Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 465 ... 481 482
ghostwriter

'@rahimns
Useless... ;-)

KJP

Doe dat nou gewoon ff voor ghostwriter joh Rahims, jij bent toch de ambassadeur hier.

skylimit

Bij deze; op donderdag 18.10.2018 is besloten dat Kruijswijk de Giro van 2019 wint.

@koosr1946 en in de vuelta, denk je dat 1,2,3 en 4 mogelijk is? moet kunnen toch met al die toppers en jong talent;)

kelderfan

'@rahimns
'T is toch geen hoofdpijndossier met al die suggesties weten Verhoeven en Co. wel raad. Als zij Zeeman er maar buiten laten, want anders wordt 't weer een NS-dossier {sneltreinen, maar vandaag even niet in de tijd van de vallende blaadjes}.:)

Koosr1946

Ik las 3 dagen geleden alleen maar halleluja berichten over die onduidelijke etappe koers in verwegistan.
Ik lees er hier nu helemaal niets meer over, heeft dat een oorzaak.
Is de ploeg gediskwalifiseerd of zijn ze allemaal afgestapt.
Komt wel een beetje kinderachtig over, alleen maar schrijven als er succes is, zelfs vragen of er beelden van zijn.
Maar ga nu weer in mijn winterslaap

KJP

Heeft iemand beelden van die prachtige 4de plaats van Groenewegen in de regen? Zelfs in de regen weet hij zich inmiddels met de wereldtop te meten, terwijl hij daar toch soms moeite mee had! Hup Dylan hup!

kelderfan

Wout Van Aert heeft zijn 1e. zege binnen; wel in een kermiscross maar toch een goed bericht. Hup Wout hup;)

tendam

Koosie! Goed bezig!

Chasse_patate

Van aert staat er weer. Daar heeft Jumbo komend jaar een leuke aan in het voorjaar. Ik voorspel een gouden jaar voor Jumbo in 2019.

RoBinnn

Zijn er beelden van de overwinning van V Aert?

ghostwriter

Is het geen optie voor Groenewegen om de eerste (ongeveer) tien dagen van de Giro, Tour én Vuelta te rijden om zo de meeste sprintetappes van deze grote rondes mee te doen? Bijvoorbeeld, in de Tour van dit jaar had Groenewegen na de negende etappe (in de eerste rustdag) kunnen stoppen. Dan had hij zes van de negen sprintetappes mee gedaan. In de Giro van 2019 kan hij na de tiende etappe (de dag na de rustdag) ermee ophouden en heeft hij toch bijna alle sprintetappes mee kunnen doen. Op een paar wedstrijden na zijn de grote rondes by far de beste gelegenheid voor een sprinter om belangrijke overwinningen te behalen. Groenewegen heeft dit jaar drie/vier overwinningen van naam behaald en twee daarvan waren in de Tour.

Van Poppel kan naar de Giro en/of Vuelta als sprintaantrekker van Groenewegen (een rol die veel makkelijker is in de Giro en Vuelta dan de Tour) en zelf zich op de zwaardere sprintaankomsten (en de sprintaankomsten nadat Groenewegen is afgestapt) richten. Volgens mij zou LottoNL zo (met natuurlijk ook Roglic die elke grote ronde ten minste één etappe heeft gewonnen) kans maken op 10+ overwinningen in grote rondes per jaar. Vanaf het moment dat Groenewegen afstapt (wanneer de meeste sprintetappes achter de rug zijn) kan zijn sprinttrein in de paar overgebleven sprintetappes voor Van Poppel knechten en Kruijswijk en/of Roglic ondersteunen in hun strijd voor een goed klassement.

Laatst gewijzigd
jvh93

Waarom zou je dat willen? Van Poppel heeft dit seizoen volledig in het teken gereden van komend seizoen. Inhoud verkrijgen etc. en heeft zelf paar keer gewonnen. Hij verdiend het in mijn ogen dus gewoon om als sprinter uitgespeeld te worden en niet als lead-out. En waarom 2 plekjes in de selectie opofferen als er toch al zo weinig plekjes te vergeven zijn?

ghostwriter

'@jh93
"Waarom zou je dat willen?"

Omdat LottoNL dan de kans heeft om 10+ overwinningen te behalen in de drie grote rondes.

"Van Poppel heeft dit seizoen volledig in het teken gereden van komend seizoen. Inhoud verkrijgen etc. en heeft zelf paar keer gewonnen. Hij verdiend het in mijn ogen dus gewoon om als sprinter uitgespeeld te worden en niet als lead-out."

Van Poppel moet zich niet richten op de massasprints. Hij zal zal ook volgende jaar het afleggen tegen de absolute sprinttop. Sowieso heeft Van Poppel nog nooit een wedstrijd gewonnen waarin hij moest sprinten tegen een wereldtopper. Van Poppel wint etappes waarin hij moet strijden tegen mannen als Degenkolb en Sagan als de meest explosieve sprinters. Hij heeft een keertje van Groenewegen gewonnen maar dat was in 2016 voordat Groenewegen bij de wereldtop hoorde. De (sprint)etappes waarin Van Poppel een goede kans maakt om voor de overwinning mee te strijden zal de sprinttrein LottoNL dan in zijn dienst rijden.

"En waarom 2 plekjes in de selectie opofferen als er toch al zo weinig plekjes te vergeven zijn?"

Opofferen?! Ik begrijp niet waarom het meenemen van twee sprinters die beide op verschillende type (sprint)aankomsten een goede kans maken om te winnen als "opofferen" gezien zou worden... Ik zie Groenewegen en Van Poppel als sprinters die elkaar perfect aanvullen. Groenewegen voor de massasprints en Van Poppel voor de zwaardere sprintaankomsten of de sprintaankomsten na zwaardere etappes waarin mannen als Groenewegen moesten afhaken. Daarbij zou Van Poppel nadat Groenewegen afstapt nog twee/drie (massa)sprintetappes hebben waarin als kopman wordt uitgespeeld. Per grote ronde zal hij dus genoeg kansen krijgen om voor eigen succes te sprinten. Buiten de Giro en/of Vuelta om zal hij sowieso voor eigen succes mogen gaan.

Laatst gewijzigd
jvh93

Hoe zie jij het voor je dat Groenewegen exact kan pieken in de eerste 10 dagen van 3!! grote rondes?
Over het algemeen zijn 2 piekmomenten nog wel goed te doen in een seizoen, maar 3 zie ik niet zo gebeuren. Zeker niet aangezien hij ook nog andere mooie koersen zal willen rijden.

S. Morgenstern

Overwinningen in Sevilla en Cordoba wegen daarnaast niet op tegen die sprint in Parijs.

tendam

Ik vind het ook nogal Cipollini-achtig. Tegenwoordig is dat eigenlijk not done. En voor Kruijswijk en Roglic is het gelijk een ploegmaat minder om een evt. leiderstrui mee te verdedigen.

Rawolf

In de Giro zou het een optie zijn. De tour rij je gewoon uit natuurlijk en de Vuelta heeft Groenewegen niks te zoeken

kelderfan

Jammer, dat de kansen van Kuss en Powless op een mooie uitslag worden opgeofferd voor Dylan Groenewegen, die in de regen niet zijn ding kan doen kennelijk. Die twee zullen ook wel op hun laatste benen lopen of beter rijden.

Poeksel

Hoe schatte je van tevoren de kansen van Kuss, Powless en Groenewegen in, kelderfan?

kelderfan

Ik schatte de kansen van Kuss niet echt hoog in omdat 't voor Kuss een lang seizoen is geworden; Powless is meer gewend en dat blijkt ook wel, al is hij natuurlijk geen kanshebber voor een goed resultaat.
Groenewegen is zich goed aan 't ontwikkelen, maar hij moet oppassen met zijn gespierde dijen, dat hij niet dezelfde kant opgaat als schaatser Romme {de verzuring dus} en in de regen heeft hij 't lastig; wat hijzelf ook al eerder aangaf.
Vooraf had ik gezegd 3 zeges voor Dylan. Maar je ziet, dat TLJ blij is met 1 zege.

Laatst gewijzigd
tendam

Gianni Romme? Toch niet de eerste waar ik aan denk als ik Groenewegen zie.

kelderfan

Als je de gespierde dijen met elkaar vergelijkt;)

kelderfan

Tao is kennelijk nog steeds in de markt voor een switch. Ik vind 't een goede zaak vinden, als TLJ Tao haalt.
Die zou met De Plus een prima versterking zijn van de bergop ploeg. Kuss naar de Giro en Tao met Powless en Olivier naar de ToC lijkt mij een goede zaak.

KJP

Denk niet dat TAoooooooo komt.

S. Morgenstern

Gezien de verwachtingen dus volkomen terecht dat Powless en Kuss in dienst rijden van Groenewegen.

1 2 ... 465 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.