Kelderfan het gaat uiteindelijk toch om de ploeg en in welke wedstrijd ze starten maakt mijn persoonlijk niet zoveel uit. Uiteindelijk kan je toch niet overal aan de start staan. Dus als jij graag zou willen dat ze bijvoorbeeld meer wedstrijden in Noorwegen of Amerika moeten gaan rijden gaat dat toch weer ten koste van andere wedstrijden waar ze dan niet aan de start staan. Dus het is mij om het even.
'@rahimns
Door de komst van Jansen zijn die Noorse rittenkoersen erbij gekomen en ik denk, dat de wens om Kristoffer Halvorsen te halen ook heeft meegespeeld.
Derhalve verwacht ik, dat door de komst van Kuss en Powerless {die natuurlijk al blij zullen zijn met de ToC} de Tour of Utah of de Tour of Alberta er bij zullen komen. Bianchi zal echt wel blij zijn met de komst van die twee talenten.
Daarom heb ik ook de suggestie gedaan om die Salvatore Puccio te halen, als Kruijswijk toch zou besluiten de Giro erbij te doen.
Maar met de gecontracteerde 27 renners kan TLJ een mooi programma draaien. {zeker nu Gesink op de goede weg lijkt om weer volop mee te kunnen doen}
Noorwegen stond toch al een aantal jaar op het programma? Waarschijnlijk mede door de gunstige positie op de kalender. Koersen opnemen omdat een neo dan een thuiskoers kan rijden lijkt me tamelijk ridicuul. Ik zou dan eerder het (verder ook oninteressante) punt maken dat ze wel eens in Slovenië kunnen gaan koersen.
Lars boom gaat via Down Under en de Cadel Evans Great Ocean Race op hoogtestage alvorens zich voor te bereiden op de Omloop en derest vh voorjaar. Kiest in de winter voor veel trainingskilometer op de fiets en af en toe een strandrace (van het weekend won hij nog fluitend een race). Geen veldritten dus.
Volgens mij was zijn probleem dat hij in de winter te weinig had gedaan, als er nu staat dat hij in de winter veel trainingskilometers gaat maken en dus niet gaat crossen, dan kan je deze voorbereiding toch niet vergelijken met die van vorig jaar. Volgens mij werkte de hoogtestage tijdens de zomer ook prima voor hem, dus daar zal hij wel vertrouwen uitgeput hebben. Daarnaast zal de omloop niet meteen zijn hoofddoel zijn maar eerder toewerken naar de wedstrijden in maart.
'@Kelderfan ik zou er geen geld opzetten in ieder geval, zo'n eerste wedstrijd na een hoogtestage is meestal niet echt een succes... als hij die zou uitrijden is het tov vorig jaar al een stap vooruit te noemen, maar ook een renner als Boonen en Benoot kwamen daar niet aan de finish. Ik beoordeel Boom wel op zijn hele voorjaar.
'@rahimns
Het is niet zo, dat ik denk, dat hij de Omloop gaat winnen, maar een goed resultaat is realistischer, dat is wel duidelijk.
Even over Kruijswijk, want de Tom Dumoulin gaat zijn licht opsteken in Milaan. Ook Chris Froome denk er sterk over na om te gaan deelnemen volgens Velonews.
Het lijkt mij een goede zaak, dat ook Kruijswijk zich gaat richten op de Giro en TdF.
Wanneer je van mening bent dat Kruijswijk beter op zijn plek is in de Giro dan in de Tour de France, kun je daar in zo'n wielerwinter toch best af en toe een boom over opzetten? Wanneer Dumoulin en Froome om een onverklaarbare reden in de Giro zouden starten, zou ik zelf de mening over de meest geschikte ronde voor Kruijswijk echter eerder bijstellen, dan dat gegeven als aanleiding gebruiken om Kruijswijk nog maar eens voor de Giro naar voren te schuiven.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.