Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 7 ... 481 482
kelderfan

'@rahimns
Wederom naar Mojocar?
Ik ben echt benieuwd naar het programma. TLJ zit gelukkig wat ruimer in zijn klimtalenten/klimmers.
Met Amund Jansen is Noorwegen in beeld gekomen en wat betekent, dat voor het programma nu Powless en Kuss erbij zijn gekomen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kelderfan het gaat uiteindelijk toch om de ploeg en in welke wedstrijd ze starten maakt mijn persoonlijk niet zoveel uit. Uiteindelijk kan je toch niet overal aan de start staan. Dus als jij graag zou willen dat ze bijvoorbeeld meer wedstrijden in Noorwegen of Amerika moeten gaan rijden gaat dat toch weer ten koste van andere wedstrijden waar ze dan niet aan de start staan. Dus het is mij om het even.

kelderfan

'@rahimns
Door de komst van Jansen zijn die Noorse rittenkoersen erbij gekomen en ik denk, dat de wens om Kristoffer Halvorsen te halen ook heeft meegespeeld.
Derhalve verwacht ik, dat door de komst van Kuss en Powerless {die natuurlijk al blij zullen zijn met de ToC} de Tour of Utah of de Tour of Alberta er bij zullen komen. Bianchi zal echt wel blij zijn met de komst van die twee talenten.
Daarom heb ik ook de suggestie gedaan om die Salvatore Puccio te halen, als Kruijswijk toch zou besluiten de Giro erbij te doen.
Maar met de gecontracteerde 27 renners kan TLJ een mooi programma draaien. {zeker nu Gesink op de goede weg lijkt om weer volop mee te kunnen doen}

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat bedoel ik, dus als Alberta of Utah erbij komen zullen er ook weer koersen van hun programma verdwijnen, je kan nu eenmaal niet alles rijden. Dus dan gaan we straks weer geklaag horen waarom ze niet in die of in die koers aan de start staan.

S. Morgenstern

Noorwegen stond toch al een aantal jaar op het programma? Waarschijnlijk mede door de gunstige positie op de kalender. Koersen opnemen omdat een neo dan een thuiskoers kan rijden lijkt me tamelijk ridicuul. Ik zou dan eerder het (verder ook oninteressante) punt maken dat ze wel eens in Slovenië kunnen gaan koersen.

kelderfan

Even een rectificatie. Want de door mij genoemde Puccio blijft gewoon bij SKY volgens PCS dan. Dus nog een team met 28 renners of zelfs 29 renners met Moscon erbij.

Yeez

Relevant voor dit topic?

Chaba

Gezien de focus van Kelderfan op Puccio om hem binnen te halen voor TLJ, zou ik zeggen van wel.

Yeez

Lars boom gaat via Down Under en de Cadel Evans Great Ocean Race op hoogtestage alvorens zich voor te bereiden op de Omloop en derest vh voorjaar. Kiest in de winter voor veel trainingskilometer op de fiets en af en toe een strandrace (van het weekend won hij nog fluitend een race). Geen veldritten dus.

kelderfan

Dat Lars Boom nu kiest voor een wegvoorbereiding lijkt mij een prima uitgangspunt; alleen heb ik 't idee, dat hij minder wegkilometers maakt, als 't klopt, dat hij na de TDU/CEGOR richting Omloop gaat. Hopelijk wordt de Algarve/Oman/Ruta toegevoegd.
.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan volgens mij staat er duidelijk bij dat hij na de koersen in Australië op hoogtestage gaat, dus nee geen Algarve/Oman/Ruta ... als je begin februari voor 2 weken op hoogtestage gaat, dan komen die wedstrijden niet in aanmerking.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Dan gaat Boom dus minder tijd steken in de wegvoorbereiding. Hoogtestage is prima, maar ik hoop voor hem, dat 't werkt.
Vorig seizoen was 't probleem toch, dat hij zich te weinig had voorbereid op 't wegseizoen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij was zijn probleem dat hij in de winter te weinig had gedaan, als er nu staat dat hij in de winter veel trainingskilometers gaat maken en dus niet gaat crossen, dan kan je deze voorbereiding toch niet vergelijken met die van vorig jaar. Volgens mij werkte de hoogtestage tijdens de zomer ook prima voor hem, dus daar zal hij wel vertrouwen uitgeput hebben. Daarnaast zal de omloop niet meteen zijn hoofddoel zijn maar eerder toewerken naar de wedstrijden in maart.

S. Morgenstern

Dan gaat Boom dus minder tijd steken in de wegvoorbereiding.

Waar zou zo'n hoogtestage tenslotte voor dienen...

Laatst gewijzigd
Yeez

'@kelderfan ik denk juist meer maar goed...

Noud89

Toch vind ik het wel een beetje tekenend dat er na 10 seizoenen profs op je 32ste nog steeds discussie kan zijn of je gekozen voorbereiding wel de ideale is.

Yeez

'@noud89 volgensmij is dat bij veel andere profs niet anders. He probeert toch elke keer iets nieuws waarvan je achteraf pas kan zeggen of het gewerkt heeft.

kelderfan

'@jessevdalen
Hopelijk werkt dat goed voor Lars Boom om een hoogtestage in te bouwen.
@rahimns
Hij lijkt mij dat Boom "wel" een goed resultaat wil neerzetten in de Omloop; want in 't afgelopen seizoen ging 't daar verkeerd.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik zou er geen geld opzetten in ieder geval, zo'n eerste wedstrijd na een hoogtestage is meestal niet echt een succes... als hij die zou uitrijden is het tov vorig jaar al een stap vooruit te noemen, maar ook een renner als Boonen en Benoot kwamen daar niet aan de finish. Ik beoordeel Boom wel op zijn hele voorjaar.

kelderfan

'@rahimns
Lars Boom zegt zelf, dat hij blij is met zijn 1e. zege. Al is 't dan een strandrace.
Het lijkt mij als renner, dat de 1e. klap een daalder waard is en je weer op de kaart wordt gezet. Het is voor Lars Boom toch veel leuker, als de volgers hem gaan toejuichen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat doe ik sowieso wel, daarvoor hoeft hij van mij niet meteen te winnen. Ik denk gewoon dat het vrij realistisch om hem in ieder geval niet af te rekenen op een minder resultaat in de omloop... het seizoen duurt langer dan die wedstrijd.

kelderfan

'@rahimns
Het is niet zo, dat ik denk, dat hij de Omloop gaat winnen, maar een goed resultaat is realistischer, dat is wel duidelijk.
Even over Kruijswijk, want de Tom Dumoulin gaat zijn licht opsteken in Milaan. Ook Chris Froome denk er sterk over na om te gaan deelnemen volgens Velonews.
Het lijkt mij een goede zaak, dat ook Kruijswijk zich gaat richten op de Giro en TdF.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ligt eraan wat je een goed resultaat vind...

En Kruijswijk heeft toch echt aangegeven de Tour te willen rijden, dus waarom je maar door blijft gaan over de Giro begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed.

S. Morgenstern

Wanneer je van mening bent dat Kruijswijk beter op zijn plek is in de Giro dan in de Tour de France, kun je daar in zo'n wielerwinter toch best af en toe een boom over opzetten? Wanneer Dumoulin en Froome om een onverklaarbare reden in de Giro zouden starten, zou ik zelf de mening over de meest geschikte ronde voor Kruijswijk echter eerder bijstellen, dan dat gegeven als aanleiding gebruiken om Kruijswijk nog maar eens voor de Giro naar voren te schuiven.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zoals ik het nu begrijp zijn de mannen van TLJ op dit moment in Nederland voor wat Teambuildingsdagen. Weer bij de vrienden van het leger.

1 2 ... 7 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.