TTT; daarnaast zijn Martens, Jansen, Roosen en Groenewegen 4 sterke mannen en die lijken mij sterk genoeg om mee te kunnen in dit geweld. Alleen hebben Jansen, Roosen en Groenewegen {in welke Enenco Tour bedoel je?} geen ervaring met een TTT en Antwan Tolhoek juist wel {alleen een valpartij onderbrak dat feest}.
Echte tijdrijders kunnen een TTT net zo goed om zeep helpen. Hardrijden is een noodzakelijke, maar geen voldoende voorwaarde. Een goede volgorde, goede timing en goede aflossingen zijn minstens zo belangrijk. Solisme (dat is een ITT immers) werkt averechts, dat heeft de genoemde Cancellara bijvoorbeeld ook regelmatig bewezen.
Hoe lang is de TTT? 35 km. Okee, dat is 5 km kopwerk per persoon, rekening houdend met 1 joker.
Enecotour 2016.
Tolhoek heeft zeker ervaring uit de Vuelta, wel drie kilometer draaien en keren door een stadje heen..... En toen ging hij onderuit.... Wat zal die veel geleerd hebben.
Ik doelde bij Roosen op korte itt als 1e etappe of proloog: tour (14km, 26e), binckbank (9 km, 12e) en zlm (7,5 km, 11e).
En een proloog is juist een goede indicatie voor een ttt: korte, hevige inspanningen. Vandaar ook dat sprinters en sprintvoorbereiders vaak nuttig zijn in een ttt.
En waaruit zou moeten blijken dat Jansen beter is? Die heeft bij TLJ 2 tijdritten gereden volgens cq: 113e en 124e
'@gardeyn
Dat blijkt en dan heb je wat gemist. Die Dauphine is net de reden, dat Tolhoek is uitverkozen om de TdF te rijden.
En kennelijk heb je ook Hammer Stavanger gemist, want daar was die kleine Tolhoekie de man, die voor de punten moest zorgen.
Maar ik mis nog je antwoord op welke TTT's door Roosen, Groenewegen en Jansen zijn gereden?
Ik denk dat ze elkaar nauwelijks ontlopen. Ze lijken me beide jongens die je er in een ploegentijdrit goed bij kunt hebben.
Wat betreft de uitslagen van Jansen in prologen was er volgens mij overigens een waar hij heel goed onderweg was, maar in de laatste kilometer uit de bocht vloog. Deze moet dat zijn geweest.
'@kelderfan: ik heb nooit gezegd dat de sprinttrein zich heeft laten zien in een ttt. Roosen en Groenewegen een keer in de Eneco tour, 2016. Van Jansen kan ik geen ttt vinden, vandaar dat ik hem een vraagteken noem.
Maar, kijkend naar wat sprinters en sprintvoorbereiders kunnen tijdens ttt (zie ook quote van Groenewegen hierboven) , vermoed ik dat je meer aan hen hebt, dan aan Tolhoek.
Ik weet dat Tolhoek de Dauphine reed, maar TLJ is precies 2 minuten in beeld geweest. Dan kan ik niet beoordelen of Antwan zo goed was. Ik heb wel een keer of honderd in jouw posts gelezen dat Boom zo hard reed volgens Tolhoek. En je noemt hem zelf al 'kleine Tolhoek', dat is nu precies een onhandige eigenschap voor een ttt. Hij zal, ondanks zijn ervaring met ttt, waarschijnlijk de minste zijn.
Ik snap niet waarom men twijfelt aan Timo Roosen in de TTT. Die kerel heeft echt enorm veel power, is explosief en met zijn 1.94 is het niet bepaald ongunstig om in zijn wiel te zitten. Hij heeft in het verleden ook goede tijdritjes gereden. Denk maar aan die klimtijdrit in P-N van vorig jaar, waar ie in dezelfde tijd eindigt als Clement
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.